Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 690
  • 66 848

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei mennyt ihan putkeen tämä itsenäisyyspäivän vietto+etäpäivät mökillä. Unohdin sitten ottaa läppärin latauspiuhan mukaan (sitä en siis kotitoimistolla tai toimistolla tarvitse). Piti olla tämä ja huominen mökillä etänä.

Aamulla kun kuuden jälkeen lähdin mökiltä kohti kotia, niin putket jäässä. Eilen oli ihan hyvin toiminnassa, ei sitten tarvinnut käydä aamusuihkussa. Onneksi on mökkitalkkari, hän menee tsekkaamaan. Pääsin himaan, niin eteisen peili on murskana lattialla.

Sähköposti täynnä kaikkea "piti olla jo -viestejä". Kivaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensimmäinen työpäivä takana ja aivan suotta hermoilin. Hyvä ja ennen kaikkea tehokas tiimi, asiallinen ja helposti lähestyttävä työnjohto ja niin yksinkertainen duuni, että jopa minä kykenin sen tekemään. Huomenna voin herätä ihan rennosti 20 minuuttia myöhemmin kuin tänään, koska eväät ovat mukana. Postikeskuksen henkilöstöravintolan hinnat kun ovat hitusen liian korkeita meikäläisen budjetille.

Olihan siellä myös eräs katseenkestävä vaaleahiuksinen naisoletettu, jonka kanssa näköjään jaemme työmatkastamme ainakin kaksi kilometriä. En rupea tekemään niitä virheitä, joita olen nähnyt muiden tekevän ja joihin olen häpeäkseni itsekin joskus huomattavasti nuorempana sortunut eli kuvittelemaan asioita ilman todistusaineistoa, joten annan asioiden tapahtua omalla painollaan. Jos mitään ei tapahdu, ei se minua pahemmin haittaa. Jos taas jotain kehitystä tapahtuu, on se positiivinen yllätys.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuli oltua Top Gear Suomen kuvauksissa tänään. Keväällä näette sitten minua televisiossa.
Harkitsin ohjelman katsomista mutta tämä vahvisti päätökseni. En aio katsoa sekuntiakaan kyseistä ohjelmaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sen lisäksi että Martti Suosalo on erittäin hieno näyttelijä, niin kyseessä on kaikinpuolin muutenkin hieno mies. Suosalo on nimittäin suorittanut rekkakortin ja lähtee parin viikon päästä avustusreissulle Ukrainaam. Hän vie kaverinsa kanssa sinne kamiinoita nyt talvea ajatellen.

Hieno mies. On se.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sen lisäksi että Martti Suosalo on erittäin hieno näyttelijä, niin kyseessä on kaikinpuolin muutenkin hieno mies. Suosalo on nimittäin suorittanut rekkakortin ja lähtee parin viikon päästä avustusreissulle Ukrainaam. Hän vie kaverinsa kanssa sinne kamiinoita nyt talvea ajatellen.

Hieno mies. On se.

Katselin samaa ohjelmaa. Viimeistään siinä vaiheessa kun hän piparinkoristelun lomassa tasapainotteli isoa puukauhaa nenällään tulin tulokseen, että Martti Suosaloa ei voi olla olemassa, vaan hän on jonkun tekoälyn luoma utopia ihanneihmisestä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Minä tykkäisin, että,tuolla ”ehdotuksia Liigan sarjajärjestelmäksi” -ketjussa olisi ehdotuksia Liigan sarjajärjestelmäksi. Niitä olisi kiva katella.

Eikö siellä ole? En ole jaksanut katsoa edes.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Persilja sieltä sitten paljastui lopulta syyksi. Voimia Raymondille ja muille uhreille.

Ilta-Sanomilla oli mielestäni vielä raflaavampi otsikko samasta aiheesta. Voin sieluni silmin kuvitella, kuinka ko. "toimittaja" on hykerrellyt itsekseen keksittyään kyseisen otsikko-oksennuksen.

 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Eikö siellä ole? En ole jaksanut katsoa edes.
Aika vähän. Enimmäkseen keskustelua erilaisista maksuista liigaan pääsemiseksi. Toki nämäkin olennainen osa prosessia, mutta ite tykkäisin kyllä äimistellä erilaisia pohdintoja justiinsa minkälaisia sarjoja porukka ehdottelee. Rahakeskustelu voisi olla omassa ketjussaan, tai ihan sama. Ei mun tietty ole ollenkaan pakko käydä siellä mieltäni hapantamassa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minun olisi pitänyt duunari viimeiset 20 vuotta eikä mikään yrittäjä. Tänään tuli taas kerran oivallettua se ei niin kovin pieni ero noiden kahden ammattiryhmän osalta. Vaikka tunnenkin urani ansiosta varsin hyvin yrittäjän arjen, se ei vaan enää iske millään tavalla. Olen mieluummin harmaata massaa kuin se urpo, joka on vastuussa kaikesta ja jonka pitää hoitaa vielä kaikki paperisodat. Nämä ensimmäiset pari päivää ovat olleet kieltämättä vähän tylsiä, mutta silti tämä duuni on suunnilleen miljoona kertaa miellyttävämpää kuin oma arkeni oli yrittäjänä.

En ole tällä rainauksella puuttumassa muiden ihmisten valintaan yrittäjyydestä sekä näiden omiin mielipiteisiin käännyttääkseni heitä samalle tielle kuin missä olen, sillä jokaisella on oikeus ajatella omilla aivoillaan. Joillekin yrittäjyys sopii täydellisesti, toisille taas ei. Semmoisen vinkin voin kuitenkin antaa, että jos yrittäjän arki tuntuu vittumaiselta, niin ei kannata tuhlata siihen elämään niin montaa vuotta kuin minä tein vaan kannattaa ajoissa viheltää peli poikki, koska menetettyjä vuosia ei saa takaisin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensimmäistä kertaa lähes viikkoon tuli nukuttua yli yhdeksän tuntia, mistä suurin kiitos menee melatoniinille. Toki tuli taas kerran herättyä keskellä yötä eli siinä kahden aikoihin, mikä tuntuu muodostuneen jonkinlaiseksi tavaksi minulle, mutta sitä ennen tuli oltua neljä tuntia täysin kanttuvei. En edes muista, milloin viimeksi olen mennyt nukkumaan niin aikaisin kuin menen nykyään eli viimeistään iltayhdeksältä olen nukkumassa. Luultavasti joskus ala-asteella noin on päässyt käymään.
 

444

Jäsen
Ensimmäistä kertaa lähes viikkoon tuli nukuttua yli yhdeksän tuntia, mistä suurin kiitos menee melatoniinille. Toki tuli taas kerran herättyä keskellä yötä eli siinä kahden aikoihin, mikä tuntuu muodostuneen jonkinlaiseksi tavaksi minulle, mutta sitä ennen tuli oltua neljä tuntia täysin kanttuvei. En edes muista, milloin viimeksi olen mennyt nukkumaan niin aikaisin kuin menen nykyään eli viimeistään iltayhdeksältä olen nukkumassa. Luultavasti joskus ala-asteella noin on päässyt käymään.
Haista ite. :)
Mä en ole nukkunut lähellekään 9 tuntia viimeiseen 1,5 vuoteen. Vähän reilu 7 taitaa olla ennätys. Tähän viikkoon mahtuu kerran 3,5; kerran 4,5; viime yönä lähes 5 ja päälle joitain muita vajaita öitä. Niin ja toki ne pari 10-tuntista päivää postin jakamista polkupyörällä.
Ja siis näillä mennään, keväällä muuttuu huonompaan suuntaan. Luultavasti aivot alkavat tottua tähän olemattomaan unirytmiin, että sitten kun joskus saa nukuttua, niin aivojen latautuminen alkaa nopeasti ja tehokkaasti. Ainakaan mitään megaväsymystä ei ole havaittavissa. Paitsi iltaisin, etenkin eilen, kun klo 4 herätyksen, 10-tuntisen työpäivän ja kaikenlaiseen lapsen hoitamiseen liittyvän jälkeen olin ihan valmis nukkumaan ja puolisoni puolestaan meinasi siinä klo 22 maissa, että nyt alkaa siivoaminen. Joo, sisko on tulossa lapsineen tänään kylään, mutta ehkä vähän tilannetajun puutetta. No ei muuta kuin lapsi kainaloon ja yläkertaan leikkimään, niin toinen sai höyrytä vielä puoli tuntia. Itse toimin sen puoli tuntia puoliunessa selinmakuulla kiipeilytelineenä, nyrkkeilysäkkinä, trampoliinina ja ties minä muuna.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@444 mikä vuorokausirytmi tuolla teidän taaperolla on? Meillä tuo reilu 1,5 vuotias menee joka ilta nukkumaan siinä 19:30-20:00 välillä. Yöt vähän vaihtelevat, joinakin öinä herää 3-4 kertaa ja otan viereen nukkumaan, kun kyllästyn nukuttamaan ja toisinaan menee kuten viime yönä eli nukkui 19:40-06:50 heräämättä.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
No ei kai siinä kummempaa. Edellisen kerran vuonna 2018 näköjään kirjoittanut palstalle jotain, ja heti perään tänään Whiskyn voimalla tuutataan langat täyteen.
Slainte vaan kaikille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on taas se aika vuodesta kun äitini ilahduttaa eloamne tulemalla meille leipomaan joulupiirakoita. Kun meillä on enemmän tilaa kuin heillä. Tänä vuonna äiti on päättynyt tehdä raakapakasteita joita ihmiset saa paistaa silloin kun haluavat. No nyt kaikenmuun lisäksi muutenkin täysi pakistimemme on turvoksissa äitin piirakoista. No pitihän niitä paistaakin että sai lämpimäisiä vietäväksi veljen perheelle...
 

Liitteet

  • IMG_20231209_103306_HDR.jpg
    IMG_20231209_103306_HDR.jpg
    874,9 KB · kertaa luettu: 27

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen illalla oli niin lämmintä kun tuntitolkulla kesätakissa pussikaljoin lumihangessa että yön päätin sitten nukkua tukka hulmuten ikkuna auki oujee.
 

444

Jäsen
@444 mikä vuorokausirytmi tuolla teidän taaperolla on? Meillä tuo reilu 1,5 vuotias menee joka ilta nukkumaan siinä 19:30-20:00 välillä. Yöt vähän vaihtelevat, joinakin öinä herää 3-4 kertaa ja otan viereen nukkumaan, kun kyllästyn nukuttamaan ja toisinaan menee kuten viime yönä eli nukkui 19:40-06:50 heräämättä.
Sellainen rytmi, jossa nukkuminen on sivuseikka. Heräilee 9 maissa (yöheräilyjen määrää en halua edes ajatella), yhdet päikkärit joskus 13-15 välillä, ja heti perään alkaa nukuttaa siinä 22 jälkeen. Ja koko päivä täysi touhu päällä, jossa hiljaisia ja seesteisiä hetkiä ei vain ole. Eli leikkii itsekseen tai osallistaa vanhempansa mukaan leikkeihin. Tai juoksee maanisesti koiran perässä tai ravaa portaita (tuetusti ja valvotusti) ylösalasylösalas. Kovin siis touhukas, sinnikäs ja vähään unimäärään tyytyväinen pikkutintti. Välillä voisi antaa vanhemmillekin armoa. Saa nähdä minkälainen turboahdettu tapaus seuraava on, vai onko täysi vastakohta eli kuten isänsä. :D
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sellainen rytmi, jossa nukkuminen on sivuseikka. Heräilee 9 maissa (yöheräilyjen määrää en halua edes ajatella), yhdet päikkärit joskus 13-15 välillä, ja heti perään alkaa nukuttaa siinä 22 jälkeen. Ja koko päivä täysi touhu päällä, jossa hiljaisia ja seesteisiä hetkiä ei vain ole. Eli leikkii itsekseen tai osallistaa vanhempansa mukaan leikkeihin. Tai juoksee maanisesti koiran perässä tai ravaa portaita (tuetusti ja valvotusti) ylösalasylösalas. Kovin siis touhukas, sinnikäs ja vähään unimäärään tyytyväinen pikkutintti. Välillä voisi antaa vanhemmillekin armoa. Saa nähdä minkälainen turboahdettu tapaus seuraava on, vai onko täysi vastakohta eli kuten isänsä. :D

Aikamoista :D ei taida siis olla päiväkodissa ainakaan vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös