Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 942
  • 66 857

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minun pitäisi tänään päästä osallistumaan tuolla klubitalolla työhaastatteluun. Sinne otetaan yksi uusi työntekijä ja minäkin pääsen olemaan paikalla ainakin tässä ensimmäisessä haastattelussa. Näin ainakin pitäisi olla, jos ei tule muutoksia matkaan. Olen siis läsnä haastattelussa myös haastattelijan ja talon jäsenen roolissa.

Kyllähän tuo haastattelu varmasti mielenkiintoinen kokemus tulee olemaan. Etenkin kun tuntuvat ottavan ihan tosissaan tuon työntekijän hakurumban eli haastattelukin on varmaan paljon muutakin kuin vain pelkkä parin minuutin kättely ja lyhyt tutustuminen. En ole ennen ollut työhaastattelussa haastattelijan roolissa joten varmaan siksikin tulee olemaan kiinnostava kokemus. Varmaan ihan kiva päästä näkemään muitakin haastateltavana kuin vain että on kokemusta omista haastatteluista.

Ja en vieraannu täysin työhaastatteluistakaan vaan saan niistä edes jollain tavalla kokemusta tänäkin aikana kun olen kuntoutujana. Varmaan tässä onkin tarkoitus että haastattelusta on myös hyötyä minullekin, kun minut ovat päättäneet haastatteluun mukaan ottaa. Yleensä heillä kai tapanakin että yksi talon jäsen on mukana myös haastattelussa.

On tänään muutenkin tällainen varsin toiminnallinen päivä edessä. Aamulla tulee heti se kotikuntoutuksen tukihenkilö joka viikkoiseen tapaansa tapaamaan minua ja sen jälkeen menemme klubitalolaisten kanssa tutustumaan työtoimintaan. Päivän huipentaa sitten tämän kuun lautapeli-ilta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Tämä nuoriso kyllä jaksaa yllättää. Eilen meillä yksi lapsista valitti että päätä särkee. Työnsin mittarin kainaloon ja hetken kuluttua kuului piip piip. No mittari näytti 38,4 lämpöä. Sanoin että voit jäädä huomenna kotio eikä tarvi mennä kouluun maanantaina. Tänään aamulla katsoin mitä potilas puuhailee. Siellä tämä katsoi läppäriltä jotain tubettajaa. Sanoin että lähden käymään tuossa kylillä nuorimman kans. Alhaalla on jääkaapissa pöperöä jos tulee nälkä. Ei mitään sitten kun tulen kotio niin potilas tulee eteisessä vastaan. Kysyin mihin herra on matkalla. Sanoi että ajatteli mennä pyöräilee ulos. Tähän totesin että ainut paikka mihin voit pyöräillä on koulu. Toinen vaihtoehto on mennä takaisin omaan huoneeseen. Jos on sen verran puhtia että pystyy lähtee ulos niin kyllä on puhtia mennä kouluun
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jotenkin alkoi mieli vetämään kuitenkin takaisin tuonne työtoimintaan. Äsken kävimme siellä tosiaan tutustumassa. Hyvin muistivat minut vielä ja oli siellä pari samaa ohjaajaakin. Sekä siellä oli paljon tuttuja itse kuntoutujien joukossa, osa siksi että tulivat ennen tuolla työskennellessä tutuiksi ja osa muuten tuttuja.

Aika ristiriitaiset fiilikset tuosta työtoiminnasta. Pidin sitä itse tylsänä paikkana mutta sitten taas, kyllä se mukavaa on kun elämässä on missä käydä päivisin ja siitä tulee sellainen rutiininomainen tapa. Ja kivaahan se olisi kun siitä saisi hieman kuitenkin taskurahaa.

Ehkä menen sinne kuitenkin ainakin kokeilemaan sitä taas tuossa joulukuussa? Alkuun vaikka pariksi kuukaudeksi ja teen päätöksen sen pohjalta eli aloitanko hommat siellä vai en. Joulukuuta aiemmin en vain sinne pääse kyllä kun olen vielä sairauspäivärahalla ja sillä rahalla ollessa ei kuulu kyseisten palveluiden piiriin. Vasta joulukuusta lähtien voisin tuolla taas alkaa käymään, silloin alan todennäköisesti saamaan kuntoutustukea.

Ja sitä työhaastattelua siellä Klubitalolla ei tänään olekaan. Hakija on saanut jostain vakituisen työpaikan ja perunut tuon haastattelun. Harmi sinänsä, sillä odotin tätä haastattelua jo melko paljon. Tosin, saihan nyt nuori työntekijä vakituisen pestin, se on aina hieno juttu.

Yksikön johtaja lupasi että pääsen kuitenkin johonkin seuraavaan haastatteluun. Etsivät joka tapauksessa uutta työntekijää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kauhea kiire juosta eri vastaanotoilla tällä viikolla. Keskiviikkona on yksi verikoe, torstaina hammaslääkärille ja sitten perjantaina otetaan lisää verta. Kauhean paljon verta vaaditaan maksan kunnon tarkastamiseen.
 

Glove

Jäsen
Kauhea kiire juosta eri vastaanotoilla tällä viikolla. Keskiviikkona on yksi verikoe, torstaina hammaslääkärille ja sitten perjantaina otetaan lisää verta. Kauhean paljon verta vaaditaan maksan kunnon tarkastamiseen.
Kuusi putkea otti labran täti kallisarvoista vertani tänään. Olisi pitänyt viedä kusinäytekin, mutta eipä sitä olllut minulle kukaan hoksannut sanoa niin pitää viedä se niille sitten huomenna. Ensi viikolla vastaanotolle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen päättänyt tänä syksynä katsella minäkin tätä Big Brotheria. En tiedä pitäisikö tätä kehdata näin tunnustaa mutta sen nyt tein silti. Joskus ennen muinoin tätä katselin parin tuotantokauden verran, sitten meni pitkä jakso kun en seurannut yhtään ja nyt koitan taas jaksaa katsella tämän tuotantokauden.

Saa nyt nähdä jääkö pelkäksi yritykseksi mutta on minulla oikein tämä Big Brother 24/7 myös. Kun ei ole muuta katseltavaa niin katselen tätä kakskytneljäseiskaa ja aamuisin koitan ehtiä katselemaan Nelosen illan koostejakson. Illalla kun en jaksa kuitenkaan valvoa ja katsella jaksoa, se kun oikeasti tulee aika myöhään.

Jossain on kirjoitettu että eivät saa tuolla enää juoda niin paljoa alkoholia kuin joskus ennen. Se on paljon kuitenkin pois kiinnostuksesta. Mutta kyllä tätä varmaan katselee uteliaisuuttaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On tämä vuorokausirytmini mennyt tässä jo selkeästi eteenpäin ja en herääkään enää niin aikaisin, en ole pitkään aikaan herännyt. Nykyään siis nukun jo johonkin kuuteen asti joka on aika luksusta minulle, ennen heräsin kuitenkin jo joskus aamuyölläkin enkä saanut uudelleen unen päästä kiinni.

Aloin tuossa viime viikolla tekemään niin että menen aikaisintaan joka ilta nukkumaan kahdeksalta illalla. Ensin olin jo seitsemän aikaan väsynyt ja kaipasin sänkyä jo kovasti mutta nyt tänään olen jo tähän aikaan vielä hyvinkin pirteä.

Tietenkin joku huono päivä voi olla asiat toisin ja voin nukkua yksittäisen yön huonostikin mutta kyllä tämä nyt näyttää jo ihan hyvältä. Uskon että sitä vuorokausirytmiä voi myöhästyttää jos niin haluaa. Ja minä haluan kun liiga sun muut urheilut tulee kuitenkin vasta illalla.

Ja tuosta olen ollut mielissäni että en ole enää herännyt niin pirun aikaisin eli kahden-kolmen aikaan aamuyöllä. Ne aamuyön tunnit hereillä ei ollut ainakaan oikein minun juttu kun muu valtakunta ei kuitenkaan ole vielä siihen aikaan yleensä hereillä. Kävi elämä aika tylsäksi.

Mutta nämä asiat voi muuttua tosiaan yhden yksittäisen yön jälkeenkin. Yksi yö voi mennä huonostikin jossain vaiheessa ja sitten sen jälkeen voi nukuttaa aikaisin alkuillasta. Nyt kuitenkin näyttää lupaavalta ja tällä hetkellä olen oikein pirteä tähän aikaan illasta. Se on hyvä merkki ja mielestäni kertoo siitä että tämä yritykseni viivästyttää parilla tunnilla eteenpäin vuorokausirytmiä ja nukkumaan menoa on jo nyt onnistumassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En taida viitsiä lähteä kotimetsää pidemmälle puolukkaan. Tossa on vähän ja suurin osa raakoja. Kerään siis piirakkatarpeen verran mustikkaa. On oikein kiva syyskeli.

Mukava touhuskella ulkosalla. Vielä ei kuitenkaan talvikuntoon tuota pihaa laiteta, terassilla saa olla kalusteet (varjo napattiin pois) ja laituri sekä vene vedessä. Ei se talvi vielä tule.

Tänä vuonna halotut puut sentään peitettiin sateensuojaan. Järvestä taidan vesipumpun napata pois, eiköhän kastelut ole tältä kesältä kasteltu.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ne taannoiset lentopallomaaottelut johti nyt siihen että nyt on hankittuna kausikortti myös paikallisen naisten huippujoukkueen Lentopallokerhon peleihin. Ei tämä kausikortti maksanut kuin viisikymppiä ja kattaa koko kauden, paitsi ei plajoffseja.

Ostin tuollaisen mihin ei kuulu mitään tiettyä numeroitua paikkaa mutta myyjä sanoi että yleensä saa hyvin paikan joka peliin. Johonkin huippupeliin voi joutua menemään ajoissa paikalle että saa paikan.

Nyt on syksyksi sitten harrastuksia poikkeuksellisen hyvin. Poikkeuksellisen hyvin minulle. Yleensä minulla on ollut puutetta hyvistä harrastuksista mutta nyt on tilanne valoisa. On tämä tiistain uimisvuoro hallilla, torstain muu liikuntasalivuoro, jääkiekko- ja lentopallomatseissa käyminen ja lisäksi menen tässä tällä viikolla ainakin tutustumaan sen Sydänyhdistyksen toimintaan, jos sitäkin kautta saisi harrastuksen.

Mukavalta näyttää tämän hetkinen elämän tilanne. Elämässä on ainakin ihan kivasti sisältöä ja mukavasti tosiaan harrastuksia. Yleensä minulla on lähinnä vain se yksi harrastus korkeintaan mutta nyt tätä harrastustoimintaa on tosiaan tosi hyvin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Lähdettiin kyllä aika optimaiseen aikaan reissulle rouvan kanssa. Viime maanantaina Lappeen rautatieasemalla alkoi sataa hieman ennen junan saapumista. Tuon jälkeen ollut käsittääkseni melko vilpoista.

Täällä kohteissa on ollut mukavaa säätä kaupunkilomailuun 20-26 välissä huidellut. Hieman saanut kesää pidennettyä. Huomenna sitten takaisin Lappeeseen. Pelolla odotan tuota kylmyyttä. Tänään istuttiin terassilla, vaihdellen paikkaa auringon mukaan tietäen, että saattaa olla viimeiset lämmittelyt hetkeen.

Jotenkin vaikea nyt nähdä itseäni ylihuomenna kaivelemassa pihani kasvimaalta perunoita kylmässä säässä, mutta eipä auta.

Toki hieman helpottaa, että reissut ensikuussa Italiaan ja marraskuussa Fugeen saattavat tuoda hieman lämpöä ja aurinkoa elämään.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Bongasin äsken Youtubesta kanavan nimeltä @F1NSTORM71 joka on alkanut tekemään tänään videoita NHL 2001 pelistä. Sinällään mielenkiintoinen ratkaisu tekijältä mutta toisaalta, oikein Mahtavaa, että noita pelejä pelataan vielä. Ei sitä ihan joka poika ala tekemään NHL 2001 pelistä videoita 2022 luvulla ;))
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Isompi kritiikkivyöry olisi varmaan tullut, jos olisi poseraanut vaatteet päällä.
Ei kait tässä nyt mitään ihmeellistä oo että julkastaan kuva jossa joku huomiohoro näyttää persettä lipun edessä. Mutta jessusperkele, julkaseppa kuva jossa Veeti ja Niilo leikkii intiaania.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onkohan tässä tulossa vanhaksi, kun tyttärelle tuli wilmaan kutsu rippikoulun infotilaisuuteen. No en nyt sentään minä vanhene vaikka lapset kasvavatkin .
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin tänään ensimmäistä kertaa sen Sydänyhdistyksen toimintaan tutustumassa. Se oli nimeltään tuollainen Sydänkahvila ja se pidettiin tuollaisessa apuvälineliikkeessä täällä Hämeenlinnassa. Tutustuttiin samalla sen apuvälineliikkeen toimintaan ja tuotteisiin.

Jotain kymmenkunta ihmistä tuolla oli paikalla ja muut ikäihmisiä sekä tuon apuvälineliikkeenkin pääkohderyhmä kuitenkin ikäihmiset. Tätä kahvilaa ei tällä kertaa ollut kyllä minulle tarkoitettu, ei sitä suoraan kukaan ainakaan sanonut tietenkään mutta tarkoitan kun lähinnä tuo nyt oli ikäihmisille kohdistettu. Halusin nyt vain päästä jo tutustumaan vähän tuon Sydänyhdistyksen toimintaan ja tämä ensimmäinen kahvila nyt sattui olemaan Elomessujen jälkeen tuolla apuvälineliikkeessä. Messuilla siis kiinnostuin yhdistyksestä ja siellä minulle sitä mainostettiin.

Iso yhdistyshän tuo paikallinen Sydänyhdistyskin on, etenkin kun siihen on liitetty myös Riihimäen yhdistys. Jotain 800 jäsentä yhteensä mutta näissä kahviloissa käy yleensä vain 10-15 ihmistä. Aika harva tuon yhdistyksen jäsenistä on kyllä minun kaltaisiani nuorempaa väestöä mutta kyllä se yksi pääjäsen silti minua siellä edelleen koittaa saada houkuteltua käymään ja sanoi että voin minä tämän yhdistyksen tapahtumissa ja liikuntaryhmissä silti hyvin käydä. Tosi ystävällisiä ihmisiä, etenkin tämä pääjäsenistä yksi ja ei sitä kukaan tosiaan elellään tai muilla osoittanut että olisin tänään ollut väärässä paikassa, lähinnä ikäni takia. Pikemminkin lähinnä omaa päätelmää tuo.

Mutta nyt on ensipuraisu ainakin otettu tuonkin yhdistyksen toimintaan ja kyllä sanoin että voin ainakin muutamassa tapahtumassa käydä tutustumassa ja sitten vasta katsoa miltä näyttää ja tuntuu. Ihan hyvä se oli siellä nyt käydä kuitenkin tutustumassa, näki vähän millainen yhdistys tuo oikein onkaan ja millaista toimintaa olisi tarjolla.

Parin viikon päästä sitten toinen tapahtuma. Jotain musiikkia ja kahvia sekä paremmin aikaa jutella.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Tuli kutsu viiskymppisille. En minä vanhene, mutta kaverit.
Minäkin tunsin tänään itseni vanhaksi. Puolisen vuotta sitten tuli vastaan naispuolinen henkilö josta tuli jonkunmoinen tuttu jonka tekemisiä seurailee somessa ja jota tulee nähtyäkin melko usein. Tänään huomasin että kyseinen henkilö pääsi tänään täysi-ikäisyyden kynnykselle. Siitä taas tajusin että ikäeroa meillä on se 14 vuotta. Niin se aika vain rientää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sitä tuntee itsensä vanhaksi, kun nuoret ihmiset teitittelevät esim. kassoilla ja jos multa jotakin sattuu putoamaan, joku nuori auttavainen henkilö suorastaan ryntää nostamaan sen mun puolestani.
Eikaitsiinä - ihan mukavaa ja etenkin hyvää käytöstä, mutta en kai mää nyt sentään niin vanha ole?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä Hämeenlinnan seudulla on jostain keväästä lähtien muistaakseni saanut maksaa matkansa myös paikallisbussissa pankkikortilla. Olen itse ainakin tykännyt kyllä kyseisestä palvelusta ja ottanut sen ilolla vastaan. Se on kätevä palvelumuoto, ei tarvitse käteisen kanssa pelata. Ja minunkaan kodin lähellä ei ole pankkiautomaattia tai muuta vastaavaa paikkaa mistä voi rahaa nostaa. Nykyään on niin helppo hypätä bussin kyytiin, kun ei tarvitse mistään käydä rahaa ensin nostamassa.

Mutta ei tuo täysin toimiva ja luotettava palvelu kyllä ole näköjään. Minullakin on käynyt toukokuusta lähtien neljä kertaa niin että maksukone ei ole jostain syystä reagoinut millään tavalla Visa electroniini ja maksu ei ole onnistunut. Kolmella ensimmäisellä kerralla sain sitten kulkea bussilla ilmaiseksi, joka oli tosi ystävällistä ja tänään maksoin kyydin bussista noustessani, silloin kun se maksaminen kortilla jostain syystä sitten toimikin.

Sitä toivoisi tietenkin että tuo korttimaksaminen toimisi aukottomasti koska on tosiaan hyvä lisä palveluun mutta olen valitettavasti kuullut muitakin vastaavia kommentteja ja kokemuksia että ei se maksaminen kortilla ole aina onnistunut. En tiedä onko tämä kortilla maksaminen yhä täällä vain kokeilu, alkuun sitä ainakin oli vai onko jo jäänyt jäädäkseen. Mutta jos noita negatiivisia kokemuksia on muitakin niin pelko persiissä on että tuo maksumuoto voi poistua. Bussikuskikaan tänään ei kuitenkaan minullekaan sanonut vastaan tai ihmetellyt kun totesin että tuo maksamien ei aina onnistu. Totesi siihen että näin on.

Kunpa nyt jatkossakin saisi maksaa kortilla bussissa. Onhan se helppoa. Ja lisännyt varmaan omaakin bussilla matkustamisen määrää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös