Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 330 157
  • 66 848

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Iski jännä kassapaniikki tänään Lidlissä kun ostosten summa oli 39,95e. Äkkiä ensimmäinen asia hyllystä (läkerol dentsejä) eikä tarvinnut maksaa kuin 37 ja risat.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iski jännä kassapaniikki tänään Lidlissä kun ostosten summa oli 39,95e. Äkkiä ensimmäinen asia hyllystä (läkerol dentsejä) eikä tarvinnut maksaa kuin 37 ja risat.
40€ ostoksista saa 5€ takaisin Lidl-appilla. Eipä ole tullut hetkeen käytyä Lidlissä. Tai ainakaan ei ole tullut ostettua 40€ ostoksia sieltä. Jotain pientä olen saattanut ostaa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jouluksi tuli tehtyä kasikaks suomihc:n tyylillä puoliminuuttinen biisi luonnon tuhosta. Uudeksi vuodeksi tässä äänittelen kaljan voimalla ja tottakai autotallissa biisiä leikkauksista. Hyvä vitutuksen purkamisen muoto on huutaa täysiä mikkiin. Suosittelen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Siis mitä nappia mä oon vahingossa painanut kun tossa sovelluksesta hymiöt on jotain liikkuvia lasten nallekarhuja jne. Ilotulitusraketit lentelee. Eikö se perus hymiö ole kuitenkin aina paras.
Kaksoispiste & iso-D pärjää pitkälle.

Ei Danny.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kumpikohan tapahtuu ensimmäisenä?

KalPa voittaa Suomen mestaruuden tai minä voitan Joulukalenteriarvasta jotain?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pelattiin porukalla Trivial Pursuitia, äiti esitti kysymyksen että mitä Poseidon piti kreikkalaisen taruston mukaan käsissään? Vastaukseni oli:
-Kyrpää

Vastausta ei hyväksytty.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Sisu on helvetin köyhän miehen Mad Max: Fury Road
 
Vähän harmittaa, kun ei joulukuussa tainnut tulla yhtään @vilperi :n jouluvalmisteluviestiä vastaan pastalla. Toivottavasti kaikki on hyvin ja vilperikin on päässyt viettämään joulua perinteisten menojen ja herkkujen kera.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kauniit ja Rohkeat ei näköjään lepää joulunakaan. Siellä se Ritke äsken oli telkkarissa ja nyt Eric ja Brooke keskustelee.

Vähän sellainen tunne että tässä sarjassa ei varmaan olla pyörää keksitty niin sanotusti uudelleen viimeisen 35 vuoden aikana.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Vähän harmittaa, kun ei joulukuussa tainnut tulla yhtään @vilperi :n jouluvalmisteluviestiä vastaan pastalla. Toivottavasti kaikki on hyvin ja vilperikin on päässyt viettämään joulua perinteisten menojen ja herkkujen kera.
Tuli sentään yksi:
Kyllähän täällä kaikki on valmista joulun viettoon. Ja olen saapunut isäni luokse lapsuuden kotiin tänäkin vuonna joulua viettämään. Oikeastaan kaikki oli valmista jo eilen iltapäivällä kun sain lanttulaatikot paistettua.

Joulukuussa on taas perinteisesti tullut tehtyä taas monet leivonnaiset jouluksi. Tein parit maustekakut, tiikerikakut ja taatelikakut sekä pipareista ruskeat, ässät, hannatädit ja herrasväen leivät. Sekä tein 61 kappaletta jauheliha- ja lohipasteijoita. Lisäksi minun vastuullani oli tehdä porkkana- ja lanttulaatikot. Työtä on jonkin verran taas tänä joulukuussa riittänyt mutta eilen oli hyvä fiilis kun olin vihdoin valmis joulun viettoon. Ehkä leivonnaisia tuli taas tehtyä liikaa mutta ei stressata siitä näin jouluna.

Jouluun meni minulla tänä vuonna reilu satanen enemmän rahaa kuin aiempina vuosina. Varsin usein olen leiponut samat leivonnaiset ja tehnyt samat ruoat mutta kai se ruoan hinnan kallistuminen näkyi tässä. No, rahatilanne salli minun käyttää rahaa tämän verran tänä vuonna jouluun.

Nyt vaan sitten nautitaan joulun ajasta ja tehdyn työn jäljistä. Ja odotan toisaalta sitäkin kun on jouluaatto niin nukkuminen varmaan alkaa taas helpottamaan ja sujumaan paremmin. Joulukuussa ennen joulua minulla on usein vaikeuksia nukkumisen kanssa kun odotan sen verran paljon joulua. Tällä viikolla olen parhaimmillaan yöllä nukkunut jotain kuusi ja puoli tuntia. Mutta kyllä se nukkuminen varmasti alkaa taas sujumaan kun päästään jouluaattoon.

Kinkkua meillä ostetaan valmissiivuina. Ostin esimerkiksi pienen määrän Makulihan kinkkua ja se oli ainakin todella hyvää.
 

MegaForce

Jäsen

Hieman ihmetyttää joidenkin järjenkäyttö ulkomailla, mennään 600€ maksavaan hotellihuoneeseen, kun paluulennon aikataulu on epäselvä, ja nyt pelätään kadulle jäämistä.

Kysehän on luultavasti siitä, että kaikki rahat on biletetty, jonka periaatteessa ymmärrän, mutta tälläisten tapausten vuoksi reissatessa tulisi aina olla hieman extrarahaa tai luottokortti mukana. Kyse on kuitenkin 25-vuotiaasta eikä 18v matkailevasta teinistä.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä on muutaman kerran mietitty kun olen kirjoitellut harvakseltaan, on mietitty syitä siihen ja sitä mietitty onko minulla kaikki hyvin. Syitä sille miksi olen kirjoitustahtiani paljon harventanut en tiedä mutta kyllä minulla kaikki hyvin on.

Kuntoutumiseni on edennyt hyvin ja ensi vuonna, eli ihan just aletaan käynnistellä minulle ammatillista kuntoutusta. Eli jotain työkokeilua taas kai. No, viimeksi kun olin työkokeilussa niin sain pidemmän palkkatyönkin siitä sitten vaikka se sitten huonosti päättyikin. No isossa kuvassa jäi hyvät muistot tuosta edellisestä palkkatyöstä kuitenkin.

Joulukuu minulla oli melko kiireinen ja työntäytteinen. Perinteiset herkut ja ruoat tuli tehtyä taas tänäkin vuonna. Niistä tuolla Joulu tulee- oletko valmis ketjussa jo kerroinkin. Ja se viesti sieltä on nyt sitten tähän ketjuun kopioitu. Mitä olen nyt jouluna syönyt omia leivonnaisiani ja ruokia niin täytyy kyllä sanoa että olen hyvin onnistunut leipomisurakassa ja ruoanlaitossa. Jopa taatelikakku on nyt hyvin kiinteytynyt vaikka uunituoreena se oli aika kosteaa ja murenevaista, mietin jo että miten tuota voi syödä. Mutta sehän on nyt hyvin pakkasessakin kai kiinteytynyt ja on hyvää. No, onhan minulla keittiöalan ammattikorkeatutkinto että kyllähän se jotain pitää sitten osata keittiössä tehdäkin.

Joulu ollut taas varsin mukava. Melkoista syömisen juhlaahan tämä kyllä vaan on. Paljon odotin joulua taas tänä vuonna ja onhan tämä ollut toistaiseksi ihan odottamisen arvoinenkin. Joulu on toistaiseksi ollut perinteiden mukainen, aattoaamuna Joulupukin kuumaa linjaa, aamupäivällä siskon luona riisipuuroa, jouluähkyjä maittavista ruoista, saunomista, hyvää tunnelmaa ja lepoa. Joulua on vielä virallisesti yksi päivä jäljelläkin ja minulla on tapana fiilistellä joulua vielä monta päivää virallisten joulupyhien jälkeenkin. Onhan joulun herkkujakin vielä jäljellä silloinkin.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Hieman ihmetyttää joidenkin järjenkäyttö ulkomailla, mennään 600€ maksavaan hotellihuoneeseen, kun paluulennon aikataulu on epäselvä, ja nyt pelätään kadulle jäämistä.

Kysehän on luultavasti siitä, että kaikki rahat on biletetty, jonka periaatteessa ymmärrän, mutta tälläisten tapausten vuoksi reissatessa tulisi aina olla hieman extrarahaa tai luottokortti mukana. Kyse on kuitenkin 25-vuotiaasta eikä 18v matkailevasta teinistä.
Onneksi ihan tava-suomalaisetkin päässeet keltaisenlehdistön sivuille paistattelemaan, vaikka tämä Mannisen pariskunta on yrittänyt repiä ja raastaa tästä "maailmanlopusta" kaiken mediahuomion irti.

TuiTui vaan kaikille sinne Meksikoon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikähän tässä muuten on, että Suomessa jouluaatto eli 24. päivä on se The päivä joulun suhteen? Jos nyt ihan väärässä en ole, niin hyvin monessa muussa maassa nimenomaan tämä 25. päivä eli joulupäivä on se milloin joulua kunnolla vietetään.

Toki kait näissäkin vähän vaihtelua on, eikös se usein mene niin että aattona ollaan ehkä enemmän sen oman perheen kesken ja sitten joulupäivänä saatetään mennä sukulaisten kesken jonnekin isoäidin tms. luo jos on vielä elossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös