Olin tänään ensimmäistä kertaa sen Sydänyhdistyksen toimintaan tutustumassa. Se oli nimeltään tuollainen Sydänkahvila ja se pidettiin tuollaisessa apuvälineliikkeessä täällä Hämeenlinnassa. Tutustuttiin samalla sen apuvälineliikkeen toimintaan ja tuotteisiin.
Jotain kymmenkunta ihmistä tuolla oli paikalla ja muut ikäihmisiä sekä tuon apuvälineliikkeenkin pääkohderyhmä kuitenkin ikäihmiset. Tätä kahvilaa ei tällä kertaa ollut kyllä minulle tarkoitettu, ei sitä suoraan kukaan ainakaan sanonut tietenkään mutta tarkoitan kun lähinnä tuo nyt oli ikäihmisille kohdistettu. Halusin nyt vain päästä jo tutustumaan vähän tuon Sydänyhdistyksen toimintaan ja tämä ensimmäinen kahvila nyt sattui olemaan Elomessujen jälkeen tuolla apuvälineliikkeessä. Messuilla siis kiinnostuin yhdistyksestä ja siellä minulle sitä mainostettiin.
Iso yhdistyshän tuo paikallinen Sydänyhdistyskin on, etenkin kun siihen on liitetty myös Riihimäen yhdistys. Jotain 800 jäsentä yhteensä mutta näissä kahviloissa käy yleensä vain 10-15 ihmistä. Aika harva tuon yhdistyksen jäsenistä on kyllä minun kaltaisiani nuorempaa väestöä mutta kyllä se yksi pääjäsen silti minua siellä edelleen koittaa saada houkuteltua käymään ja sanoi että voin minä tämän yhdistyksen tapahtumissa ja liikuntaryhmissä silti hyvin käydä. Tosi ystävällisiä ihmisiä, etenkin tämä pääjäsenistä yksi ja ei sitä kukaan tosiaan elellään tai muilla osoittanut että olisin tänään ollut väärässä paikassa, lähinnä ikäni takia. Pikemminkin lähinnä omaa päätelmää tuo.
Mutta nyt on ensipuraisu ainakin otettu tuonkin yhdistyksen toimintaan ja kyllä sanoin että voin ainakin muutamassa tapahtumassa käydä tutustumassa ja sitten vasta katsoa miltä näyttää ja tuntuu. Ihan hyvä se oli siellä nyt käydä kuitenkin tutustumassa, näki vähän millainen yhdistys tuo oikein onkaan ja millaista toimintaa olisi tarjolla.
Parin viikon päästä sitten toinen tapahtuma. Jotain musiikkia ja kahvia sekä paremmin aikaa jutella.