Tämä on aina jotenkin erityisen tuntuinen päivä kun pelataan Pitsiturnaus Raumalla. Siinä on oma latauksensa vaikka minä en ole koskaan Raumalla ollut turnausta katselemassa. En silloinkaan kun HPK on mukana turnauksessa ollut, muistini mukaan on sekin siellä joskus ollut.
Tänäkään vuonna en lähtenyt Raumalle Pitsiturnausta katselemaan. Mutta tuloksia tulee varmaan päivän mittaan seurattua ainakin netistä ja ehkäpä tulee seurattua turnaukseen liittyviä keskusteluja ja muita viestejä tuolta Pitsiturnaus-ketjusta Lukko-osiosta.
Mutta kuitenkin. Tästä se jääkiekkokausi vähitellen alkaa. Ensin on elokuussa harjoituspelejä ja tämä Pitsiturnaus on ensimmäinen harjoitusturnaus. En ole muuten tsekannut onko tänä vuonna muita samaan aikaan pelattavia turnauksia? HPK sitten myös aloittaa harjoituspelikautensa jo ensi viikonloppuna Tampere Cupissa. Mutta Pitsiturnauksella on merkityksensä kauden ensimmäisenä harjoituspeliturnauksena ja siksi päivään liittyy omat erityiset tuntemukset.
Kesää on vielä jäljellä ja kai hirmuhelteitäkin vielä tulossa mutta silti sieltä on jo syksykin kovaa vauhtia tulossa. Tänään näkee Cmorelta ennakkoon jo syksyn ensimmäiset Salatut elämät, kesätauko on pidetty ja Pitsiturnaus pelataan.
Hieno juttu että nyt alkaa taas urheilu tosissaan. Kesällä minä pidin taukoa suurelta osin urheilun seuraamisesta, naisten jalkapallon EM-kisat eivät minua kiinnostaneet ja yleisurheilu ei myöskään minua oikein sytytä. Mutta nyt vähitellen urheilukaudet alkaa ja se on mahtava juttu tällaiselle minunkin kaltaiselle penkkiurheilevalle urheiluhullulle.
Nyt on vähitellen alkamassa minullakin myös urheilun seuraaminen ihan katsomossakin. Viikolla olin katselemassa parit lentopallomaaottelut ja huomasin lehdestä eilen että paikallisjalkapalloseura HJS järjestää jonkun HJS-päivän huomenna ja kakkosen heidän peliinsä pääsee myös ilmaiseksi huomenna. Taidan minäkin löytää huomenna itseni myös futiskatsomosta.
Tänään taisi alkaa myös Valioliiga. On kyllä hienoa tosiaan kun tästä ne urheilukaudet vähitellen alkaa. Hyvää pitsiturnauspäivää vaan sinne Raumalle varsinkin käsittääkseni siellä mukana oleville tähänkin ketjuun aktiivisesti kirjoittaville nimimerkeille
@Krepo ja
@Czescku.