Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 344 447
  • 66 865

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kansakoulussa eka luokalla virkattiin patalappua käsityötunnilla. Minun patalappuni lähti jotekin kuroutumaan "tötteröksi" ja lopulta siitä tuli luokkakaverini isosiskon nukelle hieno pipo...
Itsellä, kun oli etenkin lapsena hienomotoriikan ja hahmottamisen ongelmaa, niin puukäsi- ja käsityöt olivat yhtä helvettiä. Onneksi sitten kasiluokasta eteenpäin ei enää tarttenut osallistua puukäsityötunneille.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kansakoulussa eka luokalla virkattiin patalappua käsityötunnilla. Minun patalappuni lähti jotekin kuroutumaan "tötteröksi" ja lopulta siitä tuli luokkakaverini isosiskon nukelle hieno pipo...
Täsmälleen samalla tavalla kävi minullakin. Suunnitelmana oli virkata neliömäinen patalappu, mutta lopulta siitä tuli itselleni pipo, jota en koskaan käyttänyt.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Päätin juuri, että minusta ei saa kirjoittaa mitään pahaa, pelkkiä ylistyslauluja, ilman värilaseja ja raikasta uutta otetta.
"Oi, hooceebruins, sä kaunein oot. Antaudun ma kohtaloon.
Tää tunnne päähän kohdistuu, lailla moden tässä hermostuu.
Etsin sua puolelta vapaan. Sain äkkiä mä syötön lapaan.
Hooceebruins, kuka muu muka. Tunnettiin sut villikkona.
Mutta nyt rauhoitat sä peliä. Suunnittelemme jo yhdessä kesiä."
(säv.sov.san. Tauski)
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
"Oi, hooceebruins, sä kaunein oot. Antaudun ma kohtaloon.
Tää tunnne päähän kohdistuu, lailla moden tässä hermostuu.
Etsin sua puolelta vapaan. Sain äkkiä mä syötön lapaan.
Hooceebruins, kuka muu muka. Tunnettiin sut villikkona.
Mutta nyt rauhoitat sä peliä. Suunnittelemme jo yhdessä kesiä."
(säv.sov.sanat Tauski)
Kiitän. Olen otettu.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onhan tää nyt yhtä perkelettä. Muista tehdään täällä ylistyslauluja, vaan ei minusta, vapaan ketjun vapaimmasta luojasta. Soitan äitille.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onhan tää nyt yhtä perkelettä. Muista tehdään täällä ylistyslauluja, vaan ei minusta, vapaan ketjun vapaimmasta luojasta. Soitan äitille.
Naisiin ei voi pieni poikanen luottaa,
ne suuren ikavan pieneen sydameen tuottaa.
Mut ikkunaan, tuijottaa, kai pienikin poika illoin saa,
sielta katsoo banaaninviljelijä unelmain.

Ruudun takaa, ruudun takaa, ruudun takaa tyttoni katsoo vain.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Naisiin ei voi pieni poikanen luottaa,
ne suuren ikavan pieneen sydameen tuottaa.
Mut ikkunaan, tuijottaa, kai pienikin poika illoin saa,
sielta katsoo banaaninviljelijä unelmain.

Ruudun takaa, ruudun takaa, ruudun takaa tyttoni katsoo vain.
Pitäisi kyllä olla ihan spesifit sanat, ei mukaelmia. Laitan kohta ketjun lukkoon, en Rauman.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mietin tuota kannettavan tietokoneen ostoa. Sellainen kun puuttuu minulta. Täytyisi olla vaan tieto siitä että sille tulee käyttöä eikä jää vain pölyttymään pöydälle niin kuin tuo tabletti on jäänyt.

Aika paljon tulee käytettyä nyt tätä älypuhelinta myös netin selailuun. Tai kotona käytän vain tätä älypuhelinta. Onhan tässä pieni ruutu ja voisi olla muutenkin sujuvampaa selata kotona tietokoneella nettiä. Mutta onko tämän älypuhelimen käyttöön sitten tottunut niin että ei siltikään käytä muuta laitetta netin selaamiseen kuten kannettavaa tietokonetta vaikka muu laite olisi käytössä.

Tällaista olen ruvennut pohtimaan. Tuon tabletin kohdalta vaan huonot muistot kun se on jäänyt minulla turhaksi, ei ole paljoa sille tullut käyttöä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mietin tuota kannettavan tietokoneen ostoa. Sellainen kun puuttuu minulta. Täytyisi olla vaan tieto siitä että sille tulee käyttöä eikä jää vain pölyttymään pöydälle niin kuin tuo tabletti on jäänyt.

Aika paljon tulee käytettyä nyt tätä älypuhelinta myös netin selailuun. Tai kotona käytän vain tätä älypuhelinta. Onhan tässä pieni ruutu ja voisi olla muutenkin sujuvampaa selata kotona tietokoneella nettiä. Mutta onko tämän älypuhelimen käyttöön sitten tottunut niin että ei siltikään käytä muuta laitetta netin selaamiseen kuten kannettavaa tietokonetta vaikka muu laite olisi käytössä.

Tällaista olen ruvennut pohtimaan. Tuon tabletin kohdalta vaan huonot muistot kun se on jäänyt minulla turhaksi, ei ole paljoa sille tullut käyttöä.
Minulla on älypuhelin, tabletti ja kannettava kotonani.
Älypuhelinta en käytä kotonani käytännössä ollenkaan netin selailuun; tablettia käytin ennen ihan pääsääntöisesti ja pidin sitä ihan kätevänä, kunnes näytön pienuus eli yleinen luettavuus alkoi pikkuhiljaa häiritä. Kaipasin siis suurempaa, jotain 14-15 tuuman näyttöä ja hankinkin lopulta (erittäin edullisen) 15 tuuman chromebookin kannettavakseni ja olen ollut siihen todella tyytyväinen.
Laite ja käyttis ovat kevyitä käyttää, järjestelmäpäivitykset latautuvat vain uudelleenkäynnistettäessä ja sovelluksia löytyy ainakin minun tarpeeseeni ihan riittävästi. Tallennuskapasiteettia laitteessakin on kohtuullisesti ja tietysti pilvestä saa lisää tarpeen mukaan.
 
Mietin tuota kannettavan tietokoneen ostoa. Sellainen kun puuttuu minulta. Täytyisi olla vaan tieto siitä että sille tulee käyttöä eikä jää vain pölyttymään pöydälle niin kuin tuo tabletti on jäänyt.

Aika paljon tulee käytettyä nyt tätä älypuhelinta myös netin selailuun. Tai kotona käytän vain tätä älypuhelinta. Onhan tässä pieni ruutu ja voisi olla muutenkin sujuvampaa selata kotona tietokoneella nettiä. Mutta onko tämän älypuhelimen käyttöön sitten tottunut niin että ei siltikään käytä muuta laitetta netin selaamiseen kuten kannettavaa tietokonetta vaikka muu laite olisi käytössä.

Tällaista olen ruvennut pohtimaan. Tuon tabletin kohdalta vaan huonot muistot kun se on jäänyt minulla turhaksi, ei ole paljoa sille tullut käyttöä.
Itse tykkään kyllä paljon läppärin käytöstä. Esim. Youtubessa ei tule mainoksia ollenkaan, kun käyttää adblockeria.. Jatkoaikaakin on kivempi käyttää kuin puhelimella ja paljon helpompi kirjoittaa/lukea viestejä. Lisäksi katselen suoratoistopalveluita usein läppäriltä, vaikka telkkarissakin ne on. Läppäri on vaan jotenkin mukavampi ja kuluttaahan se vähemmän sähköäkin kuin tv. Läppärillä on helpompi tehdä useampaa asiaa samanaikaisesti kuin puhelimella. Jos hommaat läppärin, niin muista ottaa sellainen, jossa on nopeampaa SSD muistia. HDD muistisilla läppäreillä ei tee yhtään mitään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kiitos @Surukuku ja @I am not Jesus vastauksistanne viestiini liittyen. Pistin nyt sitten kannettavan tietokoneen tilaukseen. Maksan sitä kaksi vuotta kuukausihinnalla 14,52 euroa.

Kyllä minä uskon että tietokoneelle tulee käyttöä. Onhan Hämeen Sanomienkin digilehteä helpompi lukea isommalta ruudulta. Pieneltä älypuhelimen ruudulta lehteä oli aika hankala lukea. Vaikka ei tätä päätöstä nyt yhden lehden lukemisen pohjalta pelkästään tehdä.

Varmaan tämän viikon aikana saan jo koneen itselleni. Luulisi niin ainakin. Eli nyt sitten vain pitää odotella koneen toimittamista.
 

Glove

Jäsen
Minulla on älypuhelin, tabletti ja kannettava kotonani.
Mulla on sentään kaksi tablettia. Toinen meni rikki joku vuosi sitten ja ostin tuon uuden kun ei ne siellä merkkiliikkeessäkään osanneet tehdä muuta kuin myydä uutta tilalle. En ostanut sieltä. Tuon merkkiliikevierailun jälkeen kyseinen tabletti kulki auton hansikaslokerossa, kunnes muutama viikko sitten töissä etsin jotain sieltä ja näytin tabletin työkaverille ja sanoin sen olevan rikki. No eikös mitä, tämä Pelle Peloton otti tablettini mukaan ja palautti sen parin päivän päästä toimivana. Nyt on sitten kaksi toimivaa.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Itse en enää nykyään käytä muita laitteita kuin puhelinta netin selaukseen. Läppäri toki päivittäin työkäytössä, mutta silloinkin huomaan, että kun pitää esim tarkistaa jotain Googlesta, avaan usein puhelimen. Yleensä se on nopein ja helpoin tapa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olin mainoksen uhri ja hankin (9,90€) Lidlistä radio-ohjatun seinäkellon, joka asettaa itse itsensä oikeaan aikaan.
Jonkinlainen tarvekin tosin oli, eikä laite ole hassumman näköinenkään.
Ja ihme tapahtui: kello teki sen, mitä mainoksessa ja käyttöohjeessa luvattiin, asetti itsensä aikaan ja tuolla se nyt tikittää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mulla on sentään kaksi tablettia. Toinen meni rikki joku vuosi sitten ja ostin tuon uuden kun ei ne siellä merkkiliikkeessäkään osanneet tehdä muuta kuin myydä uutta tilalle. En ostanut sieltä. Tuon merkkiliikevierailun jälkeen kyseinen tabletti kulki auton hansikaslokerossa, kunnes muutama viikko sitten töissä etsin jotain sieltä ja näytin tabletin työkaverille ja sanoin sen olevan rikki. No eikös mitä, tämä Pelle Peloton otti tablettini mukaan ja palautti sen parin päivän päästä toimivana. Nyt on sitten kaksi toimivaa.
No, ihan tarkkaan ottaen meidän taloudessamme on kyllä kaksi tablettia, kun vaimollakin on omansa, jota ei kyllä enää oikein käytetä mihinkään. Omanikin on lähinnä venekäytössä karttaplotterina/kaikuluotaimen näyttönä, aina tarpeen mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös