Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 186
  • 66 849

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hain tietenkin kesäkuun puolivälissä elämäntilanteeni takia sairauspäivärahaa. Tänään sain jo viestin että päätös on tehty ja se on luettavissa sähköisessä asiakaspalvelusta huomenna. Sitten siinä samassa viestissä kerrottiin jo siitä että Kela suosittelee minulle pitkään kestäneiden mielenterveyssairauksien vuoksi kuntoutusta. Kelan kuntoutusta.

Kyllähän tässä mielenkiinto heräsi heti. Millaisia nämä mahdolliset kuntoutusjaksot olisivat ja missä niitä järjestettäisiin? Jokseenkin innostuinkin.

Toivottavasti mielikuvani kuntoutuksesta olisivat edes puolikseen totta. Jossain kuntoutuslaitoksessa, jossa olisi ehkä uima-allas ja saunakin, täysihoito, vähän kuntoiluakin ehkä luonnossa ja majoitusta. En minä oikeasti tiedä millaisia nuo Kelan kuntoutukset ovat, jostain on vain piirtynyt tajuntaani tällaisia mielikuvia. Voihan nuo olla ihan hyödyllisiä ja ehkä jopa ihan kivojakin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Varmaan se palstahahmohuumorius.

Ei Peteä kannata lukea kuin piru raamattua.
Okei, en tiennyt tälläisesta "hahmosta" sen kummemmin mitään, välillä vain herättänyt hämmennystä nuo tekstit. Sen verran uusi vielä olen. Hyvä tietää, että jutuissa on mukana värikynää, mieluummin niin.

Humoristisuudesta voi olla tosin montaa mieltä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Huomenna tulee pari ystäväpariskuntaa kyläilemään. Eilen jo aloittelin järjestelyt siivoamalla talon hieman paremmin, kuin yleensä. Ei sillä, että vartavasten siivoaisi vieraita varten, mutta kun hyvä syy löytyi hakea motivaatiota puunaamiseen tuosta.

Tänään tuli aloiteltua ruokatarjoilu valmisteluja. Lasagnea varten keitin kunnon liha ja kasvisraguut. Pitkään porisutin, ja aivan mahtavat sååsit tuli jopa omalla keittiömestarin mittapuulla tehtyä. Bechamelitkin tein normina ja vegaanisena.

Kaivelin ensimmäiset uudet omat perunat maasta, ja pihalta keräsin ison satsin yrttejä, jotka porasin oliiviöljyn kanssa. Huomenna yrttiöljy perunoille ja uuniin paahtumaan. Parmesaania pinnalle paistoon jälkeen.

Focaccia taikinan tein tekeytymään jääkaappiin.

Menussa löytyy myös,Napoli tyylistä pizzaa, savuahvenpiirakkaa, vihersalaatti suurilta osin pihan tarpeista, tomaatti bufala salaatti vinegretellä ja grissenejä.

Juoma pöydästä löytyy viinit, oluet, lonkerot ja limoncelloa. Grappaa toki kanssa.

Musiikki tarjonnasta kaiuttimen kautta nautimme ainakin Måneskinin ja Teuvo Lomanin tuotannoista!
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Olen viimeisen kolmen viikon aikana kierrellyt tutkimassa valikoimaa eri autokaupoissa ja vain kaksi myyjää vakuutti minut. Toisen kanssa juteltiin ummet ja lammet, vaikka oli aika kättelyssä selvää, että heillä ei ole minulle mitään eikä varsinkaan sitä mitä etsin, mutta hän tiesi haluamastani merkistä ja mallista kaiken ja jakoi tietämystään. Hän oli lähellä eläkeikää, ei mitään egobuustia enää, ihan vain tavallinen ihminen. Toinen myyjä on tuttu, hän ei tyrkyttänyt mitään mun hintarajan yli ja vaikkei sopivaa vielä löytynyt, tarjosi parhaat reunaehdot. Hänen kanssaan kaupat syntyvät, kun oikea kohde löytyy.

Loput (monta) yrittivät jos mitä vilunkia. Jotain rotia nyt tähän touhuun! En muistanut, millaista ajallista painostusta kaupantekoon liittyy (kiireen illuusio), en muistanut rahoituskikkailuja (tää korko on kiinteä, ei voi vaikuttaa = kyllä muuten voi ja paljon), eikä mulla koskaan aiemmin ole ollut tällaista haitaria siitä, mitä mun vaihdokista on tarjottu. Uaah. Onneksi vaihdolla ei ole kiire, toki tykkäisin sen jo hoitaa alta pois.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Jatkislainen kaveri soitteli eilen, että hänen lomansa alkaa perjantaina ja tulossa tänne lähistölle kun hänelläkin mökki täällä päin. No minä olen juuri perjantaina lähdössä kotiin päin täältä. Golfkaveria kyseli hän, mutta pitää katsoa jos tässä vielä ehtisi täällä mökillä pyörähtämään ennen loman loppua (viimeinen virallinen lomapäiväni on jatkiksen kesärinkipäivä).
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Isän Chryslerin otin lainaan, kun huomenna on Corollan tomaatin öljynvaihto.

Tuntuu että tuo Rysleri on bussin kokoinen kun vertaa mun aikasempiin autoihin... Ei puhettakaan että saisin sen omaan ruutuun ilman vitunmoista pöyrittelyä, vaan jätin sen lähimarketin pihaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Varmaan se palstahahmohuumorius.

Ei Peteä kannata lukea kuin piru raamattua.

Okei, en tiennyt tälläisesta "hahmosta" sen kummemmin mitään, välillä vain herättänyt hämmennystä nuo tekstit. Sen verran uusi vielä olen. Hyvä tietää, että jutuissa on mukana värikynää, mieluummin niin.

Humoristisuudesta voi olla tosin montaa mieltä.
Pettter on palstahahmo, mutta myös ihan todellinen henkilö, joka ei puhu paskaa. Värikynää toki käytetty, mutta hän ei kirjoita valheita. Ehkä kalajuttuja toki, mutta totuutta on kaikissa hänen tarinoissaan takana. Loistotyyppi, jonka elämä vähän etenee sivuraiteilla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinasin kirjoittaa "Samalta kuulostavat laulut"-ketjuun eräästä biisiparista ja myös varmaankin osittaisesta selityksestä, miksi ne kuulostavat samalta, mutta sitten huomasin että olisin ehkä antanut tarpeettomasti vinkkejä Musavisan viimeiseen osaan. Kun ei se noihin liittyvä kysymys taidakaan olla "kaikki tietää"-osastoa, kuten vähän ajattelin. Hei, tää on vakavaa. Pronssimitalissa kiinni.

Mutta laitetaan tämä havainto sitten ilmoille, kun Musavisa on säpissä. Jos muistan.

(Tai ei varsinaisesti kiinni pronssissa, mutta hyvissä kyttäysasemissa)
 
K

Kiekkokatsoja

Eletään pientä jatkuvaa kriisiaikaa. Onneksi ei suurta. Oli koronaa, pientä sotauhkaa, ja nyt hintojen nousua + sähkö ja lämmönjakelu pienenä haasteena.
Eipä tää mukavaa ole, mutta toisaalta ihmiset joutuvat tyhjän vouhottamisesta pohtimaan elämän perusasioita. Tietysti osa vouhottaa jatkossakin pikkuasioista, mutta eipä tuo saa niin huomiota enää.
Kyllä tää tästä. Suomalainen on aina osanut olla nöyrä elämälle, ja sen perusasioille. Ehkäpä myös perusasioista hieman irtaantuneetkin, palaavat kohti oikeaa suuntaa.
Joo, pohdintaa vain. Kirjaimin.
 
K

Kiekkokatsoja

Pettter on palstahahmo, mutta myös ihan todellinen henkilö, joka ei puhu paskaa. Värikynää toki käytetty, mutta hän ei kirjoita valheita. Ehkä kalajuttuja toki, mutta totuutta on kaikissa hänen tarinoissaan takana. Loistotyyppi, jonka elämä vähän etenee sivuraiteilla.
Saattaapa täältä löytyä muitakin vastaavan tapaisia tyyppejä. Toiset kenties pysyttelevät tiiviisti nimimerkkiensä takana. Ja siten asia ei niinkään tule esille.
 
Voi tota koiravanhusta. Kuulo menny huonoksi ja välillä kun se ei herää kun nousen vaan vasta kun touhuan aamutoimia on se ihmeissään. Nyt se on alkanut tehdä niin että tulee nukkumaan selkän minun selkää vasten että herää sitten kun nousen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No nyt.
Lähde aamulla mökiltä Heinolan Cittariin safkaostoksille. Mökkitie poikki, kierrä 10km.
Tule takaisin, kiertotie poikki, kierrä 10 km.
Joo, teen safkaa. Vedet poikki. Mene pumppuhuoneeseen, väännä ja käännä kaikki namiskat mitä tiedät miten ne toimii. Ei vaikutusta.
Soita talkkarille: ”mitä mä kädetön mies nyt teen”. Saan neuvon naapurin sulakkeista (meillä on yhteinen kaivo ja pumppu).
Mutta ei siellä ole ketään paikalla, kunnes onkin. Viikkovuokralaiset on pistäneet pumpun virrat poikki koska vesivahinko.
Täysin kädetön naapurimökin omistaja on tulossa mestoille. Saas nährä mitä tästä tulee.

Kyllä mä järvivesiä osaan käyttää, ei sillä. Ja on mulla huussi ulkona (sitä ei ole vuosiin tosin käytetty, joten en tiedä miten se mun perseen kestää), metsätkin on mihin päästää. Mut nyt jo huvittaa miten tää meni. Lisää odotellessa.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
"-Ja vielä tulee joskus se päivä, kun ostan Linnanmäen rannekkeen"
Siteeraan Tommi Läntistä, nimittäin huomenna koittaa reissu linnanmäelle, 4 vuoden tauon jälkeen. Odotan!
Taitaa olla sekin mesta muuttunut sitten viime näkemän;)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hämeenlinnan torilla kunnioitetaan tänään edesmennyttä sanoittajamestari Veksi Salmea. Siellä on yhteislauluilta jossa lauletaan Salmen sanoittamia lauluja. Laulattajina on Freemania, hovimuusikko Ilkkaa ja oli joku kolmaskin.

Torilla jo melkoinen kuhina näyttää olevan. Porukkaa tullut paikalle paljon mikä on hieno juttu. Itse istun vielä kahvilla torin laidalla kahvilassa. Jäi tänään kotona iltapäiväkahvit juomatta kotona ja vähän lämmittelen samalla kun olin ensin maauimalassa uimassa.

Minäkin olen tietenkin menossa tuonne yhteislauluiltaan. Olihan Salmi minunkin suuria suosikkeja. Hienoa että tällaisia tilaisuuksia järjestetään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No nyt.
Lähde aamulla mökiltä Heinolan Cittariin safkaostoksille. Mökkitie poikki, kierrä 10km.
Tule takaisin, kiertotie poikki, kierrä 10 km.
Joo, teen safkaa. Vedet poikki. Mene pumppuhuoneeseen, väännä ja käännä kaikki namiskat mitä tiedät miten ne toimii. Ei vaikutusta.
Soita talkkarille: ”mitä mä kädetön mies nyt teen”. Saan neuvon naapurin sulakkeista (meillä on yhteinen kaivo ja pumppu).
Mutta ei siellä ole ketään paikalla, kunnes onkin. Viikkovuokralaiset on pistäneet pumpun virrat poikki koska vesivahinko.
Täysin kädetön naapurimökin omistaja on tulossa mestoille. Saas nährä mitä tästä tulee.

Kyllä mä järvivesiä osaan käyttää, ei sillä. Ja on mulla huussi ulkona (sitä ei ole vuosiin tosin käytetty, joten en tiedä miten se mun perseen kestää), metsätkin on mihin päästää. Mut nyt jo huvittaa miten tää meni. Lisää odotellessa.
Kävin naapurin viikkovuokralaisen kanssa katkomassa vedet pesuhuoneeseen. Loppui vedentulo ko ongelmanaiheuttajaan ja casa de vetti saa taas kaivovettä. Vuokranantaja tilasi putkimiehen, tullee ensi viikolla. No, sen siitä saa kun ei ole hoitanut kiinteistöllään hommia niin kuin pitää.

Toki opin mäkin, täytyy noita sähköjä miettiä uusiksi. En mä voi olla naapurin sulakkeen varassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen löytyi Karisman sittarista tarjousmansikoita 21€/5kg:n laatikko. Pari ostettiin. Kyllähän niistä osa tuli vain syötyä kun ei ne mitään huonoja ollut. Osa meni pakkaseen survottuna. Pari kiloa meni pakkaseen mehumarjoiksi (punaisten kanssa sitten käytetään). Neljästä kilosta keitin sitten tänään hilloa. 12 purkkia tuli hilloa. Nyt on kyllä meitin mansikat laitettu joten odotellaan seuraavaa sesonkia (mustikka ja lakka).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oli melko kaunis ja onnistunut se eilisillan yhteislauluilta. Lauluillasta tietenkin teki varsin onnistuneen ainakin omasta mielestäni sekin että siellä laulettiin lähinnä vain Veksi Salmen sanoittamia suurimpia hittejä. Ja Salmenkin kynästä kuitenkin syntyi melko monta tunnettua, ikimuistoista ja kaunista kappaletta.

Laulettiin siellä myös joitakin kappaleita mitkä ei itselleni niin tuttuja olleet kuten Laula kanssain ja Kulkurin kengät. Nämä laulut kuuntelinkin vain näiden laulattajien esittäminä kun taas sitten jotkut tutummat rallit sai minutkin hoilaamaan melkein täysillä. Innokkaimmin minut viritti laulutunnelmaan kappaleet Rentun ruusu, Ei tippa tapa ja Vain elämää.

Ennen tilaisuutta ihmiset olivat saaneet äänestää heidän mielestään kauneinta Salmen kynästä syntynyttä laulua ja äänestyksen voitti kai aika ylivoimaisestikin Kirkan laulamana tunnetuksi tullut hitti Surun pyyhit silmistäni pois. Onhan se tosi kaunis kappale kyllä kieltämättä ja se laulettiin tilaisuudessa viimeiseksi. Minun oma suosikkini ehkä kuitenkin Salmen sanoittamista lauluista on Maailma on kaunis. Siihen liittyy aika paljon muistojakin.

Laulettiin tämä Maailma on kaunis kappalekin luonnollisesti tilaisuudessa ja koko tilaisuus oli nimeltään Maailma on kaunis. Jotkut laulut kai sen verran vieraampia laulattajillekin että sattui laulaessa heillekin joitakin virheitä. Kerrankin yhdessä laulussa lauloivat vähän väärässä järjestyksessä säkeistöjä. Silloin tippui itse vihkon mukaan laulaessa pois kärryiltä. Mutta ei nämä muutamat hassut virheet kyllä kovin paljoa menoa lannistanut ja tunnelmaa häirinnyt.

Tykkäsin lauluillasta tosi paljon, se oli kaunis ja pidin myös siitä että väkeä oli saapunut paikalle hienosti. Yli tuhat ihmistä oli kai tullut paikalle. Laulutilaisuus vedettiin läpi ilman taukoja ja on kai tavoite että tämä ei jää ainutkertaiseksi tilaisuudeksi vaan tulevinakin vuosina on samanlaisia tilaisuuksia. Mikäs sen hienompaa kuin että tästä tulisi perinne.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kävin äsken kaupassa ja silmiin osui Seiskan kansi: "Hirveä huuto, Kimmo Kiljuselle ei myyty viinaa Alkossa". En avannut läpyskää, joten syy jäi epäselväksi. Ei kai se vaan ole kännissä ollut?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kävin äsken kaupassa ja silmiin osui Seiskan kansi: "Hirveä huuto, Kimmo Kiljuselle ei myyty viinaa Alkossa". En avannut läpyskää, joten syy jäi epäselväksi. Ei kai se vaan ole kännissä ollut?
Minä uhrauduin sinunkin puolesta ja kävin Seiskan sivulla katsomassa miten Kimmo uhriutui. No, hommahan meni näin: Kimmolla oli sukulaismies (34 v.) joka oli ostamassa kolmea lekaa viinaksia, mies (34 v.) sattuu olemaan nuorekkaan näköinen ja Alkon myyjä olisi henkkarit halunnut nähdä, no eipä ollut matkassa joten ei myy. Kimmo tarjoutui ostamaan putelit, onhan hän sentään kansanedustaja joten rahaa on. Eihän tämä tietenkään sopinut koska Kimmohan saattaisi välittää viinat alaikäiselle, tästähän Kiljunen intoutuu niin, että tekee mieli kiljua ja sen tekeekin. Uhkailee jo poliisilla ja ilmoittaa että hänellä on muutenkin koti täynnä viinaa.

Vitun Sääntö-Suomi!

PS. Onko Kiljusella jonkinlainen alkoholiongelma vai miksi se varastoi viinaa kodin pullolleen. Ettei olisi trokari?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Uhkailee jo poliisilla ja ilmoittaa että hänellä on muutenkin koti täynnä viinaa.
...
PS. Onko Kiljusella jonkinlainen alkoholiongelma vai miksi se varastoi viinaa kodin pullolleen. Ettei olisi trokari?
Kimmo-boy lienee niitä sen tyylin (tyylittömyyden) "julkkiksia", että haluaa aina pistää paremmaksi, oli jollakin toisella mitä tai mikä tahansa - esim. tyyliin:

Joku: "Vittu, ku iski koronan päälle, vaikka otin rokotuksetkin"

Kimmo: "Voi kuule, eihän tuo mitään vielä! Mulla on koronan lisäksi apinarutto ja tippuri ja vaimolla on ainakin syfilis ja super-sankkeri... vaioliksenyt tankkeri? No, joka tapauksessa... Muuten, et ostais viinaa?"
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kimmo-boy lienee niitä sen tyylin (tyylittömyyden) "julkkiksia", että haluaa aina pistää paremmaksi, oli jollakin toisella mitä tai mikä tahansa - esim. tyyliin:

Joku: "Vittu, ku iski koronan päälle, vaikka otin rokotuksetkin"

Kimmo: "Voi kuule, eihän tuo mitään vielä! Mulla on koronan lisäksi apinarutto ja tippuri ja vaimolla on ainakin syfilis ja super-sankkeri... vaioliksenyt tankkeri? No, joka tapauksessa... Muuten, et ostais viinaa?"
Kimmolla on varmasti venäläistä votkaa ihan tolkuttomat määrät, Alkollakaan ei ole ollut koskaan niin paljon.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hienoa, että Kimmo on ottanut myös muiden kuin senioreiden asiat sydämelleen. Kyllä nuoremman sukulaisen on yhtä lailla viinaa saatava, jos ei jukolauta Alkosta niin iäkkäämmän sukulaismiehen kaapista.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kävin Jazzien aikana samalla ensimmäistä kertaa Porin kauppahallissa. Olipahan hiljaista ja useampi koju tyhjänä/vuokrattavana. Taitaa aika ajaa ohi näistä paikoista, vai kesällä sitten hiljaisempaa muutenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös