Jaahas, tämän kertainen kuntoutusjakso Peurungalla ohi. Tänään kotiuduin iltapäivällä. Jäi ihan hyvä maku kuntoutuksesta. Oli se varmaan myös ihan hyödyllinen. Omaan makuun jaksolla olisi voinut olla enemmänkin järjestettyä ohjelmaa, nyt aikataulu jäi aika väljäksi. Toki, olisin itsekin voinut järjestää itselleni enemmän ohjelmaa kuten vaikka lenkkeilyä.
Ohjelma sisälsi muutaman pienen luennon aiheina muun muassa rauhoittuminen ja lepo. Lisäksi teimme pari rentoutusohjelmaa, kävimme ryhmäkeskusteluita ja maalasimme järven rannalla luonnon antimia hyödyntäen. Pelasimme jaksolla myös mölkkyä sekä oli siellä mukavasti liikuntaakin. Kunnon annos voimistelua ja vesijuoksua. Olisi ollut allasjumppaakin mutta sen missasin ja menin vasta sen päivän illalla kylpemään.
Kyllä sellainen fiilis on että olen hyvässä vauhdissa kuntoutumisessani. Jaksoin tuollakin hyvin ohjelman läpi mennä ja lisäksi kävin joka päivä kylpemässäkin ainakin tunnin verran kerrallaan.
Kuntoutusjakso oli hyvä. Ja tuollahan oli täysihoito ruoan suhteen. Saimme ilmaiseksi runsaan aamupalan, lounaan ja päivällisen. Ruokapuoli nyt oli ihan ok, ei kuitenkaan täydellinen. Mutta oli tietenkin mukavaa kun sai kaiken valmiina.
Taksilla sieltä sitten huristelin kotiin. Taksimatkan hinta oli melkein 400 euroa että aika kallista lystiä se on mutta minä pääsin 25 euron omavastuuhinnalla joka on vähemmän kuin mitä olisin maksanut jos olisin tullut kotiin junalla ja bussilla. Olin siis oikeutettu käyttämään Kela-taksia. Taksilla oli kyllä mukavampi matkustaa kuin junalla, paljon sujuvampaa. Ja olisiko hyvä sana käyttää tässä kohtaa että jouhevampaa.