Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 344 977
  • 66 865

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Epäreilua... Miehellä on isompi kuin mulla (ks. liite, mun vasen).
No minä sain omani ilmaiseksi operaattorilta ja sen lisäksi minulla on vielä synttärilahjaksi saatu "kauneudenhoito"-kalenteri.
Minulla on hienompi.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221201-110659_Gallery~2.jpg
    Screenshot_20221201-110659_Gallery~2.jpg
    301,1 KB · kertaa luettu: 83

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Meni itseltäni kuppi nurin tänään laiva aamiaisella kun olin käytännöllinen ja kävin hakeen täydennystä vapaalta safkanottopaikalta.

Siinä sit yks sankari päätti mainita mulle että etuilen sitä, voi herranjestas sentään. Mun olis tämän mukaan pitäny odottaa että Herra pääsee linjastossa sille kohtaa missä olin. Ja en hänen toimintaansa hidastanut millään tapaa.
Tuota olen omalta kohdaltani oikein odottanut, että milloin joku valittaa, kun teen saman kuin sinä. Ei ole omalle kohdalle vielä sattunut, mutta näköjään hyvää kannattaa odottaa.

Lounaspaikoista saa kyllä muutenkin mukavasti piristystä arkeen ja esim. työpäivään. Viime viikolla yhdessä kantapaikassamme jälkiruokapöydässä oli jotain rahkapiirakkaa sekä edelliseltä päivältä jääneitä suklaaleivoksia. Lounastamassa ollut eläkeläisporukka pääsi jälkiruokavaiheeseen vasta siinä vaiheessa kun edellispäivän leivokset oli loppu, ja voi luoja sitä äänekkään valituksen määrää siitä kuinka epäreilua se oli ettei kaikille riittänyt sitä parempaa jälkiruokaa ja että kyllä sitä pitäisi tehdä sen verran, että kaikille riittää. Siinä oli ravintolan työntekijän turha yrittää selittää, että tätä jälkiruokaa tässä on kyllä ihan riittävästi ja ne loppuneet leivokset oli eiliseltä ylijääneitä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuota olen omalta kohdaltani oikein odottanut, että milloin joku valittaa, kun teen saman kuin sinä. Ei ole omalle kohdalle vielä sattunut, mutta näköjään hyvää kannattaa odottaa.

Lounaspaikoista saa kyllä muutenkin mukavasti piristystä arkeen ja esim. työpäivään. Viime viikolla yhdessä kantapaikassamme jälkiruokapöydässä oli jotain rahkapiirakkaa sekä edelliseltä päivältä jääneitä suklaaleivoksia. Lounastamassa ollut eläkeläisporukka pääsi jälkiruokavaiheeseen vasta siinä vaiheessa kun edellispäivän leivokset oli loppu, ja voi luoja sitä äänekkään valituksen määrää siitä kuinka epäreilua se oli ettei kaikille riittänyt sitä parempaa jälkiruokaa ja että kyllä sitä pitäisi tehdä sen verran, että kaikille riittää. Siinä oli ravintolan työntekijän turha yrittää selittää, että tätä jälkiruokaa tässä on kyllä ihan riittävästi ja ne loppuneet leivokset oli eiliseltä ylijääneitä.

Mä yleensä teen niin että pyrin noissa tilanteissa tekeen sen niin etten aiheuta muille turhaa jonotusta.

Sitä ei moni tajua kuinka helppoa on tehdä asioita sujuvammiksi yleensäkin. Hölmöläisten hommaa näkyy Tampereen ratikassa melkein koko ajan kun samasta ovesta menee kuus ihmistä sisälle ja jäävät jonottamaan samaan leimauspisteeseen kun toinen piste on ilman jonoon 2m päässä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lounaspaikoista saa kyllä muutenkin mukavasti piristystä arkeen ja esim. työpäivään.
Näissä kyllä kieltämättä näkee ihan viihdyttävää sekoilua joskus. Huvittavia on esim. ABC:llä ne hetket kun siellä on ainoastaan yksi kassa käytössä. Aina kuitenkin joku valopää menee sinne "tyhjään kassajonoon", vaikka siinä usein on jopa kyltti että kassa suljettu. Siinä sitten hetki mielenosoituksellisesti puhistaan ja huokaillaan kädet puuskassa, ja ikään kuin kurkitaan että eikö sen ainoan kassan työntekijä tule palvelemaan häntä. Tässä ajassa tuo kyseinen mielenosoittaja olisi jo sen oman asiansa todennäköisesti siinä yhdessä jonossa hoitanut.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mä yleensä teen niin että pyrin noissa tilanteissa tekeen sen niin etten aiheuta muille turhaa jonotusta.

Sitä ei moni tajua kuinka helppoa on tehdä asioita sujuvammiksi yleensäkin. Hölmöläisten hommaa näkyy Tampereen ratikassa melkein koko ajan kun samasta ovesta menee kuus ihmistä sisälle ja jäävät jonottamaan samaan leimauspisteeseen kun toinen piste on ilman jonoon 2m päässä.
No, kyl määki Manses...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, taas kotona. Pari edellistä päivää vietin taas tuolla mielenterveyskuntoutujien kuntoutuskeskuksessa. Tuttu paikka minulle tuo keskus kun siellä aikoinaan siis asuinkin muutaman vuoden. Vaikka onhan tuollakin väki niin henkilökunnan kuin asuinkunnankin osalta aika paljon vaihtunut. Siellä nyt joka tapauksessa teen yhä tällaisia lyhyitä Intervalli-vierailuita.

Nyt kävi vaan niin hassusti että siellä on yksi tietty ja sama intervalli-huone lyhyitä vierailuita varten. Mutta nyt tuo oli tuplabuukattu, edellisen asukkaan vierailujakso pitkittyi remontin pitkittymisen vuoksi ja minä jouduin yöpymään tyhjilleen jääneessä asunnossa. Sinne oli edellisen asukkaan jäljiltä jäänyt jotain huonekaluja, kuten sänky niin pystyin siellä yöpymään.

Se vaan että joku kaupungin työntekijän jonka piti sinne minulle sähköt tilata niin oli soittanut sähköt väärään asuntoon ja pari päivää jouduin sitten ilman sähköjä elämään. Ei minulla mitään sapuskoja siellä säilytyksessä ollut, joten ei hätää siinä mielessä. Mutta taskulampun valossa jouduin asumaan parin päivän ajan.

Muuten ihan mukavat pari päivää takana. Aika meni hyvin parin päivän ajan kun oli ohjelmaa. Tiistaina oli illalla klubitalojen taustaorganisaation Sopimusvuoren syyskokous, osallistuttiin siihen etänä oman yksikön johtajan ja muutaman jäsenen kanssa. Ja eilen oli lätkämatsi. Tänään oli sitten vielä tuolla kuntoutuskeskuksessa teemakahvit takkatulen äärellä, keskusteltiin harrastuksista.

Nyt saattaa tulla aika pitkä viesti mutta tänään olin myös vuoden ensimmäisellä joululounaalla. Seurakuntatalolla Nuorisoasuinliitto tarjosi sidosryhmilleen joululounasta. Myös Klubitalolta oli kutsuttu pari ohjaajaa ja yksi jäsenistä pääsi myös osallistumaan lounaalle. Piti mennä niin että halukkaiden jäsenten kesken olisi arvottu osallistuja mutta jäsenistä ei ilmoittautunut muu kuin minä halukkaaksl osallistumaan lounaalle niin minä sitten pääsin sinne. Hyvin tietenkin minun kannalta kävi. Kyllähän ilmainen joululounas aina maistuu, kun ei muuta tarvinnut tehdäkään kuin nauttia hyvästä ruoasta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Messukeskuksessa pidetään tänä viikonloppuna koiramessut eli paikalla on vähintään satoja ihmisen parasta ystävää. Kieltämättä houkuttaisi käydä ihmettelemässä ja ihailemassa koiria oikein ajan kanssa, mutta taitaa olla niin, että nämä messut jäävät väliin. Huomenna on liian paljon puuhaa ja sunnuntaina ajattelin levätä. Ehkä sitten ensi vuonna.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänä vuonna olin ajoissa ja joulukortit on jo tehty. Nyt oli sellainen sommittele&liimaa- konsepti eli helppoimman (muttei halvimmin) kautta mentiin... ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20221202_203115_HDR.jpg
    IMG_20221202_203115_HDR.jpg
    753 KB · kertaa luettu: 60

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Seela Sella on ihana, edelleen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jotkut ihmiset on vaan perjantaisin ja lauantaisin viihteellä eikä aina tunnu tajuavan että me muut ollaan joka päivä. Ei se ole mitään korkkarit kattoon nyt tanssitaan pöydillä meininkiä. Lauletaan karaokea ja otetaan selfiet. Vähän luomeen lilaa ja sillee. Ne rupeaa iltaisin nukkumaan. Menee makuuhuoneeseen ja menee sänkyyn. Pistää pään tyynyyn ja silmät kiinni. Tai kyllä mäkin kuukausi sitten tein yks ilta niin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis jotkut ihmiset on vaan perjantaisin ja lauantaisin viihteellä eikä aina tunnu tajuavan että me muut ollaan joka päivä. Ei se ole mitään korkkarit kattoon nyt tanssitaan pöydillä meininkiä. Lauletaan karaokea ja otetaan selfiet. Vähän luomeen lilaa ja sillee. Ne rupeaa iltaisin nukkumaan. Menee makuuhuoneeseen ja menee sänkyyn. Pistää pään tyynyyn ja silmät kiinni. Tai kyllä mäkin kuukausi sitten tein yks ilta niin.
Kyä se on näin. Sillon kun eletään täböö, niin haetaan Tebarilta muutama pullo Lassee ja kiärrätetään niitä ringissä. Vuaronperään oksennetaan verta ja paskannetaan housuun semmosta vettäkin juaksevampaa ripulia. Hukataan lompakot ja luurit, mutta sehän on vaan hyvä koska nehän tavallaan pitää ihmistä siinä oravanpyärässä. Sammuneille tungetaan mallu perseeseen filtteri edellä ja sitten poltellaan se ja naureskellaan kun oli ihan hulvaton läppä. Joku asettelee pallinsa sen sammuneen naamalle ja näyttää yläpeukkua samalla kun muut ottaa kuvia.
Kyllähän noita iltamia nyt muutama pitää vuadessa olla.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyä se on näin. Sillon kun eletään täböö, niin haetaan Tebarilta muutama pullo Lassee ja kiärrätetään niitä ringissä. Vuaronperään oksennetaan verta ja paskannetaan housuun semmosta vettäkin juaksevampaa ripulia. Hukataan lompakot ja luurit, mutta sehän on vaan hyvä koska nehän tavallaan pitää ihmistä siinä oravanpyärässä. Sammuneille tungetaan mallu perseeseen filtteri edellä ja sitten poltellaan se ja naureskellaan kun oli ihan hulvaton läppä. Joku asettelee pallinsa sen sammuneen naamalle ja näyttää yläpeukkua samalla kun muut ottaa kuvia.
Kyllähän noita iltamia nyt muutama pitää vuadessa olla.
Tulipa amatööri olo.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Siis jotkut ihmiset on vaan perjantaisin ja lauantaisin viihteellä eikä aina tunnu tajuavan että me muut ollaan joka päivä. Ei se ole mitään korkkarit kattoon nyt tanssitaan pöydillä meininkiä. Lauletaan karaokea ja otetaan selfiet. Vähän luomeen lilaa ja sillee. Ne rupeaa iltaisin nukkumaan. Menee makuuhuoneeseen ja menee sänkyyn. Pistää pään tyynyyn ja silmät kiinni. Tai kyllä mäkin kuukausi sitten tein yks ilta niin.
Oletko vielä viskejä keräillyt?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Oli tänään osaston pikkujoulut ja voi herranjestas että siellä oli komea heterojätkä paikalla.

Oli tyttöystävänsä kanssa mukana mutta selvästi tykkäs kun kehuin sen kroppaa enkä ollut ainoo jätkä.

Kummasti saa sellainen jätkä joka on sexy niin saa huomioo kundeilta joita olen pitänyt heteroina.

En tiedä mikä joissain kundeissa jotka on heteroja niin tykkää siitä että toiset miehet kehuu niiden ulkonäköä ym. Kun ei ollut ensimmäinen tyyppi mun kohdalla. @vetti voi kertoa omia kokemuksiaan tältä saralta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mä yleensä teen niin että pyrin noissa tilanteissa tekeen sen niin etten aiheuta muille turhaa jonotusta.

Sitä ei moni tajua kuinka helppoa on tehdä asioita sujuvammiksi yleensäkin. Hölmöläisten hommaa näkyy Tampereen ratikassa melkein koko ajan kun samasta ovesta menee kuus ihmistä sisälle ja jäävät jonottamaan samaan leimauspisteeseen kun toinen piste on ilman jonoon 2m päässä.
Jotkut täysuuvatit jää vielä leimamasiinan eteen seisomaan, jos edes leimaa matkaansa, jakkaraa olisi vapaana mutta siinä on mukava olla tulppana. Kai samainen ihmisroska jää bussissakin heti maksusuorituksen tehtyään käytävälle pöjöttämään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oli tänään osaston pikkujoulut ja voi herranjestas että siellä oli komea heterojätkä paikalla.

Oli tyttöystävänsä kanssa mukana mutta selvästi tykkäs kun kehuin sen kroppaa enkä ollut ainoo jätkä.

Kummasti saa sellainen jätkä joka on sexy niin saa huomioo kundeilta joita olen pitänyt heteroina.

En tiedä mikä joissain kundeissa jotka on heteroja niin tykkää siitä että toiset miehet kehuu niiden ulkonäköä ym. Kun ei ollut ensimmäinen tyyppi mun kohdalla. @vetti voi kertoa omia kokemuksiaan tältä saralta.
Johnnyn luotettava gaydar sanoo että kaappihomoja kaikki tyynni. Viä ujosti kaapissa mutta siältä astutaankin sitte suaraan raskaansarjan karhudivisioonaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oli tänään osaston pikkujoulut ja voi herranjestas että siellä oli komea heterojätkä paikalla.

Oli tyttöystävänsä kanssa mukana mutta selvästi tykkäs kun kehuin sen kroppaa enkä ollut ainoo jätkä.

Kummasti saa sellainen jätkä joka on sexy niin saa huomioo kundeilta joita olen pitänyt heteroina.

En tiedä mikä joissain kundeissa jotka on heteroja niin tykkää siitä että toiset miehet kehuu niiden ulkonäköä ym. Kun ei ollut ensimmäinen tyyppi mun kohdalla. @vetti voi kertoa omia kokemuksiaan tältä saralta.
No kaikkihan tykkää kun kehutaan. Eikö?

On joissain miehissä (ja naisissa) se ”joku”. Ei siihen tarvita pirun hyvää kroppaa tai maailman komeinta naamaa, toki siitä on etua. Tietää kuka on, kantaa itsensä ryhdikkäästi eikä yritä esittää mitään muuta kun on. Hyvä itsetunto kantaa kauas. Sellaisen kanssa on helppo viihtyä, heteron kuin homonkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen saanut vähitellen oman asuntoni koristeltua jouluiseksi. Kuusikin (muovinen) alkaa vähitellen muotoutumaan ihan hienoksi. Onhan minulla tätä jouluista somistetta, ja pikku hiljaa alan olemaan ihan tyytyväinen siihen millaiseksi olen onnistunut asuntoni somistamaan.

Pitkään näytti siltä että saanko tänä vuonna asuntoani koristeltuakaan kun ei tuntunut millään saavan mitään aikaan.

Eihän minulla ole kovin kaksisia käden taitoja tai silmää nähdä millaiselta somistukset näyttävät mutta kyllä minä nyt ihan tyytyväinen itse olen. Voisin pistää kuvan tännekin kuusestani mutta tajusin että eihän minulla ole enää puhelimessa sitä ohjelmaa millä muuttaa kuvan kokoa. Tuo oli kyllä kätevä ohjelma että jos joku muistaisi mikä oli ohjelman nimi niin voisin sen taas puhelimelle ladata.

Varsinaista jouluahan minä en nyt sitten vietäkään omassa asunnossani. Vaan isä suostui siihen että vietän joulun hänen kanssaan lapsuuden kodissa. Pari vuotta tuossa meni kun vietin joulun yksin koronankin takia. Mutta iso juttuhan se on että saa taas viettää joulua lapsuuden maisemissa. Vielä hienompaa tietenkin olisi jos olisi omaa perhettä jonka kanssa joulua viettää mutta kun ei ole niin onhan se hienoa että saa taas joulua lapsuuden kodissa viettää isän ja ehkä muiden läheisten kanssa, kuten siskon perheen.

Jos nyt ei sitten kipeitä olla. Toivottavasti ei. Isällä on jo sen verran monta koronarokotustakin otettuna että ei huolta siitäkään enää ainakaan niin paljoa kuin aiempina vuosina.

Onhan se upeaa että saa viettää joulua jonkun kanssa. Ei varmaan varaa ole niin joulua laittaa mutta täytyy jo siitä nauttia että saa joulua viettää lapsuuden kodissa yhdessä läheisten kanssa ja käydä saunassakin. En muistakaan koska olen viimeksi käynyt puusaunassa. Asuntoyhtiönkin sauna on sähköllä toimiva.

Tänä vuonna en leivokaan niin paljoa kuin joskus aiemmin. Pakko pitää huolta omasta painostaankin. Ei ole varaa niin vain herkutella. Mutta jos tekee vaikka pari kakkua, hannatätejä ja ässejä sekä pasteijoita.

On se mukavaa että joulu tulee. Tuo on alkanut olemaan vähän arvoitus missä joulun vietän kun isä ei ole ihan niin innoissaan joulun vietosta. Saa aina vähän jännittää suostuuko isä viettämään joulua yhdessä mutta tällä näkymin on edessä paluu taas entiseen, yhteiseen jouluun läheisten kanssa parin välijoulun jälkeen. Melkein mieli herkistyy.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun maas' on hanki ja järvet jäässä
ja silmä sammunut auringon,


Tänään uskaltautui jo jäälle kävelemään. Ihan rantoja pitkin kuljin. Jäänpaksuudeksi oli yks tuttu mitannut kymmenisen senttiä, omasta rannastaan. Muut kulkijat näyttivät olleen eläimiä (ks. liite).
 

Liitteet

  • IMG_20221205_130043_HDR.jpg
    IMG_20221205_130043_HDR.jpg
    603,3 KB · kertaa luettu: 38

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Tänään uskaltautui jo jäälle kävelemään. Ihan rantoja pitkin kuljin. Jäänpaksuudeksi oli yks tuttu mitannut kymmenisen senttiä, omasta rannastaan. Muut kulkijat näyttivät olleen eläimiä (ks. liite).
Kävin koittamassa tuossa n. viikko sitten, ennen lumisateita, mutta ei ollut asiaa vielä jäälle. Rannasta kun pääsi muutaman metrin, jää alkoi ritistä uhkaavasti, joten katsoin parhaaksi palata takaisin.
Toinen koirista tuli kanssani, mutta häipyi heti ensi risauksesta takaisin maihin, toinen viisaasti katseli vain rannalta, että kuinkas äijän käy...
Meille on tuleskellut pikkuhiljaa pakkaslunta tässä viime päivinä eikä ole ollut kunnon pakkaksia vielä kertaakaan. Se on hankala jään kehittymisen kannalta, kun lumi eristää hyvin ja jään alla oleva "lämmin" vesi pitää jään ohkaisena. Ei siis vielä jäille...
 

Glove

Jäsen
Kävin koittamassa tuossa n. viikko sitten, ennen lumisateita, mutta ei ollut asiaa vielä jäälle. Rannasta kun pääsi muutaman metrin, jää alkoi ritistä uhkaavasti, joten katsoin parhaaksi palata takaisin.
Toinen koirista tuli kanssani, mutta häipyi heti ensi risauksesta takaisin maihin, toinen viisaasti katseli vain rannalta, että kuinkas äijän käy...
Meille on tuleskellut pikkuhiljaa pakkaslunta tässä viime päivinä eikä ole ollut kunnon pakkaksia vielä kertaakaan. Se on hankala jään kehittymisen kannalta, kun lumi eristää hyvin ja jään alla oleva "lämmin" vesi pitää jään ohkaisena. Ei siis vielä jäille...
Työpaikan lähellä on tuommoinen pikkuinen lampi, jonka ohi tule joskus työhommia takia ajettua. Kyllä siinä jo viime keskiviikkona tai torstaina oli pilkkijöitä käällä. Toki täällä on nyt hyvän aikaa ollut sää pakkasen puolella. Ei ole tainnut edes käydä plussalla pariin viikkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös