Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 932
  • 68 302

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen katsellut kesän aikana LOtR ja Hobitti -rainoja ja tarinat sijoittuvat kyllä maailmaan, jossa on digattu kaiteettomista silloista hengenvaarallisissa paikoissa.
Sellainen käsitys minulla on, että Aasiassa, Afrikassa sekä Etelä-Amerikassa on lukuisia paikkoja, joissa tuollaisia kaiteettomia siltoja on vallan runsaasti ja useammat niistä sijaitsevat hengenvaarallisessa paikassa. Eihän tässä tarvitsisi mennä kuin itärajan yli, kun törmäisi vastaavanlaisiin tapauksiin eli sikäli reaalimaailma on joskus fantasiaakin ihmeellisempi.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen saattoi valittaa Jurvan kuntaan (Jonnet ei muista). Mihin nykyään valitetaan?

Onko some korvannut Jurvan kunnan, joka lakkautettiin jo vuonna 2009. Laukkautettiinko se somen vuoksi?

Kysymys on mihin, ei mistä koska jälkimmäiseen vastaus on selvä: kaikesta.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikoinaan tuli asuttua usean vuoden ajan Malmin hautausmaan kupeessa. Monena iltana tuli käytyä ihmettelemässä lepakoiden lentelyä siinä hautausmaan eteläisen päädyn kohdalla. Ei mitään käsitystä lajista, mutta pieniä ne olivat.
Mä oon kanssa tuolla päin nähnyt, tai en ihan hautausmaan lähellä vaan Longinojan metsiköissä.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiedä, pitäisikö olla kiitollinen, mutta jostain syystä ampiaiset ovat kovasti tykästyneet seuraani ja joka kerta pihalla käydessäni tai bussia odottaessani seuraani lyöttäytyy ainakin yksi tuollainen lentävä vittusaatana. Takkini on sininen ja niin ovat farkkunikin, joten eivät ne nyt niin kovinkaan värikkäitä vaatteita ole. Voisiko olla niin, että käyttämäni tervashampoo kiihottaa noita elukoita?

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Haavipallo on varmaan typerin laji, jota olen ikinä katsonut televisiosta.
Eräällä haavipallon pelaajattarella on kyllä ollut paras perse, minkä olen päässyt näkemään ja kokemaan, joten itse lajia näkemättä, en hauku lajia aivan suohon.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se vittumainen tunne, kun vanhemmat tai ainakin toinen heistä eli äiskä tulee kerjäämään rahaa "kyllähän sulta nyt muutama tonni löytyy taskunpohjalta" -periaatteella, jotta hän pääsisi ulkomaille kunnolliseen hotelliin jossain kivassa kaupungissa, jossa hän ei ole käynyt pitkään aikaan. Ei löydy, vaan pitää loppukuu elellä kädestä suuhun, ellei joku palkkaa minua töihin.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Käytiin tänään Espoossa puolison äidin haudalla. Kuolinpäivä näytti olevan sama jolloin minun äitini täytti 50v. Puolison äiti syntyi sentään 13v aiemmin (olemme käytännössä saman ikäisiä mutta hän on kuopus ja minä esikoinen).

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Se vittumainen tunne, kun vanhemmat tai ainakin toinen heistä eli äiskä tulee kerjäämään rahaa "kyllähän sulta nyt muutama tonni löytyy taskunpohjalta" -periaatteella, jotta hän pääsisi ulkomaille kunnolliseen hotelliin jossain kivassa kaupungissa, jossa hän ei ole käynyt pitkään aikaan. Ei löydy, vaan pitää loppukuu elellä kädestä suuhun, ellei joku palkkaa minua töihin.
Jotain on minullakin jäänyt kokematta, nimittäin tuollainen tilanne. Omat lapset ovat kyllä joskus pyytäneet rahaa, kun on ollut tiukkaa... ja olen myös antanutkin.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotain on minullakin jäänyt kokematta, nimittäin tuollainen tilanne. Omat lapset ovat kyllä joskus pyytäneet rahaa, kun on ollut tiukkaa... ja olen myös antanutkin.

Samoin. Oma äitini on varsin pienituloinen (eläke 1100€/kk) ja mielelläni hänelle esim ravintolassa ruokia tarjoan ja alkukesästä järjestettiin vaimon kanssa meidän piikkiin äidin 70-vuotisjuhlat, mutta ei hän koskaan tule rahaa suoraan pyytämään.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Aivan koukussa Kippari juustoon. Äsken lihapiirakka jonka päätähtinä paksu siivu sipuliteetä ja pari siivua Kipparia. Toimii missä vain, joka haukku oli täydellinen

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Parin viikon päästä edessä palaaminen koulun penkille. Odotukset ovat maltilliset menestyksen suhteen, sillä tässä iässä on jo päässyt tiedostamaan omat vahvuudet ja heikkoudet. Ensimmäisellä jaksolla (vai onko nimi sittenkin periodi) edessä on ruotsia, äidinkieltä sekä psykologiaa.

Ensimmäinen aine lievästi jännittää, koska en ole puhunut ruotsia ainakaan seitsemään tai kahdeksaan vuoteen enkä oikeastaan muista mitään muuta kielestä kuin numerot sekä sen, miten esitellä itsensä ruotsiksi.
Äidinkielen pitäisi sujua hitusen helpommin ja samaten psykologian, jota en tosin ole koskaan aiemmin opiskellut, koska aikoinaan 2000-luvun alussa jättäessä lukion kesken puolentoista vuoden opiskelun jälkeen tuo aine olisi ollut edessä suunnilleen kuukautta myöhemmin.

En ole menossa kouluun hankkimaan uusia kavereita, mutta onhan tuo pätevä keino päästä vihdoin sosiaaliseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa sekä elävöittämään omaa yksinäistä arkea. Lisäksi koulun vahtimestarina toimii suunnilleen 30-vuotias pitkä ja hoikka varsin viehkeä nainen, jossa oli omanlaistaan karismaa.

Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Parin viikon päästä edessä palaaminen koulun penkille. Odotukset ovat maltilliset menestyksen suhteen, sillä tässä iässä on jo päässyt tiedostamaan omat vahvuudet ja heikkoudet. Ensimmäisellä jaksolla (vai onko nimi sittenkin periodi) edessä on ruotsia, äidinkieltä sekä psykologiaa.

Ensimmäinen aine lievästi jännittää, koska en ole puhunut ruotsia ainakaan seitsemään tai kahdeksaan vuoteen enkä oikeastaan muista mitään muuta kielestä kuin numerot sekä sen, miten esitellä itsensä ruotsiksi.
Äidinkielen pitäisi sujua hitusen helpommin ja samaten psykologian, jota en tosin ole koskaan aiemmin opiskellut, koska aikoinaan 2000-luvun alussa jättäessä lukion kesken puolentoista vuoden opiskelun jälkeen tuo aine olisi ollut edessä suunnilleen kuukautta myöhemmin.

En ole menossa kouluun hankkimaan uusia kavereita, mutta onhan tuo pätevä keino päästä vihdoin sosiaaliseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa sekä elävöittämään omaa yksinäistä arkea. Lisäksi koulun vahtimestarina toimii suunnilleen 30-vuotias pitkä ja hoikka varsin viehkeä nainen, jossa oli omanlaistaan karismaa.
MInä sain parhaat opiskelutulokseni kun menin suorittamaan AMK-opintoja hieman alle kolmekymppisenä. Ei siinä oikeastaan muuta eroa aikaisempiin ( peruskoulu, lukio, ammatti) ollut kuin se, että motivaatio oli kohdillaan. Aiemmat meni läpi kunhan kävi tunneilla, mutta AMK:ssa joutui jo vähän opiskelemaankin. Ja kun motia oli niin alku meni hyvin. Sitten sain vielä opintojen ollessa kesken vakiduunin niin se loppu oli vähän semmoista "kunhan pääsee läpi ja saa todistuksen" meininkiä.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Intissä törmäsi 18–20 -vuotiaisiin fiksuihin potentiaalisiin tyyppeihin, jotka olivat saaneet omaan päähänsä ajatuksen, että on liian myöhäistä esim. lähteä muuttamaan (työ)elämän suuntaa, kun jo amis käyty ja ura aloitettu sillä puolella. Sitten yliopistolla ja omalla uralla taas olen törmännyt moneen 30+ -vuotiaana valmistuneeseen. Esim. Helsingissä on useita aikuislukiosta joskus 25-30 -vuotiaina ylioppilaiksi kirjoittaneita juristeja ja Espan toimistoissa 30+ -vuotiaita harjoittelijoita. Kun on päässyt uraputkeen ja saanut tutkinnon käpälään, ketään ei joskus vuosien päästä kiinnosta, minkä ikäisenä on sattunut valmistumaan (jos on ennätysnopeasti valmistunut, niin ihan kiva knoppitieto). Viimeinen asia, mitä itselleen kannattaa toitottaa, on että ”olen liian vanha”.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy