Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

Glove

Jäsen
@Glove ei oo kirjoittanut viestiäkään sitten jouluaaton. Toivottavasti sulla on herra hanska kaikki silti kondiksessa!
Pikkuhiljaa parempaan päin. Olen joulun jälkeen ollut pari kertaa leikkauspöydällä ja siihen päälle useamman päivän sairaalssa. Ymmärrät varmaan, ettei tänne kirjoittelu ole ollut ensimmäisenä mielessä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumbon Cittarissa oli puolen litran Obolonit 2e. Ukrainalaista kaljaa. Tammiston Cittarissa ei ollut tohon hintaan eikä Itiksen. Joo on tullut vähän kierreltyä. Nyt Kontulan ostarilla. Lidlistä pitää hakea punaista. Miten te muuten jos normaalia arkipäivää mietitte? Ei joka päivä jaksa spugefrendejä ympärillä. Välillä on kiva vaellella. Taco Bellistä ostin kolme tortillaa kun oli 1.50. Myöhemmin varmaan BK:sta pari Srirachaa. Kuka mitään kokakoloja tarvii kun kaupasta saa kaljaa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Olen käynyt näistä meidän lähi naapurimaista Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Puolassa ja Saksassa.
Eli Itämeren maista kolme on vielä kokematta. Latvia ja Liettua olis vielä listalla missä haluan käydä.
Paskatunkioon en aio mennä, ellei sit lähdetä isommalla porukalla, esim artikla 5 merkeissä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Janakkalassa kovasti porua aiheuttanut makaronilaatikko muistuttaa ulkonäöltään kovin paljon sitä makaronilaatikkoa, jota joskus itselleni kokkailen, kun laiskuus ja nälkä yllättävät. Todennäköisesti myös maku on yhteneväinen.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Melkoiset turvaovet tämän kertaisessa majoituksessa costalla. Kerrostalon rappuun kalteriovi ja normiovi. Kämpän ulkopuolella vielä samanmoiset. Melkoista!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Tuollaiset silmälappuvideot on potentiaalisesti maailmaa muuttavin teknologinen keksintö sitten korvalappustereoiden. Eli Sony Walkmanien.

Ei siinä mene varmaan kuin pari vuotta, niin kaikilla on tuollaiset silmillä 24/7. Kaiken aikaa kaikkialla. Ilman jättäytyvät vain jotkut luddiitit ja profeetanoppilaat.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensimmäinen kerta noin kuukauteen, kun tuli nukuttua yli yhdeksän tuntia. Ei tosin yhteen menoon, sillä sammuttuani hieman jälkeen iltakymmenen heräsin aamukolmelta, olin hereillä suunnilleen puoli tuntia ennen kuin nukahdin uudelleen. Huomattavasti freesimpi olo kuin parina edellisenä päivänä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aurinko laskee...
 

Liitteet

  • IMG_20240207_162206_HDR~2.jpg
    IMG_20240207_162206_HDR~2.jpg
    887,6 KB · kertaa luettu: 32

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dahlmann was born in Thionville[1] as the son of a trumpeter and enlisted in the French Army in 1777 at the age of 8, where his father and older brother were already serving in the Regiment Dauphin Cavalerie, which later in 1791 became the 12e Régiment de Cavalerie.

Ja tänä päivänä porukka vaatii 16-vuotiaiden lukiolaisten oppikirjoihin varoitusmerkkejä, jos niissä käsitellään mahdollisesti ahdistavia ja epämukavia aiheita.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olipas hetki jännää kun oli sähkökatko. Ennalta ilmoitettu kyllä (sähkötöiden takia), mutta tarkkaa aikaa ei tietenkään kerrottu. Enpä muistakaan milloin viimeksi omassa kodissa ollut sähkökatko, mökillä kyllä ihan normaalia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hemmetti pitäiskö näistä irronneista hampaista rakentaa sellainen kaulaketju. Tyttö ja helmikorvakoru. Spuge ja hammaskaulanauha. Ei mikään säbäjäbä ja puuhelmet.

Tuhannen vuoden päästä ne löytää mun jäänteet jostain hautakammiosta. Kaulakorusta päätellen heimojohtaja, laumasielu, lone crusader in a dangerous world. The world of the knight rider. Ettekö te ajatellut rakentaa mulle jonkun pyramidin tai jotain? Kauppatorin laidalle mausoleumi. Okei Ämmässuon kaatopaikka. Miksihän muuten Äijänsuon jäähallista tulee aina mieleen toi.

Ja sit ne löytää nää mun hieroglyfit Jatkoajasta. Mut mitä nää symbolit tarkoittaa. Alkukantaista kieltä. Suomalais-ugrilaista eiku tarkemmat tutkimukset osoittaa Ylä-Malmi ja kolme promillea. Kalja, kalja, kalja, tissit, kalja, kalja, se oli paitsio vitun seepra etkö sä näe, kalja.

Ei hitto se turbaanipäinen tyttö on muuten kaunis maalaus. Roska-autojen kyljissä näkee. Roska-autot on mun Louvre. Paskakuski mun da Vinci. Korkeakulttuuria. Joo ei se maalaus tuolla ole. Toissapäivänä muuten olis taas päässyt Sinebrychoffin taidemuseoon ilmaiseksi. Mä hain kaupasta Sinebrychoffit. Prisma on mun Louvre. Ja se yks söpö kassaneiti mun turbaanipäinen tyttö.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vastineeksi tulesta hän järjesti heti ihmisille onnettomuuten.
Kampurajalkainen jumala, kuuluisa Hefaistos
muovaili Zeuksen neuvojen mukaan mullasta hahmon, joka muistutti ujoa neitosta. Loistavasilmäinen Athene
puki neidon hopeanvalkoiseen vaatteeseen
ja omin käsin levitti kirjaillun hunnun
laskeutumaan hänen päänsä päältä.
Se oli ihmeellinen näky.
Hän pani neidon päähän kultaisen diadeemin,
jonka oli taidokkailla käsillään tehnyt itse kuuluisa Hefaistos
Zeuksen, taivaan taaton, mieliksi.
Siinä oli monia taidokkaita kuvioita,
otuksia joita kasvaa maalla ja meressä,
se oli ihmeellinen näky. Hän muovaili siihen ihmeellisiä kuvia, kuin eläviä olentoja joilla on ääni, ja kuvista heijastuva kauneus.
Kun Zeus oli saanut valmiiksi tämän onnettomuuden, hän saatteli neidon ulos, missä muut jumalat ja ihmiset olivat.
Neito säihkyi kaikessa hienoudessaan,
jonka oli antanut loistavasilmäinen Athene, mahtavan isän tytär.
Ihmetys valtasi kuolemattomat jumalat ja kuolevaiset ihmiset,
kun he näkivät edessään tämän houkutuksen,
jollaista ihmiset eivät voi vastustaa-
Tästä neidosta oli peräisin naissukupuoli,
joka elää kuolevaisten miesten kanssa heidän kärsimyksenään.
He olivat hyödyllisiä kumppaneita vain yltäkylläisyydessä,
eivät puutteen piinatessa.
Mehiläiset ruokkivat pahantekoon liittoutuneita kuhnureita suojaisessa pesässä,
ahkeroivat kaikki päivät auringonlaskuun saakka rakentaen valkoista kennoa,
kun kuhnurit pysyvät sisällä turvallisessa pesässä
ja ahmivat vatsaansa sen, mitä toiset ovat vaivalla hankkineet.
Korkealla jyrisevä Zeus teki naiset,
nuo keskenään liittoutuneet kiusankappaleet,
samanlaiseksi onnettomuudeksi kuolevaisille miehille.
-Hesiodos, Jumalten synty


Jotenkin minusta tuntuu että Hesiodos ei ihmeemmin pitänyt naisista yleisesti. Noh, olihan hän kreikkalainen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Miettikääpä, että on kasvamassa sukupolvia ihmisiä, joista kovinkaan moni ei ole varmastikkaan nähnyt Paluu tulevaisuuteen leffoja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oma poikani ei ole nähnyt Terminator elokuvia. Ja hän on jo 20, ihan juuri 21v. Olen kyllä yrittänyt korjata tämän vääryyden, vielä onnistumatta.
Eihän tuollaiselle lusmulle voi mitään perintöä jättää.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Miettikääpä, että on kasvamassa sukupolvia ihmisiä, joista kovinkaan moni ei ole varmastikkaan nähnyt Paluu tulevaisuuteen leffoja.
Oma poikani ei ole nähnyt Terminator elokuvia. Ja hän on jo 20, ihan juuri 21v. Olen kyllä yrittänyt korjata tämän vääryyden, vielä onnistumatta.
Eihän tuollaiselle lusmulle voi mitään perintöä jättää.
Minä en ole muistaakseni nähnyt yhtään Kummisetä-elokuvaa kokonaan ja olen 35-vuotias. Pitäisi varmaan joskus ottaa tavoitteeksi katsoa nuo kokonaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minä en ole muistaakseni nähnyt yhtään Kummisetä-elokuvaa kokonaan ja olen 35-vuotias. Pitäisi varmaan joskus ottaa tavoitteeksi katsoa nuo kokonaan.
Lähes viisikymppisenä on näkemättä rockit ja rampot. Enkä halua edes katsoa. Kummisetiä isä "pakotti" katsomaan joskus pikkupoikana. En ole sen jälkeen katsonut kun ei kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Lähes viisikymppisenä on näkemättä rockit ja rampot. Enkä halua edes katsoa. Kummisetiä isä "pakotti" katsomaan joskus pikkupoikana. En se sen jälkeen katsonut kun ei kiinnosta.
Itse olen välttänyt tähän ikään saakka Visa Mäkisen tuotannon ja menen peräseinään saakka tällä tavalla. Helvetissä ne pyörii kuitenkin non stoppina, ehdinpä sitten tutustua.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miettikääpä, että on kasvamassa sukupolvia ihmisiä, joista kovinkaan moni ei ole varmastikkaan nähnyt Paluu tulevaisuuteen leffoja.

Omat alakouluikäiset tyttäreni ovat nähneet nuo. Lisäksi vanhemman tyttären ansiosta kolme hänen kaveriaan myös.
Jos näkee muutaman fillarin etupihalla kotiin tullessaan, melkein arvaa jo että jotain leffaa siellä ollaan meillä katsomassa.
 
En ole koskaan ollut kiinnostunut mafialeffoista. Olen joskus katsonut Kummisedät, Scarfacen yms. Mutta ei minua kiinnosta yhtään alkaa katsoa niitä uudelleen, vaikken muista niistä yhtään mitään. Toimintaleffoista tykkään kyllä kovasti, mutta mafiatouhut ei jostain syystä nappaa ollenkaan. Tiedän, että palstalla on kovia Sopranos-faneja, mutta itse en sitä pystynyt katsomaan paria jaksoa pidempään. En kyllä saanut The Wire-sarjastakaan mitään ihmeellistä irti. True crime on myös sellaista kamaa, jota en katso ollenkaan. Ehkä Sopranosit ja Wiret sun muut ovat liian realistisia minulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös