Tulipa tästä paukkeesta mieleen. Yksi kevät oltiin Puolustusvoimien hommissa Rovajärvellä. Asemissa oli 6 kpl 122 H 63 haupitseja jossain ehkä sadan metrin päässä teltasta jossa nukuin. Kaverit alkoi sitten ampumaan niillä tykeillä ja minä heräsin siihen ensimmäiseen yhteislaukaukseen. Totesin teltassa olleelle kaverille, että alkoivat vissiin ampumaan ja käänsin kylkeä ja jatkoin unia.
Rovajärvi oli hyvä paikka nukkua. Fyysistä toimintaa raittiissa ulkoilmassa niin hyvin tuli uni sitten kun pääsi vaikka auton lavalle siirtymän ajaksi. Tai telttaan. Oikeastaan ihan sama mihin. Kerran herätettiin siksi kun nukuin liian lähellä kaminaa ja sukat oli alkanut savuta.Aika samankaltaista muistoa tulee mieleen, tosin omalla kohdalla kyseessä oli 122 PsH 74. Ammunnat alkoivat melkein vieressä, hieman siihen havahtui mutta sen kun painoi silmät kiinni ja jatkoi unia. Rovalla toki tämäkin.
Rovajärvi oli hyvä paikka nukkua. Fyysistä toimintaa raittiissa ulkoilmassa niin hyvin tuli uni sitten kun pääsi vaikka auton lavalle siirtymän ajaksi. Tai telttaan. Oikeastaan ihan sama mihin. Kerran herätettiin siksi kun nukuin liian lähellä kaminaa ja sukat oli alkanut savuta.
En edes muista montako viikkoa siellä oltiin. Sodankylästä katsoenhan se on lähin paikka missä voi tykillä ampua kovilla. Kai siellä ainakin pari kuukautta tuli vietettyä.Joo, jokseenkin tutulta kuulostaa viimeistä lukuunottamatta. Näin jälkikäteen ajatellen oli loppupelissä ihan hyvä pariviikkoinen, mikä siellä vietettiin. Maisematkin jäivät hyvin mieleen. Noh, aika toki kultaa muistot.
Kiitos omasta puolestani ja kuin myös itsellesi...Hyvää alkanutta viikkoa kaikille teille (ja poluille)...
Olin tykistössä viestimiehenä. Meidän hommat painottuivat asemien vaihtamiseen ja ammuntojen aikana oli yleensä rauhallisempaa. Tuli usein nukuttua teltassa ammuntojen aikana ja nopeasti siihen ääneen tottui. Korvatulpat tai Peltorit päässä tosin yleensä oltiin. Välillä paineaalto kohensi kamiinan tulta, mutta hyvin sai silti nukuttua.Tulipa tästä paukkeesta mieleen. Yksi kevät oltiin Puolustusvoimien hommissa Rovajärvellä. Asemissa oli 6 kpl 122 H 63 haupitseja jossain ehkä sadan metrin päässä teltasta jossa nukuin. Kaverit alkoi sitten ampumaan niillä tykeillä ja minä heräsin siihen ensimmäiseen yhteislaukaukseen. Totesin teltassa olleelle kaverille, että alkoivat vissiin ampumaan ja käänsin kylkeä ja jatkoin unia.
Horoskooppi ja Valavuori eivät ole koskaan väärässä."Skorpionin romantiikka kukoistaa loppuvuonna 3.–12.12."
Eli lähes jokavuotinen hellyyden hetki osuu sitten loppuvuoteen. Tämä onkin hyvä tieto niin ei tarvitse alkuvuodesta turhaan moisella päätään vaivata.
Mitä mä oon nähnyt, niin rakennuksiahan se tykkäsi piirustella. On siellä joku maalaismaisemakuvakin, mutta enimmäkseen jotain kaupungintaloja ja kivilinnoja. Ihmisiä on yleensä kuvissa vain vähän jos ollenkaan. Kaduille laittoi yleensä jotkut hevosten vetämät kuomukärryt, ja joku vanha mies keppinsä kanssa siellä köpöttelee. Ei ole rakkaudella kuvattu lapsia leikkimässä, työläisiä arkisten askareiden parissa saati monikulttuurisia ihmisryhmiä.Mää oon muuten koittanu zuumailla noita Dolfin maalauksia ja ettiä niistä jotain piiloviästejä. Mulle on taidehipit kertoneet että yleensä suuret taiteilijat piilottavat maalauksiinsa jos jonninmoisia kryptisiä viästejä ja merkityksiä sun muuta mitä vain valaistuneet ymmärtää. Emmää oo löytäny mitään. Pelkkää maisema schuduluuta. Adi pettää aina. Ei ihme että Wien hylkäs moukan.
Mulla ei ole nyt kun yksi varauksessa. Se onkin ollut jo elokuusta alkaen, päässyt jo sijalle 82. Muutaman kuukauden vielä kun jaksaa venailla. Onneksi on nyt luettavaa, kun vaan ehtisi keskittyä siihenkin.Ja taas on käynyt niin, että kirjastosta on 9 kirjaa varauksessa... Vaikka tykkään lukea paljon, niin onneksi nämä ei ole tulossa yhtäaikaa lainattavaksi... Välillä vaan lipsahtaa kun innostuu.
Jep, itelläki on tällä hetkellä eräs kirja sijalla 100. Muuten sijoilla 5 -30. Julkasuajat suurimmalle osalle näyttää olevan keväällä niin ehtii lukea noita vanhempia varauksia pois alta.Mulla ei ole nyt kun yksi varauksessa. Se onkin ollut jo elokuusta alkaen, päässyt jo sijalle 82. Muutaman kuukauden vielä kun jaksaa venailla. Onneksi on nyt luettavaa, kun vaan ehtisi keskittyä siihenkin.