No hei nyt kun sanoit, niin lääkärihän joskus aikoinaan sanoi, että taajuuksia on kyllä hävinnyt ja tinnitus on kyllä ihan itse aiheutettua. Kaikki hyvin, luonnolla siis.
Mulle tärähti 2022 maaliskuussa kova koronatauti, jonka yhtenä jälkitautina oli 4000 Hz alueella vinkuva tinnitus ja sukelluksen tunne aina kun tinnitus oli kiertänyt 360 astetta pääni ympäri. Sitten se alkoi taas.
Kuljin pari kuukautta horjuen ja saatoinpa kojahtaakin. Oma_keksimä hoito oli töhöttää valkoista kohinaa täysillä korviin radiokanavien välistä, tinnitusta ei näin kuulunut.
Menin tohtoriin, oli kallis. Korvalääkäri määräsi minulle Ménièren tautiin tarkoitetun lääkekuurin. Tämä paransi myös sisäkorvan verenkiertoa ja lekurin mukaan "ehkä" saattoi helpottaa tinnitustakin. Oikeasta korvasta oli kuulo lähes taakse jäänyttä elämää.
Kolmisen kuukautta sitä kesti, saatana että se kävi hermoille. Kosmokselle kiitos että minulle jäi vain itse hankittu tuttu tinnitus, koska silleen tymästi en käytä kuulonsuojausta esim. bänditreeneissä. Minusta kun tulpat treeneissä tai keikalla - omalla tai vaikka Metallican - on kuin katselisi elokuvaa hitsauslasien läpi.
Se sama perkeleen korona maaliskuussa 2022 sekoitti monta asiaa ja tuntuu vieläkin long covidin häntänä.