Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 672
  • 66 851
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pomo pyysi mut eiliseksi töihin, kun oli pahasti henkilöstövajausta aamussa erään työkaverin perheessä sattuneen kuolemantapauksen takia. No totta kai suostuin, eiköhän tällainen asenne työntekoon itsessään paranna mun mahiksia työllistyä tonne, kun pomokin tietää että muhun voi luottaa tarpeen tullen.

Nyt olen seuraavat kahdeksan päivää talvilomalla ja ajattelin nauttia. Vielä kun työvuorolistasta kävi ilmi, että ihastukseni tekee aamua koko lomaani seuraavan viikon niin ai että. Tuon kun pitää mielessä, niin viikko vapaata töistä passaa enemmän kuin mainiosti! Keskiviikkona vielä oottaa viimein kauden eka pelireissu Pelsun kotipeliin, ja tämän päälle huomenna prime time änäriä Boston-Dallas.

Ehkä kokonainen viikko omillani tekee ihan hyvää, niin on hetkeksi jotain muutakin ajateltavaa, kuin tämä kuolleista henkiin herännyt tunne-elämä :) Nyt ehtii katsoa lätkän lisäksi paljon sarjoja ja kerätä Pokémon Go:ssa excellent heittoja matkalla kohti lopullista tasoa 50. Niin ja joo, Twitchissä pyörii ESA Winter 2024 speedrun maraton juuri sopivasti tän viikon. Sitäkin voisi kyllä vähäsen seurata.

Hyvää lomaa Breeze!
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Haluutteks tekin samaa kamaa kuin mitä mä vedän?
No ei haluta, vaikka toisaalta se ehkä saattaisi auttaa ymmärtämään että miksi oletettavasti aikuinen ihminen jaksaa vuodesta toiseen harjoittaa tällaista performanssia jossain keskustelupalstalla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aktiivinen nimimerkki @Turha Kaukalo ei ole kirjoittanut mitään moneen päivään. Onko syytä huolestua? Oletan että kaikki on hyvin!
Turhamakujalta ei tosiaan ole nyt muutamaan päivään tullut raporttia. "Turhiksen" maanantaisessa Tami-ketjun päivityksessä mainittiin myyntivalttina, että naapurin tontilla olisi parkkitilaa, joten lienee mahdollista, että EuroTurha OY:n toimistolla on busineksen "The High Season" meneillään. Toivottavasti on vain tuosta kyse eikä esimerkiksi mistään René Faselin katalista juonista Vuoden jatkoaikalainen vaalin ollessa käynnissä.

Ja @Turha Kaukalo , mikäli tämä viesti saavuttaa sinut, niin kiitos äänestäsi Vuoden JA:lainen 2023 -vaalin ensimmäisellä kierroksella!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Varastokopissani vuosikausia pölyä keränneet kaakelit, lastulevyt sekä laminaatit ovat piakkoin historiaa, sillä paikalle on raahattu jätelava. Olisin tietenkin voinut itsekin viedä kyseiset roinat kaatopaikalle vuosia aiemmin, mutta erinäisistä syistä johtuen en ole niin tehnyt. Noh, ihminen on oppivainen eläin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Aloitin hiihtoloman kunniaksi uuden harrastuksen (rouva minut ilmoitti). Kävin leffassa. 12h kuvauspaikalla aamuviidestä alkaen ja tulikohan valmista leffaa edes kahta minuuttia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Vuotta 2024 on eletty 51 päivää.
Niiden aikana olen käynyt 12:saa joukkuelajitapahtumassa katsojan roolissa.

Joukkueita 23
Paikkakuntia on 11
Kilpailuita 11
Lajeja 7
Miesten pelejä 9, naisten 3

Harrastus on hauska ja jatkuu ehkä jo huomenna.
 

Alejandro

Jäsen
No ei haluta, vaikka toisaalta se ehkä saattaisi auttaa ymmärtämään että miksi oletettavasti aikuinen ihminen jaksaa vuodesta toiseen harjoittaa tällaista performanssia jossain keskustelupalstalla.
Alkoholismin glorifiointi on kyllä mielenkiintoinen kulttuurillinen ilmiö. Tulee mieleen ne surullisenkuuluisat tiedekuntien N-vuoden opiskelijat, jotka eivät valmistuneet koskaan, vaan olivat joka vuonna kaikissa mahdollisissa bileissä. Fuksien mielestä kyseessä olivat kovimmat äijät ikinä, mutta opiskelujen edetessä kaikki tajusivat miten reppanoita nämä riemumaisterit olivat loppupeleissä.
 

ace

Jäsen
Alkoholismin glorifiointi on kyllä mielenkiintoinen kulttuurillinen ilmiö. Tulee mieleen ne surullisenkuuluisat tiedekuntien N-vuoden opiskelijat, jotka eivät valmistuneet koskaan, vaan olivat joka vuonna kaikissa mahdollisissa bileissä. Fuksien mielestä kyseessä olivat kovimmat äijät ikinä, mutta opiskelujen edetessä kaikki tajusivat miten reppanoita nämä riemumaisterit olivat loppupeleissä.
Tiedekunnista en mitään tiedä, ihan amismeinigillä mennään mutta riemumaisteri alkaa olla aika lähellä itseä, mutta ei reppana. Kohta asiaa siihen tiettyyn ketjuun.

Ekaa kertaa sanoin tämän ääneen, toivottavasti en koskaan tule keräämään hampaita tai istumaan ringissä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kyllä huomas taas kuinka tottunut vanhoihin kaavoihin on. Olin Tukholman keskustassa ja kun olen tottunut käyttään metroa ja piti palaa laivalle niin tietysti oli Östermalmstorgetin ja Karlaplanin välillä tekninen vika ja kaikki pistettiin ensinmainitun asemalla pihalle ja bussilla kuulemma eteenpäin.

Se on hienoo kun lisäks mun Ruotsin ymmärrys on tasoo välttävä niin ei ollut hajuakaan mitä pitäs ny. Onneks ei ollu hirvee hoppu niin laivalle ehti takas. Täytyy näköjään opiskella muitakin kulkuvälineitä täällä kuin metro vaikka se kätevä täällä onkin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Alkoholismin glorifiointi on kyllä mielenkiintoinen kulttuurillinen ilmiö. Tulee mieleen ne surullisenkuuluisat tiedekuntien N-vuoden opiskelijat, jotka eivät valmistuneet koskaan, vaan olivat joka vuonna kaikissa mahdollisissa bileissä. Fuksien mielestä kyseessä olivat kovimmat äijät ikinä, mutta opiskelujen edetessä kaikki tajusivat miten reppanoita nämä riemumaisterit olivat loppupeleissä.
Oman tiedekunnan ainejärjestössä näitä tyyppejä on poikkeuksellisen paljon. Ei siinä, omakin valmistuminen on myöhässä ja opinnot viivästyneet, mutta ei ihan noista syistä. Varmaan opinnot edelleen näillä kilta-aktiiveilla samassa vaiheessa kuin minun aloittaessa. Ja silloin jo olivat olleet siellä hyvän aikaa.

Jännästi osalla tuo opiskelijaelämä on sellaista, että kaikki muu siihen liittyvä kiehtoo paitsi se itse opiskelu.
 
Alkoholismin glorifiointi on kyllä mielenkiintoinen kulttuurillinen ilmiö. Tulee mieleen ne surullisenkuuluisat tiedekuntien N-vuoden opiskelijat, jotka eivät valmistuneet koskaan, vaan olivat joka vuonna kaikissa mahdollisissa bileissä. Fuksien mielestä kyseessä olivat kovimmat äijät ikinä, mutta opiskelujen edetessä kaikki tajusivat miten reppanoita nämä riemumaisterit olivat loppupeleissä.
Nykyisin alkaa jo olla jonkin verran tuttuja, jotka ovat lopettaneet juomisen kokonaan, mutta kun olin yliopistossa kymmenisen vuotta sitten, niin kaikki joivat ja kävivät suurimman osan bileistä läpi. Välillä oli absolutistina vähän orpo olo, kun ei huvittanut käydä juhlissa katselemassa ryyppäämistä. Enemmän kysymyksiä herätti juomattomuuteni kuin se, että jotkut aina ryyppäsivät itsensä siihen kuntoon, että muistikin meni ja kaiken maailman kommelluksiltakaan ei vältytty.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ostin itselleni ja avovaimolle lennot Lontooseen ja ajattelin, että voisi käydä katsomassa Valioliiga-futista, kun kerran siellä ollaan ja matsejakin olisi. Championshipin kausi on silloin jo paketissa.
Halvimmat liput Crystal Palacen matsiin reilun huntin, isompien jengien matseihin reippaasti kalliimpia.
Toki lipunmyyntipalveluiden kautta, kun ajattelin selvitä liittymättä minkään jengin leiriin saadakseni lippuja.
Jää kyllä futikset katsomatta noilla hinnoilla.
Jos täällä muuten on jengiä, jotka käyttävät matkalaukun ympärillä sellaista laukkuremmiä, tulkaa nyt kertomaan miksi se pitää siinä olla? Mitään hyötyä kyseisestä virityksestä ei ole.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostin itselleni ja avovaimolle lennot Lontooseen ja ajattelin, että voisi käydä katsomassa Valioliiga-futista, kun kerran siellä ollaan ja matsejakin olisi. Championshipin kausi on silloin jo paketissa.
Halvimmat liput Crystal Palacen matsiin reilun huntin, isompien jengien matseihin reippaasti kalliimpia.
Toki lipunmyyntipalveluiden kautta, kun ajattelin selvitä liittymättä minkään jengin leiriin saadakseni lippuja.
Jää kyllä futikset katsomatta noilla hinnoilla.
Jos täällä muuten on jengiä, jotka käyttävät matkalaukun ympärillä sellaista laukkuremmiä, tulkaa nyt kertomaan miksi se pitää siinä olla? Mitään hyötyä kyseisestä virityksestä ei ole.
Se auttaa tunnistamaan oman laukun. Ja mulla on kerran käynyt silleen että jossain lentokenttäduunareiden rytyytyksessä yksi lukoista oli mennyt rikki ja se laukku oli alkanut repsottaa. Ehkä se hihna silloin hieman esti ettei koko hökötys avautunut jonnekin lentokenttäalueelle ja mun kalsarit ja sukat ois imeytynyt pelikaanien sekaan jonnekin turbiiniin. Tosin onhan noissa laukuissa aina enemmän kuin vain yksi kiinnityshomma, aika paska tuuri saisi olla että ne kaikki hajoaisi ja sitten se ympärillä oleva hihna olisi ainoa mikä pitelisi laukkua kiinni. Vähän semmonen "vyö ja henkselit" juttuhan se on. Mutta kyllä semmonen värikäs härpäke ihan oikeasti auttaa bongaamaan oman laukun sieltä miljoonan muun samannäkösen seasta.

Käytät nyt vaan rahaa ja otat ne liput sinne Valioliiga-matsiin, ei varmana enää vuoden päästä harmita että voi vittu ku silloinkin käytettiin pari sataa euroa sinne jalkapallopeliin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Se auttaa tunnistamaan oman laukun. Ja mulla on kerran käynyt silleen että jossain lentokenttäduunareiden rytyytyksessä yksi lukoista oli mennyt rikki ja se laukku oli alkanut repsottaa. Ehkä se hihna silloin hieman esti ettei koko hökötys avautunut jonnekin lentokenttäalueelle ja mun kalsarit ja sukat ois imeytynyt pelikaanien sekaan jonnekin turbiiniin. Tosin onhan noissa laukuissa aina enemmän kuin vain yksi kiinnityshomma, aika paska tuuri saisi olla että ne kaikki hajoaisi ja sitten se ympärillä oleva hihna olisi ainoa mikä pitelisi laukkua kiinni. Vähän semmonen "vyö ja henkselit" juttuhan se on. Mutta kyllä semmonen värikäs härpäke ihan oikeasti auttaa bongaamaan oman laukun sieltä miljoonan muun samannäkösen seasta.

Käytät nyt vaan rahaa ja otat ne liput sinne Valioliiga-matsiin, ei varmana enää vuoden päästä harmita että voi vittu ku silloinkin käytettiin pari sataa euroa sinne jalkapallopeliin.
Tosiaan noita saakelin mustia Samsoniteja on lähes joka toisella, niin eihän sieltä muuten sitä omaa löytäisi.

Pitää varmaan ens kerralla tilata joku Narrilogolla varustettu laukku. Joku pöllisi sen sit kuitenkin. Tai kettuillakseen tuhoaisi.

Mitenköhän mä saisin ton meidän hissifirman tottelemaan tai edes informoimaan missä mennään? Vittu kohta viikon ollut hissi paskana, maanantaina ja tiistaina joku kävi yrittämässä korjata, sen jälkeen ihan hiljaista. Kohta menen Koneelle ja raahaan sen huoltosedän tänne. Toisi sen varahissin varahissin tänne.

Ei mulla terveillä jaloilla olevalla ja jonkunlaisessa kunnossa olevalla setämiehellä ole mitään hätää, mutta noi yläkerran vanhemmat ladyt huonoilla jaloillaan harmittaa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Äkkiä on taas hiihtoloma vierähtänyt. Hyvin eri tavalla kuin yleensä kun maanantai meni leffakuvauksissa ja nyt kolmatta päivää jonkun tv-sarjan kuvauksissa.
 

Haywire

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Ostin itselleni ja avovaimolle lennot Lontooseen ja ajattelin, että voisi käydä katsomassa Valioliiga-futista, kun kerran siellä ollaan ja matsejakin olisi. Championshipin kausi on silloin jo paketissa.
Halvimmat liput Crystal Palacen matsiin reilun huntin, isompien jengien matseihin reippaasti kalliimpia.
Toki lipunmyyntipalveluiden kautta, kun ajattelin selvitä liittymättä minkään jengin leiriin saadakseni lippuja.
Jää kyllä futikset katsomatta noilla hinnoilla.
Jos täällä muuten on jengiä, jotka käyttävät matkalaukun ympärillä sellaista laukkuremmiä, tulkaa nyt kertomaan miksi se pitää siinä olla? Mitään hyötyä kyseisestä virityksestä ei ole.
Ollaan joskus käyty Lontoossa katsomassa screeniltä Liverpoolin peli jossain poolilaisten kantapaikassa ja oli mielenkiintoinen kokemus heittää läpyä ja tsäntätä ”Sterling is full of shits” paikallisten poolifanien kanssa.

Myös kuullut, että alemman sarjatason peleissä voi olla todella infernaalinen tunnelma ja Valioliigan lipun hinnoilla saat tyyliin vuokrattua aition ruokatarjoiluineen. Tämä täytynee kokeilla joskus mikäli pitää paikkansa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ollaan joskus käyty Lontoossa katsomassa screeniltä Liverpoolin peli jossain poolilaisten kantapaikassa ja oli mielenkiintoinen kokemus heittää läpyä ja tsäntätä ”Sterling is full of shits” paikallisten poolifanien kanssa.

Myös kuullut, että alemman sarjatason peleissä voi olla todella infernaalinen tunnelma ja Valioliigan lipun hinnoilla saat tyyliin vuokrattua aition ruokatarjoiluineen. Tämä täytynee kokeilla joskus mikäli pitää paikkansa.

Alasarjojen matseja voisi kyllä käydä katsomassa, mutta nopealla googlaamisella myös League One on päättynyt jo silloin.
Joku tuollainen pubisetti voisi toimia oletettuna, että saan myytyä ajatuksen kanssani matkustavalle jalkapalloa seuraamattomalle naisihmiselle.
Tai sitten hän saa mennä shoppailemaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Se auttaa tunnistamaan oman laukun. Ja mulla on kerran käynyt silleen että jossain lentokenttäduunareiden rytyytyksessä yksi lukoista oli mennyt rikki ja se laukku oli alkanut repsottaa. Ehkä se hihna silloin hieman esti ettei koko hökötys avautunut jonnekin lentokenttäalueelle ja mun kalsarit ja sukat ois imeytynyt pelikaanien sekaan jonnekin turbiiniin. Tosin onhan noissa laukuissa aina enemmän kuin vain yksi kiinnityshomma, aika paska tuuri saisi olla että ne kaikki hajoaisi ja sitten se ympärillä oleva hihna olisi ainoa mikä pitelisi laukkua kiinni. Vähän semmonen "vyö ja henkselit" juttuhan se on. Mutta kyllä semmonen värikäs härpäke ihan oikeasti auttaa bongaamaan oman laukun sieltä miljoonan muun samannäkösen seasta.

Käytät nyt vaan rahaa ja otat ne liput sinne Valioliiga-matsiin, ei varmana enää vuoden päästä harmita että voi vittu ku silloinkin käytettiin pari sataa euroa sinne jalkapallopeliin.

Mieluummin joku tarra kuten @vetti pohti. Se laukkuremmi jää siinä kuormatessa yllättävän usein käteen. Joko remmi itsessään on löysällä tai sitten se lukko siitä on paska.
Näin kentällä työskentelevänä se remmi on yhtä tyhjän kanssa. Tai kerran kyllä löysin sellaisen irtonaisena koneesta ja se toimi vyönä ihan ok.
Tuon tunnistamisen voin kyllä hyväksyä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jahas, Areenassa on näköjään Lista Top40 -jaksoja vaikka kuinka paljon. Noihin voikin nostalgisesti uppoutua ja käyttää mukavasti tätä perjantaista työaikaa about siihen neljään saakka.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jahas, Areenassa on näköjään Lista Top40 -jaksoja vaikka kuinka paljon. Noihin voikin nostalgisesti uppoutua ja käyttää mukavasti tätä perjantaista työaikaa about siihen neljään saakka.

Mä katsoin joskus pari vuotta sitten ne kaikki. Toki iso osa paskoista biiseistä tuli kelattua, koska noiden jaksojen määrä oli kuitenkin niin iso. Mutta ihan hyvä nostalgiatrippi ja monessa kohtaa tuli mietittyä ääneen, että "ai silloin muka oli ok sanoa tuolla lailla telkkarissa???". Seuraavaksi katselin sitten muistaakseni Hittimittarit ja ne Rockstopit, mitä Areenasta löytyi. Huikea arkisto ja mahtavaa palvelua, josta ihan ilolla maksan veroja!
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Monesta asiasta olen kiitollinen mun vanhemmilleni. Yksi asia mistä olen erittäin kiitollinen on se että käyntiin ulkomailla aina pari reissua vuodessa. Ensi viikolla olisi sitten taas minun vuoroni lähteä oman perheeni kanssa reissuamaan Thaimaan suuntaan. Itse käynyt siellä viimeksi yli 10v sitten. Puolisoni ei ole ikänä käynyt Euroopan ulkopuolella. 5vuotias tytärkin lähtee ekaa kertaa Euroopan ulkopuolelle lomailee. En muista koska olen näin paljon odottanut yhtä lomaa. Mahdollisesti vielä otetaan pari yötä Hong Kongissa kun ollaan noilla leveyksillä liikkumassa. Matkustaminen on kyllä mahtavaa. Toivon suuresti että omat lapseni ottavat kanssa jossain kohtaa reput selkään ja lähtevät tutkimaan tätä ihmeellistä planeettaa missä me asutaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Sulkapallo on muuten äärimmäisen paska laji. Jos maailmasta pitäisi tuhota jotain ydinpommilla, niin kaikki sulkapalloverkot ja sulkapallomailat. Jos joskus alienit tulevat tänne, niin ne ottavat ensimmäisenä kaikki sulkapallosta tykkäävät tutkimuksiin, että miten voi olla semmoisia tampioita olemassa
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuli tuossa äsken mieleeni, että olen viimeksi silittänyt / rapsuttanut kissaa lähes yhdeksän vuotta sitten ja koiraa puolestaan kahdeksan vuotta sitten. Lapsena sitä tuli usein osoitettua hellyyttä lemmikkejä kohtaan, mutta vuosien vieriessä eteenpäin tuo ominaisuus sekä varsinkin mahdollisuudet noihin hetkiin ovat vähentyneet tai oikeastaan kadonneet lähes täysin. Tällaiselle eläinrakkaalle ihmiselle noin pitkä aika on aikamoinen järkytys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös