Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 937
  • 68 365

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Liitteet

• C57FC5DC-7244-4425-BFF8-B713C02AB0F4.jpeg
    C57FC5DC-7244-4425-BFF8-B713C02AB0F4.jpeg
    597,6 KB · kertaa luettu: 111

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eivät tainneet muuten soittaa tätä silloin kun pari viikkoa sitten alkoi. Tulisikohan vielä? Nyt tämä nousi jo teksti-tv:n etusivulle.
Eivät tosiaan soittaneet. Hoitajillekaan eivät soittaneet, pitivät kai oikeutettuna sitä lakkoa.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saa, jos on pakko.

Minulla on ollut usein pakko, vaikka ei olisi kannattanutkaan kirjoittaa.
Jörn Donnerin mukaan lukeminen kannattaa aina. Miksei siis kirjoittaminenkin?

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jörn Donnerin mukaan lukeminen kannattaa aina. Miksei siis kirjoittaminenkin?
Jos osaa - edes toisen näistä taidoista. Jörn osasi - myös jörniä - kuulema. Monitaitoinen mies.

Miettikääpä sitä, että ko. henkilön mukaan on syntyi uusi sana - onko muita vastaavia?

Hetken mietittyäni vastaan itselleni, mieleeni tulee väyrystely, husuttelu... no onko Jörnin lisäksi muita, joiden nimestä luotu sana synnyttää posiivisia mielleyhtymiä?

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos osaa - edes toisen näistä taidoista. Jörn osasi - myös jörniä - kuulema. Monitaitoinen mies.
Juu. Ja jörnimisten jälkiseurauksien hoito ja vastuunotto niistä ontui myös.

Miettikääpä sitä, että ko. henkilön mukaan on syntyi uusi sana - onko muita vastaavia?
Spedeily?

Hetken mietittyäni vastaan itselleni, mieleeni tulee väyrystely, husuttelu... no onko Jörnin lisäksi muita, joiden nimestä luotu sana synnyttää posiivisia mielleyhtymiä?
Spedeily on ihan hauskaa. Välillä. Ja jörniminen.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

No varmaan Kauko Viisaan kautta on tullu kaukaa viisas.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu. Ja jörnimisten jälkiseurauksien hoito ja vastuunotto ontui.
No mutt' hei, suuri ajattelija, kirjailija, kulttuurihenkilö ja intellektuelli - ei vaan pysty huolehtimaan kaikesta, koska on tärkeämpiäkin velvotteita.

Spedeily on ihan hauskaa. Välillä. Ja jörniminen.
Eikös spedeilyssä ole hieman negatiivinen klangi, vaikka välillä itsellä kivaa olisikin? Sinänsä hyvä haku.

No varmaan Kauko Viisaan kautta on tullu kaukaa viisas.
En kiistä enkä myönnä vaan päinvastoin.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät

Penailu. Ei toki positiivisessa mielessä, mutta kuitenkin... Toivottovasti ÄTPPOMK, ei ihan kivitä mua tästä maininnasta.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tämä todellakin kuuluisan Sir Penan mukaan? Tarkemmin mietittynä niin mikä ettei.

Entäpä kuka oli SE Urpo, jonka nimeä käytetään nykykielessäkin, toki sangen negatiivisessa mielessä?

Positiivisia "nimiä" on todella vaikeaa löytää/muistaa/keksiä.

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Onko tämä todellakin kuuluisan Sir Penan mukaan? Tarkemmin mietittynä niin mikä ettei.

Entäpä kuka oli SE Urpo, jonka nimeä käytetään nykykielessäkin, toki sangen negatiivisessa mielessä?

Positiivisia "nimiä" on todella vaikeaa löytää/muistaa/keksiä.
Kyl se on. Innolla odotan jo alkavan kauden Penailuja liigan joukkueilta.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään tuli kotiin päätös eli sen mukaan minun ei tarvitse maksaa suurinta osaa nyt hoitojaksolla kerääntyneitä sairaalalaskuja. Olikos se nyt poistolaskutus mihin nuo menevät vähävaraisuuteni takia. Sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa tuota poistolaskua noille sairaalamaksuille haettiin ja se myös sitten näemmä saatiin.

Sieltä piti vain maksaa kaksi ensimmäistä sairaalalaskua, yhteishinnaltaan noin 500-600 euroa koska rahatilanteeni oli silloin vielä sen verran hyvä. Ja pari laskua jotain todistusten kirjoituspalkkioita, näille yhteishintaa tulee noin 150 euroa. Tuli siis sieltä maksettavaa mutta ei läheskään niin paljoa kuin olisi pahimmillaan voinut kertyä.

Hyvä juttuhan se on että noita sairaalamaksuja ei tarvitse maksella. Eipä minulla niihin toden totta olisi varaa ollutkaan.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään tuli kotiin päätös eli sen mukaan minun ei tarvitse maksaa suurinta osaa nyt hoitojaksolla kerääntyneitä sairaalalaskuja. Olikos se nyt poistolaskutus mihin nuo menevät vähävaraisuuteni takia. Sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa tuota poistolaskua noille sairaalamaksuille haettiin ja se myös sitten näemmä saatiin.

Sieltä piti vain maksaa kaksi ensimmäistä sairaalalaskua, yhteishinnaltaan noin 500-600 euroa koska rahatilanteeni oli silloin vielä sen verran hyvä. Ja pari laskua jotain todistusten kirjoituspalkkioita, näille yhteishintaa tulee noin 150 euroa. Tuli siis sieltä maksettavaa mutta ei läheskään niin paljoa kuin olisi pahimmillaan voinut kertyä.

Hyvä juttuhan se on että noita sairaalamaksuja ei tarvitse maksella. Eipä minulla niihin toden totta olisi varaa ollutkaan.
Oleppa hyvä! Minimaalisen vähän noihin maksuihin osallistuin työssäkäyvänä veronmaksajana, mutta kuitenkin.

Itse siis kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa täysin. Koskaan en Suomeen halua tilannetta Amerikan tapaan, jossa @vilperi n kaltaiset henkilöt joutuisivat kadulle asumaan pahvilaatikoihin!

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt jännittää kun menen tänään vielä käymään tuolla entisellä työpaikallani. Viimeksi kun olin työpaikallani tuli kuitenkin kovin sanoin arvosteltua lähinnä sosiaalisessa mediassa esimiestänikin ties miksi ja esimies oli tietoinen lopulta tästä. Ja lopulta kävin tuntemukseni ja näkemykseni purkamassa myös suoraan lääkärille, esimieheni selän takana. Kai esimies on tästäkin saanut kuulla, näin oletan.

Tiesin kyllä että tämän yhden kerran tuolla työpaikalla täytyy vielä käydä. Eli luovuttamassa avain ja tyhjentämässä pukukaapin sisältö. Tuolla on paikalla nytkin kyllä tuo sama esimies että siksikin hieman jännittää ja hävettää etukäteen.

Vaikka sairashan minä silloin talvella olin ja siitä lopulta päädyin mielenterveysosastollekin. Ei sitä yleensä kannattaisi niin käyttäytyä että joutuu häpeämään oikein, kun sen aika usein edestään löytää minkä taakseen jättää. Mutta jos on sairas niin tilanne on ihan toinen.

Nyt ei ole minulla enää mitään pahaa sanottavaa työpaikastani tai esimiehestäni. Ymmärrän että olin tuolloin tosiaan sairastunut. Nyt pitää hoitaa vain tämä tapaaminen pois alta ja ajatella vaikka niin että sitten sitä on taas ison askeleen lähempänä kotikisojen alkua. Kai tästäkin voi selvitä ja tilanteen jollain tavalla hallita.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Puret vain hammasta ja vaikka taatusti siellä muistetaan varsinkin sinun heikot hetkesi, yrität vain pitää mölyt mahassa. Jokainen ihminen mokaa jossain vaiheessa elämäänsä ja nyt oli sinun vuorosi. Paska homma, mutta elämä jatkuu. Jos joku tulevista ex-työkavereistasi yrittää jollain tavalla provosoida sinua, niin annat sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Yleisesti ottaen voisi olettaa heidän tietävän tilanteen ja kohtelevan sinua kohteliaasti, mutta jokaisessa korissa on aina muutama mätä omena, joten kannattaa varautua siihenkin.

Esimieheltä kannattaa pyytää anteeksi, koska Hämeenlinna on sentään todella pieni paikka, jossa uutiset ja varsinkin juorut leviävät helposti. Mitään yksityiskohtaista tarinaa ei hänelle tai kenellekään muullekaan siellä tarvitse alkaa selittää, vaan mitä nopeammin hoidat asian alta pois, sen parempi. Kaikki tuo on osa paranemisprosessiasi ja onhan se muutenkin parempi aloittaa uusi elämä puhtaalta pöydältä kuin jäädä märehtimään vanhoja asioita.

Tsemppiä vielä kerran, @vilperi .

Glove

Jäsen
Katsastuspäivä sekä kuljettajalla, että autolla. Ensin sairaalaan verikoikeisiin ja sieltä suoraan katsastusasemalla tutkimaan onko ranskattaressani mitään vikaa.

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt jännittää kun menen tänään vielä käymään tuolla entisellä työpaikallani. Viimeksi kun olin työpaikallani tuli kuitenkin kovin sanoin arvosteltua lähinnä sosiaalisessa mediassa esimiestänikin ties miksi ja esimies oli tietoinen lopulta tästä. Ja lopulta kävin tuntemukseni ja näkemykseni purkamassa myös suoraan lääkärille, esimieheni selän takana. Kai esimies on tästäkin saanut kuulla, näin oletan.

Tiesin kyllä että tämän yhden kerran tuolla työpaikalla täytyy vielä käydä. Eli luovuttamassa avain ja tyhjentämässä pukukaapin sisältö. Tuolla on paikalla nytkin kyllä tuo sama esimies että siksikin hieman jännittää ja hävettää etukäteen.

Vaikka sairashan minä silloin talvella olin ja siitä lopulta päädyin mielenterveysosastollekin. Ei sitä yleensä kannattaisi niin käyttäytyä että joutuu häpeämään oikein, kun sen aika usein edestään löytää minkä taakseen jättää. Mutta jos on sairas niin tilanne on ihan toinen.

Nyt ei ole minulla enää mitään pahaa sanottavaa työpaikastani tai esimiehestäni. Ymmärrän että olin tuolloin tosiaan sairastunut. Nyt pitää hoitaa vain tämä tapaaminen pois alta ja ajatella vaikka niin että sitten sitä on taas ison askeleen lähempänä kotikisojen alkua. Kai tästäkin voi selvitä ja tilanteen jollain tavalla hallita.
Rehdisti pahoittelet käytöstäsi ja sitä, että et ollut oma itsesi. Hyvin se menee. Tsemppiä!

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Viisaita sanoja tuossa aiemmin, veljet(?) @alwahla ja @-FNM-

@vilperi Totuus on, ettei menneitä voi muuttaa ja niiden kanssa on elettävä ja niistä kenties oppia otettava, mutta häpeän ja katkeruuden taakaksi niitä ei kannata ottaa. Silloin elämä on raskasta eikä millekään uudelle näy tilaa.
Ainoa, mihin ihminen voi oikeasti vaikuttaa, on oma itsensä, sitä myötä tulevaisuutensa eikä sitäkään tehdä tulevaisuudessa (sitku-elämää), vaan tässä ja nyt. Muutoksen takana on aina oma halu, sen myötä uutta näkökulmaa, asennetta ja orastavia pieniä tekoja, jotka suuntaavat elämää halutulle tolalle. Uusia näkökulmia voi saada lukemalla osuvia krjoja, terapiassa taikka keskustelemalla (vertaistuki-)ihmisten kanssa.
Onnistumisia ja epäonnistumisia, iloja ja suruja - niistä on elämä tehty, joten vastoinkäymisiä varmasti tulee ja menee, mutta onnistumiset ja ilo niistä ruokkivat jatkuvuutta.

Tsemppiä täälläkin!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilisen voitonpäivän kunniaksi oli vissiin Nastolassa tuotu kunnon kukkalaitteet toisessa maailmansodassa Suomessa kuolleiden Neuvostoliiton kansalaisten muistomerkille (ja haudalle). Ja olihan sinne muutakin kukkaa tuotu (lähinnä neilikoita).

Liitteet

• -6039556671057016810_121.jpg
    -6039556671057016810_121.jpg
    472,2 KB · kertaa luettu: 93
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
No nyt se avaimen luovutus ja pukukaapin tyhjennys on suoritettu. Se meni lopulta yllättävänkin hyvin, ihan rauhallisissa ja hyvissä tunnelmissa. Välit kaikkien kanssa oli lopulta yllättävänkin hyvät. Anteeksi en pyydellyt kun ei fiilis ollut sellainen että pahemmin edes menneitä muistellaan. Lopuksi toivotin hyvät keväät ja kesät.

Hiukan jäi mieli apeaksi kun paikalta poistuin. Mutta hetken kun olin surkutellut niin olin sen jälkeen huojentunut siitä että kaikki on ohi ja pakolliset luovutukset suoritettu. Nyt sitten jonkin aikaa kuntoutusta ihan kotosalla ja sitten uutta kohden, toivottavasti.

Kaikesta selviää toivottavasti. Ja nyt olen taas monta askelta lähempänä tosiaan kotikisojen alkua kun ei tarvitse kai enää pelätäkään mitään kunnes kisat alkavat perjantaina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy