Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 354 424
  • 66 885

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Päivän askareet hoidettuna. Aika rentoutua patiolla. Kunhan rouva kotiutuu töistä niin nautitaan Mimosoja sen verran minkä yhdestä kuoharipullosta saa aikaiseksi. Kannullisen sangriaa meinasin tehdä myös illan ratoksi.
Siis illan raton lisäksi?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Hyh siuta varttunutta pervoa!

Istutaan täs patiolla, ihaillaan kasvien loistoa ja kuunnellaan latino musiikkia. Nautitaan kesästä!
Jovain, perhvoha se miekhii...

Samoja toiveita itelläkin pation ja nautintojen suhteen...
Sain matonpesun loppuun tänään, kun eilen sitä vaimon kanssa aloiteltiin. Hän siivosi tänään kämpän (Hallelujaa, mun ei tarvinnut) ja nyt on jo osa kuivuneista matoista takaisin lattioilla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin tänään käymässä isäni luona Hämeenlinnan naapuripitäjässä Hattulassa. Grillattiin makkaraa, kahviteltiin ja juteltiin. Pyrin käymään isäni luona noin kolmen-neljän viikon välein. Hyvähän se on isänsä kanssa välit pitää hyvinä ja nähdä säännöllisin väliajoin.

Tänään muisteltiin vanhoja ja keskusteltiin niistä ajoista kun reissattiin karavaanareina pitkin Suomea. Isällä oli pöydällä uusin leirintäopas niin sen pohjalta sitten muisteltiin missä kaikkialla sitä onkaan tullut matkusteltua Suomessa.

En tiedä, muutenkin aina kesä on aikaa kun tekee mieli lähteä reissuun ja tekee mieli kerryttää kokemuspankkia hienoilla kokemuksilla. Kesä ja upeat aurinkoiset kelit innostuttaa mieltä usein enemmän kuin joku talvi tai syksy. Ja nyt vielä kun muisteltiin vanhoja reissuja.

Elämän tilanteeni vaan nyt sellainen että pitää ottaa tämä kesä melko rauhallisesti ja mitään isompaa reissuakaan en tee tänä suvena. Kovasti se mieli tekisi mutta nyt parasta ajatella järjellä ja jättää reissu tekemättä. Vaikka jonnekin Tampereelle olen ajatellut tehdä pienen retken ja käydä siellä jollain höyrylaivaristeilyllä. Tästä kesästä ja sen viettämisestä rauhallisemmin askelin on puhuttu muun muassa tämän kotikuntoutuksen tukihenkilön kanssa.

Ehkä sitten ensi kesänä pääsee jo taas reissuunkin. Tämän hetkinen elämän tilanne on kuitenkin ohi menevä ja muutosta parempaan pitäisi olla tulossa. Jos nyt muuten lähtisin reissuun niin olisi suuntana joko Kainuu tai Turun saaristo.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Treenipaidassani kauluksen alla lukee isoin punaisin kirjaimin ”keep away from fire”.

Joo, näin olisi tarkoituskin toimia, en ole palomies.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan veripalvelun toimipisteiltä tämän kesän ajan.

Okei.. Tuli yllärinä tämä, vaiks luovuttamassa olen taas ruvennut käymäänkin. Nyt vaan karenssi päällä reissun vuoksi. Toisaalta, en ole muutenkaan oluen ystävä, puhumattakaan holittomasta oluesta, joten väliin jäis multakin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kämpän lämpötila on alkanut vihdoin laskea sen verran, että taidan ottaa nokkaunet. Toivottavasti nämä helteet eivät kestä koko kesää, muuten on piru merrassa.
 

Glove

Jäsen
Kämpän lämpötila on alkanut vihdoin laskea sen verran, että taidan ottaa nokkaunet. Toivottavasti nämä helteet eivät kestä koko kesää, muuten on piru merrassa.
Minä taas toivon ihan päinvastaista, että helteet kestäisivät koko kesän. Oikeastaan synnyin ihan väärään maahan, koska minulla on usein kylmä jos lämpötila on alle hellelukemien.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ollaan tämä päivä oltu hellettä pitämässä mökillä. Vesi on lämmintä, sauna vähän lämpimämpi ja eväät on maistunut hyvin.
Ja kuten "sanonta" menee niin...
Vedessä on kiva hillua kun vesi hivelee pillua". ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20230616_160852_HDR.jpg
    IMG_20230616_160852_HDR.jpg
    1 013,7 KB · kertaa luettu: 75

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ollaan tämä päivä oltu hellettä pitämässä mökillä. Vesi on lämmintä, sauna vähän lämpimämpi ja eväät on maistunut hyvin.
Ja kuten "sanonta" menee niin...
Vedessä on kiva hillua kun vesi hivelee pillua". ;-)
Oon minäkin käynyt jo kahdesti tänään uimassa, vaikka vesi on kyllä vielä kovasti viileän puolella - virkistävää kyllä...

Btw - mulla on tämmöinen juttu tuosta hivelystä:

Koulussa piti kirjoittaa runo loppusointuineen ja eräs tyttö kirjoitti:
"Vedessä on hauska lillua, kun vesi hivelee polvea"
Tähän opettaja totesi, ettei tuo oikein ole runo, johon tyttö tokaisi, ettei äiti anna mennä syvemmälle...
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Luin tuon viimeisen lauseen katsomatta kuvaa ja puoli sekunttia kävi mielessä ajatus, että iisoppi laittanut kuvan pillustaan. No ei ollut ja ihan hyvä niin, ei kuulu(kuuluupas!!!) sellaiset kuvat tänne.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tuli eteen kyllä sellainen näkymä, joka vei suoraan vuoteen 2006. Nyt kun kesälomat ovat alkaneet, niin kaupungilla pyörii arki-iltoinakin vähäpukeisia teinejä ja eilen edessä käppäili pari tällaista tapausta, joista toisella pukeutuminen oli niiiiin suoraan ”pissis vuosimallia 2006” kuin olla ja voi. Kuvion kruunasi stringien reunat, jotka oli nostettu strategisesti reilusti matalavyötäröisten farkkujen yläpuolelle ja topin helman alapuolelle. Ei puuttunut kuin joku spiraalitatuointi alaselässä.

Nostalgia sai hymyilemään; sen tajuaminen, että olen mahdollisesti puolet, tai YLI, henkilöä vanhempi melkein itkemään.

Oman iän ymmärsin myös siitä, että vaikka tiedän lookin vetoavan varmasti teinipoikiin, niin olisi kuitenkin tehnyt mieli sanoa neidille, että ”hei, onkohan tää nyt ihan sitä, mitä haluat viestiä itsestäsi ulkopuoliselle maailmalle.”
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eilen tuli eteen kyllä sellainen näkymä, joka vei suoraan vuoteen 2006. Nyt kun kesälomat ovat alkaneet, niin kaupungilla pyörii arki-iltoinakin vähäpukeisia teinejä ja eilen edessä käppäili pari tällaista tapausta, joista toisella pukeutuminen oli niiiiin suoraan ”pissis vuosimallia 2006” kuin olla ja voi. Kuvion kruunasi stringien reunat, jotka oli nostettu strategisesti reilusti matalavyötäröisten farkkujen yläpuolelle ja topin helman alapuolelle. Ei puuttunut kuin joku spiraalitatuointi alaselässä.

Nostalgia sai hymyilemään; sen tajuaminen, että olen mahdollisesti puolet, tai YLI, henkilöä vanhempi melkein itkemään.

Oman iän ymmärsin myös siitä, että vaikka tiedän lookin vetoavan varmasti teinipoikiin, niin olisi kuitenkin tehnyt mieli sanoa neidille, että ”hei, onkohan tää nyt ihan sitä, mitä haluat viestiä itsestäsi ulkopuoliselle maailmalle.”
Olisit luultavasti saanut vastaukseksi:
- Menehän pappa bingoon...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisit luultavasti saanut vastaukseksi:
- Menehän pappa bingoon...

Voi olla. Olen vielä onnistunut välttämään kaikki tuollaiset konkreettiset ”milloin joku muu tunsi sinut vanhaksi” -tilanteet. No, johtuu tietysti siitä, että minähän olen oikeastikin nuori.

Noiden osalta muuten kaiketi klassisin tilanne on se, että kuulee jonkun skidin kutsuvan äidilleen sinua ”sedäksi” tai toisinpäin, että äiti sanoo skidille että ”kiitäpä setää” tms..

Muistan kerran Alepan kassalla, kun edessä oli nuorehko ulkomaalainen nainen ja kassa kysyi häneltä ensiksi suomeksi papereita alkoholiostosten takia. Lopulta kun kassa tajusi selittää asian englanniksi, niin kys. nainen ilostui(?) ihan spontaanisti siitä, että kassa koki tarpeelliseksi kysyä häneltä iän riittävyyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Voi olla. Olen vielä onnistunut välttämään kaikki tuollaiset konkreettiset ”milloin joku muu tunsi sinut vanhaksi” -tilanteet. No, johtuu tietysti siitä, että minähän olen oikeastikin nuori.

Noiden osalta muuten kaiketi klassisin tilanne on se, että kuulee jonkun skidin kutsuvan äidilleen sinua ”sedäksi” tai toisinpäin, että äiti sanoo skidille että ”kiitäpä setää” tms..

Muistan kerran Alepan kassalla, kun edessä oli nuorehko ulkomaalainen nainen ja kassa kysyi häneltä ensiksi suomeksi papereita alkoholiostosten takia. Lopulta kun kassa tajusi selittää asian englanniksi, niin kys. nainen ilostui(?) ihan spontaanisti siitä, että kassa koki tarpeelliseksi kysyä häneltä iän riittävyyttä.
Aina ei nuo iän kysymiset eivät ole olleet mukavia, jos ei satu dokumenttia matkaan. Tosin, mun ei enää tarvitse niistä huolehtia, ei nimenomaan ko. syystä, muuten kyllä, ulkonäkö riittää todisteeksi...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulta kysyttiin vielä papereita ostaessani lonkeroa tai siideriä siinä 25 ikävuoden hujakoilla, koska olin kovin nuoren näköinen, mutta nykyään kukaan ei edes epäile minua alle 35 -vuotiaaksi, koska harmaata pukkaa parrasta ja olen muutenkin ahavoitunut reilusti viimeisten vuosien aikana. Kunpa olisin vielä yhtä hoikassa kunnossa kuin silloin aikanaan...
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Noiden osalta muuten kaiketi klassisin tilanne on se, että kuulee jonkun skidin kutsuvan äidilleen sinua ”sedäksi” tai toisinpäin, että äiti sanoo skidille että ”kiitäpä setää” tms..
Minulle kävi pari päivää sitten näin. Istuin metrossa ja sinne tuli äiti pienen tyttärensä kanssa. Tulivat siihen loossin viereen ja sanoi sitten "istu siihen sedän viereen". Ikää allekirjoittaneella 23, enkä omasta mielestäni edes näytä ikäistäni pätkääkään vanhemmalta. Hiukan hymyilytti.

Pistetään sen piikkiin, että partaa ei oltu lähes viikkoon ajettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös