Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 356 395
  • 66 888

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kai johonkin porttikonkiinkin olisi voinut urinoida. Tietysti sinne yöpyvä dena tahi muu koditon ei ole mielissään. Saattaapi sakkoa tulla toki, jos kiinni jää. Valintoja me kaikki tässä elämässä teemme, ja nimimerkki @Oopi päätyi tähän ratkaisuun. Jokainen tyylillään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Nestehukkaakaan ei tuossa ehdi kokea. On tärkeää pitää huolta siitä, että saa tarpeeksi nesteitä, erityisesti näin kesällä.
Kyllä tuossa ajomatkalla välillä Rauma-Lappee tunsin hieman nestehukkaa. Erityisesti, kun seurasin kyytiläisten toimintaa. Erityisestikin, kun eivät tehneet hommaan helpoksi, kun piti koukata esin Naantalin kautta.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olin juuri lähtemässä reippaalle tunnin mittaiselle kävelylenkille, kun tunsin että vähän pissattaa. Ei kuitenkaan niin paljoa, että olisi ollut pakottava tarve mennä pissalle. Joten lähdin lenkille, enkä käynyt vessassa. No, sitten matkan puolivälissä tarve virtsaamiseen oli jo melkoinen. Koska vastaantulijoita oli kaupunkimaisessa taajamassa, eikä mitään pusikkoa tai metsikköä jalkakäytävän reunassa, niin päätin suorittaa lenkin loppuun pissaamatta.

Kun oli noin kilometri matkaa kotiin, niin en kestänyt enää, vaan virtsasin housuuni. Se tuntuikin aluksi mukavan lämpimältä, kun Adidas-merkkiset verkkahousuni olivat mukavan kostean kuumat. Virtsa valui aina sukkiini asti ja kävelin loppumatkan lenkkitossuni litisten joka askeleella lämpimästä pissastani. Mikä tässä jäi harmittamaan, niin oli se kun tulin kotiin ja avasin ulko-oven, niin voimakas tuulenpuuska löi lasisen välioven sisällä niin voimakkaasti kiinni, että se meni säpäleiksi lasi siinä. Piti sitten siinä kerätä lattialta talteen vielä lasinsiruja kusiset verkkarit jalassa n. 10 minuutin ajan. Imuroinnin jälkeen pääsin vihdoin suihkuun ja vaihtamaan puhtaat vaatteet ylleni.
Ja sitten ennen nukkumaanmenoa ajattelit lehmän utareita ja kuinka ne roikkuvat ja löllyvät niin ihanasti ja runkkasit ja nukahdit parhaisiin uniin ikinä. Siemennesteesi päästit seinälläsi roikkuvaan Panu-maalimainoksesta ottamasi kuvan päälle ja aamulla muistelet kuinka ihanaa sinulla ja fantasioillasi olikaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, se on messupäivä numero kaksi tänään edessä. Eilisestä messupäivästä jäi varsin hyvät fiilikset tosiaan, vaikka olisihan sitä toivonut että meidänkin teltalla olisi käynyt paremmin porukkaa. Silloin kun minä lähdin kahden aikaan kotiin niin teltallamme ei ollut käynyt kuin 18 vierailijaa. On se aika vähän, kun täytyy muistaa että ei tuo meidän talolle ilmaista puuhaa ole. Vaikka messut sinänsä ilmaiset onkin vierailijoille.

No, ehkä tänään on vilkkaampaa? On ainakin näemmä tulossa kelienkin suhteen kauniimpi päivä. Se nurmi oli kuitenkin eilen sateiden jäljiltä melko kosteaa paikka paikoin ja se saattoi vaikuttaa vierailijoiden määrään myös. Nyt tämä asia taitaa olla erilailla, positiivisella tavalla erilailla. Ainakin näyttää keli poutaisemmalta jo nyt.

Toki, sekin vaikuttaa tähän vierailijoiden määrään meidän teltalla että meidän palvelut ei ole tarkoitettu kenelle tahansa vaan mielenterveyskuntoutujille. Kaikilla ei ole kiinnostusta tai tarvetta käydä tutustumassa telttamme tarjontaan. Vaikka en muista nyt lukiko telttamme pääsisältö missään näkyvämmällä paikalla teltassamme? Voi toki olla että telttamme on hieman huonommalla paikalla alueella, vähän syrjemmässä. Voihan niitä syitä olla monia miksi eilen oli ainakin hiljaisempaa teltallamme.

Kivaa puuhaahan tuo kyllä silti on siellä teltalla olla. Vaikka olen hieman ujo perusluonteeltani niin yllättävän hyvin viihdyn silti aina ihmisten keskuudessa ja tuollaisissa puhehommissa. Se on aika mielenkiintoista. Ja nyt ei jännitäkään enää nuo hommat ja oma työvuoro joka on heti aamusta kun messut käynnistyy. Lähinnä vain odottaa että pääsee taas messuille. Ensin olen pari tuntia tuolla meidän teltalla ja sitten siihen jää vielä neljä tuntia aikaa kierrellä messualuetta itsekin. Aika paljon siellä on vielä kyllä kierrettävää kun eilen taisin ehtiä lopulta kiertää alueesta vain noin kolmanneksen. Ja onhan siellä niitä ohjelmanumeroitakin joita voi seurata. Ja en tiedä, esitteen mukaan pitäisi pelata joku säbäturnauskin. Mutta eilen en tästä nähnyt merkkejä, jäin vähän ihmettelemään. Olisi kiva katsella pari matsia.

Minulla tuota mielenkiintoa tuntuu näemmä myös riittävän aika hyvin moneen eri asiaan. Olen sen pistänyt kyllä merkille. Tuolla messualueellakaan ei ole kyllä kuin varmaan pari telttaa joiden esittelemän toiminta on lähellä omia harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita, kuten HPK ja Hämeenlinnan teatteri. Mutta silti noilla kojuilla saa yleensä hyvin aikaa vierähtämään. On ihan kiinnostavaa mennä kuuntelemaan esittelyä ihan vieraammastakin aiheesta.

Mutta onhan tuo kiva juttu että riittää mielenkiintoa moneen eri asiaan. Luulisi niin ainakin että elämä ei käy sitten tylsäksi. Vaan elämään riittää aktiviteettia ja sisältöäkin ihan eri lailla kun voi valita monesta eri vaihtoehdosta.

Illalla olin sitten katselemassa jalkapallopelin. Olihan se futismatsikin ihan viihdyttävää seurattavaa vaikka ei ollutkaan kuin kakkosdivarin matsi. Paikallisseuralla HJS:llä oli tosiaan joku HJS-päivä ja peliinkin pääsi ilmaiseksi. Telkkarista kun katselee futista niin välillä pitkästyttää ja mielenkiinto ei pysy kasassa koko pelin ajan mutta katsomosta kun peliä katseli niin ei ollut samaa ongelmaa. HJS tuon pelin voitti myös luvuin 2-1. Nämä ilmaispelit on tietenkin samalla hyviä houkuttimia ja mahdollisuus tutustua lajiin. Voihan se olla että minut nähdään joskus uudelleenkin myös futiskatsomossa, oli siellä ihan kivaa kuitenkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä se täällä mehua keittelen niin voi sitten ensi talvena, keväänä, kesänä torjua nestehukkaa. Vesi on kyllä paras janojuoma mutta kyllä sitä mehuakin menee. Tässä satsissa on mansikkaa&raparperia (klassinen kombo) sekä tietenkin punaherukkaa.
 

Liitteet

  • IMG_20220807_093803_HDR.jpg
    IMG_20220807_093803_HDR.jpg
    612,4 KB · kertaa luettu: 61
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Flashback teinivuosilta, kun porukat tulivat herättämään: ”Onks siul krapula? Nyt ylös!”

Ei, ei ole krapula, mutta on se nyt saatana kun ei saa rauhassa nukkua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jäi jotain konkreettistakin käteen noilta Elomessuilta myös minulle. Ei siis pelkästään karkkia ja tyhjiä myyntipuheita. Oli siis ihan hyödyllisetkin messut.

Sen HPK:n kausikortin ostin eilen hyvällä messutarjouksella. Tänään tutustuin sellaiseen yhdistykseen kuin Hämeenlinnan Sydän yhdistys. Kerroin heidän yhdistyksen esittelijöille hieman taustaani että olen kärsinyt muutama vuosi sitten sydämen rytmihäiriöistä mutta nyt se vika ei ole lääkityksenkään vuoksi akuutti mutta silti kovasti suosittelivat yhdistystään ja sen toimintaa myös minulle. Heillä on yhteisiä kahvitteluhetkiä ja myös paljon näytti olevan yhteistä liikuntavuoroja, kuten uimista.

Tuo Sydänyhdistys kyllä vaikutti hyvin varteenotettavalta yhdistykseltä ja siitä voisi olla hyötyä minullekin. Heidän yhdistyksen jäseneksi pääsee myös vaikka vain nämä sydänasiat pelkästään kiinnostaa, ei tarvitse edes itse kärsiä kyseisistä sairauksista. Mutta minulla on tosiaan itselläkin sitä sairaushistoriaa. Uudet harrastukset on aina tervetulleita, ei minulla niitä paljoa ole kuitenkaan ja tästä voisi olla jopa tosiaan hyötyä.

Sitten oli joku jumppakerho tai joku millä olisi tarjontaa tällaiselle vasta-aloittelijallekin. Tämäkin voisi olla varsin hyvä harrastus minulle. Sitten pitäisi olla vain rohkeutta lähteä mukaan näihin harrastuksiin. Se varmaan kävisi samalla tavalla kuin tämän Klubitalonkin kanssa, että alkuun pääseminen ja mukaan lähteminen on haastavinta.

Sitten messuilla pääsi vähän tutustumaan millaista toimintaa täältä Hämeenlinnasta löytyy. Näistä kiinnosti varsinkin erilaiset liikuntayhdistykset, tietenkin. Ei minulla ollut oikein edes tietoa että täällä on myös jonkun tason koripalloseura tai judoseura. Tuli hyvin jauhettua juttua omasta suosikkiseurasta Karhubasketista siellä koristeltalla. Ne kun kysyi kiinnostaako koripallo.

Sitten pääsi näkemään joitakin hyviä musiikkiesityksiä. Tänäänkin joku Varusmiestoimikunnan bändi veti aika hyvän lähes tunnin keikan tuohon loppuun. Se kelpasi varsin kernaasti kun siitä ei tarvinnut edes maksaa mitään. Näistä messuistahan jäi tosiaan oikein jotain konkreettistakin käteen, ehkä jopa uusia harrastuksia. Hieno homma.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muuttuuko kaljasiepot kuoltuaan koppakuoriasiksi? Tässä mökillä häärää pihalla ja jostain noita tyhjiä oluttölkkejä ilmestyy sinne tänne, niin sisältäpä löytyykin koppis! Eivätkä meinaa tulla millään ulos. Ei se tiätty ihan huomo vaihtoehto olis. Meinaan syntyä koppiksena mennä tölkkeihin imuroimaan jämiä. Pienikin määrä riittäis hyvään jurriin. Semmosia täältä. Ja tähän.
 

Glove

Jäsen
Kattopaneeleja naulattu kattoon kaverin kanssa melkein koko päivä. Nyt on talkoosaunottu ja pitäisi keksiä tuolle talkoolaiselle syötävää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On se hyvä kun noi pienkonebensat on värikooditettu. Oranssikanisteri 2T ja sininen 4T. Tyhmempikin tyttö tajuaa... Kunhan tietää kumpaa tarvitsee.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On se hyvä kun noi pienkonebensat on värikooditettu. Oranssikanisteri 2T ja sininen 4T. Tyhmempikin tyttö tajuaa... Kunhan tietää kumpaa tarvitsee.

Hyvä varmennustapa on katsoa, että onko laitteessa oma täyttö moottoriöljylle. Jos on niin 4T -bensaa, jos ei ole niin 2T-bensiini.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Päivän Ilta-Sanomat tietää kertoa suomalaisten palomiesten toiminnasta Kreikassa, kun isäntämaan tulentorjujia autettiin maastopalojen sammuttamisessa.

Junnu Vainio olisi ollut mielissään otsikon ja jutun intertekstuaaleista. Sitä IS ei kuitenkaan kertonut, kenellä oli kylän suurin kypärä, eikä sitä, suoritettiinko kyseisiä mittauksiakaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Päivän Ilta-Sanomat tietää kertoa suomalaisten palomiesten toiminnasta Kreikassa, kun isäntämaan tulentorjujia autettiin maastopalojen sammuttamisessa.

Junnu Vainio olisi ollut mielissään otsikon ja jutun intertekstuaaleista. Sitä IS ei kuitenkaan kertonut, kenellä oli kylän suurin kypärä, eikä sitä, suoritettiinko kyseisiä mittauksiakaan.

Ihailen Tuomas Mannista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onneksi tänään on maanantai. En vihaa sitä kuten Karvinen koska maanantai toi takaisin mieheni. Ehkä matka Jyväskylään ralliin viikonloppuna ja tänään loppupäivä minun kanssa väsytti miehen niin että on jo nukkunut reilun puolen tunnin ajan. Hyviä öitä rakas. Minulla on vielä virtaa jäljellä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onneksi tänään on maanantai. En vihaa sitä kuten Karvinen koska maanantai toi takaisin mieheni. Ehkä matka Jyväskylään ralliin viikonloppuna ja tänään loppupäivä minun kanssa väsytti miehen niin että on jo nukkunut reilun puolen tunnin ajan. Hyviä öitä rakas. Minulla on vielä virtaa jäljellä.
Oliko miehellä rallin kuhinaa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään menen vihdoin katselemaan Hämeenlinnan kesäteatterin näytelmän Mitä kuuluu Marja-Leena? Kuten nimestä voi päätellä niin tämä näytelmä on musikaalinen ja siinä lauletaan samalla Leevi and The Leavingsin tuotantoa. Leevit kuului aikoinaan suosikkibändeihini niin siksikin koen tärkeänä päästä katselemaan tuon pläjäyksen itsekin.

Missasin vain nuo mahdollisuudet päästä edullisemmalla lipulla teatteriin. Tuolta Klubitalolta tehtiin heinäkuussa reissu sunnuntaina teatteriin ja omavastuuhinta tuolle olisi ollut vain 10-15 euroa mutta olin samaan aikaan siellä Hauholla kesäteatterissa PAMin kustantamana niin en päässyt tuolle reissulle.

Ja sieltä toisestakin kuntoutuskeskuksesta tehtiin reissu Hämeenlinnan kesäteatteriin ja omavastuuhinta olisi ollut myös jotain 10-15 euroa mutta tämäkin meni lopulta ohi kun oli muuta hommaa elämässä. Kyselin kyllä että pääsisikö retkelle myös kotikuntoutujat mutta jäi lopulta koko juttu minun osalta muiden aktiviteettien varjoon.

No, pakkohan tuo Hämeenlinnan kesäteatterin näytelmä on päästä katselemaan etenkin sen vuoksi että siinä lauletaan Leevi and The Leavingsin tuotantoa niin tänään sitten teatteriin sillä normilipunhinnalla joka on 35 euroa.

Eilen oli puhetta aika painokkaastikin tuon kotikuntoutuksen tukihenkilöni kanssa taas noista liian tiukoista aikatauluista, runsaasta aktiviteettien ja tapahtumien määrästä sekä rauhoittumisen tärkeydestä.

Kovasti tämä tukihenkilö yrittää painottaa minulle tätä rauhoittumisen merkitystä kuntoutuksessa. Että en liian tiheäksi laittaisi aikataulujani vaan jäisi hyvin viikkoon myös päiviä jotka on pyhitetty levolle ja rauhoittumiselle. Mielen hyvinvoinninkin takia se olisi hyvä että olisi aikaa myös rauhoittua, kiireellinen elämä voi käydä herkästi psyykkeen päälle.

Tukihenkilö on sitä mieltä että elämässäni tapahtuu nyt jopa liikaa. On paljon erilaista tapahtumaa ja menoa ja se ei välttämättä ole hyvä juttu kuntoutumisen kannalta.

Mutta kun ei se ole niin helppoa olla vain kotona ja rauhoittaa elämää. Tykkään kuitenkin käydä erilaisissa tapahtumissa ja harrastaa asioita. Tykkään melko tapahtumarikkaasta elämästä kuitenkin, en sitä sen vuoksi tee että somessa näyttäisi hyvältä. Ei tällainen hektisempi elämä ole minulle mitään pakkopullaa. Ehkä sekin että olen kiinnostunut monipuolisesti asioista ja tykkään kierrellä tapahtumissa, olla myös ihmisten keskuudessa.

Se on vaikeaa muuttaa tätä koko elämän asennetta. Että oppisi olemaan enemmänkin kotona ja pitämään päiviä jolloin ihan vain rauhoittuu. Nyt se asenne ja tapa tuntuu olevan kuitenkin se että jos joku viikonlopun päivä on vaikka "tyhjä" ja ilman aktiviteettia niin herkästi katson ainakin lähialueiden tapahtumakalenterit läpi että saisiko sinne järkättyä jotain tapahtumaa. Pitäisi opetella kokonaan asennoitumaan elämään eri lailla, että olisi enemmän kotona ja pitäisi sitä tärkeänä.

Toinen asia mistä oli tukihenkilön kanssa eilen puhetta oli tämä impulsiivisuus. Käytän rahaa liian herkästi impulsiivisesti. Ja tämä on korostunut etenkin nyt kesällä. Tuolla Elomessuillakin minulle tuli herkästi impulsseja että nyt pitää käydä syömässä, juomassa kahvia tms ja ostaa uusi raastin ja en esitellyt vaan ostin. Pitäisi jollain tavalla oppia käyttämään rahaa järkevämmin ja hallitsemaan enemmän impulsiivisuutta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Eilen illalla tuli todistettua Bussissa aikamoinen suoritus. Keimolan Nesteen pysäkiltä kyytiin hyppäsi nuori nainen matkalaukun kanssa. Jos oikein kuulin niin oli matkalla Kiljavan sairaalle. Kuski ilmoitti että kyyti maksaa summan X. Sitten tämä nainen kaivoi puhelimen ja ilmeisesti kokeili puhelimella Mobilepay/Lähimaksulla maksaa matkan. Meni varmaan 3-4min kun tätä vaihtoehtoa siinä yritettiin mutta ei vain onnistunut. Huomasin että kuski alkoi siinä jo hermostua kun hän oli jäämässä aikataulusta jälkeen. Nainen sanoi että kyllä hän voi maksaa myös kortilla. Tässä kohtaa minäkin jo huokasin että kohta jatkuu matka. Nainen kaivoi kortin esiin ja laittoi lukijaan kortin
Kuski ihmetteli miksi tämä ei nypytä kortin tunnuslukua? Nainen sanoi että hänen pitää kaivaa se puhelimesta esiin koska ei itse muista sitä. Taas meni 1-2min eikä mitään tapahtunut. Lopulta kortti ei sitten toiminut jolloin kuljettaja sanoi että nyt vain menet istumaan tuonne niin matka jatkuu. Päästiin sitten liikkeelle onnellisesti niin kesken ajon tämä nainen ilmestyi kuljettajan viereen ja sanoi että kyllä hänellä olisi myös käteistä..

Vittu näin me hoidetaan hommat täällä maaseudulla
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Taitaa olla nykyisin Keusoten kuntoutuskeskus.
Vieläkään en ymmärrä miksi tuota lippujen myyntiä busseissa ei voida lopettaa.
Löisivät nyt ilmoituksen että Lokakuusta alkaen emme myy enään lippuja busseissa.
Vaihtoehdot:
Matkakortti
Puhelimessa oleva Korsisaaren sovellus.
Taikka jokin tekstiviestillä tilattava lippu.
Pysyisi liikenne jouhevana ja homma pyörisi eteenpäin.
Taikka jos bussissa pitää myydä lippuja niin näihin lippuihin kunnon korotus.
Esim 3,90—>5,00e
6,80—->9,00
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Helvetin kiva herätä päänsärkyyn. Nappia ja kahvia naamaan ja katsellaan jos tämä tästä talttuisi...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Helvetin kiva herätä päänsärkyyn. Nappia ja kahvia naamaan ja katsellaan jos tämä tästä talttuisi...
Mulla kestänyt tuommoinen nyt viikon. Päivittäin mennyt 3g panadolia ja 3-6 kpl 600mg buranaa. Antibiootit sain varmuudella lauantaina, koska CRP 102 eikä lääkärit löydä mitään syytä. Nyt ensimmäinen aamu, että ollut pari tuntia hereillä, enkä ole vielä ottanut särkylääkettä, tosin kohta saattaa olla se tilanne, että otettava on. Ei tässä muuten, mutta teen ainoastaan keikkahommia, enkä sairaspäiviltä saa mitään tuloja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös