Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 356 195
  • 66 888

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Puhutaan siis poliisista joka tiedotti sunnuntaina 'epäonnistuneesta polttopulloiskusta', jossa 'viisi miestä sai päähänsä kokeilla polttopulloa' eikä 'erityistä maahanmuuttovastaisuutta heidän kertomanaan ole ilmennyt'

Käytetty fraasi, mutta joissain tapauksessa poliisin tiedottamisesta ja muotoiluista vois käyttää sanontaa 'amatöörien puuhastelu'.

Maitsemassasi tapauksessa ei kuitenkaan ollut osapuolena, tai näin ei ainakaan tiedotettu, lapsi, jota minun mielestäni pitäisi suojella viimeiseen asti. Siinä vaiheessa, kun alaikäinen epäilty on kiinni, en näe mitään järkeä kertoa hänenkään taustoista tarkkoja tietoja ennen tuomioistuimen päätöstä.
 

sakic

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Colorado Avalanche
Poliisi on taas tiedottanut Kempeleen raiskaustapaukseen liittyen. Ihmettelen hieman, että miksi poliisin pitää tiedottaa asiasta yhtikäs mitään asiasta, johon liittyy alaikäisiä. Pyrin sijoittamaan uhrin oman perheeseeni, ja silloin en todellakaan haluaisi asian olevan näin vahvasti mediassa kuin mitä tämä tapaus on. Mitä se ulkopuolisille kuuluu, keitä tämän tyttölapseen kohdistuvaan rikokseen liittyy. En tarkoita, että poliisi olisi asiasta täysin hiljaa, mutta miksi julkisuuteen pitää kertoa, minkäikäinen tyttö on ja mistä taustoista epäilty on.

Tämänpäiväinen uutisointi ihmetyttää edelleen, sillä nyt poliisi on kertonut yksityiskohtaisemmin epäillyn ja uhrin aikaisemmasta suhteesta. Miten ihmeessä tämä tieto on niin tärkeä, että siitä tiedotetaan koko kansalle. Luulisi sen riittävään, että teko on kohdistunut alaikäiseen, eikä poliisi siksi kerro asiasta mitään yksityiskohtia.

Sen vielä ymmärrän, että epäillyn kerrotaan olevan vastaanottokeskukseen sijoitetusta pakolaisesta, mutta tässäkin tapauksessa on julkisuuteen kerrottu epäillyn tarkka ikä ja kansalaisuus. Eikö alaikäisyydestä kertominen olisi riittänyt? Minusta yksityiskohtaisempia tietoja ei tarvitse kertoa.

Ensin tiedotetaan merkityksettömiä asioita ja kaikki kuitataan luonnollisesti "Poliisi ei kerro tässä vaiheessa tutkinnan yksityiskohdista enempää."
Ymmärsink mä ny oikei?

Tapahtumien kulkuhan on kutakuinkin seuraava:

Lehdet: TURVAPAIKANHAKIJAT JOUKKORAISKASIVAT LAPSEN KEMPELEELLÄ
Lehdet: SIPILÄ KUTSUU HÄTÄKOKOUKSEN KEMPELEEN RAISKAUKSEN JOHDOSTA
Lehdet: POLIISI VAPAUTTI TOISEN RAISKARIEPÄILLYN
...
Poliisi: Kempeleellä tapahtui pp.kk.vvvv raiskaus. Ripulilehtien tiedoista poiketen toisella epäillyllä ei ole mitään tekemistä tapahtuman kanssa. Rikoksesta epäillään yhtä henkilöä, joka on x-y ikäinen ja z-kansalainen. Uhri on a-ikäinen.
...
Radiopää: Mää ihmettelen miks poliisi tiedottaa asioista.

Minä ainakin toivon poliisin tiedottavan jatkossakin asioista. Poliisin kuitenkin pitäisi olla se kaikkein puolueettomin ja rehellisin lähde.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tarvitseeko poliisin tiedottaa uhrin tarkka ikä, tekijän tarkka ikä ja kansalaisuus. Eikö riitä, että poliisi tiedottaa sekä uhrin että tekijän olevan alaikäisiä. Halutaanko kansalaisuudella viestittää, että rasistit älkää vain hakatako irakilaisia ja somaleja, koska tekijä oli afganistanilainen. On tietysti hyvä asia, että tiedotetaan pidätettyjä olevan vain yksi, mutta mitä me teemme sillä tiedolla, onko uhri 14-, 15- vai 16-vuotias, koska alaikäinen on alaikäinen. Kas kun eivät vielä kerro, missä koulussa tyttö on, että paskalehdet osaavat varmasti mennä etsimään tytön kavereita oikeasta paikasta.
 

sakic

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Colorado Avalanche
Tarvitseeko poliisin tiedottaa uhrin tarkka ikä, tekijän tarkka ikä ja kansalaisuus. Eikö riitä, että poliisi tiedottaa sekä uhrin että tekijän olevan alaikäisiä
Lehdistö oli jo tiedottanut kaiken tämän, ja lisäksi väärääkin tietoa, ennen poliisia.
Kas kun eivät vielä kerro, missä koulussa tyttö on, että paskalehdet osaavat varmasti mennä etsimään tytön kavereita oikeasta paikasta.
Eivät kertoneet. Todennäköisesti juuri mainitsemastasi syystä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka noita juttuja jaksaa lukea? Mä luen vaan jos on hyödyllinen tai mielenkiintoinen ja noi tuollaiset ei ole kumpaakaan. Mulle tulee mieleen ne Anneli Auer -uutiset, joita kukaan tuttu ei koskaan lukenut, mutta niin vaan uutisia riitti. Jonkun niitä on pakko silloin lukea. Kait ne jotenkin niitä mittailee. Kaikki pakolaisjutut on yhtä kiinnostavia kuin maalin kuivuminen.

Eikä riitä syyksi että sitten voi jutella työpaikan kahvihuoneessa 50v/150kg Irmelin kanssa Putouksesta ja kauhistella yhdessä maahanmuuttajien määrää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Yötöiden loppua odotellessa on kiva näprätä puhelinta. Lopettaisi tuo pyykkikone pyörimisen niin pääsisi katsomaan kiekkoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vielä pitäisi olla ainakin puolitoista viikkoa sairaalassa, psykiatrisella puolella. Kuinkahan sitä vielä sen verran pärjäisi ja saisi aikansa kulumaan. Huh. Puolitoista kuukautta olen jo tuolla ollutkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään on jotenkin hyvä fiilis. Sen huomasi jo heti aamulla kun kusi oli keltaista. Joo siitä sen huomaa. Ei tarvitse ennustaa mistään etanan sarvista. Se on noita aineenvaihduntajuttuja. Saanko mä nyt jonkun nobelin. Miltsinkö siitä saa vai mitä häh. Hitto sillä rahalla saisi 1.219.512 Nobelaneria ja panteistakin vielä 182.926 euroa, jolla sitten hemmottelis tyttöjä. Mä uhraan itseni tieteelle. Repullisen ostin ja nyt alkaa tutkimukset. Saattaa kestää. Mistä saa apurahaa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tänään piti olla selvä päivä ja oli itse asiassa mietinnässä siirtyä täältä mökiltä kaupunkiin. Kaveri tuossa kuitenkin laittoi viestiä, että tulee tänne kylpemään ja tuo kaljaa. Mikäs siinä sitten, ainahan sitä kylpeä vähän voi, kun puusaunaan pääsee. Huomenna on kaupungissa kylpyjuhlat sähkösaunassa ja eihän se ole ollenkaan sama se.

Apurahoista en kyllä tiedä, eiköhän niitä säätiöltä voi hakea.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
La stella eterna, Cicciolina täyttää tänään 64 vuotta. Lippu salkoon ja juhlimaan suurta taiteilijaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Cicciolinalle täältäkin mitä parhaimmat onnittelut. Sitten sellaista sääntöasiaa eli onko kiellettyä arvuutella oman nimimerkkinsä henkilöllisyyttä tai vaihtoehtoisesti arvuutella sitä, millä nimimerkillä on juuri kirjoittamassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eikä pelikirjalla pelata. Mistähän Väistyvä keksi aikoinaan sen pelikirjansa ja hoki (hockey) sitä koko ajan. Siinä oli sketsiä taustalla, diggasin. Ja Tikillä steroidileuka meinas mennä sijoiltaan kun Väistyvä opetti.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Vince Lombardin jonkun vuoden pelikirjasta maksettiin juuri jossain huutokaupassa massiivisia taaloja.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voi ei, A-talk. Aiheena suomalaisten värvääminen ISIS:iin ja keskustelemassa porilainen Huuhaa ja turku:lainen Li. Missä asiantuntijat?

Onhan siellä sentään yksi, eikä tämä toinenkaan mieshenkilö hölmöltä vaikuta. Jatketaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
La stella eterna, Cicciolina täyttää tänään 64 vuotta. Lippu salkoon ja juhlimaan suurta taiteilijaa.

Se on 63 vuotta! Sitäpaitsi Cicciolinalle on omistetu ihan oma ketjunsakin. Olen erittäin pettynyt että juuri sinä et ole ketjua ylös nostanut, jatkoajan näkyvin Cicciolina kannattaja. Minun piti sun hommiasi tehdä.. On tämäkin...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Milloin tämä sekoilu loppuu? Haluan katsoa peliä mitä en voi laillisesti katsoa geoblokkauksen takia ja sitten kun laitan laittomat päälle, niin puskee vain mainospaskaa adblockista ja kaikista estoista huolimatta. Lopulta löysin kolmannella yrityksellä täydellisesti toimivan striimin.

Minulla on muutosehdotus tähän. Miksi en saa maksaa ottelusta riippumatta maantieteellisestä sijainnistani? Ihan oikeasti vittu miksi en? Kiekkopuolella äänestetään tarvitaanko kultakypärää vai onko se menneisyyden jäänne. Tuohon en tiedä vastausta enkä siihenkään miksi väärässä maassa olevat ei saisi maksaa sisällöstä.

Enkä tiedä milloin tämä sekoilu loppuu. Minulla on tosin arvio. Tuskin koskaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En aio avata ylläolevaa linkkiä. Toki mieli tekisi. Rukalla on Therese! Yks meilahtelainen sanoi ettei Therese oo niinkun the überone, mutta se onkin sekasin, siis Meilahden jätkä. Überone on aika hyvä sana. Ei siis über one tai über-one vaan überone, tai oikeastaan Überone. ÜBERONE - The Loveliest Lady Therese Johaug. Googlatkaa homot ellette tiedä. Klikkaan nyt ton linkin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Antillienkummitusnaamalepakko
(Mormoops blainvillei)
Kuinkahan ihmeessä nuo otusparat muistavat noin pitkän suomalaisen nimensä, saati latinankielisen? Epäilen kyllä niiden tarvetta vieraillakaan tässä viilenevässä ja näivettyvässä Turisti-Suomessa - mutta silti!
Vai voikohan kyseessä olla kumminkin Karibian Lesbiaanisen Kirkon jäsenen hieman vaatimattoman subjektiivisen ruumiillisuuden esiintymän sangen halveeraava ilmaisumuoto?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Suoraan laivapoikaketjuun. Kova temppu. Vähän kuin menisi ilman pohjia homobaariin vetämään lärvit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös