Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 499
  • 68 368

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tämänkin vuoden kesäloma alkaa sitten olla ohi, tiistaina sit taas töihin. Jotenkin nää kesälomalta paluut alkavat vuosi vuodelta tuntua raskaammalta. Noh, helmikuussa sit taas neljäks viikoks aurinkoon.
Mulla ei ole kesäloma vielä edes alkanut, koska se siirtyi tuon pitkähkön sairasloman vuoksi. Sain siirrettyä siten kesälomat joulukuulle, viimeinen työpäivä ennen lomaa on 5.12. ja kaikenmaailman arkipyhistä ja muista johtuen takaisin töihin sitten 9.1.2018. Siinä saa melkein viiden viikon loman, ihan kiva.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ennen tätä viestiä olen kirjoittanut tähän ketjuun 1313 viestiä. Hauska luku. Käveleskelin tänään tuolla pääkaupunkimme keskustassa ja huomioin seuraavaa: jos juomissävyttyneellä ysärillä olisin tajunnut juoda muualla kuin pääkaupunkimme keskustassa, toki join muuallakin mutta jos olisin keskittänyt juomiseni enemmän Pitkänsillan taakse, niin olisin ns. säästänyt pitkähkön pennin ja olisin varmaan jossain Pääskylän puiston penkillä paraikaa huojumassa. Ei tässä muuta.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavaksi vuorossa olisi sitten Musavisaa, mutta aikataulun suhteen en tällä kertaa lupaile mitään...
Joko olisi kohta Musavisan aika? Odottavan aika on aivan liian pitkä...

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Savolainen klikkiotsikko:

Liitteet

• Screenshot 2017-09-18 at 22.41.33.png
    Screenshot 2017-09-18 at 22.41.33.png
    41,3 KB · kertaa luettu: 353

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Äsken tuli Neloselta Armanin uusi tv-sarja Arman ja Suomen rikosmysteerit, ja siinä käsiteltiin vuonna 1993 kadonneen "Ainon" katoamista jota sitten alettiin lopulta tutkia henkirikoksena. 44-vuotias Aino oli kateissa parikymmentä vuotta kunnes sitten ex-mies pidätettiin tähän liittyen ja lopulta tuomittiin Ainon taposta, ruumiskin löytyi sitten ex-miehen varastorakennuksen tiloista. Mietin että miksi tämä tarina kuulostaa niin kovin tutulta...

... kunnes tajusin että kyseessähän oli tosiaan vuonna 2011 löytyneen Raija Juutilan tapaus, katoamisesta oli tehty aikanaan jakso Ylen ohjelmaan Kadonneet. Aloin ihmettelemään, että miksi tätä tapausta käsiteltiin Ainon katoamisena, koska tätä on jo aiemmin käsitelty Suomen televisiossa ihan henkilöiden oikeilla nimilä? Miksi piti muuttaa nimi.

Wikipedia: Raija Juutila

Linkki vie Wikipedian Raija Jutilan tapausta käsittelevään aiheeseen.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Vaarallista hommaa tuo sodan harjoittelu, jo kaksi vainajaa Itämeren Northern Coasts-harjoituksessa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joko olisi kohta Musavisan aika? Odottavan aika on aivan liian pitkä...

Vielä joutuvat odottavat ainakin jonkun aikaa odottamaan. Edelleenkään en uskalla lupailla mitään, mutta yritetään nyt kuitenkin ennen joulua saada jotain aikaiseksi.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sisarus-Matti Savihenkilö.

Tulipa vaan mieleen, mutta Musavisaa kannatan minäkin.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taidan olla taas teini. Viikon verran joka aamu herännyt kovaan aamukankeen ja tänään löysin naamasta finnin.

sinikettu

Jäsen
Onkohan tämä vain minun kuvitelmaani, mutta tuntuu, että tämä palsta on nykyään surkeammassa jamassa kuin silloin joskus 2013-2014, kun aloin eka lueskelemaan ja joskus myöhemmin kirjoittelemaan.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onkohan tämä vain minun kuvitelmaani, mutta tuntuu, että tämä palsta on nykyään surkeammassa jamassa kuin silloin joskus 2013-2014, kun aloin eka lueskelemaan ja joskus myöhemmin kirjoittelemaan.

Mun mielestä ei oo.

Onko sulla mävittukirjoitanviimeisenviestinitänneevö-vaihe meneillään?

sinikettu

Jäsen
Mun mielestä ei oo.

Onko sulla mävittukirjoitanviimeisenviestinitänneevö-vaihe meneillään?
Mun mielestä ei oo. Kärpillä menee hyvin ja ajattelin seurata palstaa ainakin muutaman kertaa viikossa. Täällä on vaa mun mielest vähä vaisu meno niinku meneillään. Voi tosin olla, että minulla vain on vaisu meno päällänsä ja projisoin sitä tänne palstalle.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.

Tuolloin palsta oli melko alamaissa. Nyt paikoin vähän piristynyt, mutta edelleen kaukana parhaista päivistään. Siltikin parempi kuin ei mitään. Ongelmana vain on se, että iso osa pitkän linjan kirjoittajista ja persoonista on jättänyt kirjoittamisen sikseen joko kokonaan tai lähes kokonaan. Aika harvoin täällä enää syntyy sellaista henkevää, henkevää ja humorististakin keskustelua mitä syntyi kun Uleåborgir, Freddie Freeloader, Pisin Kääpiö 186cm (jota enää harvoin näkee), vlad ja muut pitkän linjan jatkoaikalaiset pääsivät vauhtiin. Myös scholl oli mies paikallaan tuomaan räväkkyyttä ja sopivaa ärhäkkyyttä keskusteluihin. MustatKortit oli myös mies paikallaan.

Onhan täällä edelleen pitkän linjan kirjoittajia (joista osa melkoisia jankkaajia), ja uudempiakin hyviä kirjoittajia, mutta lähinnähän tämä on Vapaan puolen poliittisten rintamien keskinäistä asemasotaa, sekavia tajunnanvirtavuodatuksia tietyiltä vakkareilta (usein viikonloppupainotteisesti) ja "jatka seuraavasta biisistä"-ikiliikkujia. Kenties Twitter, Facebook ynnä muut joutavat turhuudet ovat syöneet miesvahvuutta ja uusien tulijoiden keskittymistä, kenties jääkiekko ylipäätään on Suomessa alamäessä koska suljetut sarjat ja muiden lajien suosion nousu ovat vieneet asemia.

Mutta kuiten sanottua, on tämä silti parempi kuin ei mitään. Tämä koskee siis Vapaan ja Kierrätyskeskuksen asioita, muihin osioihin ei kauhean paljon enää nykyisin asiaa olekaan lukuun ottamatta satunnaisia Mestis/TuTo-viestejä ja toukokuun muutamaa viestiä MM-kisaketjuihin.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nojaa. Mun elämä on ainakin paljon paremmassa jamassa kuin vaikka 3-5 vuotta sitten. Epäilen, että viiden vuoden päästä on vielä parempaa. Päivitellään tilannekatsaus seuraavan kerran vaikka vuonna 2020.

Laita tilannekatsaus ja toive tulevasta vaikka bucketlist-ketjuun, sinnehän muutkin ovat noita "viiden vuoden päästä"-mietintöjään kirjanneet. Siitä voit sitten 2020-2022 tarkistaa missä olet mennyt ja miten on käynyt.

Nick Neim

Jäsen
Voi olla omaa kuvitelmaa myös, mutta tuntuu, että Vapaalla yhä enenevissä määrin useampi keskustelu liittyy jollain tavalla politiikkaan edellisvuosiin verrattuna, ja tahti on koko aika vain kiihtyvä. Ja se on sitä samaa paskaa, eli poteroista huutelua ketjusta toiseen, oli aiheena sitten maahanmuutto, tasa-arvo tai ympäristöasiat. Tähän voi oikeastaan keksiä oman esimerkkinsä jokainen itse, koska niitä kyllä löytyy ja paljon. Aihe vaihtuu, mutta nimimerkit ja sama vastakkainasettelu säilyy.

Minä nautin tästä palstasta huomattavasti enemmän ennen, kun Vapaan etusivu täyttyi jostain muustakin, ja useimmiten omaan makuun monesta järkevämmästäkin aiheesta. Hyvä Vapaan puoli oli palstan suola NHL-osion ohella, mutta se tuntuu kuihtuvan hiljalleen pois.

sinikettu

Jäsen
Voi olla omaa kuvitelmaa myös, mutta tuntuu, että Vapaalla yhä enenevissä määrin useampi keskustelu liittyy jollain tavalla politiikkaan edellisvuosiin verrattuna, ja tahti on koko aika vain kiihtyvä. Ja se on sitä samaa paskaa, eli poteroista huutelua ketjusta toiseen, oli aiheena sitten maahanmuutto, tasa-arvo tai ympäristöasiat. Tähän voi oikeastaan keksiä oman esimerkkinsä jokainen itse, koska niitä kyllä löytyy ja paljon. Aihe vaihtuu, mutta nimimerkit ja sama vastakkainasettelu säilyy.
Tämä on tavallansa se pointti, josta sen kummemmin avaamatta kirjoitin. Vapaalla puolella aktiivisimpien kirjoittajien tekstin sisällön poliittisissa ketjuissa voi ennustaa aika hyvällä prosentilla, jos vaan aihe ja asianhaara on tiedossa. Nämä mamutusketjut ynnä muut ovat muutenkin vieneet yleisen puolen tasoa todella paljon alaspäin, ainakin kierrätyskeskuksen ulkopuolella.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mun mielestä ei oo. Kärpillä menee hyvin ja ajattelin seurata palstaa ainakin muutaman kertaa viikossa.

Mun mielestä on. Kyllä se sinä olit kuka ilmoitti jättävänsä palstan opiskelukiireiden takia ainakin määräajaksi.

Voi olla omaa kuvitelmaa myös, mutta tuntuu, että Vapaalla yhä enenevissä määrin useampi keskustelu liittyy jollain tavalla politiikkaan edellisvuosiin verrattuna, ja tahti on koko aika vain kiihtyvä.

Tämähän onkin aivan kummallinen politiikkaan keskittyvä keskustelupalsta pienellä urheilumausteella.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin. Tulin sitten takas. Uurestaan en aio tehrä. Lähden hiljaisesti ulos sitten kun lähden.

Ei täältä mihinkään lähretä kun kerran on tultu (tirskis, tultu)! Ja ovet paukkuen palstaitsemurha tehden kun lähretähän. Vittu. Mutta joo, hyvä kirjoittaja on nimim. sinikettu ja toivon että täällä on. Toki, jos hänellä toinen toive on (joskus), niin ei siinä mitään.

godspeed

Jäsen
Tähän palstakeskusteluun sellainen huomio vielä, että osasta keskusteluita tulee lukukelvottomia lähinnä siksi että useilla nimimerkeillä on jokin kummallinen tarve "voittaa" keskustelu. Ei sitä muuten niin paljoa jankattaisi. Aivan mahdoton lähtökohta mikäli keskusteleminen on edes tarkoituksena, tai edes vähissä määrin jonkinlainen oman näkemyksen kehittäminen uusien juttujen avulla. Suorastaan lapsellista.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä kävin tuolla politikoimassa, enkä oikein sitten ymmärtänyt, kun vastattiin mielestäni vähän kummallisesti, ja selvityspyyntööni vastattiin sitten jo aika rajusti. Vissiin jotkin rintamalinjat. En mä tiiä. Tää kommenttini @godspeed in ylläolevaan huomioon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy