Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 614 215
  • 67 905

sinikettu

Jäsen
Koulutodistus-ketjun perusteella palsta on täynnä aikamoisia neroja. Harmi, kun vielä ei kyseinen seikka ole näkynyt viestiketjujen laadukkuudessa. Ehkä vielä jonain päivänä. Kaipa nuo intellektuaaliset jättiläiset sivusta seuraavat meitä typeryksiä viinilasin ääressä ja nauravat oppineen partaansa.

Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koulutodistus-ketjun perusteella palsta on täynnä aikamoisia neroja. Harmi, kun vielä ei kyseinen seikka ole näkynyt viestiketjujen laadukkuudessa. Ehkä vielä jonain päivänä. Kaipa nuo intellektuaaliset jättiläiset sivusta seuraavat meitä typeryksiä viinilasin ääressä ja nauravat oppineen partaansa.
Tätä samaa nerokkuutta esiintyy myös "Haluatko miljonääriksi" -ketjussa, siellä kun tiedetään/pitäisi tietää jokaiseen kysymykseen automaattisesti vastaus.

Nick Neim

Jäsen
Ja kaiken lisäksi palstalla on huomattava määrä lapsineroja. Minä (ehh, ehkä jopa hieman pää pilvissä leijuen...) ajattelin, että 5-vuotiaana opittu lukutaito olisi vähemmistössä tällä palstalla, mutta vielä mitä. Tai no vähemmistöönhän se näemmä kuuluukin, mutta aivan eri tavalla kuin ajattelin. 28,1% tämän hetken vastaajista on oppinut lukemaan jo 4-vuotiaana tai jopa nuorempana. Kyseessä on kuitenkin aika älyttömän kova prosentti peilaten siihen, että "vain" noin kolmasosa lapsista nykypäivänä osaa lukea ennen koulun aloittamista. Puhumattakaan siitä, että esimerkiksi 1960-luvulla kyseinen osuus lapsista oli noin kuudesosa. Trendinähän siis selvästi on, että yhä nuorempana opitaan lukemaan, mutta 2003 perustettu äänestys kuitenkin kattaa aika vahvasti 1960-, 1970- ja 1980-luvulla syntyneitä, jolloin lukutaitoisten lasten määrä ei varmastikaan ollut edes tuota nykyistä kolmasosaa.

Kyllä minä mieleni niin pahoitin, kun tämäkin humble bragin aihe minulta riistettiin. Täällähän tuntee olonsa tyhmäksi.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En tiedä, onko ensisijaisesti lohdullista, absurdia, surullista, hauskaa, kornia vai hämmentävää, että samaan aikaan, kun yleiseurooppalainen ja globaali turvallisuusympäristö on historiallisessa, akuutissa murroksessa, maailmantalouden tila jatkuu epävakaana ja ilmastonmuutos kiihtyy jatkuvasti, Suomessa päivän tärkein puheenaihe - ja likimain hallituskriisin paikka - tuntuu olevan kysymys siitä, pitäisikö päivittäistavarakaupoissa saada myydä jopa 5,5-prosenttisia alkoholijuomia maksimissaan 4,7-prosenttisten sijaan.

On todellisuus piinaa hetkittäin.

Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Suomessa päivän tärkein puheenaihe - ja likimain hallituskriisin paikka - tuntuu olevan kysymys siitä, pitäisikö päivittäistavarakaupoissa saada myydä jopa 5,5-prosenttisia alkoholijuomia maksimissaan 4,7-prosenttisten sijaan.
No, tähän asiaan Suomessa voidaan ihan suoraan vaikuttaa. Sen takia ne varmaan keskustelee.

Katsoin tänään telkkarista kun eduskuntaryhmien johtajat ottivat kaikki erikseen kantaa maailmanpolitiikkaan, Eurooppaan, turvallisuuteen ja tulevaisuuteen. Lehdissä siitä ei kirjoitettu, niin se ei sitten varmaan ollut tärkeätä. Tai siis kirjoitettiin, mutta Twitterissä ei trendannut.

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Perkeleen perkele, että tekee pahaa juuri nyt. Löysin tuossa iltalenkilläni variksen poikasen, jolta oli toinen siipi niin pahasti hajalla, että lentäminen oli täysin mahdotonta. Tai kun lähestyin sitä niin kyllä se paskahalvaantuneena yritti lentää ympyrää mutta aivan säälittävin tuloksin. Jäi vaivaamaan tilanne niin kovin, että pakko oli palata tuohon metsän alkuun katsomaan kuinka pieni varis jakseli. Siellä se nukkui sikeetä unta siivestä luu törröttämässä ulos. Itse olisin ollut valmis katsastamaan tilanteen aamuun ja soittamaan jonkun ammattilaisen paikalle (olisiko esim poliisi tullut tässä kysymykseen?), mutta kaverit tekivät oman ratkaisun ja laittoi lapiolla tajun lopullisesti kankaalle. Jäi vain tämä tilanne häiritsemään aivan älyttömästi. Toimimmeko oikein vai olisiko tuon yksilön voinut vielä pelastaa jollain taikatempuilla...Mahdollisesti lääkärikin olisi tarjonnut vain piikkiä, joten ehkä oli parempi päästää päivistään?

Vaikka kyseessä onkin "vain" pieni luontokappale niin silti tämä tilanne tuo todella epämiellyttäviä ajatuksia pinnalle.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@KuumaaKamaa Ihan oikein ne kaverit tuossa kohden teki. Ei kannata jättää kitumaan. Muutamaan kertaan olen vastaavan joutunut landella tekemään kun ovat lentäneet terassin laseihin. Eihän tuo kivaa ole, mutta parempi noin.

sinikettu

Jäsen
On kyllä taas aivan vitun kylmä kesän alku. Oiskohan jo kolmatta vuotta putkeen, kun kesäkuun alku on kylmää ja sateista. Jos ens vuonna tulee sama homma, alan epäillä salaliittoa.

Taidan käydä suruuni hakemaan alkosta 5,5 % lonkeroa. Kaupan 4,7 % lonkerot kuulemma maistuvat kuravedelle. Tai no, sehän oikeastaan sopisi tähän kesäkuiseen tunnelmaan.

guevara

Jäsen
On kyllä taas aivan vitun kylmä kesän alku. Oiskohan jo kolmatta vuotta putkeen, kun kesäkuun alku on kylmää ja sateista. Jos ens vuonna tulee sama homma, alan epäillä salaliittoa.

Taidan käydä suruuni hakemaan alkosta 5,5 % lonkeroa. Kaupan 4,7 % lonkerot kuulemma maistuvat kuravedelle. Tai no, sehän oikeastaan sopisi tähän kesäkuiseen tunnelmaan.

Kappas, kuvaa hyvin sieluni atmosfääriä kaikki tässä viestissä. Grilli päällä ja kotiterassilla kaupan lonkeroa kurkusta alas, talvitakki päällä...

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Missä te oikein asutte? Itse olen ollut koko päivän pihahommissa shortseissa ja hihattomassa. Nyt on hiiligrillissä tulet ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Suomi on pitkä maa ja muuta paskaa.

sinikettu

Jäsen
Missä te oikein asutte? Itse olen ollut koko päivän pihahommissa shortseissa ja hihattomassa. Nyt on hiiligrillissä tulet ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Suomi on pitkä maa ja muuta paskaa.
Savon maaperällä tällä hetkellä, tosin vain väliaikaisella visiitillä. Ruhtinaalliset viisi astetta lämmintä. Tuuleekin vielä.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Yövuoro taas edessä. Onneksi tulee UCL:n ja SC:n finaalit...

guevara

Jäsen

Länsi-Suomessa lähellä Turkua ja ei kyllä oma nahka näitä "kesäkelejä" oikein sulata. Toisaalta noi aikaisemmin mainitsemani pari lonkeroa on vaihtuneet ihan kaksinkäsin-kaljaa tyyliseen messuun, eli kai tää tästä. Kylmä silti vieläkin, saatana. Makkara edes kuuma.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Länsi-Suomessa lähellä Turkua ja ei kyllä oma nahka näitä "kesäkelejä" oikein sulata. Toisaalta noi aikaisemmin mainitsemani pari lonkeroa on vaihtuneet ihan kaksinkäsin-kaljaa tyyliseen messuun, eli kai tää tästä. Kylmä silti vieläkin, saatana. Makkara edes kuuma.
Kaarinassa ainakin oli tänään ihan lämmintä. En sitten tiedä kuinka lähellä Turkua olet.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Montaahan eriväristä pääsylippua Bar Loosen valikoimasta löytyy? Niinä kertoina, kun olen ostanut lipun ovelta viimeisen n. vuoden sisään, värit ovat olleet: vaaleanpunainen, keltainen, keltainen, punainen, (vaalean)sininen, vihreä, (vaalean)sininen, keltainen, keltainen. Jokohan on kaikki värit plakkarissa? Tämä on hauska harrastus, jo ihan sen takia pitää ostaa lippu ovelta, jos on sellainen keikka, mikä ei todennäköisesti mene ennakkoon loppuun.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Olin eilen baarissa/yökerhossa mistä loppui viina kesken. Eikä kyseessä ollut edes mikään "baarin kuoppajaiset", vaan normi lauantai. Toki koulujen loppu, mutta olen ollut ko. kapakassa aiemminkin ja siellä on ollut vilkkaampiakin lauantai-iltoja. Kohta vissiin kuoppajaisia saa vietelläkin sitten, koska kyllähän tuo vähän kyseenalaisen kuvan antaa.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olin eilen baarissa/yökerhossa mistä loppui viina kesken. Eikä kyseessä ollut edes mikään "baarin kuoppajaiset", vaan normi lauantai. Toki koulujen loppu, mutta olen ollut ko. kapakassa aiemminkin ja siellä on ollut vilkkaampiakin lauantai-iltoja. Kohta vissiin kuoppajaisia saa vietelläkin sitten, koska kyllähän tuo vähän kyseenalaisen kuvan antaa.
Ja kyseisessä paikassa on eriväriset pääsyliput? T: Sherlock

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy