Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 760
  • 68 335

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En taida viitsiä lähteä kotimetsää pidemmälle puolukkaan. Tossa on vähän ja suurin osa raakoja. Kerään siis piirakkatarpeen verran mustikkaa. On oikein kiva syyskeli.

Mukava touhuskella ulkosalla. Vielä ei kuitenkaan talvikuntoon tuota pihaa laiteta, terassilla saa olla kalusteet (varjo napattiin pois) ja laituri sekä vene vedessä. Ei se talvi vielä tule.

Tänä vuonna halotut puut sentään peitettiin sateensuojaan. Järvestä taidan vesipumpun napata pois, eiköhän kastelut ole tältä kesältä kasteltu.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ne taannoiset lentopallomaaottelut johti nyt siihen että nyt on hankittuna kausikortti myös paikallisen naisten huippujoukkueen Lentopallokerhon peleihin. Ei tämä kausikortti maksanut kuin viisikymppiä ja kattaa koko kauden, paitsi ei plajoffseja.

Ostin tuollaisen mihin ei kuulu mitään tiettyä numeroitua paikkaa mutta myyjä sanoi että yleensä saa hyvin paikan joka peliin. Johonkin huippupeliin voi joutua menemään ajoissa paikalle että saa paikan.

Nyt on syksyksi sitten harrastuksia poikkeuksellisen hyvin. Poikkeuksellisen hyvin minulle. Yleensä minulla on ollut puutetta hyvistä harrastuksista mutta nyt on tilanne valoisa. On tämä tiistain uimisvuoro hallilla, torstain muu liikuntasalivuoro, jääkiekko- ja lentopallomatseissa käyminen ja lisäksi menen tässä tällä viikolla ainakin tutustumaan sen Sydänyhdistyksen toimintaan, jos sitäkin kautta saisi harrastuksen.

Mukavalta näyttää tämän hetkinen elämän tilanne. Elämässä on ainakin ihan kivasti sisältöä ja mukavasti tosiaan harrastuksia. Yleensä minulla on lähinnä vain se yksi harrastus korkeintaan mutta nyt tätä harrastustoimintaa on tosiaan tosi hyvin.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Lähdettiin kyllä aika optimaiseen aikaan reissulle rouvan kanssa. Viime maanantaina Lappeen rautatieasemalla alkoi sataa hieman ennen junan saapumista. Tuon jälkeen ollut käsittääkseni melko vilpoista.

Täällä kohteissa on ollut mukavaa säätä kaupunkilomailuun 20-26 välissä huidellut. Hieman saanut kesää pidennettyä. Huomenna sitten takaisin Lappeeseen. Pelolla odotan tuota kylmyyttä. Tänään istuttiin terassilla, vaihdellen paikkaa auringon mukaan tietäen, että saattaa olla viimeiset lämmittelyt hetkeen.

Jotenkin vaikea nyt nähdä itseäni ylihuomenna kaivelemassa pihani kasvimaalta perunoita kylmässä säässä, mutta eipä auta.

Toki hieman helpottaa, että reissut ensikuussa Italiaan ja marraskuussa Fugeen saattavat tuoda hieman lämpöä ja aurinkoa elämään.

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Bongasin äsken Youtubesta kanavan nimeltä @F1NSTORM71 joka on alkanut tekemään tänään videoita NHL 2001 pelistä. Sinällään mielenkiintoinen ratkaisu tekijältä mutta toisaalta, oikein Mahtavaa, että noita pelejä pelataan vielä. Ei sitä ihan joka poika ala tekemään NHL 2001 pelistä videoita 2022 luvulla ;))

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Isompi kritiikkivyöry olisi varmaan tullut, jos olisi poseraanut vaatteet päällä.
Ei kait tässä nyt mitään ihmeellistä oo että julkastaan kuva jossa joku huomiohoro näyttää persettä lipun edessä. Mutta jessusperkele, julkaseppa kuva jossa Veeti ja Niilo leikkii intiaania.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onkohan tässä tulossa vanhaksi, kun tyttärelle tuli wilmaan kutsu rippikoulun infotilaisuuteen. No en nyt sentään minä vanhene vaikka lapset kasvavatkin .

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olin tänään ensimmäistä kertaa sen Sydänyhdistyksen toimintaan tutustumassa. Se oli nimeltään tuollainen Sydänkahvila ja se pidettiin tuollaisessa apuvälineliikkeessä täällä Hämeenlinnassa. Tutustuttiin samalla sen apuvälineliikkeen toimintaan ja tuotteisiin.

Jotain kymmenkunta ihmistä tuolla oli paikalla ja muut ikäihmisiä sekä tuon apuvälineliikkeenkin pääkohderyhmä kuitenkin ikäihmiset. Tätä kahvilaa ei tällä kertaa ollut kyllä minulle tarkoitettu, ei sitä suoraan kukaan ainakaan sanonut tietenkään mutta tarkoitan kun lähinnä tuo nyt oli ikäihmisille kohdistettu. Halusin nyt vain päästä jo tutustumaan vähän tuon Sydänyhdistyksen toimintaan ja tämä ensimmäinen kahvila nyt sattui olemaan Elomessujen jälkeen tuolla apuvälineliikkeessä. Messuilla siis kiinnostuin yhdistyksestä ja siellä minulle sitä mainostettiin.

Iso yhdistyshän tuo paikallinen Sydänyhdistyskin on, etenkin kun siihen on liitetty myös Riihimäen yhdistys. Jotain 800 jäsentä yhteensä mutta näissä kahviloissa käy yleensä vain 10-15 ihmistä. Aika harva tuon yhdistyksen jäsenistä on kyllä minun kaltaisiani nuorempaa väestöä mutta kyllä se yksi pääjäsen silti minua siellä edelleen koittaa saada houkuteltua käymään ja sanoi että voin minä tämän yhdistyksen tapahtumissa ja liikuntaryhmissä silti hyvin käydä. Tosi ystävällisiä ihmisiä, etenkin tämä pääjäsenistä yksi ja ei sitä kukaan tosiaan elellään tai muilla osoittanut että olisin tänään ollut väärässä paikassa, lähinnä ikäni takia. Pikemminkin lähinnä omaa päätelmää tuo.

Mutta nyt on ensipuraisu ainakin otettu tuonkin yhdistyksen toimintaan ja kyllä sanoin että voin ainakin muutamassa tapahtumassa käydä tutustumassa ja sitten vasta katsoa miltä näyttää ja tuntuu. Ihan hyvä se oli siellä nyt käydä kuitenkin tutustumassa, näki vähän millainen yhdistys tuo oikein onkaan ja millaista toimintaa olisi tarjolla.

Parin viikon päästä sitten toinen tapahtuma. Jotain musiikkia ja kahvia sekä paremmin aikaa jutella.

Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Tuli kutsu viiskymppisille. En minä vanhene, mutta kaverit.
Minäkin tunsin tänään itseni vanhaksi. Puolisen vuotta sitten tuli vastaan naispuolinen henkilö josta tuli jonkunmoinen tuttu jonka tekemisiä seurailee somessa ja jota tulee nähtyäkin melko usein. Tänään huomasin että kyseinen henkilö pääsi tänään täysi-ikäisyyden kynnykselle. Siitä taas tajusin että ikäeroa meillä on se 14 vuotta. Niin se aika vain rientää.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sitä tuntee itsensä vanhaksi, kun nuoret ihmiset teitittelevät esim. kassoilla ja jos multa jotakin sattuu putoamaan, joku nuori auttavainen henkilö suorastaan ryntää nostamaan sen mun puolestani.
Eikaitsiinä - ihan mukavaa ja etenkin hyvää käytöstä, mutta en kai mää nyt sentään niin vanha ole?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täällä Hämeenlinnan seudulla on jostain keväästä lähtien muistaakseni saanut maksaa matkansa myös paikallisbussissa pankkikortilla. Olen itse ainakin tykännyt kyllä kyseisestä palvelusta ja ottanut sen ilolla vastaan. Se on kätevä palvelumuoto, ei tarvitse käteisen kanssa pelata. Ja minunkaan kodin lähellä ei ole pankkiautomaattia tai muuta vastaavaa paikkaa mistä voi rahaa nostaa. Nykyään on niin helppo hypätä bussin kyytiin, kun ei tarvitse mistään käydä rahaa ensin nostamassa.

Mutta ei tuo täysin toimiva ja luotettava palvelu kyllä ole näköjään. Minullakin on käynyt toukokuusta lähtien neljä kertaa niin että maksukone ei ole jostain syystä reagoinut millään tavalla Visa electroniini ja maksu ei ole onnistunut. Kolmella ensimmäisellä kerralla sain sitten kulkea bussilla ilmaiseksi, joka oli tosi ystävällistä ja tänään maksoin kyydin bussista noustessani, silloin kun se maksaminen kortilla jostain syystä sitten toimikin.

Sitä toivoisi tietenkin että tuo korttimaksaminen toimisi aukottomasti koska on tosiaan hyvä lisä palveluun mutta olen valitettavasti kuullut muitakin vastaavia kommentteja ja kokemuksia että ei se maksaminen kortilla ole aina onnistunut. En tiedä onko tämä kortilla maksaminen yhä täällä vain kokeilu, alkuun sitä ainakin oli vai onko jo jäänyt jäädäkseen. Mutta jos noita negatiivisia kokemuksia on muitakin niin pelko persiissä on että tuo maksumuoto voi poistua. Bussikuskikaan tänään ei kuitenkaan minullekaan sanonut vastaan tai ihmetellyt kun totesin että tuo maksamien ei aina onnistu. Totesi siihen että näin on.

Kunpa nyt jatkossakin saisi maksaa kortilla bussissa. Onhan se helppoa. Ja lisännyt varmaan omaakin bussilla matkustamisen määrää.

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se olis sitten neljäskin koronapiikki otettuna ja käsi niin saakelin kipeenä. Ei ollu aiempien piikkien jälkeen tämmöistä. No, ei kai tuo montaa päivää voi haitata.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaahas, taas alkanut näemmä varmaan jonkinlainen ajanjakso kun herään jo ennen aamu neljää ja tämän jälkeen en saa enää uudelleen unta aamulla vaikka kuinka yritän. Tänään heräsin sitten joskus 3.45. Nukuttaa silti jonkin verran kun valvoin kuitenkin johonkin vähän päälle iltakasiin eli on siinä hilkulla sainko nukutuksi edes kahdeksaa tuntia.

Tänään pyöräilen heti aamulla taas Lidliin ja ostan sieltä tarjouksessa olevat langattomat kuulokkeet. Ne saa sieltä jollain 15 eurolla. Ei mitkään laadukkaat kuullokkeet mutta jos nyt saisi toisetkin kuullokkeet, tykkään katsella nykyään televisiotakin kuullokkeilla koska saa paremmin selvää äänestä ja puheesta eikä tarvitse kuitenkaan huudattaa telkkaria tosi kovalla. En tiedä onko minun kuulo jopa sitten huonontunut? No, joka tapauksessa kaksi kuuloketta olisi hyvä niin olisi kuulokkeet melkein aina käytössä vaikka toiset olisi latauksessa.

Ajattelin tänään tehdä jo valmiiksi täytekakkupohjan. Varmaan kuuden munan pohja niin sitten varmaan saa ainakin kolme kerroksisen kakun. Minullahan on ensi viikolla synttärit ja täytyyhän sitä kakku olla silloin. Tänään teen pohjan ja ensi viikolla täytän ja koristelen.

Jotenkin stressaan sitä kun en tiedä vielä varmaksi tuleeko läheiset kahville vai ei ja milloin ne tulee kahville. Ei minulla nyt enää läheisiä kovin montaa ole joten olisi mukavaa että ne harvat ja tärkeät tulisi kylään. Mutta jotenkin stressaa tuo kun tuntuu olevan niin vaikeaa päättää heilläkin milloin he sieltä sitten kylään tulisivat. Tuosta kuitenkin tulee jonkin verran lisätyötä kun pitää ainakin siivota ja kakku sekä joku marjapiirakka tehdä. Olisi mukavaa että läheiset tulisi ainakin samana päivänä kylään, etenkin tuo täytekakku ei kuitenkaan kovin montaa päivää säily ja olisihan se mukavaa että sitä voisi sitten tarjota kaikille.

Tänään teen tuon kakkupohjan ja koitan ehtiä siivoamaankin. Aika hyvin kuitenkin koukuttaa minua tuo Big Brother 24/7 katselu että saa nähdä malttaako sitä keskittyä siivoamiseen. Heh. Viikonloppuna pitäisi olla katselemassa naisten jääkiekkokauden avaus"turnausta" täällä Hämeenlinnassa. Siellä menee kummatkin päivät, pelejä pelataan viikonlopun aikana täällä paljon. Ja tänään illalla on myös miesten joukkueella harjoituspeli. Viikonloppuna ei oikein ehdi panostamaan kotitöihin.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fillari löytyi, sattumalta. Pari viikkoa oli kateissa. Ehdin jo luopua toivosta kun joku viis kertaa olin käynyt etsimässä.
Lukeeko siinä että "Alepa"?

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pettterin Jopo on vähä ninku landelaisen kissa. Se on tosi rakas ja läheinen, mutta omistaja ei halua kahlita ystäväänsä. Tän takia se aina välillä tekee irtiottoja ja katoo määräämättömäks ajaks. Omistaja hualestuu jossain vaiheessa ja alkaa ettiä. Ajan päästä se kuitenkin aina löytyy ja kivi viärähtää syrämmeltä. Sitten istutaan notskin ääreen viärekkäin ottaan napanderia. "Hehheh, onko se iskä vähä höppänä kun taas oli suatta hualissaan, hehheh..." ja samalla rapsutetaan kaulaa/satulaa.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Silmille jonkin aikaa sitten hyppäsi mielenkiintoinen seikka. Katsellessani National Geographicin kanavaa olinkin yllättäen Australiassa.
Härkähait popsivat kaikkein eniten surffailjoita tai heidän osiaan. (Lue: jalka)
Tilastojen mukaan haiuhreja on keskimäärin 5 kpl/vuosi, joista pahin syömäri on Härkähai
Kuluvana vuotena tapahtumia oli peräti 13.

Se mikä pomppasi silmiin oli ohjelman otsikko:
Haitarinoita Austaraliasta

Hmm... Oma mieleni näki torinreunalla hanuria näppäilevän kuoppaposkisen jenkkatahtisen näppynaamaisen mummelin, joka latelee kovaäänisiä loitsuja ohikulkeville ihmisille.

Voin olla väärässäkin.

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Se mikä pomppasi silmiin oli ohjelman otsikko:
Haitarinoita Austaraliasta

Hmm... Oma mieleni näki torinreunalla hanuria näppäilevän kuoppaposkisen jenkkatahtisen näppynaamaisen mummelin, joka latelee kovaäänisiä loitsuja ohikulkeville ihmisille.

Voin olla väärässäkin.
Joku vuosi sitten autoillessa vastaan tuli Haisuojan siltatyömaa. Ymmärrän, että hai on vaarallinen eläin ja suojaakin ihmiset kaipaavat. Mutta, että Suomessa!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy