Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 548
  • 66 849

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Permanto ja 8. rivi kuulostaa ihan hyvältä. Muutama viikko sitten Mikko Joensuun Musiikkitalon konserttiin oli lähinnä hajapaikkoja jäljellä, niin annoin Ticketmasterin sivun valita parhaan vapaan paikan. Ehkä olisi ennen sitä pitänyt katsoa karttaa tarkemmin sillä tämä oli näkymä istuessa. Onneksi takana ei ollut mitään, niin pystyi seuraamaan konsertin seisten. Oikeastaan muutenkin parempi niin, mutta olihan tuo aika ankea vinkkeli silti.

Huomenna sitten samaan mökkiin melkein kirjaimellisesti katonrajaan Pepeä ja Saimaata katsomaan.
 

Liitteet

  • musiikkitalo.jpg
    musiikkitalo.jpg
    64 KB · kertaa luettu: 90

Glove

Jäsen
Tuli tuossa äsken mieleeni, että olen viimeksi silittänyt / rapsuttanut kissaa lähes yhdeksän vuotta sitten ja koiraa puolestaan kahdeksan vuotta sitten. Lapsena sitä tuli usein osoitettua hellyyttä lemmikkejä kohtaan, mutta vuosien vieriessä eteenpäin tuo ominaisuus sekä varsinkin mahdollisuudet noihin hetkiin ovat vähentyneet tai oikeastaan kadonneet lähes täysin. Tällaiselle eläinrakkaalle ihmiselle noin pitkä aika on aikamoinen järkytys.
Viimeisin rapsuttamani eläin on joko kuningaspytön tai iguaani.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on kansallinen hiihtopäivä. Eikun suksimaan...

 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tänään on kansallinen hiihtopäivä. Eikun suksimaan...

Hiihto - koululiikunnan suosikkilajini

 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Sulkapallo on muuten äärimmäisen paska laji. Jos maailmasta pitäisi tuhota jotain ydinpommilla, niin kaikki sulkapalloverkot ja sulkapallomailat. Jos joskus alienit tulevat tänne, niin ne ottavat ensimmäisenä kaikki sulkapallosta tykkäävät tutkimuksiin, että miten voi olla semmoisia tampioita olemassa
Harvoin olen tuntenut sellaista itkuraivoa, kun aikoinaan noin eläkeikäinen työkaveri juoksutti minua, silloin kaksvitosta hyväkuntoista kaveria sulkapallokentällä. Hän osasi, minä en. Vitutti aivan järkyttävästi - äijä seisoi paikoillaan ja neppaili, minä juoksin jalat altani. Aivan paska laji. En mennyt enää ikinä, tuosta on nyt reippaasti yli kaksikymmentä vuotta.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Harvoin olen tuntenut sellaista itkuraivoa, kun aikoinaan noin eläkeikäinen työkaveri juoksutti minua, silloin kaksvitosta hyväkuntoista kaveria sulkapallokentällä. Hän osasi, minä en. Vitutti aivan järkyttävästi - äijä seisoi paikoillaan ja neppaili, minä juoksin jalat altani. Aivan paska laji. En mennyt enää ikinä, tuosta on nyt reippaasti yli kaksikymmentä vuotta.
Olisiko uusintaottelun paikka? Siis jos vastapuoli on vielä elävien kirjoissa ja jalat pelaavat.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Faijani, jota ei ole koskaan voinut pitää mitenkään rohkeana miehenä, on tässä kuluneiden viiden vuoden aikana alkanut muuttua todella säikyksi tyypiksi, joka näkee kuoleman uhkaavan häntä oikeastaan missä ja milloin tahansa. Hänen molemmat vanhempansa menehtyivät suunnilleen 70-vuotiaina ja nimenomaan erilaisiin syöpiin, jollaista hänellä ei mitä ilmeisimmin ole diagnosoitu, mutta silti faija elää kuin Final Destination -leffasarjassa. Raskasta kuunnella parin tunnin ajan erilaisia visioita siitä, mitkä kaikki asiat häntä pelottavat ja mitkä voivat mahdollisesti koitua hänen kuolemakseen.
Tuo kuolemasta puhuminen ei muuten ole mikään uusi juttu faijani kohdalla, vaan hän puhui asiasta jo lapsuudessani eli ollessani alle kouluikäinen.
 
Suosikkijoukkue
Mäenpää, Kantner,KalPa,JoKP ja Pittsburgh Penguins
Harvoin olen tuntenut sellaista itkuraivoa, kun aikoinaan noin eläkeikäinen työkaveri juoksutti minua, silloin kaksvitosta hyväkuntoista kaveria sulkapallokentällä. Hän osasi, minä en. Vitutti aivan järkyttävästi - äijä seisoi paikoillaan ja neppaili, minä juoksin jalat altani. Aivan paska laji. En mennyt enää ikinä, tuosta on nyt reippaasti yli kaksikymmentä vuotta.
Onpas aika hauska sattuma,
muistan itselle tapahtui joskus melkein ihan samanlailla mutta silloin kyseessä oli yläasteen liikunnan opettaja (todella vittumainen) joka oli sellainen fuckface 61v kaljamaha, joka nöyryytti minua koko luokan edessä.
 

Glove

Jäsen
Harvoin olen tuntenut sellaista itkuraivoa, kun aikoinaan noin eläkeikäinen työkaveri juoksutti minua, silloin kaksvitosta hyväkuntoista kaveria sulkapallokentällä. Hän osasi, minä en. Vitutti aivan järkyttävästi - äijä seisoi paikoillaan ja neppaili, minä juoksin jalat altani. Aivan paska laji. En mennyt enää ikinä, tuosta on nyt reippaasti yli kaksikymmentä vuotta.
Minä pelailin opiskeluaikana parikymppisenä kerran pari viikossa luokkakaveria vastaan, yleensä olin se häviävä osapuoli. Ei ollut kunnosta kiinni, olin silloin ihan hyvässä kunnossa, mutta kun toinen oli niin paljon taitavampi lyömään sitä palloa. Toki vastus oli sitä tasoa, että hän pelasi tyttöjen SM-skaboissa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tuli tuossa äsken mieleeni, että olen viimeksi silittänyt / rapsuttanut kissaa lähes yhdeksän vuotta sitten ja koiraa puolestaan kahdeksan vuotta sitten. Lapsena sitä tuli usein osoitettua hellyyttä lemmikkejä kohtaan, mutta vuosien vieriessä eteenpäin tuo ominaisuus sekä varsinkin mahdollisuudet noihin hetkiin ovat vähentyneet tai oikeastaan kadonneet lähes täysin. Tällaiselle eläinrakkaalle ihmiselle noin pitkä aika on aikamoinen järkytys.
Harmillisen pitkä aika. Jouluna kaksi koiraa ja yksi kissa, kissaa ei paljon kiinnostanut, toinen koirista oli siskon ystävällinen samojedi ja toinen aavistuksen pienempi, karvahatun kokoinen uusi tuttavuus. Kauhean räksytyksen se piti ja kyräili kovasti, sitten kun lahjoin sen kinkulla, oltiinkin hyvissä väleissä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Harvoin olen tuntenut sellaista itkuraivoa, kun aikoinaan noin eläkeikäinen työkaveri juoksutti minua, silloin kaksvitosta hyväkuntoista kaveria sulkapallokentällä. Hän osasi, minä en. Vitutti aivan järkyttävästi - äijä seisoi paikoillaan ja neppaili, minä juoksin jalat altani. Aivan paska laji. En mennyt enää ikinä, tuosta on nyt reippaasti yli kaksikymmentä vuotta.
Niinhän se on. Nuo kanssapelaajat seisoskelee ja neppailee ja meikäläiseltä lähtee jalat alta. Kostan pesäpallon lyömisellä suoraan kohti päätä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Harrastatteko te kans kierrätystä? Eikö se ole trendikästäkin näinä aikoina. Joo kaverilta vein tyttöystävän. Tai en ole varma onko se kaveri vai ex-kaveri...
Vaikka en edelleenkään tiedä onko kyse ihan tosiasioista vai jostain ihmeellisestä, vuosikymmeniä jatkuneesta performanssista nettifoorumilla, niin ainakin tällaiset jutut antaa sinusta kuvan melko ikävänä ihmisenä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Vaikka en edelleenkään tiedä onko kyse ihan tosiasioista vai jostain ihmeellisestä, vuosikymmeniä jatkuneesta performanssista nettifoorumilla, niin ainakin tällaiset jutut antaa sinusta kuvan melko ikävänä ihmisenä.
Ehkä tietyissä piireissä tuo on suhteellisen arkipäiväistä kiertokulkua? Viikko eteenpäin niin seuraava kaveri ottanut jo kopin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Poika tuli kotia käymään Jyväskylästä. Itse oon innosta piukeana ja kovasti jututtanut häntä. Nyt alkaa jo näyttää siltä, että hellitähän isukki vähän ja anna omaa aikaakin vähän. On se vain mukavaa höpötellä, kun ei olla kuukauteen nähty. Tykkään omista lapsistani kyllä mucho!

Ylihuomenna juhlitaan pojan 21v synttäreitä, ja takuuvarmasti parasta pöytään laitetaan!
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Poika tuli kotia käymään Jyväskylästä. Itse oon innosta piukeana ja kovasti jututtanut häntä. Nyt alkaa jo näyttää siltä, että hellitähän isukki vähän ja anna omaa aikaakin vähän. On se vain mukavaa höpötellä, kun ei olla kuukauteen nähty. Tykkään omista lapsistani kyllä mucho!

Ylihuomenna juhlitaan pojan 21v synttäreitä, ja takuuvarmasti parasta pöytään laitetaan!
Tytär kävi myös kotosalla - oli pari päivää, ja jatkoi matkaa. Ai että oli kiva höpötellä ja ihan vaan katella uutisia sohvalta. Siinä vaan vaimon kanssa myhäiltiin, kun on niin viksu ja iso likka meillä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pahasti vaikuttaa siltä, että joudun aloittamaan englannin opiskelun ihan alusta. Tähän ikään mennessä kyseistä kieltä on tullut opiskeltua huikeat puolitoista vuotta (puoli vuotta peruskoulussa ja vuoden verran lukiossa vuosituhannen alussa) ja vaikka kykenenkin ilmaisemaan ajatuksiani englanniksi, on sekä sanavarastoni että erityisesti kieliopillinen osaamiseni helvetin heikkoa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@alwahla
Mitä kieliä sä sitten peruskoulussa opiskelit? Eihän se englanti pakollinen ole, mutta kuitenkin.

Mä kun olen vuodelta miekka ja kivi, niin kolmannelta tais alkaa englanti, seiskalta ruotsi (pakko) ja kasilta saksa. Mitään viitosluokan kielivalintoja ei ollut olemassa. Puhumattakaan ekalta luokalta. Hyvä kun äidinkielen oppi.
Lukiossa otin sitten edellisten lisäksi ranskan. Siitä en toki paljon muuta muista kuin merde!

Osaan mä varmaan kiitos ja päivääkin sanoa. Myös ranskaksi.
 
Pahasti vaikuttaa siltä, että joudun aloittamaan englannin opiskelun ihan alusta. Tähän ikään mennessä kyseistä kieltä on tullut opiskeltua huikeat puolitoista vuotta (puoli vuotta peruskoulussa ja vuoden verran lukiossa vuosituhannen alussa) ja vaikka kykenenkin ilmaisemaan ajatuksiani englanniksi, on sekä sanavarastoni että erityisesti kieliopillinen osaamiseni helvetin heikkoa.
Yksi todella hyvä keino englannin opiskeluun on esim. Netflixissä laittaa enkkutekstit päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös