Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 649 804
  • 67 824

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kokeilin tänään saunassa uutta saunatuoksua, polkaa (piparminttua). Kyllä siinä nenä aukesi, silmät alkoi vuotaa ja nenän limakalvoja kirvellä. Kannattaa todellakin säädellä kunnolla tuota määrää mitä löylyveteen laittaa (tai heittää tuoksu huitsiin saunasta)...

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nukkumatti vihaa mua. Illalla joskus puoli kymmenen nukkumaan ja hereillä tasan keskiyöllä, eikä enää unta. Iltavuorossa nyt.

Nukkumatti vihaa mua. Illalla joskus puoli kymmenen nukkumaan ja hereillä tasan keskiyöllä, eikä enää unta. Iltavuorossa nyt.
Mä pääsin nukkumaan kolmelta yöllä, koska syyt. Kello soi siitä tunnin päästä. Sitten kuuraamaan keittiö kuntoon ja vaimot, koirat ja lapset lapiolla autoon ja kohti riemuisaa 600 km moottorimarssia mummolaan. Nyt 460 km taivallettuna, tenavilla touhutauko, isi veti massun täyteen hiilareita ja kohta luppaa luomi entistä pahemmin. Mutta vois olla huonomminkin.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suzanne Hanrahan, Ogie Ogilthorpe
Saakohan Sasu Salinia edelleen kutsua Malmin roskisdyykkariksi ilman rikepistettä?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivahan se on reippailla kun aurinkokin paistoi (liite). Melko vilakan oloinen oli ilma mutta olihan tuo on vähän pakkasen puolelle mennyt monen suojasääpäivän jälkeen. Nyt keitellään vähän kaakaota ja ruvetaan katsomaan Koskinen-elokuvaa.

Liitteet

• IMG_20241227_135835_HDR~2.jpg
    IMG_20241227_135835_HDR~2.jpg
    914,8 KB · kertaa luettu: 29

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Joku juontaja laitetaan ilmeisesti manan majoille:
Jasmiina Yildiziltä herkkä viesti faneille - näin seuraajat reagoivat juontajan lopettamispäätökseen

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ah, huomenaamuna odottaa taas paperinen Kaleva postiluukussa. Aamukahvit sanomalehden kanssa on mukavaa.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Olipas harhaanjohtava otsikko. En voi olla ainut joka mietti jo hetken tuota lukiessa, että oikeastiko Mikkola siirtyy änäristä Mestikseen :D
Vanhana pieruna tulee kuitenkin Niko Mikkolasta ensimmäisenä mieleen tämä:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät

Olipas harhaanjohtava otsikko. En voi olla ainut joka mietti jo hetken tuota lukiessa, että oikeastiko Mikkola siirtyy änäristä Mestikseen :D

Kaleva ja Niko Mikkola:

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ihan mielenkiinnosta: mitä siinä Niko Mikkolasta kertovassa otsikossa olisi pitänyt lukea?
"Niko Mikkola siirtyy Kroatiasta Kiekko-Poikien takalinjoille."

Esimerkiksi.

Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Oli kyllä jokseenkin omituinen joulu kun välillä sai olla itsekseen ja välillä oli jotakin härdelliä. Nyt meno tasaantunut kun päässyt oman kämpän rauhaan. Juopotteluksihan tämä heti lähti, mutta ainakin idea-asteella tulossa on jonkunmoinen muutos kunhan vuosi vaihtuu.

Black Friday -aikoina Gigantista halvalla ostamani Hogwarts Legacy sekä God of War odottavat jo sitä että vuosi vaihtuu niin tämä höntti tarttuu silloin pitkästä aikaa PS4-ohjaimeen ja varmaankin ensiksi matkaa Tylypahkaan. Joku ajatus päässä että nuo pelit pitää aloittaa sitten kunhan vuosi vaihtuu.

En ole varma miten tuossa Harry Potter -pelissä tuo tupa-homma hoituu, mutta toivottavasti sen hatun kautta jotenkin järkevästi. Vähän kuin Fallout New Vegasissa se aloitus, toivoisin.

Revin pelihousuni (niin siis mitkä?!?!?!) mikäli en pääse Luihuisiin.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Hyvä aloitus lauantaille! Toivotan mukavaa viikonloppua palstalaisille.

Liitteet

• 20241228_110004.jpg
    20241228_110004.jpg
    761,3 KB · kertaa luettu: 58

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään on tehty riisipiirakoita. Minä keitin puuron ja huolehdin paistosta. Äiti teki kuoret ja rypytti. Ihan hyvä työn jako...

Liitteet

• piirakat.jpg
    piirakat.jpg
    1,3 MB · kertaa luettu: 29
Tänään on tehty riisipiirakoita. Minä keitin puuron ja huolehdin paistosta. Äiti teki kuoret ja rypytti. Ihan hyvä työn jako...
Mun vaimo on myös innostunut näitä viime aikoina tekemään. Puuroa keitellään pariin litraan maitoa, sen jälkeen isi lähtee viettämään laatuaikaa tenavien kanssa jonnekin muualle, että maassa säilyisi rauha. Kovastihan tuo vanhempi tytär (2,5 v) tykkäisi auttaa leipomisessa, mutta tähän mennessä lopputulos on ollut lähinnä taikinan syöminen ja jauhojen levittäminen lattialle.
Vaikka mulla on Karjalassa juuria, niin en ole koskaan näiden hienoutta oppinut sisäistämään. Vaimo puolestaan on ihan täysin karjalainen, joten arvostan suuresti, että haluaa ylläpitää joitain perinteitä sieltäkin, vaikka omat vanhempansa ovat näitä pyrkineet välttämään.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kaipaan sitä aikaa kun oikeasti sai ideoida mitä ostaa joululahjaksi ja ostin paljon tavaralahjoja. Tuolloin oli vielä kaiken kukkuraksi muutama läheinen enemmän kenelle ostin lahjoja kun äiti ja veli vielä elivät. Joululahjojen ostaminen oli mukavaa puuhaa.

Nykyään se lahjojen ostaminen on ollut jo muutaman vuoden ajan melko mielikuvituksetonta, tylsää kun ostan vain pelkkiä lahjakortteja joululahjoiksi. Hyviä lahjojahan nekin on kun kortit on arvoltaan vielä viidenkymmenen euron arvoisia, lahjan saaja saa sitten itse ostaa joko ruokaa tai jotain mieluista tavaraa itselleen.

Mutta ei noiden lahjakorttien ostaminen lahjaksi vaadi enää yhtä isoa ajatustyötä ja ideointia kuin vaati tavaroiden ostelu lahjaksi. Joululahjojen ostelu ei ole minulle enää niin mielekästä puuhaa kuin ennen oli kun kukaan ei toivo edes koskaan mitään tavaralahjoja ja niille ei sellaisia osaa ostellakaan. Ja kun siskonkin lapset on jo sen verran isoja ettei niillekään enää leluja voi ostaa.

No, 200 euroa meni tänäkin jouluna lahjoihin että kyllä joululahjoja yhä nykyäänkin tulee hommattua. Ostan joululahjoja isälleni ja siskolleni perheineen.

No, ei toki lahjojen ostelu ole ainoa asia mitä menneiltä ajoilta kaipaan. Kaipaan myös kortin peluuta. Veljeni ja äitini kanssa paljon pelattiin korttia ennen, oli etenkin sellainen peli suosiossamme kuin maratoni. Ja vuosia sitten kortin peluurinkiin kuuluivat myös eno ja mummoni. Nykyään ei ole oikein enää ketään kenen kanssa korttia pelaisi ja en olekaan pelannut maratonia vuosiin. Joskus sentään pelaan skipboa klubitalolla.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mutta ei noiden lahjakorttien ostaminen lahjaksi vaadi enää yhtä isoa ajatustyötä ja ideointia kuin vaati tavaroiden ostelu lahjaksi. Joululahjojen ostelu ei ole minulle enää niin mielekästä puuhaa kuin ennen oli kun kukaan ei toivo edes koskaan mitään tavaralahjoja ja niille ei sellaisia osaa ostellakaan. Ja kun siskonkin lapset on jo sen verran isoja ettei niillekään enää leluja voi ostaa.
Vähän mielikuvitusta niin onnistuu. Pyysin äitiäni menemään joskus Kapphalliin ja ostamaan 100 mk:n lahjakortin isälleni. Äidille se meni kun en vaa itse jaksanut lampsia keskustaan.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään muistui mieleen yks juttu kun olin skidi. Kun lätkäselostaja puhui "isännistä" ottelun yhteydessä niin luulin että sillä tarkoitetaan sarjataulukossa ylempänä olevaa joukkuetta. Ei sitä kotijoukkuetta.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Reilu pari tuntia sitten tuli lenkillä vastaan kaveri sortseissa ja T-paidassa. Asu toki herätti huomioni, mutta ei kuitenkaan tullut sellaista ajatusta, että kaveri on ihan pimpelipom; mulla oli ainakin suht kuuma huppari ja kevyt liivi päällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy