Sivumennen, kovasti Veikko Lavilta kuulostava herra lauloi eräällä sanotaanko kansanperinteestä voimansa ammentavalla äänilevyllä karhua sivuten: "Karhun suu on karvainen, mutt' pyssymies ei pelkää". Tämä ei liittynyt pesäpalloon.Vaan onko se karhu? Ei varmaan ole.
Mikäpä olikaan ollut sopivampi päivä kuin pyhäinpäivä jättää peti ja siirtyä manan majoille. Ihmisen elämä on kuin mutkainen tie, jonka varrelta lähtee isompia ja pienempiä teitä. Minä olin pieni polku loppumatkasta. Se oli mukava yhteinen taival. Kiitos siitä.Pari viikkoa sitten kävin saattohoitopaikassa. Siellä eräs naishenkilö on nyt ollut reilun kuukauden. Ja tänään eli eilen kävin uudelleen. Emme ole siellä nyt olevan ihmisen kanssa tunteneet toisiamme kuin vuodesta 2018 alkaen. Satuttiin näkemään silloin sukulaistapaamisessa. Tulimme juttuun, ja siitä asti on oltu yhteyksissä. Aina maalis-, kesä-, syys- ja joulukuussa ainakin soitin, joskus myös kävin kylässä. Päätin vaan, että noina kuukausina ainakin soitan. Hän on ehkä isäni serkku, en ole kysellyt, sama se sille. Hän täyttää - jos täyttää - tänä vuonna 85 vuotta.
Mukavaa on ollut kuunnella tuon ihmisen juttuja. Mummoni isä kuoli varsin nuorena v. 1943. Tuonkin tapauksen hän muistaa ja kertoi mitä silloin tapahtui. Tai kun isoisäni kuoli jo 1964, niin siitä osasi kertoa paljon. Arvokasta historiaa olen saanut tallentaa. On toki puhuttu paljon muustakin, kirjallisuudestakin eilen, Alastalon salissa oli puheissamme, ja siitä missä päin Eurooppaa on lomailtu, ja millaista siellä on ollut.
Nyt minä sitten käyn siellä joka toinen lauantai siihen asti, kunnes jonain lauantaina peti on tyhjä.
Jurkan huonetta ja sukua -dokumentissa Sakari ja Vappu Jurkka muistelevat veljensä Jussin kuolemaa 43:00 alkaen. Vappu oli sanonut Jussille (44:54): "Ethän sä tänään lähde, vaan lähdet huomenna ihan kuin Jeesus." Jussi Jurkka kuoli Pitkäperjantaina.Mikäpä olikaan ollut sopivampi päivä kuin pyhäinpäivä jättää peti ja siirtyä manan majoille. Ihmisen elämä on kuin mutkainen tie, jonka varrelta lähtee isompia ja pienempiä teitä. Minä olin pieni polku loppumatkasta. Se oli mukava yhteinen taival. Kiitos siitä.
Toivottavasti pesää, eikä etsi ruokaa koska jos se sitä taloksi seinistä löytäisi suosittelisin uuden asunnon hankkimista nopeasti.Taas tuo tikka (tms. lintu) koputtelee tuolla talon nurkkaa. Meinaakohan se tehdä pesän?
Lintu häipyi. On tämä ollutkin jo myynnissä jonkun aikaa.Toivottavasti pesää, eikä etsi ruokaa koska jos se sitä taloksi seinistä löytäisi suosittelisin uuden asunnon hankkimista nopeasti.
Voin jo nyt sanoa, etten ole lehtien sivuilla.Huomenna jälleen jokaisen Liisan ja Maurin lempipäivä, kun pääsee tirkistelemaan netistä paljonko ihmiset tienaa. Älytöntä hommaa.
Joo, jos @Patarouva värjää hiuksensa siniseksi (ellei jo ole?) ja leikkii Pirkkoa. Ja joku, vaikka sinä kun tätä ehdotit, leikit Oulunkylän Pop & Jazz Konservation Klasua.Levyraati ajankohtainen, niin voisiko ritu alias @redpecka luoda oikeehuikee Virtasjukka alteregon. Jatkoajan oma Levyraati!
Tämä Pirkko värjää hiuksensa korkeintaan punaiseksi tai punamustaksi. Kohteliaana henkilönä yrittää keksiä arvosteluissaan kappaleesta aina jotain positiivista, vaikka ei yhtään kyseisestä esityksestä tykkäisi.Joo, jos @Patarouva värjää hiuksensa siniseksi (ellei jo ole?) ja leikkii Pirkkoa. Ja joku, vaikka sinä kun tätä ehdotit, leikit Oulunkylän Pop & Jazz Konservation Klasua.
Odotan laadukasta tv-viihdettä.Joo, jos @Patarouva värjää hiuksensa siniseksi (ellei jo ole?) ja leikkii Pirkkoa. Ja joku, vaikka sinä kun tätä ehdotit, leikit Oulunkylän Pop & Jazz Konservation Klasua.
Kanaviakin vain kaksi ja nekin mustavalkoisia.Roskakuskeille ja pullan paistajillekin on näköjään jo omaa realityohjelmaa.
Ennen oli kyllä TV paremmin.
Käy, vaikka nahkaklarinetti ei tuttu kapistus huulilla ole.Joo, jos @Patarouva värjää hiuksensa siniseksi (ellei jo ole?) ja leikkii Pirkkoa. Ja joku, vaikka sinä kun tätä ehdotit, leikit Oulunkylän Pop & Jazz Konservation Klasua.
En osaa sanoa Tabascon laadusta, mutta vaihda suosiolla Srirachaan, siihen alkuperäiseen. Itse en osta ketsuppia enää ollenkaan, Sriracha korvaa sen mainiosti kun kaipaa tulisuutta. Käy ruokaan kuin ruokaan ja paljon parempi kuin Tabasco.Epäilen että on mahdollista, mutta voiko Tabasco pulloissa olla vaihteluja tulisuudessa? Nyt on nimittäin menossa puteli mistä ei jostain syystä tunnu saavan potkua yhtään mihinkää, edes sormenpää testiin vaikka normaalisti itellä tuntuu kyllä. Tai sitten on jotain jälkiflunssaa.
Edit; Otetaankin heti takasinpäin ja se silmä kauniiseen käteen. Tää onkin jotain Texas Peteä, ei ihme että saa läträtä puoli putelia että edes jotain potkun tynkää wingseihin
Kyllä Srirachaa menee myös, jotenkin vain tykkään Tabascosta nimenomaan siipien kanssa. Nyt on käynyt joku aivopieru ja ostanut Texas Peteä, toi ei kyllä kummoista litkua ole-En osaa sanoa Tabascon laadusta, mutta vaihda suosiolla Srirachaan, siihen alkuperäiseen. Itse en osta ketsuppia enää ollenkaan, Sriracha korvaa sen mainiosti kun kaipaa tulisuutta. Käy ruokaan kuin ruokaan ja paljon parempi kuin Tabasco.
Unkarilainen Erös Pista on vielä askeleen parempi tuote, mutta sitä ei harmi kyllä Suomesta saa.