Montakin. Mutsi plus aika monta sen lisäksi.Onko joku tavannut naisen, joka tullessaan taloon jossa on takassa tai saunassa tuli, ei ole todennut: "Ohhoh, onpas täällä savua".
Sitäpaitsi savu tuoksuu aina hyvältä.
Montakin. Mutsi plus aika monta sen lisäksi.Onko joku tavannut naisen, joka tullessaan taloon jossa on takassa tai saunassa tuli, ei ole todennut: "Ohhoh, onpas täällä savua".
Onko joku tavannut naisen, joka tullessaan taloon jossa on takassa tai saunassa tuli, ei ole todennut: "Ohhoh, onpas täällä savua".
Ehkä pelti vedetään kiinni ennen tulen sytyttämistä jolloin savua saattaa tulla muutenkin.Kannattaa vähän availla sitä peltiä, jännästi ei tuu savua likimainkaan niin paljon sisälle.
Koitas mikro pekonia ens kerralla. Eli lautaselle talouspaperi, päälle vieretysten 3-4siivua, päälle talouspaperi ja toiseen suuntaan vieretysten se 3-4siivua ja tätä kunnes kaikki lautasella. Päälle sitten vielä yksi talouspaperi ja mikroon täysille 7 minsaa.Muistutus itselle!!!!! Kypsentäessä pekonia uunissa, 17 minuuttia on auttamattomasti liikaa.
Vittu.
@Kari Runk @BlackWolfKoitas mikro pekonia ens kerralla. Eli lautaselle talouspaperi, päälle vieretysten 3-4siivua, päälle talouspaperi ja toiseen suuntaan vieretysten se 3-4siivua ja tätä kunnes kaikki lautasella. Päälle sitten vielä yksi talouspaperi ja mikroon täysille 7 minsaa.
Kokeiles joskus, tulet yllättymään. Minäkin pitkään olin "kuka laittaa ruokaa mikrossa" tyyppejä, kunnes erehdyin mikroa ja pekonia kokeilemaan. Nopeaa, helppoa, yksinkertaista ja rasvakin jää talouspaperiin. Ns. idioottivarma ja nopea pekoni. Kulinarismi sitten erikseen... ja pekoni se vaan on perkeleen hyvää joka tapauksessa.@Kari Runk @BlackWolf
Siis hetkinen. Kuka tekee pekonia uunissa ja/tai mikrossa? Roviolle joutuisivat, kaikki.
Pekoni on hyvää! Mutta ei, ei ja vielä kerran ei. Ei mikroon. Pahimmassakin krapulassa pesen sen paistinpannun. Tulee ne muutkin siinä ohella.Kokeiles joskus, tulet yllättymään. Minäkin pitkään olin "kuka laittaa ruokaa mikrossa" tyyppejä, kunnes erehdyin mikroa ja pekonia kokeilemaan. Nopeaa, helppoa, yksinkertaista ja rasvakin jää talouspaperiin. Ns. idioottivarma ja nopea pekoni. Kulinarismi sitten erikseen... ja pekoni se vaan on perkeleen hyvää joka tapauksessa.
Et ole koittanut, joten et tiedä. Uskonto vs. tiede...Pekoni on hyvää! Mutta ei, ei ja vielä kerran ei. Ei mikroon. Pahimmassakin krapulassa pesen sen paistinpannun. Tulee ne muutkin siinä ohella.
Kyllä mulla mikrokin tietenkin löytyy, se on vanhojen jämien lämmittämiseen. Niitäkin tosin useimmiten käytän pannulla, tykkään pikkaisen tuunata siinä samalla.
Touche. Kaippa se on kokeiltava.Et ole koittanut, joten et tiedä. Uskonto vs. tiede...
Voi helvetti. Törmäsin facebookissa johonkin kokoelmavideoon finnien puhkaisusta. Siis sellaisten jotka ovat muhineet kauan. Hyi helvetti...
Uuni on kätevä, jos valmistaa isomman satsin kerralla. Kunhan ei möhli ajan kanssa kuten minä.@Kari Runk @BlackWolf
Siis hetkinen. Kuka tekee pekonia uunissa ja/tai mikrossa? Roviolle joutuisivat, kaikki.
Ehkä pelti vedetään kiinni ennen tulen sytyttämistä jolloin savua saattaa tulla muutenkin.
Uunissa olivat viimeksi, kun tein kääretorttumaisen pyöritellyn murekkeen, jossa oli täytteenä kuivahkoa Goudaa. Pintapuoli oli kääritty pekonilla ja niitä meni kaksi sellaista pikkuista (100g?) vakuumia. Pintakerrokset vaihtaa makuja ja pekoni estää palamisen/kuivettumisen. Suosittelen.Uuni on kätevä, jos valmistaa isomman satsin kerralla. Kunhan ei möhli ajan kanssa kuten minä.