Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 331 863
  • 66 849

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tulipa melkeen huomaamatta omalla mittapuulla tehtyä suursiivous.
Nyt palkitsen itseäni Olvin puolukkaisella Muteman tonic waterilla, ja on muuten helvetin hyvää ilman lantrinkiakin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kaikki tietävät että tänään on vietetty äitienpäivää. Minä itse en ole pitkiin aikoihin käynyt kyllä äidin haudalla Hattulan yhdessä syrjemmässä kylässä eli Tyrvännössä. Olisihan siellä "kiva" välillä käydä mutta kulkeminen sinne ilman omaa autoa on hiukan hankalaa. Bussiyhteyksiä ei järin paljon sinne kulje ja takaisin.

Nyt kun tämä korona alkoi jylläämään niin on jäänyt aika paljonkin vähemmälle haudoilla käymisetkin. Isäni kanssa oli tapana minulla noilla haudoilla vierailla mutta nyt isä ei ole oikein mielellään ottanut minua mukaansa ettei vaan tule koronaa... Isä on aika tarkka tuon koronan suhteen.

No, onneksi sitä voi muistella menneitä ja kunnioittaa äidin työtä ja muistoa muutenkin kun haudalla käymällä.

Tänään mennyt päivä muuten aika nopeaan tahtiin. Ruokaa olen kokkaillut ja lätkää lähinnä katsellut. Tein äsken muun muassa tosi hyvää hedelmärahkaa. Ei mitään sen ihmeempää ja erittäin simppeliä tehdä mutta tosi hyvää kuitenkin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kaikki tietävät että tänään on vietetty äitienpäivää. Minä itse en ole pitkiin aikoihin käynyt kyllä äidin haudalla Hattulan yhdessä syrjemmässä kylässä eli Tyrvännössä. Olisihan siellä "kiva" välillä käydä mutta kulkeminen sinne ilman omaa autoa on hiukan hankalaa. Bussiyhteyksiä ei järin paljon sinne kulje ja takaisin.

Nyt kun tämä korona alkoi jylläämään niin on jäänyt aika paljonkin vähemmälle haudoilla käymisetkin. Isäni kanssa oli tapana minulla noilla haudoilla vierailla mutta nyt isä ei ole oikein mielellään ottanut minua mukaansa ettei vaan tule koronaa... Isä on aika tarkka tuon koronan suhteen.

No, onneksi sitä voi muistella menneitä ja kunnioittaa äidin työtä ja muistoa muutenkin kun haudalla käymällä.

Tänään mennyt päivä muuten aika nopeaan tahtiin. Ruokaa olen kokkaillut ja lätkää lähinnä katsellut. Tein äsken muun muassa tosi hyvää hedelmärahkaa. Ei mitään sen ihmeempää ja erittäin simppeliä tehdä mutta tosi hyvää kuitenkin.

Itse olen kanssa aika huono käymään mutsin (tai kenenkään muun) haudoilla. Kerran kävin hautajaisten jälkeen viemässä joulukukan, mutta ei se oikein mielekkäältä tuntunut.

Huomenna tulee mutsin lähdöstä 5 vuotta. Sinä päivänä tuli varmaa 10 senttiä räntää. Toki ne suli suht äkkiä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Liitteet

  • C57FC5DC-7244-4425-BFF8-B713C02AB0F4.jpeg
    C57FC5DC-7244-4425-BFF8-B713C02AB0F4.jpeg
    597,6 KB · kertaa luettu: 100

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eivät tainneet muuten soittaa tätä silloin kun pari viikkoa sitten alkoi. Tulisikohan vielä? Nyt tämä nousi jo teksti-tv:n etusivulle.
Eivät tosiaan soittaneet. Hoitajillekaan eivät soittaneet, pitivät kai oikeutettuna sitä lakkoa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Saa, jos on pakko.

Minulla on ollut usein pakko, vaikka ei olisi kannattanutkaan kirjoittaa.
Jörn Donnerin mukaan lukeminen kannattaa aina. Miksei siis kirjoittaminenkin?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jörn Donnerin mukaan lukeminen kannattaa aina. Miksei siis kirjoittaminenkin?
Jos osaa - edes toisen näistä taidoista. Jörn osasi - myös jörniä - kuulema. Monitaitoinen mies.

Miettikääpä sitä, että ko. henkilön mukaan on syntyi uusi sana - onko muita vastaavia?

Hetken mietittyäni vastaan itselleni, mieleeni tulee väyrystely, husuttelu... no onko Jörnin lisäksi muita, joiden nimestä luotu sana synnyttää posiivisia mielleyhtymiä?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jos osaa - edes toisen näistä taidoista. Jörn osasi - myös jörniä - kuulema. Monitaitoinen mies.
Juu. Ja jörnimisten jälkiseurauksien hoito ja vastuunotto niistä ontui myös.

Miettikääpä sitä, että ko. henkilön mukaan on syntyi uusi sana - onko muita vastaavia?
Spedeily?

Hetken mietittyäni vastaan itselleni, mieleeni tulee väyrystely, husuttelu... no onko Jörnin lisäksi muita, joiden nimestä luotu sana synnyttää posiivisia mielleyhtymiä?
Spedeily on ihan hauskaa. Välillä. Ja jörniminen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jos osaa - edes toisen näistä taidoista. Jörn osasi - myös jörniä - kuulema. Monitaitoinen mies.

Miettikääpä sitä, että ko. henkilön mukaan on syntyi uusi sana - onko muita vastaavia?

Hetken mietittyäni vastaan itselleni, mieleeni tulee väyrystely, husuttelu... no onko Jörnin lisäksi muita, joiden nimestä luotu sana synnyttää posiivisia mielleyhtymiä?
No varmaan Kauko Viisaan kautta on tullu kaukaa viisas.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu. Ja jörnimisten jälkiseurauksien hoito ja vastuunotto ontui.
No mutt' hei, suuri ajattelija, kirjailija, kulttuurihenkilö ja intellektuelli - ei vaan pysty huolehtimaan kaikesta, koska on tärkeämpiäkin velvotteita.

Spedeily on ihan hauskaa. Välillä. Ja jörniminen.
Eikös spedeilyssä ole hieman negatiivinen klangi, vaikka välillä itsellä kivaa olisikin? Sinänsä hyvä haku.

No varmaan Kauko Viisaan kautta on tullu kaukaa viisas.
En kiistä enkä myönnä vaan päinvastoin.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Jos osaa - edes toisen näistä taidoista. Jörn osasi - myös jörniä - kuulema. Monitaitoinen mies.

Miettikääpä sitä, että ko. henkilön mukaan on syntyi uusi sana - onko muita vastaavia?

Hetken mietittyäni vastaan itselleni, mieleeni tulee väyrystely, husuttelu... no onko Jörnin lisäksi muita, joiden nimestä luotu sana synnyttää posiivisia mielleyhtymiä?
Penailu. Ei toki positiivisessa mielessä, mutta kuitenkin... Toivottovasti ÄTPPOMK, ei ihan kivitä mua tästä maininnasta.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Onko tämä todellakin kuuluisan Sir Penan mukaan? Tarkemmin mietittynä niin mikä ettei.

Entäpä kuka oli SE Urpo, jonka nimeä käytetään nykykielessäkin, toki sangen negatiivisessa mielessä?

Positiivisia "nimiä" on todella vaikeaa löytää/muistaa/keksiä.
Kyl se on. Innolla odotan jo alkavan kauden Penailuja liigan joukkueilta.

 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään tuli kotiin päätös eli sen mukaan minun ei tarvitse maksaa suurinta osaa nyt hoitojaksolla kerääntyneitä sairaalalaskuja. Olikos se nyt poistolaskutus mihin nuo menevät vähävaraisuuteni takia. Sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa tuota poistolaskua noille sairaalamaksuille haettiin ja se myös sitten näemmä saatiin.

Sieltä piti vain maksaa kaksi ensimmäistä sairaalalaskua, yhteishinnaltaan noin 500-600 euroa koska rahatilanteeni oli silloin vielä sen verran hyvä. Ja pari laskua jotain todistusten kirjoituspalkkioita, näille yhteishintaa tulee noin 150 euroa. Tuli siis sieltä maksettavaa mutta ei läheskään niin paljoa kuin olisi pahimmillaan voinut kertyä.

Hyvä juttuhan se on että noita sairaalamaksuja ei tarvitse maksella. Eipä minulla niihin toden totta olisi varaa ollutkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös