Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 583
  • 66 806

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olipa hienoa tuo Kiekko-Espoon "henkiin herättäminen". Tuo joukkue pelasi silloin SM-Liigaa, kun kyseistä sarjaa aloin seuraamaan. Toivottavasti pelataan joskus samassa sarjassa, mieluiten toki niin, että Espoo tulee ylöspäin, eikä Kerho alaspäin...

Ai niin, toivottavasti ottavat tuon ainoan, legendaarisen logonsa takaisin, näitä Espoon touhuja seuratessa tuokaan ei luultavasti ole mikään itsestäänselvyys.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olipa hienoa tuo Kiekko-Espoon "henkiin herättäminen". Tuo joukkue pelasi silloin SM-Liigaa, kun kyseistä sarjaa aloin seuraamaan. Toivottavasti pelataan joskus samassa sarjassa, mieluiten toki niin, että Espoo tulee ylöspäin, eikä Kerho alaspäin...

Ai niin, toivottavasti ottavat tuon ainoan, legendaarisen logonsa takaisin, näitä Espoon touhuja seuratessa tuokaan ei luultavasti ole mikään itsestäänselvyys.
Ei ne käsittääkseni voi ottaa, kun sen kävi joku porukka vittuillessaan ostamassa tms. Jotenkin niin kuvaavaa koko Espoon tohulle tuollainen. Mutta uusi logo on aika lähellä alkuperäistä toki typerin varjostuksin. Löytyy mm. naamakirjasta.

Lopusta olen täysin samaa mieltä, olikin aika lopettaa se muovinen idioottimaisuus ja alkaa rakentaa touhua perinteiselle pohjalle. Sääli vain että siinä mennee 20 vuotta ennen kuin tuolla on taas se pohja siinä kunnossa kuin se oli, että lapset kantaa tarhassa Kiekko-Espoo pipoa ylpeinä. Kyllä voi yhteen kyläpahaseen mahtua samaan aikaan niin helvetin hyvää tekemistä, kuin Bluessin junnut on saanut aikaan ja sitten johtoon iso läjä täysin käsittämättömiä pellejä. Samaa voisi sitten tokikin laajentaa myös jääkiekon ulkopuolelle. Melkosta touhua.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Et halua tukea heidän toimintaansa, mutta kirjoitit sosiaaliseen mediaan, eli Jatkoaikaan, viestin heidän kampanjastaan. Paljon klikkausta arvokkaampaa on luoda keskustelua ja siihen varsinkin Tuplan kampanja osaltaan tähtää.

Kävin sivuilla lukemassa, klikkasin varmuuden vuoksi kahdesti, jotta saatiin sinunkin kiinnostuksesi rekisteröityä.

Kyseessä on kamppis, jossa haettiin ihmisiä jonkinnäköisen seikkailuohjelman kuvauksiin. Se liittyy jotenkin avaruuteen, sillä matka ilmeisesti päätyy johonkin avaruuskeskukseen Venäjällä. Lisäksi aiemmin tänä vuonna Tupla lähetti yhden patukan käymään avaruudessa. Se oli osa samaa kampanjaa. Ei se välttämättä miljoonia ole maksanut, mutta kyllä tuollainen kokonaisuus alkaa olemaan jo aika arvokas.

Pitäisi käydä varmasti itsekin klikkaamassa jos sillä vain varmistetaan, että mainoksessa heiluva ääliömäisen oloinen suomiräppäri Prinssi Jusuf lähetettäisiin Venäjältä käsin avaruuteen ja jätettäisiin sinne Tuplaa syömään.

Jos on rahaa käytössä niin siirtäisivät ennemmin Tuplan tuotannon takaisin Suomeen avaruuskampanjoiden sijasta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Melkonen tipu kävi Kukkumäen Teboililla tankkaamassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Melkonen tipu kävi Kukkumäen Teboililla tankkaamassa.
Voisin kuvitella että sellaisella pienellä ja pörröisellä otuksella on hieman hankalaa tuon polttoainapistoolin kanssa. Tai no tokikin jos kävi tankkaamassa niin hengen kuin ruumiin ravintoa niin sitten onnistui varmasti. Missähän sen emo oli, kun tähän aikaan nuo poikaset on vielä aika maailman armoilla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen pitelin ihan muutaman päivän ikäistä tipua käsissäni, ja olihan se melkoista. Yllätyin että se on ihan luiseva, vaikka näyttää pörröiseltä. Sekin oli uutinen, että se kana joka niitä tipuja oli hautonut ja nytkin lämmitti, ei välttämättä ole niiden kaikkien tipujen äiti, vaan se kana on vaan äkännyt, että tuossapa paljon (olikohan seitsemän maaginen luku) munia, alan hautoa.
Samalla opin myös, että "perheen musta lammas" ilmaisu perustuu todellisuuteen sikäli, että naaraslammas eli uuhi herkästi hylkii tai potkii mustia tai muuten poikkeavan värisiä karitsojaan (karitsoitaan?) pois tissiltä. Ei ole tasa-arvo vielä valmis.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaksi kertaa tänään paskalla. Mielenterveys kiittää. Menkääpäs tekin.
No kunhan menen töihin niin homman voi aloittaa paskalla käymisellä. Sitten jos tulee myöhemmin työvuoron aikana tarvetta niin voi ennen töistä poistumista hoitaa homman. Eipähän tarvitse vessapaperia ostaa niin tiheään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No kunhan menen töihin niin homman voi aloittaa paskalla käymisellä. Sitten jos tulee myöhemmin työvuoron aikana tarvetta niin voi ennen töistä poistumista hoitaa homman. Eipähän tarvitse vessapaperia ostaa niin tiheään.
Aina sanonut että järjettömin päätös aikoihin oli kun vanhukset vapautettiin kotitalouksien jätevesiasetuksesta. Vaikka vanhat ihmisethän ne on just niitä jotka on vaan kotona ja kakkaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Aina sanonut että järjettömin päätös aikoihin oli kun vanhukset vapautettiin kotitalouksien jätevesiasetuksesta. Vaikka vanhat ihmisethän ne on just niitä jotka on vaan kotona ja kakkaa.

Vaippojakin kuluu enemmän kuin lapsilla. Ympäristörikollisia kaiken lisäksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No kunhan menen töihin niin homman voi aloittaa paskalla käymisellä. Sitten jos tulee myöhemmin työvuoron aikana tarvetta niin voi ennen töistä poistumista hoitaa homman. Eipähän tarvitse vessapaperia ostaa niin tiheään.
Tiedän monia jotka ei voi/halua/kykyne käymään töissä paskalla. No kun se on niin noloa, siitä tulee hajua ja joku voi kuulla. Voi hitsi mitä paskaa?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tiedän monia jotka ei voi/halua/kykyne käymään töissä paskalla. No kun se on niin noloa, siitä tulee hajua ja joku voi kuulla. Voi hitsi mitä paskaa?

Kävin kerran lentokentällä paskalla, tai ainakin yritin, sillä tuloksella että kauheaa rupsutusta vaan tuli ulos. Viereisessä kopissa istui joku, mutta piti ilmeisen hyvin pokkansa. Reissu oli paska reissu, mutta tulipa käytyä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tiedän monia jotka ei voi/halua/kykyne käymään töissä paskalla. No kun se on niin noloa, siitä tulee hajua ja joku voi kuulla. Voi hitsi mitä paskaa?

Vaikka siitä maksetaankin, niin on se silti todella epämiellyttävää. Tuolla on sen verran isot toimitilat, että invavessojakin on.

En ole todellakaan ainoa kuka niitä käyttää ja saa olla enemmän rauhassa, jos on pakko. Se olisikin sitten nolo tilanne, jos poistuessa joku oikeasti tarvitseva olisi jossain siinä odottamassa. Vielä ei ole niin ainakaan käynyt.

Jos kyse ei ole krapularipulista, niin en kyllä ymmärrä miten silloin pitää töissä paskoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sain äsken huokaista helpotuksesta. Olin jo tosi masentuneissa fiiliksissä, pelasin pokeria peliautomaatilla ja olin häviämässä 20 euroa. Se olisi siis ollut jo iso raha ainakin minulle. Mutta sitten kun pelasin viimeisiä rahojani jotka oli koneeseen syötettynä, niin satuin voittamaan jopa 32 euroa! Nyt olen sitten vähintäänkin omillani. Voitin kaikki rahat takaisin jotka olin lähinenneisyydessä pelannut.

Nyt kävi hyvä tuuri, mutta jatkossa pitäisi olla suosiolla pelaamatta kokonaan näitä peliautomaatteja. Rahatilanne minulla on kuitenkin valmiiksi jo tiukka ja todennäköisyys sille että näillä koneilla häviää vain rahansa lienee aika iso?

Riippuvaiseksihan noille koneille äkkiä tulee ja eipä taida siihen riippuvaisuuteen olla edes samanlaista lääkettä kehiteltynä kuin alkoholiriippuvaisuuteen eli antabus?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Nyt kävi hyvä tuuri, mutta jatkossa pitäisi olla suosiolla pelaamatta kokonaan näitä peliautomaatteja. Rahatilanne minulla on kuitenkin valmiiksi jo tiukka ja todennäköisyys sille että näillä koneilla häviää vain rahansa lienee aika iso?

Jos niistä joskus voittaa niin se on vain kannustin jatkopelaamiseen. Pääjuoni on kuitenkin se, että vaikka pelaisit maailman tappiin asti niin tulet häviämään kaiken. Ei ne muuten kannattaisi. Mummorullat for the win, kun pää on niin pehmeä jo heillä.

Riippuvaiseksihan noille koneille äkkiä tulee ja eipä taida siihen riippuvaisuuteen olla edes samanlaista lääkettä kehiteltynä kuin alkoholiriippuvaisuuteen eli antabus?

Alkoholiriippuvaisuuden jos parantaa antabuksella niin saa olla melkoinen taikuri. Mummorullaan on paras parantumiskeino kuolema.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juokaas nyt pojat ja tytöt alkoholia, kuten kunnon ihmiset, ja kirjoitelkaa kalsarikänniketjuun jotain päätön... siis rakentavia juttuja, kuten on tarkoitettu.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sain äsken huokaista helpotuksesta. Olin jo tosi masentuneissa fiiliksissä, pelasin pokeria peliautomaatilla ja olin häviämässä 20 euroa. Se olisi siis ollut jo iso raha ainakin minulle. Mutta sitten kun pelasin viimeisiä rahojani jotka oli koneeseen syötettynä, niin satuin voittamaan jopa 32 euroa! Nyt olen sitten vähintäänkin omillani. Voitin kaikki rahat takaisin jotka olin lähinenneisyydessä pelannut.

Nyt kävi hyvä tuuri, mutta jatkossa pitäisi olla suosiolla pelaamatta kokonaan näitä peliautomaatteja. Rahatilanne minulla on kuitenkin valmiiksi jo tiukka ja todennäköisyys sille että näillä koneilla häviää vain rahansa lienee aika iso?

Riippuvaiseksihan noille koneille äkkiä tulee ja eipä taida siihen riippuvaisuuteen olla edes samanlaista lääkettä kehiteltynä kuin alkoholiriippuvaisuuteen eli antabus?
Pysy kaukana niistä. Mitä vähemmän sinulla on rahaa, sitä vähemmän sinulla on varaa pelata!

Muistaakseni Naltrexonea on kokeiltu peliongelmaisiin ainakin jollain menestyksellä. Väittäisin että vastikään oli joku muukin uutinen missä oli jollain tavalla, en muista millä hoidettu ja saatu ihan tieteellisiä tuloksia, tämä liittyi muistaakseni proteiinin saantiin, suklaaseen tms. Hitto kun muistasin. Ei kun hei se olikin joku nenäsumute, joo sitä jos vetäsi kaupan kassalla niin se vähensi halua mennä pelikoneelle, en muista nyt ainetta.

No nyt löyty eli naloxone tms. ja nenäsumute.
Nasal spray aimed at tackling gambling addiction to be trialled in Finland | Science | The Guardian (linkki the guardianiin)
Olikin ihan suomalainen tutkimus, tässä vielä YLE:n juttu. Ainutlaatuinen suomalaistutkimus: Voiko pakoksi muuttuneita mielihaluja hillitä nenäsuihkeella? | Yle Uutiset | yle.fi
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään alkoi taas polttopuusouvi. Kaadettiin viikonloppuna pari puuta tuosta lähimetsästä. Tänään katkoin ne ja aloin pilkkomaan. Kyllä puiden hakkaaminen on kivaa puuhaa. Se on mukavan fyysistä, tulee vähän hikikin ja saa onnistumisen iloa kun saa puun halki. Suurin osa talvella käyttämistämme puista kyllä tulee tehtyä veljen klapikoneella. Mutta välillä on kiva tehdä polttopuista ihan alusta saakka.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pysy kaukana niistä. Mitä vähemmän sinulla on rahaa, sitä vähemmän sinulla on varaa pelata!

Muistaakseni Naltrexonea on kokeiltu peliongelmaisiin ainakin jollain menestyksellä. Väittäisin että vastikään oli joku muukin uutinen missä oli jollain tavalla, en muista millä hoidettu ja saatu ihan tieteellisiä tuloksia, tämä liittyi muistaakseni proteiinin saantiin, suklaaseen tms. Hitto kun muistasin.

Suomen Kuvalehdessä (SK 22, 1.6.2018) on taas peliongelmaisista asiaa otsikolla "Kun kolikko vie". En ole vielä lukenut, niin en tiedä onko hoidoista minkä verran mainittu. Tuossa se odottaa lukemista heti kun pääsen alkoholi- ja nettiriippuvuudesta eroon.

Karuja juttuja nuo on ja pysykää pois noista automaateista mitkä on rakennettu niin, että voitolle ei voi kukaan jäädä. Eihän niitä koneita olisi muuten varaa olla ja jostain syystä tuo ei ole kaikille selvää.

Jos haluaa pelata, niin kannata pelata vaikka jalkapallon MM-kisoihin jotain hupivetoja mistä voi saadakin tuottoa. Tai ainakin hupia verrattuna jonkun koneen lumoissa olemiseen missä ei tapahdu mitään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suomen Kuvalehdessä (SK 22, 1.6.2018) on taas peliongelmaisista asiaa otsikolla "Kun kolikko vie". En ole vielä lukenut, niin en tiedä onko hoidoista minkä verran mainittu. Tuossa se odottaa lukemista heti kun pääsen alkoholi- ja nettiriippuvuudesta eroon.

Karuja juttuja nuo on ja pysykää pois noista automaateista mitkä on rakennettu niin, että voitolle ei voi kukaan jäädä. Eihän niitä koneita olisi muuten varaa olla ja jostain syystä tuo ei ole kaikille selvää.

Jos haluaa pelata, niin kannata pelata vaikka jalkapallon MM-kisoihin jotain hupivetoja mistä voi saadakin tuottoa. Tai ainakin hupia verrattuna jonkun koneen lumoissa olemiseen missä ei tapahdu mitään.
Oli tosiaan vähän huono viesti minulta kun menin aloittamaan ennen kuin olin kahlannut netin läpi ja lisäilin sitten varmaan 4-5 kertaa tekstiä. Kerro sitten ihmeessä mitä siellä on kerrottu. Jotenkin vain jäi minulle toi tutkimus mieleen että vasta sellaisesta luin, että jotenkin nappia tms. kaupan kassan paikkeilla ja sitten voi kävellä ohi. Oli tosiaan nenäsumute. Itsellä ei peliriippuvuutta ole, mutta nuorempana noi pelit söi rahaa ihan liikaakin, kun kuvitteli että jollain systeemillä voi niistä voittaa. Olen myös avoimesti ja rehellisesti tappiollinen pokerin pelaaja. Jos voittoprosentti on 98% tms. muistaakseni RAY:llä jotain alle 90% keskimäärin ainakin oli aikanaan, niin joka satasesta saat takaisin 90€. Ihan sama miten joskus voit voittaa jotain. Kaksi peliä on maailmassa mitkä perustuneet taitoon, toinen on se pajatso ja toinen black jack, mutta sekin vain jossain Vegasissa. Loput niin häviät aina.

Vedonlyönti sitten toki erikseen. Se toimii eri kaavalla ja siinä voi pelata voitollisesti, mutta helppoa se ei ole sekään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Riippuvaiseksihan noille koneille äkkiä tulee ja eipä taida siihen riippuvaisuuteen olla edes samanlaista lääkettä kehiteltynä kuin alkoholiriippuvaisuuteen eli antabus?
Olen itse käyttänyt antabusta. Silloin kun käytin sitä niin paine alkoholin käytön lopettamiseen tuli ulkopuolelta, itse en ollut valmis siihen. Jätin annoksia väliin, otin annoksen silloin kun olin vanhempieni valvovan silmän alla. Se johti siihen antabusreaktio oli minulla naaman kuumotusta ja punotusta ja käsivarsissa ja jaloissa punoitti vanhat arvet. Ikinä en kokeillut reaktiota kunnon annoksilla. Vähin äänin luovuin antabuksesta ja jotenkin etäännyin (lapsuuden) perheestäni.

Muistaakseni Naltrexonea on kokeiltu peliongelmaisiin ainakin jollain menestyksellä.
En tiedä onko sama aine (Naltreksoni) jota itse käytin alkoholismin hoitoon. Aine heikentää alkoholista saatavaa nautintoa. Lääkkeen käyttö yhdistettiin terapiaan. Aluksi lääkettä käytettiin joka päivä ja minulla oli siihen B-lausunto eli sain kelalta korvausta lääkkeestä. Lääke ei estänyt humaltumista vaan vei niiden muutamien ensimmäisten annosten euforian ja latisti tunnelman. Myöhemmin terapia jatkui ja lääke muuttui tarvittaessa käytettäväksi. Onnistuminen ei varmaan johtunut lääkkeestä vaan siitä että olin valmis, olin käynyt pohjalla. Nykyään otan lääkkeen joskus kun on tilanne jossa on paljon alkoholia tarjolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös