Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 086
  • 68 293

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Alakerrassa on kuunneltu jotain epämääräistä musiikkia suunnilleen tunnin verran. Musiikista päätellen asukas on uusi, sillä edellinen asukas tykkäsi suomalaisesta räpistä. Tämä on jotain melodisempaa ja aavistuksen parempaa. Vielä melu ei haittaa, koska kello on noin vähän, mutta myöhemmin voi olla toinen tilanne. Kämppäni lattiaa peittävät matot vaimentavat jonkin verran ääntä, mutta enpä voi sanoa haluavani kuunnella tuollaista mökää koko yötä.
Tämä on niitä Hekan ja Auroranlinnan etuja. Ja jos ei ole, niin lähde nyt äkkiä tuolta.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulikin mieleen, että millaisia ovat ne perinteiset huudot naisten jääkiekkosarjoissa? "Vitun lesbo" ei ehkä toimi vai?
- Vitun hetero!
- Muijas imi isoa kullia!
- Mee takas sinne kaappiin!

Sellainen lisätieto, että ei ne naiset kaikki mitään lesboja ole. Muistan nuoruudestani yhdenkin lätkämimmin, joka kyllä teki hyvin selväksi eräs ilta, että hän haluaa nyt munaa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tämä on niitä Hekan ja Auroranlinnan etuja. Ja jos ei ole, niin lähde nyt äkkiä tuolta.
Mökä loppui tasan kello 23 eikä jatkunut enää myöhemmin yön pikkutunteina. Joko asukas ymmärsi talon säännöt tai sitten joku naapureista kävi ilmoittamassa hänelle niistä. Hyvä näin.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Maksalaatikon himo. En edes pidä maksasta mutta eines maksaloota pannulla voissa paistettuna, ai että. Ja tämäkin vain pari tai kolme kertaa vuodessa. On se jännä.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maksalaatikon himo. En edes pidä maksasta mutta eines maksaloota pannulla voissa paistettuna, ai että. Ja tämäkin vain pari tai kolme kertaa vuodessa. On se jännä.
Olen ottanut tavaksi syödä kerran kuussa maksalaatikkoa ja nimenomaan kuun ensimmäisenä päivänä. Maksapihviä tekee suuresti mieli, koska edellisen kerran olen sellaista syönyt vähintään vuosikymmen sitten. Ehkä myöhemmin tänä syksynä.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen ottanut tavaksi syödä kerran kuussa maksalaatikkoa ja nimenomaan kuun ensimmäisenä päivänä. Maksapihviä tekee suuresti mieli, koska edellisen kerran olen sellaista syönyt vähintään vuosikymmen sitten. Ehkä myöhemmin tänä syksynä.
Maksa on hyvää, maksalaatikkokin...
Itselläni on tapana säännöllisesti ostaa maksapala, josta teen maksapihvejä paistetun sipulin ja muusin kera.
Teen joskus myös maksapateeta ja aika harvoin jauhemaksapihvejä.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harmittaa edelleen se, että olisin voinut aloittaa ruotsin opiskelun jo kolmannella luokalla, sillä silloisessa koulussa olivat vaihtoehtoina joko saksa tai ruotsi. Koska omasin helvetinmoiset ennakkoluulot ruotsia kohtaan, koska olin helvetin tyhmä ja koska tuohon aikaan uskottiin, että saksasta tulisi Euroopan tärkein kieli, valitsin sen. Saksasta tuli sitten todella pitkä painajainen, koska en koskaan päässyt sisälle sen kielioppiin ja vasta yläasteella rupesin opiskelemaan ruotsia.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Harmittaa edelleen se, että olisin voinut aloittaa ruotsin opiskelun jo kolmannella luokalla, sillä silloisessa koulussa olivat vaihtoehtoina joko saksa tai ruotsi. Koska omasin helvetinmoiset ennakkoluulot ruotsia kohtaan, koska olin helvetin tyhmä ja koska tuohon aikaan uskottiin, että saksasta tulisi Euroopan tärkein kieli, valitsin sen. Saksasta tuli sitten todella pitkä painajainen, koska en koskaan päässyt sisälle sen kielioppiin ja vasta yläasteella rupesin opiskelemaan ruotsia.
Saksa on paljon tärkeämpi kieli. Olen saksalla saanut valtavan määrän ruokaa ja etenkin juomaa, mutta en muista ruotsilla olleen vastaavaa käyttöä.

Eins, Zwei, Polizei!

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Saksa on paljon tärkeämpi kieli. Olen saksaksi tilannut valtavan määrän ruokaa ja etenkin juomaa, mutta en muista ruotsilla olleen vastaavaa käyttöä.

Eins, Zwei, Polizei!
otta otta sju sex!!

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saksa on näistä kielistä parempi siinäkin mielessä, että siinä on sellainen vahva huumoriaspekti. Minulle tulee aina iloinen ja hykertelevä olo, kun joku puhuu saksaa. Ja kun sitä itsekin puhuu, siinä on vaikea olla nauramatta. Tämä huumoriaspekti pätee tosin vain Suomessa. Kun olen Saksassa ollut, siellä se ei ole naurattanut, siellä sen hassun kielen puhuminen on ollut ihan luonnollista. Tässä saksaa voisi verrata vaikka viroon. Suomessa virokin kuulostaa hassulta, mutta kun sitä Virossa puhutaan, se kuulostaa ihan luonnolliselta.

Eli ei se Saksalle paha ole, jos siitä kielestä tulee hymy huulille.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saksan kieli on omalla tavallaan hyvinkin kaunis, mutta valitettavasti sen kirjoittaminen ja lukeminen ovat nykyään minulla sellaisella tasolla, että jopa päiväkotilapset veisivät minua kuin litran mittaa, jos minun pitäisi jutella heidän kanssaan saksaksi. Tykkään kielestä, mutta en vaan jaksa enää ruveta tankkaamaan sitä.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saksan kieli on omalla tavallaan hyvinkin kaunis, mutta valitettavasti sen kirjoittaminen ja lukeminen ovat nykyään minulla sellaisella tasolla, että jopa päiväkotilapset veisivät minua kuin litran mittaa, jos minun pitäisi jutella heidän kanssaan saksaksi. Tykkään kielestä, mutta en vaan jaksa enää ruveta tankkaamaan sitä.
Nykyiset päiväkotilapset puhuvat varmaan pikemminkin somalia tai jotain muuta meille ennestään tuntematonta kieltä. Saksa on meidän vanhempien ikäluokkien jäänne, joka jäi viimeistään 2000-luvulla marginaaliin. Siitä edespäin on puhuttu huonoa englantia ja noita mainitsemiani eksoottisia kieliä, joiden tärkeydestä voidaan olla montaa mieltä.

Siitä olen silti varsin tyytyväinen, että englannin lisäksi osaan jonkin verran myös saksaa, italiaa ja espanjaa. Minua kun ei sattumoisin kiinnosta oikein mikään, mikä tuon kielialueen ulkopuolella on.

4

444

14 kohteen Pitkäveto oikein 20 euron panoksella. Ihan hyvin tuli rahaa vaikka olivat kaikki ns. varmoja. Viime viikonloppuna osui 9 kohteen varmat oikein.
Vaikka kaikki kohteet olisivat olleet 1,10 kertoimella, niin olisit tuolla panoksella nyt 55,95€ rikkaampi. Oletan, että joukossa oli vähän epävarmempiakin. Onnittelut voitosta!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmisellä on hyvä olla harrastuksia. Tänään teen ns. timanttityötä. Pikkutarkkaa hommaa. Pitäisiköhän hankkia ns. lukulasit niin ei tarvitsisi niin tihrustaa.

Edit. Ihan kivaa hommaa kuitenkin...

Liitteet

• IMG_20230925_091930_HDR.jpg
    IMG_20230925_091930_HDR.jpg
    863,8 KB · kertaa luettu: 67
Viimeksi muokattu:

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Koronan alkuhuumassa törmäsin Espoolaisessa supermarketissa henkilöön, jolla oli kaasunaamari päässä ja juosten tyhjensi hyllyjä kärryihin.
Korona-aikana katselin myymäläpäällikön ominaisuudessa, kun yksi kaveri saapui aina myymälään aktiivihiilihengityssuojain kasvoillaan ja kiersi elmu-kelmua ostoskärryn työntökahvaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy