Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 719
  • 66 844
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Melkoisen varma, että se nainen kaikesta huolimatta ei lähde kuitenkaan tekemään minun kanssa pelkkiä tuulettimia, vaikka viime yönä lupasi. Vaan toisaaltaan, juuri tämä nainen saattaa olla kuitenkin tosissaan juuri tästä asiasta ja tuuletintehdas oikeasti käynnistetään.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Enpä voittanut mitään tänäkään vuonna joulukalenteri arvasta.

15v putkeen alkaa olla prosentuaalisesti jo ihan mukava saavutus. Joka toinen arpa my ass
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Seinänaapurissa asuva nuoripari taitaa olla yhtä onnellinen liitossaan kuin omat vanhempani olivat aikoinaan. Rouva, jonka kanssa olen vaihtanut vasta pari sanaa, raivoaa harva se päivä ilmeisesti alkoholinkäytöstä ukolleen. Ukko on hieman itseäni nuorempi ja vaikuttaa olevan vähän nahjusmainen tapaus, sillä käsittääkseni hän ei käy töissä. Hänen kanssaan on tullut juteltua huomattavasti enemmän hänen käydessä ulkoiluttamassa pariskunnan koiria. Tuota perhettä täydentää puolivuotias tytär, joka ei enää pahemmin itke yöaikaan ja jolle äiti kyllä laulelee iloisesti heidän ollessa kahden.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Tänä iltana kapakkaan. Olen siis joulua viettämässä pienellä paikkakunnalla jossa vartuin. Muistot eivät ole täältä erityisen hyvät, mutta kun läheisiä lähtee mukaan niin kynnys lähtemiseen on pienempi. Minulla on päihdetaustaa joka näin pienellä kylällä tiedetään. Viimeksi viisi vuotta sitten jouduin kiusalliseen tilanteeseen kun entisen ystäväni pikkusisko aiheutti minulle kiusallisen tilanteen huutelemalla menneisyydestäni ja pyytämällä näyttämään ranteitani samaisessa kapakassa kun olin jonottamassa juomaa. Sen jälkeen en ole kyseisessä kapakassa käynyt. Tuotakaan ei varmasti kukaan muista, mutta silti mieleen tuommoiset jää.

No eiköhän tästä hyvä ilta tule. Harvemmin sisarusten kanssa juodaan enää nykyään ja molempiin on lämpimät välit. Jännitystä kuitenkin ilmassa. Päissään sitä tässä vielä on (yllätys yllätys). Perkeleen viina, minä ja del Toron Pinokkio. Mutta kaikkea hyvää kaikille ja hyvät joulut vielä tätäkin ketjua lukeville jatkislaisille.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Suoraan sanoen nyppii.... Ostin kotimaista Emmental juustoa ja se maistui samalle miltä haisi. Ikävä pistää ruokaa hävittiin mutta suoraan sanottuna en syöttäisi sitä edes siollle. Juustoissa toki on hyviäkin mutta tuo meni hukkaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kotimaisia leffoja tulee suht harvoin katsottua, mutta pisti silmään että onko Antti Luusuaniemellä aina vähän tuollaisen nössön miehen rooli, ja aina sen muijan exät on olleet ihan hervottomia panomiehiä? Tässä erehdyin nyt hetkeksi katsomaan Täydellinen joulu -nimistä leffaa ja Lusua on kyllä lyöty ihan olan takaa tässä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Seinänaapurissa asuva nuoripari taitaa olla yhtä onnellinen liitossaan kuin omat vanhempani olivat aikoinaan. Rouva, jonka kanssa olen vaihtanut vasta pari sanaa, raivoaa harva se päivä ilmeisesti alkoholinkäytöstä ukolleen. Ukko on hieman itseäni nuorempi ja vaikuttaa olevan vähän nahjusmainen tapaus, sillä käsittääkseni hän ei käy töissä. Hänen kanssaan on tullut juteltua huomattavasti enemmän hänen käydessä ulkoiluttamassa pariskunnan koiria. Tuota perhettä täydentää puolivuotias tytär, joka ei enää pahemmin itke yöaikaan ja jolle äiti kyllä laulelee iloisesti heidän ollessa kahden.

Sano sille rouvalle, että jättää sen ukkonsa. Jos on joku työtä tekemätön nahjus ja dokailee niin nyt on hyvä hetki pelastaa lapsen lapsuus ja jättää alkoholisti pois lapsen elämästä. Pahimmillaan tuo dokaileva nahjuus periytyy.

Edit. Lisätään sen verran, että en työttömyydestä vittuile, kun se ei ole niin yksinkertaista, mutta lapsen ei tarvitse kärsiä vanhempien alkoholismista.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kotimaisia leffoja tulee suht harvoin katsottua, mutta pisti silmään että onko Antti Luusuaniemellä aina vähän tuollaisen nössön miehen rooli, ja aina sen muijan exät on olleet ihan hervottomia panomiehiä? Tässä erehdyin nyt hetkeksi katsomaan Täydellinen joulu -nimistä leffaa ja Lusua on kyllä lyöty ihan olan takaa tässä.
M/S Romanticissahan se oli kova panomies, ainakin omasta mielestään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minulle jäänyt kuva sellaisesta lipevästä naistenmiesroolista - olisiko ollut Syke tai jotain.
Monipuolinen kaveri, jota alkuaan hieman karsastin, mutta onhan hän hyvä näyttelijä.
Joo pidän kyllä itsekin, mutta hieman kyllä huvitti kun tuollaisia samankaltaisia rooleja on osunut. Vaikka toisaalta niinhän ne tahtoo aina mennä, esim. Kari Väänänen on aika usein esittänyt poliisia.
 

redpecka

Jäsen
Joo pidän kyllä itsekin, mutta hieman kyllä huvitti kun tuollaisia samankaltaisia rooleja on osunut. Vaikka toisaalta niinhän ne tahtoo aina mennä, esim. Kari Väänänen on aika usein esittänyt poliisia.
Jaa? Enpä itse muista nyt yhtään (Väänänen, poliisi). Sen sijaan Pertti Sveholm on aina poliisi. Just katoin loppuun youtubesta Kari Väänäsen Klassikon (perustuu Hotakaisen samannimiseen kirjaan), jossa Sveholm tekee kyllä hyvän poliisiroolin. Sitten aina kun Aki Kaurismäki tarttee suomalaista poliisihahmoa niin Pertti paikalle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nopeestihan nää joulun pyhäpäivät kyllä menee. Tänä vuonna varsinkin tuntui harvinaisen nopsalta kun lauantai oli aatto ja eilen sunnuntaina joulupäivä. Jotenkin tämä tapaninpäivä ei sitten eroakaan enää "normipäivästä" juuri muuten kuin siten että tämä on virallisesti pyhäpäivä, tänään kuitenkin jatkuu urheilusarjat normaalisti (paitsi änäri taitaa olla vielä pari päivää tauolla) ja muutenkin tässä päivässä on jo tällainen normaalin päivän maku. Saas nähdä keksiikö nuo joskus vielä lyhentää joulunpyhiä siihen että aatto ja joulupäivä riittää, tapsana sitten töihin.

Ennenhän oli muuten vielä kolmas ja neljäskin joulupäivä eli pyhät jatkui 28.12. saakka. Tästä kuitenkin luovuttiin vuonna 1774 kun Kustaa III päätti napsaista pari päivää pois, aateliset ja porvarit oli sietä mieltä että palkolliset laiskistuu liikaa jos ollaan noin kauan vapaalla. Eipä siinä, olisihan tuo tietenkin ihan mielenkiintoinen homma jos nykyäänkin olisi neljä päivää pyhäpäiviä jouluaaton lisäksi, siinä saisi joinakin vuosina viiden päivän edestä palkallista lomaa.
 

Glove

Jäsen
Nopeestihan nää joulun pyhäpäivät kyllä menee. Tänä vuonna varsinkin tuntui harvinaisen nopsalta kun lauantai oli aatto ja eilen sunnuntaina joulupäivä. Jotenkin tämä tapaninpäivä ei sitten eroakaan enää "normipäivästä" juuri muuten kuin siten että tämä on virallisesti pyhäpäivä, tänään kuitenkin jatkuu urheilusarjat normaalisti (paitsi änäri taitaa olla vielä pari päivää tauolla) ja muutenkin tässä päivässä on jo tällainen normaalin päivän maku. Saas nähdä keksiikö nuo joskus vielä lyhentää joulunpyhiä siihen että aatto ja joulupäivä riittää, tapsana sitten töihin.

Ennenhän oli muuten vielä kolmas ja neljäskin joulupäivä eli pyhät jatkui 28.12. saakka. Tästä kuitenkin luovuttiin vuonna 1774 kun Kustaa III päätti napsaista pari päivää pois, aateliset ja porvarit oli sietä mieltä että palkolliset laiskistuu liikaa jos ollaan noin kauan vapaalla. Eipä siinä, olisihan tuo tietenkin ihan mielenkiintoinen homma jos nykyäänkin olisi neljä päivää pyhäpäiviä jouluaaton lisäksi, siinä saisi joinakin vuosina viiden päivän edestä palkallista lomaa.
Kerran on ollut, tavallaan. En muista tarkkaan mikä vuosi se oli tämän vuosituhannen alussa kun joulu oli keskellä viikkoa. Työpaikalla oli tehty hyvää tulosta niin omistaja sitten totesi, että pitäkää koko viikko vapaata.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kerran on ollut, tavallaan. En muista tarkkaan mikä vuosi se oli tämän vuosituhannen alussa kun joulu oli keskellä viikkoa. Työpaikalla oli tehty hyvää tulosta niin omistaja sitten totesi, että pitäkää koko viikko vapaata.
Joo onhan näitä vastaavia joskus ollut. 2014 joulu sattui ke-pe akselille, niin tuolloin tein tunteja sisään sen verran että olin myös maanantain ja tiistain vapaalla tuosta.

Nykyisessä duunissani olen toki ollut sen verran pitkään että olen käyttänyt yleensä talvilomia tässä, tänä vuonna sitten poikkeus että välipäivät töissä ja sitten ensi viikolla neljä lomapäivää + loppiainen eli viikon loma tulee siitä. Lisäksi jää vielä kaksi päivää jemmaan lomia.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Joulu oli jo viime lauantaina, mutta vielä sitä saa jännittää mitä "myöhäislahjoja" RoKi ja Kärpät tarjoaa. RoKi julkistaa oman uutisensa 29.pv. pelattavassa ottelussa Hermestä vastaan ja se on jotain ottelutapahtumiin liittyvää ja Kärpät heti seuraavana päivänä julkistaa ilmeisesti jonkun pelaajan. Onneksi ei enää kauaa tarvi odottaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen aikeissa perustaa ketjun Adolf Hitler taiteilijana, koska muutamien mielestä politiikka on jotenkin oma universuminsa eikä sitä pidä sekoittaa kaikkeen, esimerkiksi taiteeseen. Jos joku tahtoo sitten sekoittaa politiikan taiteeseen, hänelle lienee omat rinkirunkkausketjunsa, joten hän voi mennä sinne ja jättää meidät Adolf Hitlerin taiteesta kiinnostuneet keskustelemaan Adolf Hitlerin taiteesta.

Toinen ketjuideani on Josef Stalin yhteiskuntafilosofina. Pidetään sieltäkin politiikka, se käytännön puoli, poissa, eiks joo. Toivon myös, ettei O.J. Simpson urheilijana -ketjussa puhuta niistä ikävistä asioista.

No vittu en perusta noille nilkeille yhtään mitään.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Olen aikeissa perustaa ketjun Adolf Hitler taiteilijana, koska muutamien mielestä politiikka on jotenkin oma universuminsa eikä sitä pidä sekoittaa kaikkeen, esimerkiksi taiteeseen. Jos joku tahtoo sitten sekoittaa politiikan taiteeseen, hänelle lienee omat rinkirunkkausketjunsa, joten hän voi mennä sinne ja jättää meidät Adolf Hitlerin taiteesta kiinnostuneet keskustelemaan Adolf Hitlerin taiteesta.

Toinen ketjuideani on Josef Stalin yhteiskuntafilosofina. Pidetään sieltäkin politiikka, se käytännön puoli, poissa, eiks joo. Toivon myös, ettei O.J. Simpson urheilijana -ketjussa puhuta niistä ikävistä asioista.

No vittu en perusta noille nilkeille yhtään mitään.
Ei se kannatakaan, Modesedät- ja tädit varmaan iskee ketjunavauskiellot päälle tuollasten jälkeen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen aikeissa perustaa ketjun Adolf Hitler taiteilijana, koska muutamien mielestä politiikka on jotenkin oma universuminsa eikä sitä pidä sekoittaa kaikkeen, esimerkiksi taiteeseen. Jos joku tahtoo sitten sekoittaa politiikan taiteeseen, hänelle lienee omat rinkirunkkausketjunsa, joten hän voi mennä sinne ja jättää meidät Adolf Hitlerin taiteesta kiinnostuneet keskustelemaan Adolf Hitlerin taiteesta.
Ihan hyvinhän nuo Hitlerin teoksen tehneet kauppaansa, kai tuostakin keskustelua aikaan saisi.


Odotan ketjunavaustasi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Adolf Hitler taiteilijana
Mää oon muuten koittanu zuumailla noita Dolfin maalauksia ja ettiä niistä jotain piiloviästejä. Mulle on taidehipit kertoneet että yleensä suuret taiteilijat piilottavat maalauksiinsa jos jonninmoisia kryptisiä viästejä ja merkityksiä sun muuta mitä vain valaistuneet ymmärtää. Emmää oo löytäny mitään. Pelkkää maisema schuduluuta. Adi pettää aina. Ei ihme että Wien hylkäs moukan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös