Tuli tehtyä vähän joululeivonnaisia. Taatelikakku ja pieniä tähtitorttuja. Just otin tortut uunista niin en vielä päässyt maistelemaan...
Edit. Piparkakkuja tuli tehtyä jo aiemmin.
Minäkin tein tänä vuonna myös taatelikakun. Siitä tuli aika kostea, jouduin sen sen takia kokonaisena pakastamaankin. Viime vuonna oli taatelikakkujen kanssa sama homma mutta pakastimessa ne "kovettui" ja niitä pystyi leikkaamaan kahvipöydässä.
Tein tänä vuonna myös tiikerikakun, hedelmäkakun ja maustekakun. Hedelmäkakustakin tuli hyvän makuinen vaikka laitoin siihen kuivattuja aprikooseja ja rusinoitakin, tuotteita mihin olen suhtautunut aika varauksella mutta hyviähän ne olikin.
Onko Iisoppi tehnyt torttuihin oikein itse taikinankin? Meillä ne tehdään valmistaikinasta vaikka joskus tekisi mieli kokeilla tehdä taikinakin itse.
Muuten täällä alkaa jouluvalmistelut olemaan hyvällä mallilla. Vielä hommia vaan riittää pasteijoiden leipomisessa ja sitten teen vielä Paraisten piparkakkuja. Rahaa minulla menee joulun viettoon tänä vuonna maltillinen määrä, noin 500-600 euroa. Budjetti oli 600 euroa maksimissaan joten siihen kykenin.