Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 330 663
  • 66 849

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla on muutto edessä ja vielä nykyisessä kämpässä on paljon tehtäviä tehtävä. Semmoisia kavereita ei näillämain ole, jotka tulisi minua auttamaan, joten ainoa vaihtoehto olisi pyytää minun umpilaiska poika apuun. Vaan, mitä, mitä, mitä. Poika teki ihan kaiken mitä pyysin, eikä kertaakaan valittanut mistään työstä halaistua sanaa, vaan teki kaikki muitta mutkitta.
Onko minun pojasta vihdoin tulossa oikea aikuinen?
Taatusti pojalla on taka-ajatuksia eli haluaa saada faijansa mahdollisimman pian toisen kunnan alueelle. Lisäksi nuorisolla on tapana tehdä tuollaisia ihan ex tempore.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oli sen verran kalsaa aamusella että piti laittaa tulet puuhellaan keittiöön. Ja kun sitten siirryin Ylen aamun pariin olohuoneeseen niin piti laittaa tulet myös takkaan. Jouduin myös tutustumaan sateiseen ja tuuliseen säähän kun puut piti hakea ulkoa autotallista. Aika inhottava ilma.... Mutta nyt on ihan kiva peiton alla katsella telkkaria (tai takkatulta).
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mun piti jo eilen panna takkaan tulet, kun oli vähän kylmä sisälläkin, ulkona vain semmoiset viisi astetta niin, että pipo eka kertaa päähän aamulenkille.
No, tänään sitten oli kyllä lämmintä, mutta aamulla tuli vettä aivan naamattomasti ja tuuli kävi puuskissa lähellä 20m/s. Piti viivyttää aamulenkkiä niin, että pahin myräkkä meni ohitse ja jo puoli kymmenen aikoihin näkyi taas vanhaa taivastakin => lenkille...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Koska ei ole ihan vitutusketjukamaa, niin tänne.
Tässä kun pakkailen tavaroita ensi viikon muuttoa silmälläpitäen, niin unohdin fyssarin. Maksaahan tuo käymättä jäänyt käynti tietenkin pitää.
Ihmettelinkin, että miksi pyysin lapseni tänne tänään auttamaan vasta kolmen jälkeen. Selvisi sekin asia, kun puhelin soi ja kysyttiin, että mahdanko olla tulossa.
No, pakkaamisen alkaa olla ihan kohtalaisella tolalla. Huomenna alkaa viiden yön työputki ja ensi keskiviikkona sitten roudataan ainakin isot kamat uuteen paikkaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun äiskäni muutti nykyiseen asuntoonsa tuossa nelisen vuotta sitten, pääsin asustelemaan hänen tyhjennettävään kämppäänsä muutamaksi yöksi. Sähköt oli katkaistu paria päivää aiemmin, mutta onneksi kraanat ja vessanpönttö toimivat. Myös lämmitys oli päällä, mikä oli ihan jees, vaikka alkukesää elettiinkin. Oli aika erikoinen kokemus mennä nukkumaan päivänvalon hiipuessa, koska kännykän taskulampun valo ei juuri riittänyt mihinkään, syödä pelkästään kylmiä ruokia ja samoin suihkussa käynti ilman valoja oli myös omanlaisensa kokemus.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensimmäisen kerran ties kuinka pitkään aikaan tuli nukuttua yli yhdeksän tuntia. Olo on kuin uudella ihmisellä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin parikymmentä vuotta sitten samassa pubivisajoukkueessa elokuvaohjaaja Anssi Mänttärin kanssa. Kysyttiin Stanley Kubrickin kaikkien kolmentoista pitkän elokuvan nimeä. Annoimme ohjaaja Mänttärin vastata tähän visan viimeiseen kysymykseen ja me muut joukkueesta lähdimme baaritiskille ostamaan kaljaa. Saimme kysymyksestä 12 p, ja nyt vaivaa, että mitähän leffaa hän ei muistanut. Veikkaan, että joku ekasta kolmesta se oli, kaikki muut on sen verran klassikkoja. Mänttäri tosin oli suht päissään, joten tiedä sitten minkä unohti.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tää on sitä nykyaikaa; tällä hetkellä mulla pyörii telkkarista Jukurit-Ässät, läppäriltä Leksand-Rögle ja kännykän näytöltä K-Espoo-Jokerit :D
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ilmeisesti äidinkielestä ei ole tulossa koetta sanan varsinaisessa merkityksessä, kun taas psykologiasta ja ruotsista on. Ruotsin koe on parin viikon päästä, mutta enää en tunne siitä samanlaista lamauttavaa pelkoa ja ahdistusta, mitä tunsin edellisen kerran, kun pääsin tai oikeastaan jouduin ruotsin kokeen tekemään. Nyt vain otan sen vastaan välttämättömänä pahana tietäen omat heikkouteni sekä harvat vahvuuteni kyseisessä kielessä koittaen vielä jotenkin saada uppiniskaiset aivosoluni ymmärtämään kieliopin ja suurimman osan sanoista. Onneksi en ole ihan lähitulevaisuudessa kirjoittamassa ruotsia (sen aika on myöhemmin), joten voin ottaa rennosti siltä osin.

Näin vanhempana voi muistella hivenen huvittuneena sitä, millainen kakara olin lukiossa silloin aikanaan. Elämä on ollut hyvänä oppituntina ja sen vuoksi pystyn suhtautumaan realistisesti tuleviin haasteisiin.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se ihana Tunne


Kiitos JOKERIT! Kiitos Kiekko-Espoo!

Likipitäen kymmenen vuotta sitten kadotin kipinän espoolaisenkiekkoon ja ylipäätään jääkiekon seuraamiseen. Se henkireikä, kantava ja eteenpäin vievä voima, jota jääkiekko oli minulle tarjonnut... oli kadonnut. Se Tunne oli poissa. Omien voitot olivat hieno kokemus, mutta se tappioiden Tunne oli jotenkin niin Woimakas, Suloisen myrkyllinen, että se jaksoi ruokkia jaksamaan aina ja aina uudestaan eteenpäin. Jääkiekon "nurja-puoli", häviäminen oli se eväs, joka ruokki minua. Elin tappioista, niiden tuoma fiilis oli aivan käsittämätön. Uskon, että vain sellainen ihminen, joka ajattelee pelistä samalla lailla kuin minä, voi ymmärtää mitä tarkoitan.

Kymmenenkunta vuotta tuli seurattua kiekkoa, vähän niin kuin toisella silmällä; sen mitä perustelkkari tarjosi, elävää kuvaa mainoksineen, tyhjänpäiväisine höpinöineen ja aamuisin tuloksia teksti-teeveestä. Ottelut tulivat ja menivät. Oli sitten kyse entisestä omasta lapsesta, Blues - K-Espoo tai maajoukkueesta, kaikki tyynni, oli likipitäen samantekevää tuliko hienoja voittoja vai raastavia tappioita. Kun ottelu päättyi, telkkari sammui, miltään ei tuntunut ja oli aika siirtyä seuraavaan askareeseen. Edes omien (mestis-)mestaruus kauden 2023 päätteeksi ei aiheuttanut suurempia fiboja, kiva juttu oli kai se mitä lähinnä koin. Pieni ilo syntyi siitä, että ne jotka olivat jaksaneet matkassa näinä vuosina kaikki kivikot ja kuopat olivat nyt saaneet pienen lohdutuspalkinnon.

---------

Oli ihan tavallinen torstai. Syyskuun kakseka. Ja kas, satuin huomaamaan, että mainosrahoitteiselta kanavalta tulisi jääkiekko-ottelu. Mestistä. Mestari vastaan Newby. Sarjakauden avaus. No voisihan sen katsella, kun kuulemma tuttu hallikin, johon oli joskus vuonna sammaloitunutkivi ollut kausitiketti seitsemän vuoden ajan, olisi oikein loppuunahdettu. Telkkari avautui viisi yli kuusi ja höpinää olikin jo tötterössä, jota eräs urheiluselostaja on viime vuodet tykännyt viljellä näköradion puolella. Viiri hilattiin kattoon, päävalmentajalla oli 33-pinssi rinnassaan ja kotikatsomosta saattoi päästä melkeinpä kärpäseksi hallin kattoon surisemaan mielettömältä kuulostavan möykän säestämänä. Kotosohva oli kuitenkin parempi rasti tässä kohtaa.

Ensimmäinen minuutti ja jo oli narrilauma helisemässä. No maali, mikä maali. Parempi asento sohvalta, tyynyn pöyhötys ja peli jatkuu. Toiseen periodiin siniset ylivoimalle. Mitään ei saada aikaan, kunnes oma veska saa neronleimauksen, syöttää hyökkäyssiniselle, narrilauman tehdessä amatöörimäisen vaihdon ja kas helpolla kahteennollaan. Homma paketissa. Pitäisiköhän vaihtaa kanavaa? Päätin kuitenkin jatkaa vielä hetken, jospa se tästä vielä oikein urakalla repeäisi kunnon ilotulitukseksi. Mitä sitten tapahtui, saattaa ainakin itselläni jäädä piiiitkäksi aikaa muistoihin. Käänteen tekevä hetki, salamanisku. Kaveri kaivoikin naftaliinista sen kuuluisan Sisu-puukon, joka on muisto vain, suomalaisessa urheilussa. Sitä kun ei enää osata käyttää ja tylsäkin se on kaiken lisäksi. Ei Helvetti!, ne tulee sieltä. Mystinen tunne alkoi hiipiä kroppaan. Mitä mussa tapahtuu?! Alkoi jännittää. Kämmenet alkoivat hikoilemaan ja pumppukin alkoi ottamaan yllättäen lisäiskuja. Rytmin vain jatkuvasti tihentyen. Kaveri onnistui kavennuksessa. Hitto vie. Nousin sohvalla jo istuma-asentoon. Saiskohan noi vantaalaiset tästä vielä pelinkin aikaan? Sitten, peli tasoihin ja homma jatkoajalle. 3-3 -pelissä sohvakin oli jo saanut jäädä, seisoin, steppasin ympäri huonetta katse kuitenkin naulaantuneena 56- tuumaiseen. Voi nyt VI*Tu! Voi nyt Saa*anan Saa*ana! Jokerit iski. Ne nousi. Tulokas tuli ja nöyryytti MEITÄ! ME hävittiin. Kapulalla virrat katki LG:stä. Jätkä aivan hiestä märkä, hikikarpalot otsalla ja kainalot märkänä. Pumppu hakkaa kahtasataa. EiEiEi! Mitä nyt tapahtuu? Tää on ihan jäätävän outoa. Pakko päästä pihalle. Ulos ja äkkiä....

Syysilta oli lämmin. Onneksi olin lähtenyt liikenteeseen pelissä shortseissa ja teepaidassa. Koira kulki nätisti hihnassa melkein puolentoista tuntia, vaikka ajatus oli alunperin käyttää se vain pikapissalla ennen nukkumaan menoa. Karvakorvakin taisi vaistota, että nyt ei isäntä ole ihan normaali. "Se on jossain tiloissa, missä se ei koskaan ole ollut. Parempi kulkea vaan nätisti ja jättää turhat haistelut seuraavaan kertaan. Iisisti ja häröilemättä" Kunpa voisinkin sille osata selittää, että Olen. Useampi vuosi ennen sen syntymää oli aika, jolloin koin, tunsin, elin ja hengitin lätkää. Tämä tila on tuttu. Unohdettu tosin. Olin vain piilottanut, kadottanut tunteen miten karmean riipaisevalta voi tappion hetkellä tuntua. Ihan IHANAN hel*etin pahalta. Tappio on vähintäänkin kolme kertaa voimakkaampi, kuin se mielihyvä/paha jonka voitosta saa. Iltatuulahdus raittiissa ulkoilmassa teki gutaa, mutta vielä puolenyön korvissakin pyörin sängyssä, uni ei ottanut tullakseen, kun päähän ei mahtunut mitää muuta kuin yksi perhanan kiekkokoitos.

Kiitos Kiekko-Espoo ja Helsingin Jokerit. Saitte, ainakin nyt hetkeksi, minussa syttymään sen wanhan kiekkofanin, joka rakastaa tätä upeaa peliä. Toivotaan, että tämä tunne ei laannu ihan hetkeen. Ilta antoi minulle paljon. Niin paljon, että olisi melkeinpä voinut vierittää jopa, suloisen, sinisen kyyneleen.

Lauantaina taitaa olla seuraava peli. Taidanpa hankkia lipun ja painella päätä pahkaa Metro-Areenalle. Joo - sen mä teen. Jämsäsen, Hirvosen, Laatikaisen vai Liivikin-paita päälle? Mitä väliä, että siinä lukee Blues. Se tuo mieleen muistoja ja sen sisällä sykkii Sininen Sydän toivottavasti vielä pitkään, kun se nyt kerran alkoi uudestaan lyömään tulta ja tappuraa...
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Lukemisen parissa näyttää tämä viikonloppu menevän kun kirjastosta tuli noudettua tuo Raipen muistelmat ja Jens Henrik Jensenin Oxen- sarjan uutuus Gladiaattori. Isompi "ongelma" on se, että kumman sitä ensiksi lukisi...
 

Glove

Jäsen
Lukemisen parissa näyttää tämä viikonloppu menevän kun kirjastosta tuli noudettua tuo Raipen muistelmat ja Jens Henrik Jensenin Oxen- sarjan uutuus Gladiaattori. Isompi "ongelma" on se, että kumman sitä ensiksi lukisi...
Entten tentten ja niin edelleen, sillä saa päätettyä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Behm on jotenkin mielenkiintoisen oloinen persoona. Musiikista en muuta tiedä kuin sen mitä radiosta pakosti kuulee, mutta eilen telkkarissa ja tänään radiossa ollessaan välittyy mielenkiintoinen fiilis.

Tutustuisin.
Samat ajatukset myös minulla. Vaikuttaa olevan sellainen tyyppi, jolla on jalat maassa huolimatta suuresta suosiosta ja osaa myös itseironian. Mukavaa, että tällaisia julkisuuden henkilöitä löytyy edelleen myös nuoremmasta polvesta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Behm on jotenkin mielenkiintoisen oloinen persoona. Musiikista en muuta tiedä kuin sen mitä radiosta pakosti kuulee, mutta eilen telkkarissa ja tänään radiossa ollessaan välittyy mielenkiintoinen fiilis.

Tutustuisin.

Meinaatko konehuonehommia? Mekanikkona häärisit vähän.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulin juuri Kouvolasta ja korkkasin lonkeron. KooKoon peli nyt vain telkkarista. Myöhemmin Lala Salaman keikalle. Myös @Czescku'lle on kuulemma myönnetty iltaloma tätä varten.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tietäjät tietää-visailussa Evelina, syntynyt vuonna 1995, sanoi Die Hard-elokuvasta: "eks se ole nii oldskoolia".

Tähän päälle Tarmo Reunas-kaltainen pelirangaistus päälle ja päädystä pihalle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tietäjät tietää-visailussa Evelina, syntynyt vuonna 1995, sanoi Die Hard-elokuvasta: "eks se ole nii oldskoolia".

Tähän päälle Tarmo Reunas-kaltainen pelirangaistus päälle ja päädystä pihalle.
Erinomainen syy jättää kyseinen ohjelma rauhaan. Ja masentava merkki siitä, että itse on keski-ikäinen.
 

Glove

Jäsen
Liigapelissä oli vissiin huudeltu jotain sopimatonta. Tulipahan siitä mieleen etäs pätkä elokuvasta Lämäri. Reggie Dunlop hiillosti vastustajaa:

Hey Hanrahan! Hanrahan! Hanrahan!
Suzanne sucks pussy!
She's a dyke! I know. I know!
She is a lesbian! A lesbian!

Nykyään tuosta tulisi varmaan puolen vuoden pelikielto.

O tempora. O mores.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös