Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 985
  • 66 849
Aivan koukussa Kippari juustoon. Äsken lihapiirakka jonka päätähtinä paksu siivu sipuliteetä ja pari siivua Kipparia. Toimii missä vain, joka haukku oli täydellinen
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Parin viikon päästä edessä palaaminen koulun penkille. Odotukset ovat maltilliset menestyksen suhteen, sillä tässä iässä on jo päässyt tiedostamaan omat vahvuudet ja heikkoudet. Ensimmäisellä jaksolla (vai onko nimi sittenkin periodi) edessä on ruotsia, äidinkieltä sekä psykologiaa.

Ensimmäinen aine lievästi jännittää, koska en ole puhunut ruotsia ainakaan seitsemään tai kahdeksaan vuoteen enkä oikeastaan muista mitään muuta kielestä kuin numerot sekä sen, miten esitellä itsensä ruotsiksi.
Äidinkielen pitäisi sujua hitusen helpommin ja samaten psykologian, jota en tosin ole koskaan aiemmin opiskellut, koska aikoinaan 2000-luvun alussa jättäessä lukion kesken puolentoista vuoden opiskelun jälkeen tuo aine olisi ollut edessä suunnilleen kuukautta myöhemmin.

En ole menossa kouluun hankkimaan uusia kavereita, mutta onhan tuo pätevä keino päästä vihdoin sosiaaliseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa sekä elävöittämään omaa yksinäistä arkea. Lisäksi koulun vahtimestarina toimii suunnilleen 30-vuotias pitkä ja hoikka varsin viehkeä nainen, jossa oli omanlaistaan karismaa.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Parin viikon päästä edessä palaaminen koulun penkille. Odotukset ovat maltilliset menestyksen suhteen, sillä tässä iässä on jo päässyt tiedostamaan omat vahvuudet ja heikkoudet. Ensimmäisellä jaksolla (vai onko nimi sittenkin periodi) edessä on ruotsia, äidinkieltä sekä psykologiaa.

Ensimmäinen aine lievästi jännittää, koska en ole puhunut ruotsia ainakaan seitsemään tai kahdeksaan vuoteen enkä oikeastaan muista mitään muuta kielestä kuin numerot sekä sen, miten esitellä itsensä ruotsiksi.
Äidinkielen pitäisi sujua hitusen helpommin ja samaten psykologian, jota en tosin ole koskaan aiemmin opiskellut, koska aikoinaan 2000-luvun alussa jättäessä lukion kesken puolentoista vuoden opiskelun jälkeen tuo aine olisi ollut edessä suunnilleen kuukautta myöhemmin.

En ole menossa kouluun hankkimaan uusia kavereita, mutta onhan tuo pätevä keino päästä vihdoin sosiaaliseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa sekä elävöittämään omaa yksinäistä arkea. Lisäksi koulun vahtimestarina toimii suunnilleen 30-vuotias pitkä ja hoikka varsin viehkeä nainen, jossa oli omanlaistaan karismaa.
MInä sain parhaat opiskelutulokseni kun menin suorittamaan AMK-opintoja hieman alle kolmekymppisenä. Ei siinä oikeastaan muuta eroa aikaisempiin ( peruskoulu, lukio, ammatti) ollut kuin se, että motivaatio oli kohdillaan. Aiemmat meni läpi kunhan kävi tunneilla, mutta AMK:ssa joutui jo vähän opiskelemaankin. Ja kun motia oli niin alku meni hyvin. Sitten sain vielä opintojen ollessa kesken vakiduunin niin se loppu oli vähän semmoista "kunhan pääsee läpi ja saa todistuksen" meininkiä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Intissä törmäsi 18–20 -vuotiaisiin fiksuihin potentiaalisiin tyyppeihin, jotka olivat saaneet omaan päähänsä ajatuksen, että on liian myöhäistä esim. lähteä muuttamaan (työ)elämän suuntaa, kun jo amis käyty ja ura aloitettu sillä puolella. Sitten yliopistolla ja omalla uralla taas olen törmännyt moneen 30+ -vuotiaana valmistuneeseen. Esim. Helsingissä on useita aikuislukiosta joskus 25-30 -vuotiaina ylioppilaiksi kirjoittaneita juristeja ja Espan toimistoissa 30+ -vuotiaita harjoittelijoita. Kun on päässyt uraputkeen ja saanut tutkinnon käpälään, ketään ei joskus vuosien päästä kiinnosta, minkä ikäisenä on sattunut valmistumaan (jos on ennätysnopeasti valmistunut, niin ihan kiva knoppitieto). Viimeinen asia, mitä itselleen kannattaa toitottaa, on että ”olen liian vanha”.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Intissä törmäsi 18–20 -vuotiaisiin fiksuihin potentiaalisiin tyyppeihin, jotka olivat saaneet omaan päähänsä ajatuksen, että on liian myöhäistä esim. lähteä muuttamaan (työ)elämän suuntaa, kun jo amis käyty ja ura aloitettu sillä puolella. Sitten yliopistolla ja omalla uralla taas olen törmännyt moneen 30+ -vuotiaana valmistuneeseen. Esim. Helsingissä on useita aikuislukiosta joskus 25-30 -vuotiaina ylioppilaiksi kirjoittaneita juristeja ja Espan toimistoissa 30+ -vuotiaita harjoittelijoita. Kun on päässyt ura putkeen ja saanut tutkinnon käpälään, ketään ei joskus vuosien päästä kiinnosta, minkä ikäisenä on sattunut valmistumaan (jos on ennätysnopeasti valmistunut, niin ihan kiva knoppitieto). Viimeinen asia, mitä itselleen kannattaa toitottaa, on että ”olen liian vanha”.
Totta turiset!
Itse pyrin ja pääsin vielä yli nelikymppisenä opiskelemaan Oulun yliopiston Tietojenkäsittelyopin laitokselle nuorten vasta ylioppilaaksi kirjoittaneiden sekaan - oli siellä toki muitakin varttuneenpia...
Olin koko ajan myös työelämässä kokoaikaisena, mikä kyllä asetti omat haasteensa niin työn kuin opiskelunkin suhteen, luennoilla ei kerinnyt käydä kovinkaan tiiviisti ja vain pakollisilla tuli oltua...

Suosittelenkin avarakatseisuutta tässä suhteessa kaikille, joilla on halua vielä kehittää itseään varttuneenpanakin. Rohkeasti kohti sitä, mikä kiinnostaa ja tuntuu mielekkäältä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Totta turiset!
Itse pyrin ja pääsin vielä yli nelikymppisenä opiskelemaan Oulun yliopiston Tietojenkäsittelyopin laitokselle nuorten vasta ylioppilaaksi kirjoittaneiden sekaan - oli siellä toki muitakin varttuneenpia...
Olin koko ajan myös työelämässä kokoaikaisena, mikä kyllä asetti omat haasteensa niin työn kuin opiskelunkin suhteen, luennoilla ei kerinnyt käydä kovinkaan tiiviisti ja vain pakollisilla tuli oltua...

Suosittelenkin avarakatseisuutta tässä suhteessa kaikille, joilla on halua vielä kehittää itseään varttuneenpanakin. Rohkeasti kohti sitä, mikä kiinnostaa ja tuntuu mielekkäältä.
Näin juuri.

Kävin minäkin työn ohella tekemässä vajaa 50v vielä isännöitsijän osatutkinnon. Ihan mielenkiinnosta, kun työpaikkaa vaihtaessa pitäisi mun mielestä alasta jotain ymmärtää kuin se oma ruutu.

Helpottaa omaakin duunia kun ymmärtää mitä muut tekee ja miksi.
 

Glove

Jäsen
Rohkeasti kohti sitä, mikä kiinnostaa ja tuntuu mielekkäältä.
Sen kun vielä joskus hoksais miksi sitä haluaa isona... Onhan tässä hieman alle 17 vuotta vielä työuraa edessä ennen eläkettä, mutta en minä tiedä mitä haluaisin tehdä. Kunhan saa sen verran rahaa, että pärjää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sen kun vielä joskus hoksais miksi sitä haluaa isona... Onhan tässä hieman alle 17 vuotta vielä työuraa edessä ennen eläkettä, mutta en minä tiedä mitä haluaisin tehdä. Kunhan saa sen verran rahaa, että pärjää.
Sulla(kin) on vielä(kin) aikaa miettiä tuota... eikähän se mikään maailmanloppu ole, jos ei edelleenkään ole löytänyt mitään kutsumusta työelämän saralta. Jos tulee edes toimeen sillä, mitä tekee, se riittää mainiosti.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ibi Love on kadoksissa. Ollut heinäkuusta alkaen. Viimeksi Roskilden festareilla ilmeisesti nähty.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin vihdoin käydä kurkkaamassa, miltä G Livelab näyttää keikan aikana ulkopuolelta, kun sopivaan aikaan niillä kulmilla pyörin. Eikös vain Yrjönkadulla laitettu uutta asfalttia juuri siinä ikkunoiden kohdalla. Kokemus jäi Pikku-Roban ikkunoiden puolelta hieman vajaaksi.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Presidentinvaaleista asia ihan kukkaruukkuun, miten sinun viime viikonloppusi sujui? Minun viikonloppu meni kivasti Tokoinrannassa hengatessa.
Meni kivasti kirjojen parissa. Jos tuo oli vittuilua, niin nauran, oli nimittäin aika onnetonta paskaa. Ja joo sanotaan se nyt tässäkin, että ens viikolla lähtee hakupaperit kouluun ja ehkäpä pääsee marraskuussa opiskelemaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ibi Love on kadoksissa. Ollut heinäkuusta alkaen. Viimeksi Roskilden festareilla ilmeisesti nähty.
Hän oli lievästi sanottuna yllätyksellinen tyyppi silloin vuosia sitten, kun Idolseja kävi häiritsemässä. Oikeastaan enemmän säälittävä tapaus kuin mikään uhkatekijä ohjelmalle, kilpailijoille ja tekijätiimille. En häntä tunne, mutta eivät nuo uusimmat tiedot hänen viimeaikaisista toimistaan kovin suurta luottamusta hänen tilaansa herätä. Toivottavasti hän löytyy kunnossa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen kun vielä joskus hoksais miksi sitä haluaa isona... Onhan tässä hieman alle 17 vuotta vielä työuraa edessä ennen eläkettä, mutta en minä tiedä mitä haluaisin tehdä. Kunhan saa sen verran rahaa, että pärjää.
Hö, mulla enää kymmenkunta vuotta, enkä minäkään tiedä, mitä isona. Sulla hyvin aikaa vielä joku tutkinto suorittaa. Ja tehdä läpimurto.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Tulipahan tällekin kesälle edes kerran rullaluistelemassa. Huteraa menoa oli, mutta pystyssä pysyttiin.
 

Glove

Jäsen
Sulla(kin) on vielä(kin) aikaa miettiä tuota... eikähän se mikään maailmanloppu ole, jos ei edelleenkään ole löytänyt mitään kutsumusta työelämän saralta. Jos tulee edes toimeen sillä, mitä tekee, se riittää mainiosti.
On mulla yksi juttu, mutta kun en ole Vierumäen miehiä niin ei siitäkään hommaata palkkatyötä saa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Meni kivasti kirjojen parissa. Jos tuo oli vittuilua, niin nauran, oli nimittäin aika onnetonta paskaa. Ja joo sanotaan se nyt tässäkin, että ens viikolla lähtee hakupaperit kouluun ja ehkäpä pääsee marraskuussa opiskelemaan.

Nyt sitten vastasit, kun kaveri on pelikiellossa. Raportoipa viestini, jos saisin pelikieltoa, niin pääset sitten vastaamaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No nyt on saatu Farmille aikamoinen rosteri haalittua. Danny, Iida Vainio, Archie Cruz, Miina Äkkijyrkkä, Musti, Wallu Walpio jne. :)

Artsi tuo taatusti viihdettä, hänen takiaan tuota pitää katsoa.

Niin ja Kumi-Iida olisi muuten hyvä lisäys Dannyn talliin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös