Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 467
  • 66 863

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Korkeasaaressa oli tänään vain kourallinen ihmisiä, joten pääsin rauhassa viettämään todella nautinnolliset kolme tuntia elukoiden kanssa. Aika monta elikkoa tuli nähtyä, mutta ei ilvestä, ahmaa, saukkoa eikä myöskään näätää. Leijonat ja tiikerit olivat aikas kaukana ja rötköttivät auringonpaisteesta nauttien, kuten tekivät myös leopardit. Ei mitään käsitystä, kuinka paljon tuli käveltyä, mutta veikkaan, että ainakin viisi kilometriä meni rikki, koska olin täysin poikki palatessani mantereelle.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ostin maastopyörän ja ihan kunnollisen. Hei hei pesäpallo ja tervetuloa hikiset metsät.
 

ace

Jäsen
Korkeasaaressa oli tänään vain kourallinen ihmisiä, joten pääsin rauhassa viettämään todella nautinnolliset kolme tuntia elukoiden kanssa. Aika monta elikkoa tuli nähtyä, mutta ei ilvestä, ahmaa, saukkoa eikä myöskään näätää. Leijonat ja tiikerit olivat aikas kaukana ja rötköttivät auringonpaisteesta nauttien, kuten tekivät myös leopardit. Ei mitään käsitystä, kuinka paljon tuli käveltyä, mutta veikkaan, että ainakin viisi kilometriä meni rikki, koska olin täysin poikki palatessani mantereelle.
Näkyikö paarmaa?



 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen yön aikana ilmeisesti onnistunut aineellistumaan Siperiaaan. Päättelin asian, kun katsoin aamun pakkaslukemia (-22 astetta). Eikös nyt pitänyt olla aikainen ja lämmin kevät? Ei ole.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen yön aikana ilmeisesti onnistunut aineellistumaan Siperiaaan. Päättelin asian, kun katsoin aamun pakkaslukemia (-22 astetta). Eikös nyt pitänyt olla aikainen ja lämmin kevät? Ei ole.

Ai Stadissa vai! Päättelin suosikkijoukkueesta. Ei ole todellista, en mene ulos tänään.

Jaahas, miinus neljää näyttää sää Helsingissä, joten ilmeisesti HIFK-seuraa kannatetaan myös jossain muualla kuin Helsingin Kallion kauniissa kaupunginosassa. Tosin olen varmaan ainoa lätkäjätkä täällä, nämä muuthan ovat idiootteja. Ai vittu että vituttaakin tämä porukka.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pitkälti yli vuosikymmenen ajan (vuodesta 2009 lähtien) olen haaveillut lemmikkieläimen hankkimisesta. Vaihtoehtoja on tasan kaksi: kissa tai koira. Muutama vuosi sitten kävin allergiatesteissä, joissa päätin selvittää, olenko allerginen koirille, sillä jostain olin saanut sellaisen käsityksen, että saattaisin olla. Labratuloksista ilmeni, että en ole allerginen, ja siitä lähtien olen kärsinyt pahasta koirakuumeesta. Sattuneesta syystä pelkkä ajatus lemmikin hankkimisesta noina ns. pimeinä vuosina tuntui täysin mahdottomalta, mutta nyt tilanteeni on toisenlainen.

Hankinta ei ole vielä ajankohtainen, vaan olen päättänyt siirtää sen ensi vuoteen, jolloin olen toivoakseni paremmissa varoissa. Helsingin eläinsuojeluyhdistyksellä on kyllä kohtalaisen paljon kotia odottavia kissoja ja koiria, mutta koska olen jo aiemmin onnistunut enemmän tai vähemmän kasvattamaan ja elättämään kahta kissaa 14 vuoden ajan, en halua ottaa seurakseni aikuista lemmikkiä. Pentuvaihe on niin tärkeä osa omistajan ja lemmikin välisen suhteen kehittämistä, että se on ainoa vaihtoehto minulle.

Enää vain pitäisi miettiä, kumman puoleen tulen kallistumaan. Olen vuosien saatossa lukenut satoja artikkeleita koirista ja myös kissoista, joten ainakin kissojen suhteen koen olevani varsin hyvä omistaja, mutta jotenkin ajatus koirasta on alkanut todella houkuttaa. Voisin tietenkin hommata kummatkin eli koiran ja kissan, vaikka se tulisikin olemaan aikamoinen rahallinen satsaus. Mutta toisaalta: olen helvetin eläinrakas ihminen ja nämä 13 vuotta, jotka olen viettänyt ilman lemmikkiä, ovat olleet todella raskaita henkisesti. Lemmikeissä on se hyvä puoli, että ne tuovat tasapainoa elämään ja lohtua myös niinä kaikkein heikoimpina hetkinä.

Koen olevani nykyään huomattavasti vastuullisempi, tasapainoisempi ja fiksumpi ihminen kuin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten, joten kumman tahansa sitten valitsenkin kumppanikseni, tiedän sen saavan osaltani paljon rakkautta, hellyyttä sekä yhdessäoloa. Olen valmis olemaan lemmikin omistaja, siis ensi vuonna tähän aikaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tästä päivästä jäi kyllä hyvä maku suuhun. Ehdottomasti plus-merkkinen päivä alkaa olemaan ehtoopuolella. Tämä päivä on ollut varmaankin yksi edellisten kahden kuukauden parhaimmista päivistä, tai jopa yksi alkuvuoden parhaimmista päivistä.

Olin tämänkin päivän osastolla mutta se toki vain korostaa sitten sitä että vuorokausi on ollut onnistunut kun lähtökohdat eivät kuitenkaan olleet järin kaksiset. Täällä osastolla on ollut vaan tänään minulle niin mielekästä tekemistä.

Ensin oli aamupäivällä vähän yli kahden tunnin ruokaryhmä. Meidän ruokaryhmä kokoontuu kokkaamaan kolmena peräkkäisenä viikkona ja ensimmäisen kokkailukerta oli tänään. Meitä potilaita ryhmässä on kolme ja minä tosiaan olen yksi niistä. Yksi teki pääruoat, yksi alkuruoat ja minä vastasin jälkiruoasta joka oli nyt valintani mukaan letut eli ohukaiset.

Pääruokana oli mantelikalaa ja perunamuussia, alkuruokana katkarapusalaattia ja jälkiruokana näitä paistelemiani ohukaisia. Letutkin onnistuivat todella hyvin ja ne olivat makoisia kermavaahdon ja mansikkahillon kanssa.

Ja mikä tuon ryhmän osalta oli parasta niin se että oli yli kahden tunnin ajan virkistävää ja kiinnostavaa toimintaa. Sai ajan hienosti kulumaan.

Sitten lepäsin pari tuntia ja sen jälkeen meitä lähti viisihenkinen miesseurue uimaan ja saunomaan täällä sairaalan tiloissa. Uiminen ja saunominenhan ovat lempipuuhiani niin tykkäsin noistakin aktiviteeteista.

Sitten oli päivällinen ja vielä äsken kävin sairaalan kanttiinissa syömässä parit täytetyt patongit niin ei tarvitse aina syödä noita samoja leipiäkään iltapalaksi.

Kovin on nopeasti mennyt tämä päivä. Ja ei ole tänään ollut sellaista mietiskelyä miten saisi tämän vuorokauden kulumaan. Nämä on aika harvinaisia päiviä osastolla että vuorokausi maistuu hyvin vähän tylsältä puulta.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutama huomio päivän uutistarjonnasta yksinkertaistaen:
  • Ukrainalaisten sotaa pakenevien naisten ja lasten auttaminen on rakenteellista rasismia (Amnesty International).
  • "nyt saa loukata homoseksuaaleja ilman seuraamuksia" kertoo "tekstianalyytikko" muistamatta, että ihmisiä on saanut loukata melko vapaasti tähänkin asti. Lisäksi kyse ei ollut kunnianloukkauksesta vaan syyte koski kiihottamista kansanryhmää vastaan.
Tätä ette ole uutisissa vielä nähneet, mutta vapaasti tarjottavissa mille tahansa medialle seuraava skuuppi:

"Vanhempi mies käytti runsaasti energiaa pohtiessaan päivänpolttavia asioita - tuhosiko mies maailman käyttäen fossiilista energiaansa?"
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Onkohan kukaan virassa ollut Yhdysvaltain presidentti viimeisen 30 vuoden aikana allekirjoittanut yhtäkään lakia sillä lailla, että hänen seurassaan olisi ollut alle viisi henkilöä? Varsinkin tällä vuosituhannella noiden sivustakatsojien määrä on noussut lähelle 50 todistajaa, jonka vuoksi ovaalihuone alkaa toisinaan käydä varsin pieneksi, joten aika moni tuollainen tapahtuma on kuvattu Valkoisen talon puutarhassa. Näin suomalaisena täytyy todeta, että tuollainen systeemi näyttää varsin hölmöltä, mutta ilmeisesti showta rakastavat jenkit tykkäävät tuollaisesta.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älkää yleistäkö yksittäisten tapauksien kautta - esimerkiksi kaikki vanhemmat miehet eivät ole typeriä, seksistisiä vaimonhakkaajia eivätkä pillun perässä juoksijoita tai homo-, russo-, tms foobikkoja - useimmiten tällaiset ajatukset syntyvät teidän omissa päissänne. Varjelkaa päitänne ennakkoluuloilta - elämä on siten paljon helpompaa.

Taas oli pakko.
 

redpecka

Jäsen
Ajattelin kysyä jotain, mutta kun tarpeeksi mietin niin ei mulla mitään kysyttävää ollutkaan. Kelasin jo dialogin läpi päässäni, kuten meillä yksinäisillä on tapana.

Silti on häiritsevää kun joku lähisukulainen alkaa spämmää mielipiteitään mun sähköpostiin. Kai niihin pitää vaan kuitata että yeah, right, eso es, eteenpäin, kekkonen, darwin & juice.
 

Glove

Jäsen
Ajattelin kysyä jotain, mutta kun tarpeeksi mietin niin ei mulla mitään kysyttävää ollutkaan. Kelasin jo dialogin läpi päässäni, kuten meillä yksinäisillä on tapana.

Silti on häiritsevää kun joku lähisukulainen alkaa spämmää mielipiteitään mun sähköpostiin. Kai niihin pitää vaan kuitata että yeah, right, eso es, eteenpäin, kekkonen, darwin & juice.
Suku on pahin. Omat kontaktit sukulaisiin on tänä vuonna ollut tekstiviestit serkulta ja tädiltä, kun toivottivat hyvää syntymäpäivää. Sukua kyllä riittäisi, serkkujakin on yli 70 (tai oli sillon kun viimeksi laskin.)
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Suku on pahin. Omat kontaktit sukulaisiin on tänä vuonna ollut tekstiviestit serkukta ja tädiltä, kun toivottivat hyvää syntymäpäivää. Sukua kyllä riittäisi, serkkujakin on yli 70 (tai oli sillon kun viimeksi laskin.)
Minullakin on paljon sukulaisia, joista äidin puoleisiin olen ollut enimmäksiin yhteyksissä viimeisten vuosikymmenien aikana ja pakko se on myöntää, että tuo sukuhaara muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on alkanut tuntua todella raskaalta taakalta. Ennen koronaepidemiaa olin harvakseltaan yhteyksissä heihin päin, mutta nykyään kaikenlainen yhteydenpito on katkennut ja oikeastaan se ei juurikaan haittaa minua, sillä tämä sukuhaara tuntuu olevan hieman sisäänpäin lämpiävää.
Rajan takana olevat sukulaiset ovat kuitenkin sellaisia, että haluaisin todellakin tutustua heihin, mutta ongelmana on se, että en tiedä heistä muuta kuin sukunimen ja lisäksi on hyvin todennäköistä, että heidän puhekielensä rajoittuu vain venäjään, koska he jäivät asumaan rajan taakse Neuvostoliiton ottaessa itselleen rajantakaisen Karjalan.

Faijani puoleinen suku puolestaan sellainen, johon haluaisin taas päästä tutustumaan, koska se on jäänyt minulle niin etäiseksi. Ollessani alle kouluikäinen sekä aavistuksen vanhempikin olin usein tekemisissä heidän kanssaan, mutta nuokin tapaamiset alkoivat vähetä sitä mukaa, kun vanhempani alkoivat erakoitua ja vetäytyä omiin oloihinsa, koska he käsittääkseni halveksivat omia sukulaisiaan.

Minulla on sukua esim. Salossa ja tietenkin Turussa, joissa olen käynyt muutaman kerran viimeisen kymmenen vuoden aikana ja olen kovasti tykästynyt muutenkin koko Varsinais-Suomeen, josta vuonna 1984 edesmennyt ukkini oli kotoisin. Ainoa asia, jota tiedän tuosta suvusta, on parin sukulaisen nimi, mutta heidän kanssaan olen viimeksi jutellut 28 vuotta sitten mummoni hautajaisissa enkä osaa kuolemaksenikaan sanoa, ovatko he enää noilla seuduilla vai ovatko he muuttaneet pois.
 

redpecka

Jäsen
Suku on pahin. Omat kontaktit sukulaisiin on tänä vuonna ollut tekstiviestit serkulta ja tädiltä, kun toivottivat hyvää syntymäpäivää. Sukua kyllä riittäisi, serkkujakin on yli 70 (tai oli sillon kun viimeksi laskin.)
No on siinä populaa. Olitkos sinä jostain Oulun suunnalta? Se varmaan osaltaan selittää.

Ja ei muakaan nyt oikeestaan hirveesti ahdistella sähköpostissa, mutta se vähäkin ärsyttää kun tulee fiilis, että minä en tiedä asioista mahdollisesti mitään ja minua pitää varmuuden vuoksi opastaa kuinka maailma sitä ja politiikka tätä. No en minä tiedäkään asioista mitään, mutta tavallaan se mua suojeleekin kaikelta vaikuttamisyrittämiseltä.

Tyhmyys on ihan aliarvostettua. Se "Mikrosoftin" puhelinsetäkin paiskasi luurin korvaan ennen kuin ehti antaa mitään tilinumeroita mihin maksaa kun huomasi, ettei tuo tyyppi varmaan edes tiedä mikä on bitcoin, kuten en olisi tiennytkään. Luulen, että huijaukset menee paremmin läpi ihmisiin jotka pyrkivät olee fiksuja, sellaisille joiden pelikirjaan ei kuulu ikinä sanoa, että öh, nyt en oikein ymmärrä.

Noniin, tulipa fiksu olo kun sain kerrottua kuinka kaikki muut on tyhmiä. Helvetti. Pakko lähteä ulos, josko vaikka joku lähisukulainen lähtisi kaljalle...
 

redpecka

Jäsen
Joo ihan syntyjään oululainen, mutta älä minua mihinkään uskonlahkoon liitä.
Jollain silti pitäisi selittää tuo serkkujen määrä. Ehkä sukusi on vain kova panee. Mulla on serkkuja ehkä kaksi. Meidän suku on vissiin tämmöinen sympaattinen pienpanimo. Jonka taru loppuu kun me sisarukset kuollaan kun kukaan ei ole lisääntynyt. Tai on yksi. Toisaalta mua ei kiinnosta kuka on kenenkin perillinen, kunhan joku pallolla tekee lapsia. Vain siten voidaan päästä alfakentaureihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös