Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 386 399
  • 66 973

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Lepakot aktivoituneet kotipihalla. Hienoa seurata tuota lentelyä. Ehkä majailevat tuolla meidän vanhassa piharakennuksessa.
Mökillä asuu saunassa lepakko. Kerran tuli sille ikävä yllätys kun lämmitin päiväsaunan. Heitin löylyä niin raukka putosi kirkuen alas katosta ja mönki hädissään pakoon lattiaa pitkin. Toisella kertaa oli saunan ovi auki ja lensi sisään siitä kunnes törmäsi kuumaan ilmaan ja kääntyi hädissään takaisin. Tippui alas lattialle mutta nousi pian seinää pitkin ylös turvaan. Ikävää kun pilaamme hänen elämänsä saunomalla. Tuolla mökillä muistan nähneeni lepakoita pikkupoikana 90 -luvulla. Pitkä perinne siis jo.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lepakot aktivoituneet kotipihalla. Hienoa seurata tuota lentelyä. Ehkä majailevat tuolla meidän vanhassa piharakennuksessa.
Aikoinaan tuli asuttua usean vuoden ajan Malmin hautausmaan kupeessa. Monena iltana tuli käytyä ihmettelemässä lepakoiden lentelyä siinä hautausmaan eteläisen päädyn kohdalla. Ei mitään käsitystä lajista, mutta pieniä ne olivat.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Lepakot aktivoituneet kotipihalla. Hienoa seurata tuota lentelyä. Ehkä majailevat tuolla meidän vanhassa piharakennuksessa.
Mä olen joskus nähnyt ja häätänytkin kaksi lepakkoa miesten vessasta kun itselläni oli niin kova pisuhätä!!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä viikonloppu oli oikein mukava. Olin perjantaina ja lauantaina Reskafestareilla Hämeenlinnassa jossa menikin kummatkin illat puoleen yöhön asti. Reskafestarit on Hämeenlinnan ydinkeskustassa järjestettävät festarit. Festarit on saanut nimensä kun Hämeenlinnan keskustan pääkatua kutsutaan Reskaksi ja festarit pidettiin tuon kadun varrella.

Bändikattaus tuolla Reskafestareilla oli perjantaina Kalle Lindroth& Ida, Jimmy Cola ja Neon2. Sekä lauantaina Mira Luoti, Jukka Poika, Disco ja sitten lauantain pääesiintyjänä Indica. Bändikattaus oli ihan hyvä vaikkakin paljon oli tuollaisia sanoisinko ne huippupäivänsä jo vuosia sitten nähneet bändit.

Mutta bändikattaus toimi ainakin minun mielestäni ja aika usein livemusiikkia on nautinnollista kuunnella. Sainpahan minäkin kokea festarielämää myös tänä vuonna. Ja noiden festareiden lipun hinnat olivat ihan siedettävät. Minä sain Osuuspankin omistaja-jäsenenä kahden päivän lipun tarjoushintaan 50 euroa.

Reskafestarit itse asiassa teki paluun Hämeenlinnan katuelämään muutaman vuoden tauon jälkeen. Muistan kun minäkin olin noilla festareilla joskus vuonna 2014 mutta sitten tuli kai koronankin takia taukoa kun festareita ei järjestetty. Nyt sitten festarit järjestettiin taas.

Lauantaina olin joskus kello 24 asunnollani takaisin. Sen jälkeen muutama tunti unta ja sitten tänään reissuun. Nyt mennään sitten Peurungalle. Kuntoutukseen. Keväällä olin jo ensimmäisellä kuntoutusjaksolla ja nyt on vuorossa sitten toinen jakso. Yhteensä näitä on kolme jaksoa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Reilusti yli kymmenen vuoden tauon jälkeen tuli käytyä Ateneumissa ja karu fakta on se, että vanha rakkauteni Ateneumin seinillä olevia tiettyjä taideteoksia kohtaan roihahti täysillä liekkeihin. Modernit teokset eivät herättäneet juuri minkäänlaista reaktiota minussa, kun taas Ferdinand von Wrightin, Eero Järnefeltin, Akseli Gallen-Kallelan, Albert Edelfeltin, Helena Schjerfbeckin ja muun muassa Hugo Simbergin teokset saivat minut täysin pauloihinsa.

Kakkoskerroksessa oli kohtalaisesti väkeä ykköskerroksen jäädessä tällä kertaa väliin, mutta kolmosessa oli sitten oikein kunnon ryysis ja siellä sattuivat olemaan juuri ne parhaimmat taideteokset, jotka olivat onneksi reilun kokoisia eikä mitään Mona Lisan kokoluokkaa. Minuun iskee nimenomaan sellaiset taulut, jotka kuvaavat normaalin kansan ja myös köyhälistön arkea 1800-luvun Suomessa, sillä tunnen syvää yhteenkuuluvuutta noita yhteiskunnan päähän potkimia henkilöitä kohtaan (ovat he sitten olleet fiktiivisiä tai eläneet oikeasti silloin kauan sitten).

Hieno tapa juhlistaa sunnuntaita ja olotilani parani heti, kun astuin sisään Ateneumin ovista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen katsellut kesän aikana LOtR ja Hobitti -rainoja ja tarinat sijoittuvat kyllä maailmaan, jossa on digattu kaiteettomista silloista hengenvaarallisissa paikoissa.
Sellainen käsitys minulla on, että Aasiassa, Afrikassa sekä Etelä-Amerikassa on lukuisia paikkoja, joissa tuollaisia kaiteettomia siltoja on vallan runsaasti ja useammat niistä sijaitsevat hengenvaarallisessa paikassa. Eihän tässä tarvitsisi mennä kuin itärajan yli, kun törmäisi vastaavanlaisiin tapauksiin eli sikäli reaalimaailma on joskus fantasiaakin ihmeellisempi.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen saattoi valittaa Jurvan kuntaan (Jonnet ei muista). Mihin nykyään valitetaan?

Onko some korvannut Jurvan kunnan, joka lakkautettiin jo vuonna 2009. Laukkautettiinko se somen vuoksi?

Kysymys on mihin, ei mistä koska jälkimmäiseen vastaus on selvä: kaikesta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikoinaan tuli asuttua usean vuoden ajan Malmin hautausmaan kupeessa. Monena iltana tuli käytyä ihmettelemässä lepakoiden lentelyä siinä hautausmaan eteläisen päädyn kohdalla. Ei mitään käsitystä lajista, mutta pieniä ne olivat.
Mä oon kanssa tuolla päin nähnyt, tai en ihan hautausmaan lähellä vaan Longinojan metsiköissä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En tiedä, pitäisikö olla kiitollinen, mutta jostain syystä ampiaiset ovat kovasti tykästyneet seuraani ja joka kerta pihalla käydessäni tai bussia odottaessani seuraani lyöttäytyy ainakin yksi tuollainen lentävä vittusaatana. Takkini on sininen ja niin ovat farkkunikin, joten eivät ne nyt niin kovinkaan värikkäitä vaatteita ole. Voisiko olla niin, että käyttämäni tervashampoo kiihottaa noita elukoita?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Haavipallo on varmaan typerin laji, jota olen ikinä katsonut televisiosta.
Eräällä haavipallon pelaajattarella on kyllä ollut paras perse, minkä olen päässyt näkemään ja kokemaan, joten itse lajia näkemättä, en hauku lajia aivan suohon.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Se vittumainen tunne, kun vanhemmat tai ainakin toinen heistä eli äiskä tulee kerjäämään rahaa "kyllähän sulta nyt muutama tonni löytyy taskunpohjalta" -periaatteella, jotta hän pääsisi ulkomaille kunnolliseen hotelliin jossain kivassa kaupungissa, jossa hän ei ole käynyt pitkään aikaan. Ei löydy, vaan pitää loppukuu elellä kädestä suuhun, ellei joku palkkaa minua töihin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Käytiin tänään Espoossa puolison äidin haudalla. Kuolinpäivä näytti olevan sama jolloin minun äitini täytti 50v. Puolison äiti syntyi sentään 13v aiemmin (olemme käytännössä saman ikäisiä mutta hän on kuopus ja minä esikoinen).
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Se vittumainen tunne, kun vanhemmat tai ainakin toinen heistä eli äiskä tulee kerjäämään rahaa "kyllähän sulta nyt muutama tonni löytyy taskunpohjalta" -periaatteella, jotta hän pääsisi ulkomaille kunnolliseen hotelliin jossain kivassa kaupungissa, jossa hän ei ole käynyt pitkään aikaan. Ei löydy, vaan pitää loppukuu elellä kädestä suuhun, ellei joku palkkaa minua töihin.
Jotain on minullakin jäänyt kokematta, nimittäin tuollainen tilanne. Omat lapset ovat kyllä joskus pyytäneet rahaa, kun on ollut tiukkaa... ja olen myös antanutkin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotain on minullakin jäänyt kokematta, nimittäin tuollainen tilanne. Omat lapset ovat kyllä joskus pyytäneet rahaa, kun on ollut tiukkaa... ja olen myös antanutkin.

Samoin. Oma äitini on varsin pienituloinen (eläke 1100€/kk) ja mielelläni hänelle esim ravintolassa ruokia tarjoan ja alkukesästä järjestettiin vaimon kanssa meidän piikkiin äidin 70-vuotisjuhlat, mutta ei hän koskaan tule rahaa suoraan pyytämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös