Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 336 903
  • 66 854
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Romantiikka ei ole yhtä kuin kumppani. Se pitää sisällään helkkaristi enemmän. Takkatulesta ja viinistä syntyvät juurikin mielleyhtymä, jota voi kutsua romanttiseksi ajatteluksi. Ainakin meikäläisen päänupissa.

Ah. En ole tullut pohtineeksi asiaa tuolta kantilta, että romanttisia ajatuksia voisi saada myös itseään kohtaan...

Vitsivitsi. Olkoot se sitten vaikka romanttista, jos nautin marraskuun räntäsateessa takkatulesta, viinistä ja Miles Davisista. Pääasia, että nautin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ah. En ole tullut pohtineeksi asiaa tuolta kantilta, että romanttisia ajatuksia voisi saada myös itseään kohtaan...

Sulla kun on tuossa suosikkijoukkueen kohdalla kreikkalaiset filosofistit niin käyhän piruuttasi vaikka Wikista lukemassa romantiikasta enemmän. On hyvin väärin ymmärretty termi tuo romantiikka nimittäin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Sulla kun on tuossa suosikkijoukkueen kohdalla kreikkalaiset filosofistit niin käyhän piruuttasi vaikka Wikista lukemassa romantiikasta enemmän. On hyvin väärin ymmärretty termi tuo romantiikka nimittäin.

En minä muusta tiiä, mutta minusta kreikkalaiset filosofit pelasivat parempaa jalkapalloa kuin saksalaiset.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Marraskuu on paskin kuukausi mutta tätä lähdetään tappamaan 22.11. Kanarialle. Ainoa ilon aihe syksyssä on sienimetsällä tarpominen. Sekä tietenkin Liigan alkaminen.

Marraskuu on ehdottomasti paskin kuukausi, sille vetävät vertoja lähinnä vain lokakuu ja tammikuu.

Tulin asiaa ruotineeksi enemmänkin tämän samaisen ketjun sivulla 236 olleessa viestissäni viime vuoden keväällä.

Syyskuu on itse asiassa kuukausirankkauksessani laitettu peräti viidenneksi parhaaksi kuukaudeksi heinä-, elo-, kesä- ja toukokuun taakse, mutta toki vuosittaiset sää-, mieliala- ja elämäkohtaiset muuttujat saavat sijoitukset vaihtelemaan eri kausina. Tänä vuonna syyskuu oli oikein mainio pari ekaa viikkoa, mutta nyt ollaan huonompaan suuntaan menossa ja rajusti, sillä vuoden viidenneksi parasta kuukautta seuraakin lokakuu, vuoden toiseksi paskin kuukausi.

Syksykuukausista syyskuu on ilman muuta paras, koska silloin ei vielä ole alkukuusta kunnolla syksy. Varsinainen syksy onkin sitten vuodenaika, jossa ei ole juuri mitään hyvää lukuun ottamatta kiekkokauden starttia. Eipä talvikaan kaksista aikaa ole, paitsi ensi vuoden helmikuussa jolloin otan viikon olympialomaa katsoakseni täysipäiväisesti olympiajääkiekkoa ja mitä sieltä nyt ikinä tuleekaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Loppu kahvi. Mut onneks vaan kupista.

Miten te nimitätte omaa kahvikuppianne? Kenties D-kupiksi? Tai humoristisia sävyjä saaden Stanleyksi vallan? Tunnen erään (ei-jatkoaikalainen) joka nimittää WC-kulhoaan "Kanadaksi". Hän ei kuitenkaan ole koskaan pelannut Hifkin edustuksessa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Loppu kahvi. Mut onneks vaan kupista.

Miten te nimitätte omaa kahvikuppianne? Kenties D-kupiksi? Tai humoristisia sävyjä saaden Stanleyksi vallan? Tunnen erään (ei-jatkoaikalainen) joka nimittää WC-kulhoaan "Kanadaksi". Hän ei kuitenkaan ole koskaan pelannut Hifkin edustuksessa.

Jostakin käsittämättömästä syystä kutsun kahvimukejani Los Kupeiksi. Pyhän paskan alttaria nimitän Pyhän paskan alttariksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuppi on kuppi ja pytty on pytty.

Näillä perustiedoilla pääsee yllättävänkin pitkälle elämässään, jos sisäistää ne.

Näin tietenkin ideamaailmassa joo. Ideamaailman ulkopuolella joudumme kuitenkin muodostamaan ideoiden turmeltuneille varjoille omat saastaiset nimensä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Näin tietenkin ideamaailmassa joo. Ideamaailman ulkopuolella joudumme kuitenkin muodostamaan ideoiden turmeltuneille varjoille omat saastaiset nimensä.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa se ideamaailma on rajattu muurein ja piikkilangoin.

Sen ideamaailman ulkopuolella toki törmäämme kielemme kehnouteen olla spesifi ja eksakti. Simplifioinnin nimessä olisi siis loogista sulkea meidät kaikki muurin sisäpuolelle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Monikohan paskoo pimeessä? Jotenkin niin häpeillen, ehkä. Voi olla muitakin syitä pimeäpaskomiseen.

Tein armeijassa jäynän viestimies Hindenburgille (arvatkaa onko nimi muutettu). Huomasin, että Hindenburg on vääntämässä paskaa, ja poistuin syötyin leipiin makasiinista ennen häntä. Sammutin muka vahingossa valot vessasta ja Hindenburg jäi paskomaan pimeään. Eli ainakin viestimies Hindenburg paskoi silloin pimeässä. Muistelen, että hän oli melko suivaantunut. Eli pimeässä paskominen johtaa suivautumiseen.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa se ideamaailma on rajattu muurein ja piikkilangoin.

Sen ideamaailman ulkopuolella toki törmäämme kielemme kehnouteen olla spesifi ja eksakti. Simplifioinnin nimessä olisi siis loogista sulkea meidät kaikki muurin sisäpuolelle.

Kuten paska filosofi Esa Saarinen on kirjoittanut: eniten viisautta janoavat kurkkivat heinien päistä. Tai ei hän noin kirjoittanut, mutta jotakin sinne päin, saattoi puhua myös hiuksista. Joka tapauksessa simplifisti artikuloituna ja faktisuuspyrkimyksessä fraseerattuna kirjoitusmerkein: Esa Saarinen on turha jätkä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Nykyään näin onkin, muttei ole aina ollut. Esan nuorena miehenä kirjoittama "Länsimaisen filosofian historia" on edelleen ihan kelpo suomenkielinen peruskivi aiheesta kiinnostuneille.

Älä usko kaikkea, mitä olet Sianhoito-oppaasta lukenut...

En usko kuin itseäni, eikä itseni ole kirjoittanut Sianhoito-opasta. Ja vaikka olisikin kirjottanut, niin olisipa voinut eduistaa siinä kiskurirehutehtaan trustia, joka kusee silmään mustia.

Kaikkinainen siteeraus ilman kritiikin siemennöstä on yrjöttävämpää kuin kuusen perseessä nautittu puli e. hyssytys.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
En usko kuin itseäni, eikä itseni ole kirjoittanut Sianhoito-opasta. Ja vaikka olisikin kirjottanut, niin olisipa voinut eduistaa siinä kiskurirehutehtaan trustia, joka kusee silmään mustia.

Kaikkinainen siteeraus ilman kritiikin siemennöstä on yrjöttävämpää kuin kuusen perseessä nautittu puli e. hyssytys.

Luvepa nyt äkkiä se "Länsimaisen filosofian historia huipulta huipulle Sokrateesta Marxiin" ja jälkiruuaksi "Sianhoito-opas", jotta voimme keskustella ilman Tamismeja.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pienenä vinkkinä...nyt menkää joku ja perustakaa Jatkoajan heteroketju. Sieltä saa homoketjusta siirtää mukavasti matskua ja syvempi keskustelu voi alkaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen myös uhrannut näille aatoksille sangen kosolti aikoja. Vielä on Liigassa monta minua 35-vuotiasta vanhempaa pelaajaa sekä ikätovereita rutkasti.
Mulla ei niitä enää montaa ole. Peltosen Ville on samaa vuosikertaa, ja Kapasen Sami (jolta olen voittanut yhden aloituksen KalPa - Lieksan Hurtat -matsissa joskus -86.) Vasta äskenhän nämä kaverit olivat lupaavia junnuja, ja nyt ne ovat kaiken nähneitä veteraaneja... Samoin kuin Hyypiän Sami, joka on viikon minua nuorempi.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olen myös uhrannut näille aatoksille sangen kosolti aikoja. Vielä on Liigassa monta minua 35-vuotiasta vanhempaa pelaajaa sekä ikätovereita rutkasti.

Mä olen Uleåborgirin kanssa samaa junnujen maailmanmestaruusikäluokkaa ja otin tehtäväksi laskea, että mua vanhempia pelaajia pelaa liigassa vielä 28. Blues taisi olla ainoa joukkue jossa olisin joukkuueen nestori. Eli yllättävän paljon noita veteraanisarjalaisia vielä on. Tuossahan on kevyesti joukkueellinen pelaajia, ja aika helkkarin kova joukkue muuten olisikin. Sieltä löytyisi huippuveskareita, kivenkovia puolustajia, juonikkaita hyökkääjiä sekä taitokiekkoon että fyysiseen kiekkoon. Tuollahan saatettaisiin mennä aivan päätyyn asti keväällä.

Onhan liigassa sitten toki nuoriakin pelaajia mukavasti, mutta tämä Tepsin hyökkääjä on kyllä varsinainen varhaiskehittynyt tapaus.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onhan liigassa sitten toki nuoriakin pelaajia mukavasti, mutta tämä Tepsin hyökkääjä on kyllä varsinainen varhaiskehittynyt tapaus.

Harmi kun ei ole kuvaa tuossa pelaajakortissa. Sopimus vain 2014 asti, olisi voinut kuvitella hieman pidempääkin sopparia.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen Uleåborgirin kanssa samaa junnujen maailmanmestaruusikäluokkaa ja otin tehtäväksi laskea, että mua vanhempia pelaajia pelaa liigassa vielä 28. Blues taisi olla ainoa joukkue jossa olisin joukkuueen nestori. Eli yllättävän paljon noita veteraanisarjalaisia vielä on. Tuossahan on kevyesti joukkueellinen pelaajia, ja aika helkkarin kova joukkue muuten olisikin. Sieltä löytyisi huippuveskareita, kivenkovia puolustajia, juonikkaita hyökkääjiä sekä taitokiekkoon että fyysiseen kiekkoon. Tuollahan saatettaisiin mennä aivan päätyyn asti keväällä.

Onhan liigassa sitten toki nuoriakin pelaajia mukavasti, mutta tämä Tepsin hyökkääjä on kyllä varsinainen varhaiskehittynyt tapaus.

Varsinkin kun hän ehti pelata yhden pelinkin jo viime kaudella SM-Liiga tasolla, siis ennen syntymäänsä. Siinä on kyllä kirjaimellisesti synnytty maila kädessä. Saas nähdä mitä pojasta vielä tulee.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mä olen mystinen hopeinen diskomies.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lapset oli löytäny värikynät piilosta. Poika oli sitten piirtänyt pari kuvaa telkkariin. Väri lähti hienosti pois, mutta kuvat jäi pysyviksi. Kiva.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Susikoski viritti ansan. Sodankäyneenä miehenä se oli helppoa.

Mauri Sariolan alkuperäiset Susikosket ovat kovaksikeitettyjä tarinoita, täynnä sodan käyneitä jämptejä miehiä.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Youtubessa näkyy Rock in Rion streami, SUOSITTELEN katsomaan! Tällä hetkellä lavalla Avenged Sevenfold ja kuudelta aloittaa maailman paras bändi Iron Maiden!
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Nyt livenä siis Iron Maiden Rock in Rio! Kaikki katsomaan ja nauttimaan maailman parhaan bändin keikasta. CAN I PLAY WITH MADNESS!?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös