Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 336 054
  • 66 851

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle kävi pari päivää sitten näin. Istuin metrossa ja sinne tuli äiti pienen tyttärensä kanssa. Tulivat siihen loossin viereen ja sanoi sitten "istu siihen sedän viereen". Ikää allekirjoittaneella 23, enkä omasta mielestäni edes näytä ikäistäni pätkääkään vanhemmalta. Hiukan hymyilytti.

Pistetään sen piikkiin, että partaa ei oltu lähes viikkoon ajettu.
Koskaan ei ole liian varhaista ryhtyä setämieheksi.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Lähikaupassa ei ole papereita kysytty enää vuosiin, enimmäkseen toki myyjät pysyneet samana, joten tietävät olevani täysi-ikäinen, hehe. Alkossa riippuu myymälästä ja myyjästä sekä vallitsevasta asiakastilanteesta. Baareissakin vaihtelee. Joskus tuli todettua, että parran ja nahkatakin kanssa ei kyselty mitään missään. Mainittakoon vielä, mitä eräs Alkon myyjätär kerran totesi: ei se elämä pääty 30- vuotiaana. Että kyllä elämä jatkuu sen jälkeenkin. Lohduttava tieto, vielä kun ei ikä ala kolmosella.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Naisilla kyllä joku ihmeellinen siivousvimma luonnostaan. Muutaman puistonpenkillä nautitun oluen jälkeenkin tuo rupesi imuroimaan. No eipä tarvitse enää palstaveli @banaaninviljelijä n siivota täällä.
Äitini valittanut vuosikausia jo että saunan lattia on likainen. No kun tuo nainen innostui sìivoamaan niin tuli sitten siivottua tuo saunan lattia kun ei puoliso selässä olevan kystan takia siihen kykene.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eilen tuli oltua koko päivä kotosalla hellettä paossa, mutta tänään uskaltaudun ihmisten ilmoille, ainakin hetkeksi. Jääkaappi huutaa tyhjyyttään, joten pakollinen kauppareissu edessä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuossa Anne Applebaumin Gulag kirjassa sivuttiin leireillä esiintyvää homoseksuaalisuutta ja lesboista puhuttaessa käytettiin minusta hieman huvittavaa termiä "lesbolainen". Se luo jotenkin sellaisen kuvan että kyse olisi uskonnosta tai poliittisesta ideologiasta eikä seksuaalisesta suuntauksesta. Ei sentään puhuttu muhamettilaisista.

Toinen hauska oli tietysti Thukykideen Peloponnesolaissodista kertovassa kirjassa esiintyvät ilmaukset " and the Lesbians attacked" kun puhutaan Lesbos saaren asukkaista (josta onkin sitten tullut koko sana lesbo maailman kieliin).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuossa Anne Applebaumin Gulag kirjassa sivuttiin leireillä esiintyvää homoseksuaalisuutta ja lesboista puhuttaessa käytettiin minusta hieman huvittavaa termiä "lesbolainen".

Itse olen vanhoissa teksteissä törmännyt myös termiin "lesbiaani".
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tollasta Hartwallin ananas lonkkua tuli ostettua, kun jossain niin kehuivat. Ja onhan tuo ihan jäätävän hyvää ahtojäillä nautittuna parveke infernossa.
Ensimmäinen hujahti viisaudenhampaan reikään, mutta onneks on vielä muutama ni riittää vatsan painikkeeksikin...
Viime lauantaina nautin yhden tuollaisen. Oli niin hyvää, ettei jäänyt kyllä viimeiseksi.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Rattoisaa puuron keittoa aamuun. Itse olin vielä tänään työpaikalla kokkaushommissa, mutta huomenna vapaa.
Kiitosta ja nautin kyllä isosti. Puuron hautuessa kahville karvalapsen kanssa pellonreunaan penkille katsomaan kurkiparia ja poikastaan kun ruokailevat aikansa ja tallailevat takasin pesälleen. Kuukauden päästä aamulentoja pään yli luvassa. Ainakin viime kesänä näin.
Oon kyllä helvetin tyytyväinen kun tuli "palattua" hellan ääreen. Nyt toinen kesä menee ihan unelma paikassa keittiössä hikoillessa, ni ei nää lämpösetkään vapaalla suuremmin haittaa, kun en niistä suuremmin välitä, toisin kuin toiset.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kiitosta ja nautin kyllä isosti. Puuron hautuessa kahville karvalapsen kanssa pellonreunaan penkille katsomaan kurkiparia ja poikastaan kun ruokailevat aikansa ja tallailevat takasin pesälleen. Kuukauden päästä aamulentoja pään yli luvassa. Ainakin viime kesänä näin.
Oon kyllä helvetin tyytyväinen kun tuli "palattua" hellan ääreen. Nyt toinen kesä menee ihan unelma paikassa keittiössä hikoillessa, ni ei nää lämpösetkään vapaalla suuremmin haittaa, kun en niistä suuremmin välitä, toisin kuin toiset.
Aivan mahtavaa kuulla, että keittiöstä löytynyt unelmapaikkasi! Itse olen työskennellyt keittiöissä jo kohtuu kauan. Pienestä pitäen haaveilin kokin urasta, ja ihan hyvinhän tämä on mennyt. Lähes parikymmentä vuotta jo työskennellyt keittiöesimiehenä eri ravintelleissa. Välillä miettinyt, että olisihan sen helpommankin uran voinut valita, mutta näillä mennään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aivan mahtavaa kuulla, että keittiöstä löytynyt unelmapaikkasi! Itse olen työskennellyt keittiöissä jo kohtuu kauan. Pienestä pitäen haaveilin kokin urasta, ja ihan hyvinhän tämä on mennyt. Lähes parikymmentä vuotta jo työskennellyt keittiöesimiehenä eri ravintelleissa. Välillä miettinyt, että olisihan sen helpommankin uran voinut valita, mutta näillä mennään.
En kyllä voisi olla kokki, baarimikko enkä sutenööri. Vituttaisi katsoa vierestä että nuo vetää ja minä jään ilman.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
En kyllä voisi olla kokki, baarimikko enkä sutenööri. Vituttaisi katsoa vierestä että nuo vetää ja minä jään ilman.
Itsehän oon kokki. Kyllä sitä kerkee ottamaan riittävästi noissä hommissakin. En kyllä selviä kokkeja montaa tunne... Toki pariin vuoteen en itse ole ollut kuin vanhainkodissa töissä..korona sulkujen ja lomautusten takia ajauduin noihin hommiin. Ikä, paljon paremmat lomat, helpompi työ, jne... Siellä nuo asiakkaat ei vetele niin paljoa, vaikka meillekin oon anniskeluluvat hommannutkin.

Niin ja ravintola hommissa maksimilomat vuodessa oli 5 viikkoa. Nykyisessä työssäni miul 8 viikkoa. Aika paljon pitäis tapahtua, että takaisin ravintola hommiin lähtisin juurikin noiden lomien takia. Sen verran arvostan vapaa aikaani.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuolla toisissa ketjuissa on hehkutettu jalkapalloa, huuhkajia ja sitä pöhinää, jota näiden ympärillä on. Itse tykkään kyllä katsoa jalkapalloa. Mestareiden liigaa, maaotteluita. Siltikin pidän itseäni paljon enemmän lätkä ukkona, vaikka seuraan vain SaiPan pelejä, liigaa ja satunnaisesti Nhl ja SHL pelejä.

Pointtini on se, että mielestäni jalkapallossa on miun mielestäni asiat paljon paremmassa jamassa. Maaottelut on oikeasti sitä, että parhaat mittelee toisiaan vastaan. Tätä toivoisin kiekko onkin. Itse jaksan katsoa noita jalkapallon maaotteluita, mutta jääkiekossa ei jaksa kiinnostaa,koska parhaat ei mittele. On se hiton erikoista, että jalkapallossa tämä onnistuu, muttei kiekossa. Toki katsoisin kaikki pelit kiekko turnauksesta, jossa parhaat mittelee. Jalkapallossa kautta linjan liigoista tippumiset ja nousut arkipäivää. Kuten euroopan muissa kiekko sarjoissa. Meillä ei vain onnistu. Ollaan vissiin irrallinen linnake kaikista muista sarjoista. Koska konkurssit ja tasoerot.

Hyviä pointteja nostettu näihin epäkohtiin. Siltikin pientä urheilun seuraajaa ihmetyttää. Urheluromantikko kun olen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllähän parhaat mittelee jääkiekossakin. Ne vaan ei mittele nationalististen lippujen alla vaan pohjoisamerikkalaisten isäntien (hyvin palkattuina) onnensotureina.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen supissut tyttöni korvaan aivan liikaa noita rotukissa/-nainen -höpöjä, kun olin äsken näkevinäni lähikaupan edessä ”rotunaisen ulkofilee” -ilmoituksen.

Futiksesta sanottava, että siellä ei taida kausi loppua koskaan. Minua ei kiinnosta lätkän tai urheilun osalta ylipäätään kuin IFK:n (koti)pelit, joten vituttaisi suuresti tuo futiksen tyyli pitää kauden aikana maajoukkuetaukoja kuukausittain(?).
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Heräsin tänään noin 5.45. Kävin Tampereella hautajaisissa, Hämeenlinnassa rippijuhlissa, Espoossa häissä. Puku oli sama, mutta skraka vaihtui.
Miten pojat ja työt, luulette, kuin käy aika-ajojen katsominen?

Nukahdanko jo ennen kun ne edes alottaa?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Heräsin tänään noin 5.45. Kävin Tampereella hautajaisissa, Hämeenlinnassa rippijuhlissa, Espoossa häissä. Puku oli sama, mutta skraka vaihtui.
Miten pojat ja työt, luulette, kuin käy aika-ajojen katsominen?

Nukahdanko jo ennen kun ne edes alottaa?
Sivistä itseäsi ja katso Jukolan viesti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuuntelen omaa musakirjastoni satoa ja katselen samalla jotain lyhyttä yhteenvetoa Radio Nova Festivaaleista, jossa esiintymisvuorossa on Anna Abreu. Klippi on mutella ja samalla kaiuttimista kuuluu Led Zeppeliniä. Erikoinen kokemus. Mitä ihmeen musatyyliä Abreun musiikki muuten nykyään edustaa? Poppiako? Kysyn, koska en halua keskeyttää biisiä. Lavashow tuo mieleen Antti Tuiskun vastaavan eli käytännössä tuntuu siltä kuin osallistuisi johonkin saliohjelmaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näin eilen ohimennen yhtä vanhaa opiskelukaveria. Samaa ikäluokkaa, mutta piti ihan oikeasti sen jälkeen tarkistaa että onko mies samanikäinen kuin minä vai joitain vuosia vanhempi. En nyt itsekään ehkä ihan nuorekkain mahdollinen ole, mutta kyseistä jantteria oli kyllä ikääntyminen iskenyt pesäpallomailalla kasvoihin aika rajusti. Kanssani mukana ollut toinen kaverini kysyi että onko tuo oikeasti saman ikäinen, luuli nimittäin 15 vuotta vanhemmaksi.

Kysyin sitten vielä että joko oli loma alkanut, oli nimittäin sen näköinen että terassirusketusta oli kerätty ihan reilusti ja kyllä kasvotkin oli aavistuksen pöhöttyneen oloiset. No ei ollut lomalla vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös