Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 337 910
  • 66 856

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Olipa hyvä tuuri. Ajattelin juuri äsken perua C Moren kun ei sieltä tule enää katsottavaa. Peruin ja tuli teksti "Tilaus peruutettu. Katseluoikeutesi säilyvät 8.1. klo 19 saakka".

Taskurahoja mutta silti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olipa hyvä tuuri. Ajattelin juuri äsken perua C Moren kun ei sieltä tule enää katsottavaa. Peruin ja tuli teksti "Tilaus peruutettu. Katseluoikeutesi säilyvät 8.1. klo 19 saakka".

Taskurahoja mutta silti.
Oon aina miettinyt että jos aloittaa katselun vaikka 18.59 niin jatkuuko se katselu kuitenkin sinne asti mihin joku ohjelma kestää vai katkeaako kesken kaiken?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meidän pihan bunkkerissa on Suomen lippu liehumassa. Bunkkerista on kuulemma hyvä ampua venäläisiä ja englantilaisia. On hyvä tietää vihulaisensa...
Siis tämä on näitä veljen lasten juttuja. En tiedä mistä noita juttuja ovat napanneet... Ja tuo bunkkeri on lumikasaan kaivettu luola, tunneli ja kuoppa. On siellä kuulemma kompostikin...
 

Liitteet

  • IMG_20220108_151355_HDR~2.jpg
    IMG_20220108_151355_HDR~2.jpg
    790,4 KB · kertaa luettu: 51

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Meidän pihan bunkkerissa on Suomen lippu liehumassa. Bunkkerista on kuulemma hyvä ampua venäläisiä ja englantilaisia. On hyvä tietää vihulaisensa...
Siis tämä on näitä veljen lasten juttuja. En tiedä mistä noita juttuja ovat napanneet...
Joku sotahistoriallinen TikTok-tili? Meille riitti korkkarit, eli Korkeajännitykset.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän pihan bunkkerissa on Suomen lippu liehumassa. Bunkkerista on kuulemma hyvä ampua venäläisiä ja englantilaisia. On hyvä tietää vihulaisensa...
Siis tämä on näitä veljen lasten juttuja. En tiedä mistä noita juttuja ovat napanneet... Ja tuo bunkkeri on lumikasaan kaivettu luola, tunneli ja kuoppa. On siellä kuulemma kompostikin...
Joskus pitäis ottaa asiaksi kierrellä niitä ensimmäisen maailmansodan aikaan Helsingin ympärille rakennettuja vallihautoja. Muutamassakin paikassa oon käynyt, mutta en esim. tossa vieressä olevalla Ormusmäellä.

 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kävin hakemassa kaupasta kilon irtokarkkeja ja megapussin sipsejä leffailtaa varten. Torstaina ja perjantaina katseltu episodit seiska ja kasi, joten tänään vuorossa The Rise of Skywalker. Lapset tykänneet näistä uusista paljon enemmän kuin minä. Eipä heidän toki olekaan tarvinnut odottaa Jedin Paluun jälkeen 30 vuotta nähdäkseen tarinalle jatkoa, lähinnä kolme viikkoa.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Kävin hakemassa kaupasta kilon irtokarkkeja ja megapussin sipsejä leffailtaa varten. Torstaina ja perjantaina katseltu episodit seiska ja kasi, joten tänään vuorossa The Rise of Skywalker. Lapset tykänneet näistä uusista paljon enemmän kuin minä. Eipä heidän toki olekaan tarvinnut odottaa Jedin Paluun jälkeen 30 vuotta nähdäkseen tarinalle jatkoa, lähinnä kolme viikkoa.

Kai ostit myös "Rise of SaiPan"?
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Onhan se kiva, kun omat lapset on teinejä, toinen mukamas aikuinen jo. Mutta yksi ehkä eniten vituttavia asioita noissa on, että ne ei syö kunnolla. Isipappa kantaa ruokaa kotiin, tekee gourmet safkaa, niin saa olla tämän tästä olla heittämässä sapuskaa roskiin, kun ei ole nälkä, kun ovat syöneet muualla. No, sitten kun en tee ruokaa, niin sitten kitistään, kun ei oo ruokaa tehtynä.

Toinen eniten vituttava asia on uusi ajokortti ja mun auto. Olen antanut auton käyttöön, kun en sitä itse tarvitse, sillä ehdolla, että se pysyy kunnossa. No, auton takapenkki oli lähes koskematon ja auto ollut aina tiptop, niin eilen pummasin kyydin pojalta kauppaan ja ai saatana missä kunnossa se penkki onkaan ja muutenkin auto on ollut kuin kaatopaikka sen pari kuukautta. Yöllä laitoin sitten ukaasin, että auto pestävä sisältä siihen kuntoon, kuin se oli ennen pojan korttia tai auto menee pois vakuutuksista.

Nyt meidän pitäisi yhdessä siivota, mutta ei noita hereille saa. Ehkä haen kaljaa ja jätän ruokatarvikkeita jääkaappiin pilaantumaan.

Edit. Olen myös sanonut, että mun 32 vuotiasta autoa ei sitten tuunata millään tavalla, ainoastaan stereot voi laittaa, niin tuo saatana oli laittanut siihen puolen perseen kokoisen suomenlipputarran takasivulasiin. Nyt en kehtaa sillä ajella, kun luullaan pian persuksi. Ai perse.

Mä ymmärrän sua ja en pysty antamaan anteeksi. Mulla oli isoisän Almera -04 ja 34tkm mittarissa. Auto oli kuin pakasta vedetty. Ruostesuojattu. Ajoin sillä sillä viisi vuotta ja myin työkaverille (98tkm). Se kusipää osti sen pojallensa 18v. joka raiskasi auton kuukaudessa. Oli pörinäputkea, vitulliset bassot kontissa ja kusisesti tummennetut kalvot kuplilla. Kehtasi nulikka sanoa "paska auto kerrassaan!"

Olisi vaan pitänyt viedä se mökille pukille ja ajaa 40 vuoden päästä "harvinaisuudella".
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Älkää nyt itkekö noista vanhoista autoista. Ainahan niissä jotain vikaa on, mutta korjaaminen on halpaa.

Minulla on alle 50k ajettu auto telakalla. Todennäköisesti kytkin paskana ja starttimoottori myös. Näin päättelin itse. Merkkihuollon kaveri arvioi remontin hinnaksi 2 000 - 3 000 euroa, jos osia saa, korona kuulemma vaikeuttaa. Pitää katsoa vielä takuuasiat, mutta en ole kovin luottavainen. Auto on vähän ajettu, mutta liisari vuodelta 2017.

Tällaisissa tilanteissa on ikävä sitä vanhaa kunnon Fokkeria eli Focusta, joka oli ensimmäinen autoni. Sen kanssa osasi tehdä jotain itsekin, ja tarvittaessa appiukko auttoi. Mutta se olikin vielä sellainen old school-auto.

Omalla kokemuksellani uskaltaisin väittää, että elämä vanhojen autojen kanssa on helpompaa. Näiden uusien kanssa ei osaa tehdä mitään itse, ja mahdolliset remontit ovat todella kalliita.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
.

Omalla kokemuksellani uskaltaisin väittää, että elämä vanhojen autojen kanssa on helpompaa. Näiden uusien kanssa ei osaa tehdä mitään itse, ja mahdolliset remontit ovat todella kalliita.
Juuri näin. Huomasin alkuviikosta, että toinen etuvalo on pimeä. Katsoin ohjekirjasta miten polttimo vaihdetaan. Helppoa kuin mikä. "Irrota akku ja lasinpesunestesäiliö...."
Sain ajan huollosta seuraavaksi päiväksi. Vaihdatin molemmat polttimot. Vain 60€ töineen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juuri näin. Huomasin alkuviikosta, että toinen etuvalo on pimeä. Katsoin ohjekirjasta miten polttimo vaihdetaan. Helppoa kuin mikä. "Irrota akku ja lasinpesunestesäiliö...."
Sain ajan huollosta seuraavaksi päiväksi. Vaihdatin molemmat polttimot. Vain 60€ töineen.
On muuten omassakin mm nuo samat vaiheet kerrottu ohjekirjassa, mutta todellisuudessa sen polttimon mahtuu kyllä vaihtamaan ilman purkamisiakin. En sitten tiedä onko jotain moottori- tai markkinakohtaisia eroja vai mistä johtuu.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Juuri näin. Huomasin alkuviikosta, että toinen etuvalo on pimeä. Katsoin ohjekirjasta miten polttimo vaihdetaan. Helppoa kuin mikä. "Irrota akku ja lasinpesunestesäiliö...."
Sain ajan huollosta seuraavaksi päiväksi. Vaihdatin molemmat polttimot. Vain 60€ töineen.
VW? Nipponiin sai kaiken myös tusinainsinööri vaihdettua, jopa laturin hihnan kun juutuubista löysi vireon.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikoinaan vaihdoin pimeänä marraskuisena iltana polttimoa edelliseen autooni motonetin parkkipaikalla. Molemmat ajovalot meni pimeäksi, niin oli duunin jälkeen käytävä ostamassa uudet ja vaihdettava samantien, että pystyy ylipäänsä kotiin ajamaan. Silloisessa autossa polttimoiden vaihto tapahtui eturenkaan edessä olevan roiskeläpän kautta. Eli sitä piti avata ja raottaa ja käsikopelolla etsiä polttimo ja piuhat käsiinsä. Oli sen verta vittumainen operaatio ja "pienen" kiroilun kautta sain yhden vaihdettua. Tässä kohtaa sitten sitkeämpikin sissi totesi, että nyt riittää ja ajelin yksivaloisena kotiin. Seuraavana aamuna valoisalla uusi yritys ja yhtä vittumaista touhua se oli silloinkin. Vaikeaksi on tehty pelkkä polttimonkin vaihto nykyautoihin.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Aikoinaan vaihdoin pimeänä marraskuisena iltana polttimoa edelliseen autooni motonetin parkkipaikalla. Molemmat ajovalot meni pimeäksi, niin oli duunin jälkeen käytävä ostamassa uudet ja vaihdettava samantien, että pystyy ylipäänsä kotiin ajamaan. Silloisessa autossa polttimoiden vaihto tapahtui eturenkaan edessä olevan roiskeläpän kautta. Eli sitä piti avata ja raottaa ja käsikopelolla etsiä polttimo ja piuhat käsiinsä. Oli sen verta vittumainen operaatio ja "pienen" kiroilun kautta sain yhden vaihdettua. Tässä kohtaa sitten sitkeämpikin sissi totesi, että nyt riittää ja ajelin yksivaloisena kotiin. Seuraavana aamuna valoisalla uusi yritys ja yhtä vittumaista touhua se oli silloinkin. Vaikeaksi on tehty pelkkä polttimonkin vaihto nykyautoihin.
Joo faijan golfiin oli sama. Eli etufillari irti, sitten läppä auki ja sinne käsi ujuttautumaan. Ei muuten ollut 10min vaihto vaan 100min enneminkin ja sitten pullo brändiä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Älkää nyt itkekö noista vanhoista autoista. Ainahan niissä jotain vikaa on, mutta korjaaminen on halpaa.

Minulla on alle 50k ajettu auto telakalla. Todennäköisesti kytkin paskana ja starttimoottori myös. Näin päättelin itse. Merkkihuollon kaveri arvioi remontin hinnaksi 2 000 - 3 000 euroa, jos osia saa, korona kuulemma vaikeuttaa. Pitää katsoa vielä takuuasiat, mutta en ole kovin luottavainen. Auto on vähän ajettu, mutta liisari vuodelta 2017.
Automaattia alle vaan ni ei mee kytkinlevyt sinisiks noilla metreillä. Samalla starttikin säästyy, kun ei jokaisen pysähdyksen jälkeen tarvii uusiks starttailla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Todella maukasta oli se, kun isä pääsi mersumiehenä vittuilemaan: Ne vitun Bemarit! Vaikka tämä onkin Mini, mutta Bemareitahan nämä nykyään ovat käytännössä.

Seuraava kommentti oli: Osta Kia!

No en kyllä vittu ikinä osta. Mieluummin olen ilman. Osta vittu ite, kun aina pitää sitä Mersua käyttää Auto-Sunilla. Öhö öhö.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Todella maukasta oli se, kun isä pääsi mersumiehenä vittuilemaan: Ne vitun Bemarit! Vaikka tämä onkin Mini, mutta Bemareitahan nämä nykyään ovat käytännössä.

Seuraava kommentti oli: Osta Kia!

No en kyllä vittu ikinä osta. Mieluummin olen ilman. Osta vittu ite, kun aina pitää sitä Mersua käyttää Auto-Sunilla. Öhö öhö.

Ai saatana, tämä naurattaa hahahaha! Siitäs mersu mies sai!
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ystäväni Bulgaaro ajoi pelkästään Opeleilla ja aina jotan feelua. Mä kerran vaihdoin sinne jonkun kampiakselin tunnistimen että meni leimasta. Jankkasin sille japskeista, ei kelvannnut. Sitten kun astran kansi höyrysi sanoin vaihda japskiin.. Osti -15 Civicin ja sanonut ettei mitään feelua, nyt dokataan! Ja niin ollaan tehtykkin! @Czescku jos Opel kosahtaa, apu löytyy läheltä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
13 vuotta sitten istuin lentokoneessa matkalla Venezuelaan. Näin jos uskomme Googlea. Ja miksi emme uskoisi. Nyt en lähtisi.

Olen paljon mieluummin mökillä, just saunasta tulleena ja takkaa lämmittäen.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kävin hakemassa kaupasta kilon irtokarkkeja ja megapussin sipsejä leffailtaa varten. Torstaina ja perjantaina katseltu episodit seiska ja kasi, joten tänään vuorossa The Rise of Skywalker. Lapset tykänneet näistä uusista paljon enemmän kuin minä.
Ootko ihan varma että ne karkit riittää lapsillekin?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Klassikkokirjoihin keskittyvä lukuinnostukseni jatkuu, sillä laitoin juuri varaukseen Täällä Pohjantähden alla. Saas nähdä, kuinka kauan tätä opusta joutuu odottamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös