Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 492 808
  • 67 697

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Just kävin katsomassa uusia silmälaseja. Tietysti kun sovitat niitä omia suosikki pokia niin kyllä kehutaan maasta taivaaseen.
Tuli mieleen onko kenelläkään sanottu että herran jumala noi ei kyllä ikinä sopisi sulle
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Just kävin katsomassa uusia silmälaseja. Tietysti kun sovitat niitä omia suosikki pokia niin kyllä kehutaan maasta taivaaseen.
Tuli mieleen onko kenelläkään sanottu että herran jumala noi ei kyllä ikinä sopisi sulle
En muista tuollaista koskaan kokeneeni, vaikka rillipää olen ollut suunnilleen kahdeksanvuotiaasta lähtien ja eri optikkoja on tullut nähtyä ainakin 15 vuosien aikana. Ilmeisesti pokien haukkuminen ei kuulu ammattiin, vaan kaikkia kehutaan, varsinkin niitä tyyriimpiä.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
En muista tuollaista koskaan kokeneeni, vaikka rillipää olen ollut suunnilleen kahdeksanvuotiaasta lähtien ja eri optikkoja on tullut nähtyä ainakin 15 vuosien aikana. Ilmeisesti pokien haukkuminen ei kuulu ammattiin, vaan kaikkia kehutaan, varsinkin niitä tyyriimpiä.
Mitä kalliimpi sen paremmalle näyttää..
Luojan kiitos että saan työpaikan kautta noista silmälaseista sen - 40%.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kyllä on vaikea keksiä tekemistä vapaapäivälle nyt kun olympialaiset loppui. Ulkonakin on ihan paska sää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä on vaikea keksiä tekemistä vapaapäivälle nyt kun olympialaiset loppui. Ulkonakin on ihan paska sää.
Mene kirjastoon lukemaan kirjoja. Hauskaa touhua ja saattaa sivistää itseään samalla.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mene kirjastoon lukemaan kirjoja. Hauskaa touhua ja saattaa sivistää itseään samalla.
Kirjat ei oo oikein mun juttu. En oo tainnu montaa kirjaa eläessäni lukea loppuun. Aku Ankan taskareita ei kai voida laskea kirjoiksi :D

Musiikin kuuntelu on enemmän mun juttu, sitä teen paraikaa itse asiassa.

PS. Ostin muutama vuosi sitten yhden kirjan ihan testiksi, onnistuisiko kirjan lukeminen multa näin kypsemmällä iällä. Test failed, en päässyt juurikaan alkua pitemmälle.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kirjat ei oo oikein mun juttu. En oo tainnu montaa kirjaa eläessäni lukea loppuun. Aku Ankan taskareita ei kai voida laskea kirjoiksi :D

Musiikin kuuntelu on enemmän mun juttu, sitä teen paraikaa itse asiassa.

PS. Ostin muutama vuosi sitten yhden kirjan ihan testiksi, onnistuisiko kirjan lukeminen multa näin kypsemmällä iällä. Test failed, en päässyt juurikaan alkua pitemmälle.
Kuten monia asioita, niin kirjojen lukemistakin voi oppia. Itse asiassa harva oppii tykkäämään kirjojen lukemisesta, jos asiaa ei harjoittele. Suosittelen kokeilemaan uudestaan. Kirjastosta hankit henkilökunnan avustuksella riittävän helppolukuisen kirjan ja siitä se lähtee.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika usein tulee aloitettua viestin kirjoittaminen tälle palstalle ja sitten pyyhin sen pois kun tulee tunne, että mitä helvetin järkeä tässäkin on. Olen sulautumassa pikku hiljaa luonnollisia teitä kauemmaksi internetistä ja etenkin näistä some-alustoista.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kenen idea on näyttää perseideoita juuri tänä yönä? Eikö tätä voi tilata maksukanavilta tai paremminkin miksi YLE ei näytä niitä juuri silloin kun minä haluan?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ikinä kukaan ei ole tainnut kuulla, että valittaisin liian korkea lämpötilaa ulkoilmassa. Ei kuule nytkään, vaan tämä hotellihuone. Ei auta tuuletin, ei auta mikään. Ilma on paksua, veitsellä voisi leikata. Joo, ei huomattu tammikuussa katsoa, että onko hotellissa ilmastointia. Tuntui itsestään selvyydeltä, kun hotellin arvosanat hipoi huippuja. Minun arvostelun jälkeen madaltuu. Siis lähemmäs kolmesataa arvostelua tästä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kenen idea on näyttää perseideoita juuri tänä yönä? Eikö tätä voi tilata maksukanavilta tai paremminkin miksi YLE ei näytä niitä juuri silloin kun minä haluan?
Ne järejestettiin juuri mun lomalle, tietenkin. Miten muka muuten voi olla?

Kävin terassilla katselemassa perseidejä ja revontulia. Hienoja ovat, molemmat.
 

npc

Jäsen
Hän haluaa tehdä rahaa noilla. Minulle ihan sama jos jostain saadaan lisätuloja.
Miten näillä siis tehdään rahaa?

Jostain olen lukenut, että jotkut mimmit ottavat vastaan dikpikkejä jollain somealustoilla ja arvostelevat niitä maksua vastaan. Mielestäni loistava veto, niin pahimmat postaajat saa sinne lastattua pahimmat paineensa. Kaikki voittaa.

Kasarilla ja ysärillä oli paljon mielenkiintoisempaa kun piti ostaa filmirulla kameraan - ottaa kuva - viedä kehitettäväksi - hakea kuvat kolmen päivän kuluttua jos kehtaa - ostaa kirjekuori ja postimerkki - viedä kirje postilaatikkoon jos vielä on sitä mieltä että tämä on hyvä idea.

Minä en tehnyt ikinä näin, mutta jotkut idiootit kehuskelivat moisella toiminnalla. Päinvastoin minulle läheteltiin rakkauskuvia. En ollut otettu.
 

npc

Jäsen
Ainahan voi katsoa koosteita edellisiltä kausilta. Tästä "raastepöydästä" voisit aloitella.


Tämä on hyvä pätkä. Olen kattonut ties kuinka monta kertaa. 53 minuuttia ilman maalia, 0-2 häviöllä ja alkaa hiipiä puseroon ajatus että tässäkö tää nyt oli..?

Sitten Tanuksen luistimista kavennus (videotarkistus), sitten Ahdin korkeahko ohjaus (videotarkistus) ja jatkoajalla mentiinkin jo hurmoksessa.

Koko homma lopuksi identifoituu tuohon pieneen punaverkkariseen jannuun joka joraa päädyssä antaumuksella. Mitähän hänelle kuuluu tänä päivänä?
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Kuten monia asioita, niin kirjojen lukemistakin voi oppia. Itse asiassa harva oppii tykkäämään kirjojen lukemisesta, jos asiaa ei harjoittele. Suosittelen kokeilemaan uudestaan. Kirjastosta hankit henkilökunnan avustuksella riittävän helppolukuisen kirjan ja siitä se lähtee.
Tämä. Kirjojen lukeminen ei tahdo onnistua jos vaikka räplää koko ajan kännykkää (Tiktok,WhatsAppi,IG jne jne) tai on yleensäkin tottunut tuollaiseen muutamien sekuntien syötteeseen jota tulee useammasta lähteestä koko ajan. Kirjoihin pitää vähän paneutua, rauhoittua ja sisäistää mitä on lukemassa. Niistä kyllä nauttii ja saa fiilistä eri tavalla kuin leffat yms hömppä kun mielikuvitus joutuu tekemään duunia. Itse huomannut että 15-30min lukemista ennen nukkumaan menoa on erittäin hyvä.. vaikka aivot tekee duunia niin silti sitä jotenkin rauhottuu.
 

npc

Jäsen
Tämä. Kirjojen lukeminen ei tahdo onnistua jos vaikka räplää koko ajan kännykkää (Tiktok,WhatsAppi,IG jne jne) tai on yleensäkin tottunut tuollaiseen muutamien sekuntien syötteeseen jota tulee useammasta lähteestä koko ajan. Kirjoihin pitää vähän paneutua, rauhoittua ja sisäistää mitä on lukemassa. Niistä kyllä nauttii ja saa fiilistä eri tavalla kuin leffat yms hömppä kun mielikuvitus joutuu tekemään duunia. Itse huomannut että 15-30min lukemista ennen nukkumaan menoa on erittäin hyvä.. vaikka aivot tekee duunia niin silti sitä jotenkin rauhottuu.
Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Keskittymisvaikeuksinen ihminen helposti jättää kirjojen lukemisen kun havahtuu vain siihen kun pitäisi sivua kääntää. Itse en havahdu aina siihenkään vaan saatan lukea kymmenen sivua enkä muista siitä mitään kun olen ajatellut ihan muita asioita siinä.

Kirjat silti parasta mitä olla. Äänikirjat ehkä joillekin ratkaisu. Ja näyttelijätkin saavat lisätuloja kun dubbausta ei (onneksi) Suomessa harrasteta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä tietäá. Olen ihan uusi ihminen nyt.
Hetkinen, koska sinäkin tämmösen omituisen identiteettivaihdoksen olet mennyt tekemään? Eihän täällä kohta enää muista kuka on kuka, kun kaikki vaan nimimerkkejään vaihtelee. Minä en vaihda. Ellei pakoteta. Voi olla että joskus vielä tullaan pakottamaankin.

Sittenkään en vaihda!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä. Kirjojen lukeminen ei tahdo onnistua jos vaikka räplää koko ajan kännykkää (Tiktok,WhatsAppi,IG jne jne) tai on yleensäkin tottunut tuollaiseen muutamien sekuntien syötteeseen jota tulee useammasta lähteestä koko ajan. Kirjoihin pitää vähän paneutua, rauhoittua ja sisäistää mitä on lukemassa. Niistä kyllä nauttii ja saa fiilistä eri tavalla kuin leffat yms hömppä kun mielikuvitus joutuu tekemään duunia. Itse huomannut että 15-30min lukemista ennen nukkumaan menoa on erittäin hyvä.. vaikka aivot tekee duunia niin silti sitä jotenkin rauhottuu.
Minulle kirjan lukeminen nykyään on vapauttavaa juuri sen takia, että silloin ei tule roikuttua netissä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulle kirjan lukeminen nykyään on vapauttavaa juuri sen takia, että silloin ei tule roikuttua netissä.
Historiaa käsittelevissä kirjoissa pitäisi pitää jotain lappua vierellä johon kirjoitella muistiin nimiä ja vuosilukuja. Voisi keskittyä paremmin kirjaan kun nykyään alkaa kirjoittelemaan puhelimeen ja hupsista saatana olikin tullut viesti, vastaanpa nopeasti tähän, tsekataanpas some, pikkuisen tota peliä tossa ja sitten onkin mennyt tunti puhelimella.
 

npc

Jäsen
Hetkinen, koska sinäkin tämmösen omituisen identiteettivaihdoksen olet mennyt tekemään? Eihän täällä kohta enää muista kuka on kuka, kun kaikki vaan nimimerkkejään vaihtelee. Minä en vaihda. Ellei pakoteta. Voi olla että joskus vielä tullaan pakottamaankin.

Sittenkään en vaihda!
Nimimerkinkorjausleikkaukset ovat ihan arkipäivää nykyisin siinä kuin polventähystys tai umpilisäkkeen poisto.

Mutta sullahan on jo paras nimimerkki niin ymmärrän ettet sitä halua antaa pois nähdäksesi kun joku noodeli vaihtaa 2040-luvun loppupuolella merkikseen FASlapsi01:n. Ehkä jälkeläisesi saisivat käyttää merkkiä FASlapsenlapsi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös