Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 386
  • 66 850

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moi ja terveisiä kaikille. Olen juuri nyt, tänään tässä ja nyt, tällä hetkellä, right now, in the moment, tällä sekunnilla, jne. ruotsin laivan hytissä pojan kanssa, joka opetti juuri nyt, tänään tässä ja nyt, tällä sekunnilla, in the moment ja right now wifin käyttöä. Hassua. Tekniikka on ihmeellistä. Niin tosiaan, oli mulla asiaakin. Tämä matka on taas opettanut mulle sen, että älkää pitäkö omia muistojanne ja ajatuksianne historiasta ainoina oikeina Joku muu on voinut kokea asiat aivan toisin. Annan esimerkin.

Meillä oli aikoinaan koira, joka oli käytöshäiriöinen. Se oli todella rasittava ulkoilutettava, kun rähisi kaikille. Otettiin se aikoinaan meille, kun muuten se olisi lopetettu. Kysyin sitten nyt matkan aikana pojalta ihan muuten vaan, että kuka on sille ollut läheisin koira. Ja poika vastasi juuri tämän koiran. Siksi, koska se on ollut ainoa meidän koirista joka on kiivennyt pojan sänkyyn nukkumaan yönsä. Eli koira, jonka itse olen kokenut työläimmäksi koiraksi, on ollut ainoa koira, joka on antanut pojalle turvaa yöksi.

Tämä olkoon esimerkkinä siitä, että todellisuus vaihtelee kokijan mukaan eikä voida pitää omaa mielikuvaa ainoana oikeana. Tai jotain sinnepäin. Rauhaa ja rakkautta kaikille. Ja antakaa rakkautta eläimille sekä huolenpitoa. Sekä muutama lihapulla. Nyt moido ja moikka. Peace and love and rock'roll.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No niin, alkaa tämä juhannusaatto olla kovastikin ehtoon puolella. Oli kyllä kylmä, tuulinen ja sateinen päivä. Yöllä oli ollut pariin kertaan sähkötkin poikki ja satoi ihan valtavasti. Päivällä pätkäisi sähköt kerran juuri kun olin katsomassa ohjelmaa haista. Ei ne ollut niin kauaa pois että olisin ehtinyt sohvalta nousta.

Kyllä meidän oli tarkoitus istua juhannusjuhlissa isäntäparin terassilla mutta oli liian ilkeä ilma siihen. Oltiin sitten sisällä. Jätin herran sinne juhlimaan kun lähdin puolen yhdeksän aikaan kotiin. Enkä minä lähde sitä enää sieltä hakemaan, saa jäädä yöksi. Johan ne siellä minun tehdessä lähtöä kaiveli miesporukassa kaapista peittoja ja tyynyjä ja todella hauskaa tuntui olevan.

Ja oikein hauskaa juhannuspäivää kaikille! Sen alkamiseen on vielä reilut puoli tuntia...
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Keksin juuri maataloutta tukevan ja sananvapautta ylistävän, kansanvalistusjuhlan aiheen: olkinuken pieksäjäiset. Kekrin on ominut tämä kurpitsoilu, mutta syksymme on tylsä, joten sato- eli niittokauden lopun alkuun mahtuisi uusi juhlan aihe: Olkinuken mänttäämispäivä. Se olisi syyskuun lauantai, noin kolmannella viikolla. Olkinuket ovat ilmestyneet maahamme ja ne monia harmittavat, niinpä niiden hakkaaminen voisi olla terapeuttinen, kansaa yhdistävä juhlapäivällisyys. Ensin paikkakuntiin jalkautetut mediatutkijat kertoisivat viimeisimmät trendit eli kansansivistyksellisen elementin toisivat, kunnallispoliitikot kertoisivat omat mainoksensa ja sitten kansalaiset päästettäisiin olkinukkein kimppuun, pesäpallomailoin, seipäin jne. Viikatteet olisivat vaarallisia eli kiellettyjä.
Pinata-hengessä, olkinuken pirstaleista paljastuisi poliitiikkojen lupauksia, joita kansalaiset sitten innoissaan tutkisivat.
Ja sitten me mentäisiin ryyppäämään. Paitsi hienommat ihmiset, jotka menisivät analysoimaan yhteiskunnan tilaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko sitä jo niin vanhaks tullu ku kaks päivää ryyppäämistå tekee ruumiiks.

Ei taida kolmatta päivää jaksaa enää.. Hyhhyh mikä olo.

Ammattimiesten vinkkejä otetaan vastaan et millä sais kolmannen päivän helposti menemään.

Ihme juhannus ku on helvetin iso porukka mut riitaa ei oo kellää ollu. Eikös se suomalaiseen juhannukseen aina kuulu tökätä kännissä kaveria puukolla.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ihme juhannus ku on helvetin iso porukka mut riitaa ei oo kellää ollu. Eikös se suomalaiseen juhannukseen aina kuulu tökätä kännissä kaveria puukolla.
Minulla taas oli tarkoitus käydä kaverin kanssa parilla rauhallisella oluella, mutta hetken päästä mukaan tuli kaverini hirveässä kännissä oleva kaveri seurueineen ja kaverin kaverin agenda oli soittaa minulle suutaan ja uhota koko ilta. Jos sitä olisi jäänyt katselemaan pikkutunneille asti, niin olisi varmaan päässyt nujuamaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ammattimiesten vinkkejä otetaan vastaan et millä sais kolmannen päivän helposti menemään.
Joo, kyllä sen tässä iässä saa jo unohtaa pikku hiljaa, kun kahden päivän settikin tekee tiukkaa. Tiukasta puheenollen, niin vastauksena kysymykseesi veikkaisin, että korjaussarja terassilla artesaanioluiden maailmaan tutustuen ei ole kyllä ratkaisu. 40% ja siitä ylöspäin vaan koneeseen. Paljon viinaa, mutta blandiksetkin sitä myöten, ettei viuna maistu ja kunnon känni päälle heti aamusta. Siitä se sitten lähtee, jos on lähteäkseen, tai sitten Nukkumatti armahtaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Joo olipahan kyllä juhannus taas. Naapurin ukko päätti tulla eilen käymään ja oli kyllä niin päissään että oikein kateeksi kävi. Veti sitte könöt tuossa eteisessä ja hirvee vekki silmäkulmaan ja eikun sairaalaan tikattavaksi. Saa kyllä maksaa nuo lasit mitkä hajotti. Tuli sitten takasi ja nyt se nukkuu tuolla vessan lattialla. Se on vähän kuin rahaa laittas pankkiin kun kuuntelee tuota kuorsausta. Vein mä sille tyynyn sentään ja laitoin lattialämmityksen päälle. Annahan kun se herää niin tehdään tilisiirto.

Sämpylä89:lle että voi sitä muutaman loipparin tänään vielä ottaa jos lomat päällä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tämän vuoden SM-viikossa (ei mitään fetissi/jynkkyhommia, joten runkkareille se molo takaisin housuun) kisassa on mukana kanoottipoolo. Tuo on pakko nähdä.

Näin tuota kilpailua ensimmäistä kertaa viime vuonna suorana YLEltä ja leppoista seurattavaahan tuo oli. Jotenkin sympaattinen meininki.

Kaikkee ne saatana keksii. Mikä tuossa kanoottipoolossa on niinkun ideana?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tuossa pienellä aamulenkillä, hölkkäsinhölkkäsin nelisen kilometriä. Täällä paistaa mukavasti aurinko. Nyt syön terassilla (omalla) aamupalaa. Sitten voisi vaikka ryhtyä ruohonleikkuuseen. Avomiehestä ei ole vielä kuulunut mitään. Toivottavasti oli hyvät juhlat...

Ammattimiesten vinkkejä otetaan vastaan et millä sais kolmannen päivän helposti menemään.
Jos oli tarkoitus pysyä tolpillaan ja jokseenkin aktiivisena niin pienet annokset alkoholia tasaisesti päivän aikana muistaen muun nesteytyksen ja syömisen voisi toimia. Itse vannoin viimeiset vuodet kirkkaan viinan nimeen loiventamisessa ja ryyppäämisessä. Välillä kannattaa ottaa torkut jos nukuttaa ja on mahdollista. Ja sehän on selvää että se minkä krapulan tänään viinalla estää palaa huomenna ja ehkä pahempana. Eli parasta (mutta ei mukavinta) olisi selvitä ilman alkoholia lepäillen, juoden (alkoholitonta) ja jotain pientä syöden. Mutta kyllä sinä kaiken tämän tiedät mutta kunhan kirjoittelin. Ja nopeiten päivä menee kun vetää perskännit, nukkuu päivän ja herää illalla vitunmoisessa krapulassa. Olen tuotakin kokeillut, en suosittele.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten pystyy olemaan juomatta sitä kolmatta päivää? Eikö se ole hirveän vaikeaa. Joka solu kaipaa lisää, mutta pistätkin hanttiin.
Krapula on niin paha että suoletkaan ei pysy mahassa. Just kokeilin juoda kossuvissyä niin potkas aika pahasti takasin. Kai se on hyväksyttävä että kaks päivää aamustailtaan ryyppäämistä on mulle maksimi.

Täytyy kunnioittaa ammattimiehiä. Kovaa hommaa tää
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistähän muuten johtuu ku aina tällee krapulassa panettaa x100 normaaliin verrattuna.

Voisin viettää päiväni nainen aisassa ja naaman päällä vuorotellen
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mistähän muuten johtuu ku aina tällee krapulassa panettaa x100 normaaliin verrattuna.
Ei sitä taida tiede osaa selittää. Alkoholi lisää testosteronin määrää ja aamulla arvot on muutenkin korkeammalla. Kun aamulla krapulassa ollaan usein edelleen humalassa niin... Ja edellisenä iltana syntyneet halut joita ei liiallisen alkoholin käytön takia ole voitu toteuttaa (ei seiso yms.) voivat vielä kummitella mielessä.

Ja jos talossa on juotavaa jossa ei ole hiilidioksidia lisätty niin juo sellaista koska kuplat saattaa ärsyttää krapulaista mahaa ja aiheuttaa kuvotusta. Ja minä vedin kyllä viinan puhtaaltaan ja odotin hetken kuvotusta vastaan taistellen ja sitten vasta vettä päälle pienin huikin ja sitten taas kulaus viinaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mistähän muuten johtuu ku aina tällee krapulassa panettaa x100 normaaliin verrattuna.

Voisin viettää päiväni nainen aisassa ja naaman päällä vuorotellen

Olen jostain joskus lukenut/kuullut että kun kusirakko täyttyy nukkuessa niin tämä vaikuttaisi aamujöpötykseen huomattavasti.

Lisätään vielä tämä wikipedian teksti darrasta.

Krapula johtuu suurimmaksi osaksi hermoston yliärtymyksestä. Alkoholi lamaannuttaa hermosoluja muun muassa voimistamalla GABA:n estokykyä. Elimistöllä on luonnollinen pyrkimys tasapainoon ja aivot kehittävätkin toleranssin kumotakseen normaalitoimintaa järisyttävän aineen vaikutukset. Toleranssin kasvaessa hermosolut pystyvät toimimaan nopeammin ja alkoholin eli ”jarrun” poistuessa elimistöstä aivot käyvät ylikierroksilla. Vieroitusoireet ovat kurjimmillaan, kun lähes kaikki alkoholi on poistunut elimistöstä.[2]

Asetaldehydillä on epäilty olevan pientä merkitystä krapulaoireissa, mutta yhteys on vahvistamatta, koska asetaldehydipitoisuus ja krapulaoireet eivät kulje aivan rinnakkain.[2]Asetaldehydi hapettuu edelleen etikkahapoksi. Etikkahappo poistuu nopeasti kehosta aiheuttamatta suuria sivuvaikutuksia, sillä etikkahappoa syntyy myös soluissa normaalin energia-aineenvaihdunnan tuotteena.[3]

Koska alkoholi on diureetti, myös nestehukka on merkittävä tekijä krapulassa.[4]
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja edellisenä iltana syntyneet halut joita ei liiallisen alkoholin käytön takia ole voitu toteuttaa (ei seiso yms.) voivat vielä kummitella mielessä.
Tää on hyvin turhauttavaa ku oot kunnon kännissä. Mieli tekis tehä kaikkia mahdollista ja mahdotonta mut sitten ei muna seiso.

Jännä miten alkoholi saa jossain ruumiinosassa aikaan tommosta.

@Zodiac Joko naapuri on hävinny vessasta ja antanu markkoja?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ei. Antaahan pojan huilata vielä tovi. Varmaan kunhan herää niin kävelee suoraan jääkaapille ja ottaa ensin bissen ja sen jälkeen alkaa vääntää munakokkelia. Se on sitä naapurirakkautta kaikessa komeudessaan.

Edit; Kävin minä pulssin kokeilemassa ja kyllä tuo ilma vielä miehessä kulki
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä tuossa grillailin pimientos de padron- paprikoita ja tälläkään kertaa ei sattunut yhtään tulista mukaan. Olen jostain lukenut että n. joka kymmenennen paprikan pitäisi olla tulisia. Olen kuitenkin noita aika moneen kertaan valmistanut eikä koskaan ole ollut tulisia mukana. Grillailin myös entrecote-pihvin paikallista kyyttöä. En sitä marinoinut vaan maustoin kevyesti suolalla ja pippurilla. Lisäksi tein yrtti-kermaviilikastikkeen.

Täällä on välillä vähän pilveillyt ja sadellut mutta nyt taas paistaa aurinko. Lämmintä näyttäisi olevan ulkona kuustoista astetta. Olen kyllä nyt sisällä kun katselen yleisurheilua Kuortaneelta. Siellä vaikuttaa olevan aika kylmää ja vissiin sateistakin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaaha, tää keho ei vedä enää yhtään viinaa. Korkki kiinni ja miettimään selviimistä.

Mulle on langetettu joku grillimestarin virka. Laitoin porukalle pihvii ja makkaraa tulemaan. No tottakai ne unohtui sinne grilliin. Näinköhän pääsin pois virasta tolla unohduksella. Alkaahan tässä nälkä olemaan. Kukaanhan ei oo ajokuntonen nii kaupassakaan ei voi käydä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moi ja terveisiä kaikille. Olen juuri nyt, tänään tässä ja nyt, tällä hetkellä, right now, in the moment, tällä sekunnilla, jne. ruotsin laivan hytissä pojan kanssa, joka opetti juuri nyt, tänään tässä ja nyt, tällä sekunnilla, in the moment ja right now wifin käyttöä. Hassua. Tekniikka on ihmeellistä. Niin tosiaan, oli mulla asiaakin. Tämä matka on taas opettanut mulle sen, että älkää pitäkö omia muistojanne ja ajatuksianne historiasta ainoina oikeina Joku muu on voinut kokea asiat aivan toisin. Annan esimerkin.

Meillä oli aikoinaan koira, joka oli käytöshäiriöinen. Se oli todella rasittava ulkoilutettava, kun rähisi kaikille. Otettiin se aikoinaan meille, kun muuten se olisi lopetettu. Kysyin sitten nyt matkan aikana pojalta ihan muuten vaan, että kuka on sille ollut läheisin koira. Ja poika vastasi juuri tämän koiran. Siksi, koska se on ollut ainoa meidän koirista joka on kiivennyt pojan sänkyyn nukkumaan yönsä. Eli koira, jonka itse olen kokenut työläimmäksi koiraksi, on ollut ainoa koira, joka on antanut pojalle turvaa yöksi.

Tämä olkoon esimerkkinä siitä, että todellisuus vaihtelee kokijan mukaan eikä voida pitää omaa mielikuvaa ainoana oikeana. Tai jotain sinnepäin. Rauhaa ja rakkautta kaikille. Ja antakaa rakkautta eläimille sekä huolenpitoa. Sekä muutama lihapulla. Nyt moido ja moikka. Peace and love and rock'roll.

Lainasin itseäni, koska olen ainoa asiakirjoittaja koko palstalla kuka ei sorru yleistyksiin. Lisää näitä muistohommia. Olin joku päivä/viikko sitten auttamassa mutsia muuttohommissa. Katselin siinä ku mutsin piti tyhjentää vaatehuone eikä homma edennyt yhtään. Kelasin ettei tästä tuu mitään enkä pääse ikinä kotiin ellen ota hommia omiin käsiin. Sanoin että anna mä tyhjennän ja mee sä muihin hommiin, mä hoidan tän huoneen. Otin siinä sitten ekan esineen käteen, tavallisen näköinen kynttelikkö, joita on 13 tusinassa. Mustaan jätesäkkii heitin sen ja mutsi dyykäs perään. Sanoi, että tämä on ensimmäinen koriste-esine minkä faija ikinä kotiin osti. Siinä vaiheessa tajusin, samalla sekunnilla, että koko asunto on täynnä yhteisiä muistoja mutsin ja faijan yhteisestä elämästä, eikä mun kiire niitä poista. Niinpä me silloin tyhjennettiin asuntoa metsäpurontiellä puolille öin saakka. Välillä kävin laittamassa lamput kattoon. Pointti on siinä että turha kiire pois ja kuunnelkaa toisianne. Tässä ulkonäkökeskeisessä ja hektisessä menossa usein unohtuu se tärkein, lähimmäinen. Rakkaudella Hera80.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko sitä jo niin vanhaks tullu ku kaks päivää ryyppäämistå tekee ruumiiks.

Ei taida kolmatta päivää jaksaa enää.. Hyhhyh mikä olo.

Ammattimiesten vinkkejä otetaan vastaan et millä sais kolmannen päivän helposti menemään.

Ihme juhannus ku on helvetin iso porukka mut riitaa ei oo kellää ollu. Eikös se suomalaiseen juhannukseen aina kuulu tökätä kännissä kaveria puukolla.
Aamulla lonkero ja sitten tiukalla nousuun.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei. Antaahan pojan huilata vielä tovi. Varmaan kunhan herää niin kävelee suoraan jääkaapille ja ottaa ensin bissen ja sen jälkeen alkaa vääntää munakokkelia. Se on sitä naapurirakkautta kaikessa komeudessaan.

Edit; Kävin minä pulssin kokeilemassa ja kyllä tuo ilma vielä miehessä kulki
Minä haluaisin olla sellainen mies joka naapurimökin mamman luo menee vekittämään, sairaalaan, sammuu vessan lattialle ja silti se nainen ei pistä pahaksi. Siinä on ihan vaimo ainesta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Lainasin itseäni, koska olen ainoa asiakirjoittaja koko palstalla kuka ei sorru yleistyksiin. Lisää näitä muistohommia. Olin joku päivä/viikko sitten auttamassa mutsia muuttohommissa. Katselin siinä ku mutsin piti tyhjentää vaatehuone eikä homma edennyt yhtään. Kelasin ettei tästä tuu mitään enkä pääse ikinä kotiin ellen ota hommia omiin käsiin. Sanoin että anna mä tyhjennän ja mee sä muihin hommiin, mä hoidan tän huoneen. Otin siinä sitten ekan esineen käteen, tavallisen näköinen kynttelikkö, joita on 13 tusinassa. Mustaan jätesäkkii heitin sen ja mutsi dyykäs perään. Sanoi, että tämä on ensimmäinen koriste-esine minkä faija ikinä kotiin osti. Siinä vaiheessa tajusin, samalla sekunnilla, että koko asunto on täynnä yhteisiä muistoja mutsin ja faijan yhteisestä elämästä, eikä mun kiire niitä poista. Niinpä me silloin tyhjennettiin asuntoa metsäpurontiellä puolille öin saakka. Välillä kävin laittamassa lamput kattoon. Pointti on siinä että turha kiire pois ja kuunnelkaa toisianne. Tässä ulkonäkökeskeisessä ja hektisessä menossa usein unohtuu se tärkein, lähimmäinen. Rakkaudella Hera80.
Et nyt alota, meillä on jo @abianos ja @Turha Kaukalo , ei mahdu kolmatta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Et nyt alota, meillä on jo @abianos ja @Turha Kaukalo , ei mahdu kolmatta.

Nyt tuut kyllä pyyhkii mun näytön.

@sämpylä89 pari tiukkaa hörppyä niin a vot, homma taas pelittää. Semmosen kymmenen senttiä kossua kun saa naamaan niin nou hätä. Sen jälkeen menee litra tuntiin. Tässä tulee melkein jano kun teidän raportteja suoraan toiminnasta lukee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös