Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 760
  • 68 336

Glove

Jäsen
Hyvä Bansku!

Mun pitäis keksiä joku lopputyön aihe. Sit oisin ekonomin lisäks isännöitsijä. Ei mun pakko ole, mut jos yhden tittelin sais lisäksi.

E. Niin kait se pitäisi kirjoittaa aiheen lisäksi. Mut ei viitsisi kirjoittaa vaan kirjoittamisen vuoksi. Toki sekin onnistuu.
Minäkin noita isännöitsijän hommia ja koulutusta mietin joskus viime vuonna näihin aikoihin. Ei siitä sitten mitään tullut kun ei löytynyt alalta edes työkokeilupaikkaa. Jos ei ilmainen työvoima kelpaa niin tuskin ne palkkaavatkaan ketään.

Glove

Jäsen
Juu, ei musta isännöitsijää tule. Mutta sanotaan näin, että ois hyvä ymmärtää siitäkin puolesta jotain, kun pyörittää sellaisen palttiarallaa 8000 asunnon taloutta ja muutamaa kauppakeskusta.

Sä oot väärässä paikassa. Pääkaupunkiseudulla ihan varmasti olis hommia.
Pitäisi tämä yksi asunto saada pois jaloista niin sitten sinne voisi vaikka muuttaakin.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuo meidän huoltomies on ihana. Hän tietää että tuo yhden parkkipaikan haltija on liikunnallisesti haasteellinen, melkein putsasi autonkin. Nyt ympäristö - taas - on puhdas. Me muut joudumme tehdä vähän töitä, mutta se meille on vaan hyväksi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hae tai pyydä miestäsi hakemaan sitä Mustaparran yskänlääkettä - se on reseptivapaata ja takaan, että auttaa...
Tuli yllytettynä nyt tuollaista hommattua tai professorin perinteistä yskänlääkettä Yliopiston apteekista. Vissiin melko samaa kamaa. Hitto että joutui tenttiin ja vakavaan puhutteluun että pullo irtosi. Vähän samanlaiseen kuin silloin kun hain elämäni ensimmäisen ja varmaan viimeisen kerran jälkiehkäisyä.

Ei se kyllä yskää mihinkään taikaiskusta hävittänyt. Mutta se hyöty lääkkeestä (ehkä) oli että yöllä yski ja nukahti, yski ja nukahti. Kun aiempina öinä oli tullut yskittyä, yritettyä saada unta, valvottua, torkuttua ja yskittyä. Nyt kun pari yötä on nukkunut paremmin, vaikkakin uni on ollut vähän kemiallista, niin jaksaa jo paremmin. Ja alkaa tuo yskäkin vähenemään päin. Että ollaan varmaan jo voiton puolella....
(Koputtaa puuta ja sormet ristiin)

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Aahahaa. Eipä olisi ikinä arvannut, että mallitoimistosta soitetaan ja pyydetään setämiestä koekuvauksiin.
Aissaatana, nään jo kuinka nahkaan pukeutunut, lihaksikas motoristin näkönen setä ohjaa sut officeensa, ottaa kameran kouraansa ja istuttaa sut alla olevan näköselle sohvalle:

Liitteet

• casting-couch.jpg
    casting-couch.jpg
    492,3 KB · kertaa luettu: 89

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aahahaa. Eipä olisi ikinä arvannut, että mallitoimistosta soitetaan ja pyydetään setämiestä koekuvauksiin.
Kyllä mä sua kuvaisin. Ainiin, olen kuvannutkin. Mut yksityiskokoelmassa ne.

E: JA ainiin, sit on näitä saunapuhtaana palstaveljien kera kuvia. NE on mapissa mitä ei nähdä kuin salasanalla.

Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuli juuri Wilma viesti:
This is a kind reminder about the Independence day celebration on this Saturday 3rd of December.
Theme: celebrating independent multicultural Finland
Dress code: Formal wear or cultural outfit
Students may bring some food from home that represents their culture to share with their class during the first two lessons of the day. Please include a list of all incredients and bring enough for the whole class to have a little taste.

Kysymys: Millä ihmeellä SaiPa-hupparissa Vantaalla kouluansa käyvä hankkii tänne yhtäkkiä lauantaiaamuksi 24 vetyä?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Millä ihmeellä SaiPa-hupparissa Vantaalla kouluansa käyvä hankkii tänne yhtäkkiä lauantaiaamuksi 24 vetyä?
Tietenkin Isi tekee ne tai sitten itse lapsi, kotona. Tuossahan pyydettiin tuomaan ruokaa kotoa ei Lappeenrannasta... ;-)
Siitä vaan nakkikiska pystyyn koululle...

Alejandro

Jäsen
Kysymys: Millä ihmeellä SaiPa-hupparissa Vantaalla kouluansa käyvä hankkii tänne yhtäkkiä lauantaiaamuksi 24 vetyä?
Haet Kesämäen leipomosta tietysti. Pidettiin opiskelija-aikoina Jyväskylässä kämppiksen kanssa Lappeenranta-teemajuhlat ja hankittiin kolmisenkymmentä lihapiirakkaa vieraita varten. Saivat itse tehdä vedyt ohjeiden kanssa.

Että auto alle ja Lappeenrantaan.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Meni itseltäni kuppi nurin tänään laiva aamiaisella kun olin käytännöllinen ja kävin hakeen täydennystä vapaalta safkanottopaikalta.

Siinä sit yks sankari päätti mainita mulle että etuilen sitä, voi herranjestas sentään. Mun olis tämän mukaan pitäny odottaa että Herra pääsee linjastossa sille kohtaa missä olin. Ja en hänen toimintaansa hidastanut millään tapaa.

No olin öykkäri ja sanoin pari valittua sanaa mutta sai mitä tilasi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuli juuri Wilma viesti:
This is a kind reminder about the Independence day celebration on this Saturday 3rd of December.
Theme: celebrating independent multicultural Finland
Dress code: Formal wear or cultural outfit
Students may bring some food from home that represents their culture to share with their class during the first two lessons of the day. Please include a list of all incredients and bring enough for the whole class to have a little taste.

No höh, @Tuen Vety tekee.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Epäreilua... Miehellä on isompi kuin mulla (ks. liite, mun vasen).
No minä sain omani ilmaiseksi operaattorilta ja sen lisäksi minulla on vielä synttärilahjaksi saatu "kauneudenhoito"-kalenteri.

Liitteet

• IMG_20221201_100239_HDR.jpg
    IMG_20221201_100239_HDR.jpg
    870,8 KB · kertaa luettu: 73

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Tästäpä tulikin mieleeni juttu yhdestä vanhasta avioparista, kun vaimo suunnitteli parin kultahääpäivän juhlistamista majoittumalla saman hotellin samaan huoneeseen kuin olivat viettäneet hääyönsäkin. Mieheltä mielipidettä kysyttyään sai vaimo vastaukseksi:
- Joo, passaahan tuo... ... Mutta nyt on sitten mun vuoroni juosta pakoon sängyn ympäri ja huutaa: "Se on liian ISO, se on liian ISO!"

Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
No minä sain omani ilmaiseksi operaattorilta ja sen lisäksi minulla on vielä synttärilahjaksi saatu "kauneudenhoito"-kalenteri.
Minulla on hienompi.

Liitteet

• Screenshot_20221201-110659_Gallery~2.jpg
    Screenshot_20221201-110659_Gallery~2.jpg
    301,1 KB · kertaa luettu: 94

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Meni itseltäni kuppi nurin tänään laiva aamiaisella kun olin käytännöllinen ja kävin hakeen täydennystä vapaalta safkanottopaikalta.

Siinä sit yks sankari päätti mainita mulle että etuilen sitä, voi herranjestas sentään. Mun olis tämän mukaan pitäny odottaa että Herra pääsee linjastossa sille kohtaa missä olin. Ja en hänen toimintaansa hidastanut millään tapaa.
Tuota olen omalta kohdaltani oikein odottanut, että milloin joku valittaa, kun teen saman kuin sinä. Ei ole omalle kohdalle vielä sattunut, mutta näköjään hyvää kannattaa odottaa.

Lounaspaikoista saa kyllä muutenkin mukavasti piristystä arkeen ja esim. työpäivään. Viime viikolla yhdessä kantapaikassamme jälkiruokapöydässä oli jotain rahkapiirakkaa sekä edelliseltä päivältä jääneitä suklaaleivoksia. Lounastamassa ollut eläkeläisporukka pääsi jälkiruokavaiheeseen vasta siinä vaiheessa kun edellispäivän leivokset oli loppu, ja voi luoja sitä äänekkään valituksen määrää siitä kuinka epäreilua se oli ettei kaikille riittänyt sitä parempaa jälkiruokaa ja että kyllä sitä pitäisi tehdä sen verran, että kaikille riittää. Siinä oli ravintolan työntekijän turha yrittää selittää, että tätä jälkiruokaa tässä on kyllä ihan riittävästi ja ne loppuneet leivokset oli eiliseltä ylijääneitä.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tuota olen omalta kohdaltani oikein odottanut, että milloin joku valittaa, kun teen saman kuin sinä. Ei ole omalle kohdalle vielä sattunut, mutta näköjään hyvää kannattaa odottaa.

Lounaspaikoista saa kyllä muutenkin mukavasti piristystä arkeen ja esim. työpäivään. Viime viikolla yhdessä kantapaikassamme jälkiruokapöydässä oli jotain rahkapiirakkaa sekä edelliseltä päivältä jääneitä suklaaleivoksia. Lounastamassa ollut eläkeläisporukka pääsi jälkiruokavaiheeseen vasta siinä vaiheessa kun edellispäivän leivokset oli loppu, ja voi luoja sitä äänekkään valituksen määrää siitä kuinka epäreilua se oli ettei kaikille riittänyt sitä parempaa jälkiruokaa ja että kyllä sitä pitäisi tehdä sen verran, että kaikille riittää. Siinä oli ravintolan työntekijän turha yrittää selittää, että tätä jälkiruokaa tässä on kyllä ihan riittävästi ja ne loppuneet leivokset oli eiliseltä ylijääneitä.

Mä yleensä teen niin että pyrin noissa tilanteissa tekeen sen niin etten aiheuta muille turhaa jonotusta.

Sitä ei moni tajua kuinka helppoa on tehdä asioita sujuvammiksi yleensäkin. Hölmöläisten hommaa näkyy Tampereen ratikassa melkein koko ajan kun samasta ovesta menee kuus ihmistä sisälle ja jäävät jonottamaan samaan leimauspisteeseen kun toinen piste on ilman jonoon 2m päässä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Lounaspaikoista saa kyllä muutenkin mukavasti piristystä arkeen ja esim. työpäivään.
Näissä kyllä kieltämättä näkee ihan viihdyttävää sekoilua joskus. Huvittavia on esim. ABC:llä ne hetket kun siellä on ainoastaan yksi kassa käytössä. Aina kuitenkin joku valopää menee sinne "tyhjään kassajonoon", vaikka siinä usein on jopa kyltti että kassa suljettu. Siinä sitten hetki mielenosoituksellisesti puhistaan ja huokaillaan kädet puuskassa, ja ikään kuin kurkitaan että eikö sen ainoan kassan työntekijä tule palvelemaan häntä. Tässä ajassa tuo kyseinen mielenosoittaja olisi jo sen oman asiansa todennäköisesti siinä yhdessä jonossa hoitanut.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mä yleensä teen niin että pyrin noissa tilanteissa tekeen sen niin etten aiheuta muille turhaa jonotusta.

Sitä ei moni tajua kuinka helppoa on tehdä asioita sujuvammiksi yleensäkin. Hölmöläisten hommaa näkyy Tampereen ratikassa melkein koko ajan kun samasta ovesta menee kuus ihmistä sisälle ja jäävät jonottamaan samaan leimauspisteeseen kun toinen piste on ilman jonoon 2m päässä.
No, kyl määki Manses...

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, taas kotona. Pari edellistä päivää vietin taas tuolla mielenterveyskuntoutujien kuntoutuskeskuksessa. Tuttu paikka minulle tuo keskus kun siellä aikoinaan siis asuinkin muutaman vuoden. Vaikka onhan tuollakin väki niin henkilökunnan kuin asuinkunnankin osalta aika paljon vaihtunut. Siellä nyt joka tapauksessa teen yhä tällaisia lyhyitä Intervalli-vierailuita.

Nyt kävi vaan niin hassusti että siellä on yksi tietty ja sama intervalli-huone lyhyitä vierailuita varten. Mutta nyt tuo oli tuplabuukattu, edellisen asukkaan vierailujakso pitkittyi remontin pitkittymisen vuoksi ja minä jouduin yöpymään tyhjilleen jääneessä asunnossa. Sinne oli edellisen asukkaan jäljiltä jäänyt jotain huonekaluja, kuten sänky niin pystyin siellä yöpymään.

Se vaan että joku kaupungin työntekijän jonka piti sinne minulle sähköt tilata niin oli soittanut sähköt väärään asuntoon ja pari päivää jouduin sitten ilman sähköjä elämään. Ei minulla mitään sapuskoja siellä säilytyksessä ollut, joten ei hätää siinä mielessä. Mutta taskulampun valossa jouduin asumaan parin päivän ajan.

Muuten ihan mukavat pari päivää takana. Aika meni hyvin parin päivän ajan kun oli ohjelmaa. Tiistaina oli illalla klubitalojen taustaorganisaation Sopimusvuoren syyskokous, osallistuttiin siihen etänä oman yksikön johtajan ja muutaman jäsenen kanssa. Ja eilen oli lätkämatsi. Tänään oli sitten vielä tuolla kuntoutuskeskuksessa teemakahvit takkatulen äärellä, keskusteltiin harrastuksista.

Nyt saattaa tulla aika pitkä viesti mutta tänään olin myös vuoden ensimmäisellä joululounaalla. Seurakuntatalolla Nuorisoasuinliitto tarjosi sidosryhmilleen joululounasta. Myös Klubitalolta oli kutsuttu pari ohjaajaa ja yksi jäsenistä pääsi myös osallistumaan lounaalle. Piti mennä niin että halukkaiden jäsenten kesken olisi arvottu osallistuja mutta jäsenistä ei ilmoittautunut muu kuin minä halukkaaksl osallistumaan lounaalle niin minä sitten pääsin sinne. Hyvin tietenkin minun kannalta kävi. Kyllähän ilmainen joululounas aina maistuu, kun ei muuta tarvinnut tehdäkään kuin nauttia hyvästä ruoasta.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy