Taisin leipoa pipareita jo hiukan liikaakin jouluksi. Minulla on hiukan sitä vikaa, että esimerkiksi kokkaan ruokaa, teen leivonnaisia ylisuuria määriä. Tai pakkaan vaatteita reissuille liikaa. Ylihuolehdin kai liikaa asioista.
Tein jouluksi neljää eri piparia, ruskeita "perus"pipareita, hannatätejä, kaneliässiä ja herrasväen leipiä. Minun piti tehdä vielä lusikkaleipiäkin mutta ne jätän tekemättä. Herrasväen leivät kun ovat aika lailla samanlaisia kuin lusikkaleivät. Ei ehkä maullisesti, mutta kummassakin on ainakin marmeladia sisällä.
Arvelen että tähän tulee heti joku joulu-antifani kirjoittamaan kuinka ei tykkää joulusta, mutta omasta mielestäni jouluksi leipominen ja ylipäänsä leipominen on ihan mukavaa puuhaa ja hakkaahan itse tehdyt leivonnaiset kaupan vastaavat tekeleet 10-0. On ollut kiva jouluinen tunnelma kun on leiponut ja taustalla on jouluradio soittanut jouluisia sävelmiä.
Kuivakkujakin teen jouluksi. Olen nyt tehnyt jo tiikerikakun ja maustekakun ja aikomuksena olisi tehdä vielä taatelikakku, hedelmäkakku ja herttoniemen kakku. Nämähän nyt säilyvät onneksi jonkin aikaa pakkasessa.
Yhtään lahjaa en vaan vielä ole ostanut jouluksi. Ensi viikolla onkin tehtävälistalla joululahjojen hankkiminen. Viime vuonna ostin yhtä lahjaa vaille kaikki lahjat netistä mutta nyt taitaa tulla kiire mikäli haluan ostaa lahjoja netistä.