Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 366 551
  • 66 907

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

@pettter varmaan tietää tämän, mutta olen aika varma siitä, että joillekin tämä tieto voi tulla uutena.
Oli mulle uusi tieto. Luulin, että joku viikko maksimissaan.

Porissa (raumalaislähtöinen, myös Huittisissa myymälä) oleva Pick'n Pay ilmoittaa pullopalautuspisteessä, että saman päivän aikana pitää lunastaa.

Ihmettelen silti ihmisiä, jotka eivät lunasta rahoja samalla kerralla, kun palauttavat. Miksi?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

@pettter varmaan tietää tämän, mutta olen aika varma siitä, että joillekin tämä tieto voi tulla uutena.
On mulla nytkin tossa neljä pullokuittia. Aina ei vaan halua pitää tyhjiä repussa ettei kalja valu, eikä heti ole asiaa kauppaan.

Huvittavasti tossa yhdessä ei lue tarkkaa kauppaa, muuta kuin että Lidl ja Alko. Filmi pois siltä illalta. Saattaa olla Pasilan Triplan, missä käyn joku päivä koittaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kylläpä otti Kyyrian keikka koville, kun keittiön pöydän ääreen nukahdin. Tai sitten @Malkkinen vei mehut, kun tämän mukavan miehen kanssa keikan jälkeen höpöteltiin mukavia. Oli kiva tutustua, oikeasti.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ihmettelen silti ihmisiä, jotka eivät lunasta rahoja samalla kerralla, kun palauttavat. Miksi?
Monesti näitä kaliatölkkejä kasaantuu kotiini niin vien niitä pois ja asioin toisessa kaupassa. Täällä on Supermarket missä pullopalautus ja Tokmanni.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa, on tämä ensimmäinen päivä tämän perkeleen taudin kanssa se kaikkein pahin. Onneksi jääkaapissa on ruokaa ja teetä löytyy reilusti omaan tarpeeseen. Ainoastaan särkylääkkeen puuttuminen vituttaa. Nyt ei vaan pysty lähtemään yhtään minnekään, joten olen käyttänyt tilanteen hyödykseni ja hakenut taas kolmeen uuteen vapaaseen työpaikkaan sekä katsellut näkemättä jääneitä leffoja, joita on kertynyt parin kolmen päivän aikana seitsemän kappaletta (The Red Shoes, Guardians of the Galaxy Vol. 3, Sisu, The Super Mario Bros. Movie, Spider-Man: Across the Spider-Verse, the Flash ja nyt katseluvuorossa oleva Abre los ojos).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen silti ihmisiä, jotka eivät lunasta rahoja samalla kerralla, kun palauttavat. Miksi?

Tyypillisesti käy niin, että palautat pullot, laitat kuitin lompakkoon/taskuun, käyt ostoksilla, maksat ostokset ja muistat sitten viimeistään ostoksia pakatessa, että se penteleen panttikuitti jäi käyttämättä. No, sitten seuraavalla kauppareissulla! Ja sittenhän sen olemassaolo onkin jo tosi vaikea muistaa.

Itselle käynyt näin niin monta kertaa, että nykyään tulee monesti mentyä suoraan pullonpalautuksesta info-pisteelle ja lunastettua käteisenä jo ennen kuin menee kauppaan. Siinähän lisäksi voittaakin hiukan, sillä jos käyttää panttikuitin ostosten yhteydessä niin menettää sen verran ostostensa plussa/bonus-summastaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Yläkertaan ollaan ilmeisesti kuskaamassa joko sohvaa tai jotain muuta isoa tavaraa, joka ei mahdu hissiin. Meidän hissikin kun yleensä ilmoittaa äänimerkillä, jos sinne ei jotain sovi tai jos painoraja menee rikki. Onneksi talossa on vain kolme kerrosta, mutta toisaalta rapuissa käytävä kapenee juuri hissikuilun takia vain hieman yli metrin levyiseksi, joten mielenkiintoisia hetkiä luvassa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mää pidän koko kauppareissun sitä kuittia kädessä, että varmasti muistan. Helppo homma!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tuli vedettyä tänään leffoissa L-kokoinen party snacks kippo niin vatsa huutaa nyt hoosiannaa ja istun paraikaa paskalla. Ens kerralla tyydyn ehkä siihen pienempään kokoon. Tuossa oli nimittäin ehkä hieman liikaa tavaraa yhdelle miehelle. Mut mist mä oisin voinu tietää ku yleensä oon ottanu nachoja tai mässyä. Tämä party kippo oli ekaa kertaa testissä. Oli kyllä hyvä elokuva tuo Elemental.

Jakelivat muuten steissillä ilmaiseksi Rockstaria. En ottanut. Voin edelleen ylpeydellä sanoa että oon tammikuun jälkeen juonu vaan kaksi energiajuomaa.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ostin uuden ruohonleikkurin. Entinen oli vähän väliä hajalla ja telakalla. Mies sen aina korjasi mutta kohta se oli taas rikki. Sain tarpeekseni ja ostin uuden leikkurin. Mieheni veti siitä sitten herneet nenään kun omin nokkineni menin uuden ostamaan. Kun kyllähän hän se vanhan korjaa ja korjaa... ja korjaa. Minä en vaan enää jaksanut sitä ettei kauaa ruohoa ehtinyt leikata kun kone hajosi. Nyt mies äksyilee minulle että mikään ei minulle (Iisopille) kelpaa, teen aina kaiken omin päin ja lesoilen rahoillani. Kyllähän minä nyt tajuan että loukkasin jollain tasolla miestäni kun ostin uuden ruohonleikkurin ja vein häneltä mahdollisuuden "päteä" vanhaa korjaamalla. Ja vaikka puhuin uuden leikkurin ostamisesta niin en varsinaisesti kysynyt mieheni mielipidettä asiaan. Toimin omavaltaisesti vaikka omilla rahoilla ostin ja omaan käyttöön. No joo... Kyllä hän tuosta vielä toipuu ja antaa anteeksi. Oletan niin... ;-)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sanot sille, että se vanha kone kannattaa ehdottomasti korjata varalle (koska eihän nämä uudet ole koskaan yhtä hyviä, kuin vanhat ja huolella korjatut koneet). Tai sitten jos on mökki, niin tarvitseehan sinnekin ruohonleikkurin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onhan tässä vielä rapiat kuukausi aikaa tyhjätä kämppä, vaan rupeaa jo ahdistamaan, koska 4h+k kokoisesta asunnosta löytyy aika paljon poisheitettävää. Mukaan lähtee lähinnä keinutuoli, sänky, kitarakamppeet, keittiövälineitä ja vaatteet, kaikki muu pitää hävittää tai myydä. Töissäkin pitää käydä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäinen sukka on jo valmis ja toisesta alkaa olla varsi tehty. En nyt hirveästi ole ehtinyt neuloa mutta "hiljaa hyvä tulee"... tai jotain.
 

Liitteet

  • IMG_20230821_104711.jpg
    IMG_20230821_104711.jpg
    995,3 KB · kertaa luettu: 35
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tulee muuten makaronilaatikosta ihan helvetisti paljon parempaa, kun laittaa munamaidon sijasta lihalientä ja kananmunaa. Yksi chili kaveriksi ja jauhelihan joukkoon vähän raakamakkaraa. On hyvää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ensimmäinen sukka on jo valmis ja toisesta alkaa olla varsi tehty. En nyt hirveästi ole ehtinyt neuloa mutta "hiljaa hyvä tulee"... tai jotain.
Siskoni tykkää kutoa minulle SaiPa-aiheisia villasukkia. Pysyy pojalla kintut lämpimänä talvella, vaikkei pelitulokset niin lämmittäisikään.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ensimmäinen sukka on jo valmis ja toisesta alkaa olla varsi tehty. En nyt hirveästi ole ehtinyt neuloa mutta "hiljaa hyvä tulee"... tai jotain.
En halua kuvitella, että minkälaista jälkeä syntyisi, jos minä alkaisin neulomaan sukkaa. Saisin varmaan hermoromahduksen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En halua kuvitella, että minkälaista jälkeä syntyisi, jos minä alkaisin neulomaan sukkaa. Saisin varmaan hermoromahduksen.
Kansakoulussa eka luokalla virkattiin patalappua käsityötunnilla. Minun patalappuni lähti jotekin kuroutumaan "tötteröksi" ja lopulta siitä tuli luokkakaverini isosiskon nukelle hieno pipo...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös