Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 548
  • 66 849

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kun Jokeri-varsa on sen noin 10 vuoden haa´ssa olon jälkeen vihdoin päässyt laitumelle, niin se on selvää, että keskustelua piisaa, jopa siinä määrin, että jokaiselle pelaajalle avataan tiuhaan tahtiin ketjuja suht pelkistetytyin alustuksin. :) Tunnetta! Ai hittolainen... Sitä on kaivannut omaankin pesään, siis muutakin kuin apatiaa.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Työt pyörii liikaa mielessä ja ei malttaisi irrottaa niistä vapaallakaan. Odottaa milloin taas pääsee töihin. Valtava halu tehdä enemmän töitä kuin aika antaisi myöden. Olen siis loman tarpeessa ja se alkaisikin kahden viikon päästä. Se loma tuleekin olemaan ensimmäinen yli viikon mittainen loma sitten vuoden 2019 kesän. Joten ehkä tässä on jo pikkasen tehty liikaa töitä ja nyt se alkaa olla ainoa elämä. Nyt lomalla suljenkin kaikki töihin liittyvät asiat pois ja kännykän nakkaan jorpakkoon. Keskityn perheeseen ja lomaan, siis LOMAAN mikä se on en tiedä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eipä ole kovin kesäinen keli pihalla. No hyvä syy viettää rauhallinen koti-ilta olutta ja viiniä siemaillen. Saunassa voi käydä kun tulee liian kylmä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eipä ole kovin kesäinen keli pihalla. No hyvä syy viettää rauhallinen koti-ilta olutta ja viiniä siemaillen. Saunassa voi käydä kun tulee liian kylmä.
Melkein kutsuin jo itseni @Czescku lle saunaan. Mutta ylityöpainotteisen viikon jälkeen lähden polkemaan hyvinvoivaa isoisävatsaa pois.

Tässä kunnossa ei kehtaa edes itseään katsoa.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Melkein kutsuin jo itseni @Czescku lle saunaan. Mutta ylityöpainotteisen viikon jälkeen lähden polkemaan hyvinvoivaa isoisävatsaa pois.

Tässä kunnossa ei kehtaa edes itseään katsoa.
Kyllä tänne aina yksi homo olisi joukkoon mahtunut. Ei olisi varmaan naisystävääkään yhteissauna haitannut.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka näitä hotellihuoneita oikein suunnittelee? Ainoat pistokkeet on niin kaukana ainoasta pöydästä, että tarvitsisi jatkojohdon, jos haluaa ladata läppäriä. On tässä sentään akkua niin paljon jäljellä, että taitaa äijästä loppua virta ennen konetta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Työt pyörii liikaa mielessä ja ei malttaisi irrottaa niistä vapaallakaan. Odottaa milloin taas pääsee töihin. Valtava halu tehdä enemmän töitä kuin aika antaisi myöden. Olen siis loman tarpeessa ja se alkaisikin kahden viikon päästä. Se loma tuleekin olemaan ensimmäinen yli viikon mittainen loma sitten vuoden 2019 kesän. Joten ehkä tässä on jo pikkasen tehty liikaa töitä ja nyt se alkaa olla ainoa elämä. Nyt lomalla suljenkin kaikki töihin liittyvät asiat pois ja kännykän nakkaan jorpakkoon. Keskityn perheeseen ja lomaan, siis LOMAAN mikä se on en tiedä.

Jos viihtyy vapaalla paremmin kuin duunissa, on töissä väärällä alalla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin joskus nuorempana niin hurja, että olin aikeissa mennä open mic -stand upiin esiintymään. Sehän olisi ollut vain 5 min keikka Remakka-klubilla. Tuumin asiaa jonkun kuukauden ja päätin, että en ryhdy moiseen. Jos menen, pitää olla valmis sille uralle, enkä minä sellaista halua.

Tuosta mietinnästä oli jo ehkä parisen vuotta, kun meitä oli baarissa vain minä ja Zaani. Emme olleet tuttuja keskenämme, tiesin vain hänet jotenkin. Tunsimme kuitenkin kumpikin baarimikon, ja lopulta juttelimme siinä kolmestaan. Tuli jossain kohtaa puheeksi parin vuoden takainen aikomukseni. Hän halusi aivan välttämättä kuulla juttuni, vaikka varmaan 10 kertaa sanoin, että en kerro, annetaan sen olla.

Sitten kerroin sen, että sain jankkauksen loppumaan. Hän paheksui suuresti, että tuohan on Niko Kivelän vuoden 2002 juttu! Aivan kopio. Enpä ollut noissa piireissä v. 2002 saati koskaan juttua kuullut, kyse oli omakohtaisesta tapahtumastani. Ei se sitä uskonut, jankkasi vaan plagioinnista. Ei antanut edes suunvuoroa.

Myöhemmin Zaani joutui yhdessä Hedbergin kanssa uutisissa huonoon valoon, myönnän huonon ihmisyyteni, kun hieman hykerrytti.

Lisäys: Mutta ilmeisesti se oli ihan hauska juttu, kun ammattikoomikkokin oli kertonut samanlaisen jutun. Ja ei, en kerro sitä täällä. En.
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@Palstalegenda ehkä uskallan paljastaa.. minä olen elämäni aikana tehnyt stand up komiikkaa amatööritasolla. Kymmenkunta vuotta sitten aktiivivaiheessa olin "paljonkin" erilaisilla open mic- ja treeniklubeilla ympäri maata (en tosin koskaan Oulussa, jota tuo sinun tilanteesi Remakan suhteen koski) sekä myös muuallakin. Nykyään olen lopettanut jo pitkälti yli viisi vuotta sitten, ei ole aikaa ja kuten tuossa vähän viittasitkin, niin stand up on sellainen taiteenlaji mihin pitää panostaa, jos sitä aikoo vähänkään vakavammin tehdä. Tein ihan tietoisen päätöksen, että ei vain ole aikaa eikä tarpeeksi motivaatiota..

Mutta tuon komiikkaskenen maailman ja sen kirjoittamattomat säännöt tunnen hyvin. Tosiaan vaikka ihan aikuisten oikeasti täysin tietämättä ja vilpittömästi kehittäisit vaikka juuri jonkin oman elämänkokemuksesi pohjalta samanlaisen jutun kuin joku on joskus kehittänyt (etenkin joku edes vähänkään nimekkäämpi koomikko), niin saat koko skenen vihat niskaasi ja sen jälkeen olet hylkiö. Ja mikään selittely ei auta. Kysehän on siitä, että stand up koomikot ovat esiintyvien taiteilijoiden joukossa niitä lainsuojattomia, siis juuri tällaisten tekijänoikeus asioiden suhteen. Taiteilijallahan on aina tekijänoikeus tuotokseensa, MUTTA: ongelma on se, että juridisesti tekijänoikeus suojaa teoksen "ilmiasua", kuten kirjaa tai äänitettä. Mutta kun tekijänoikeus ei suojaa ajatuksia. Ja koomikoilla ei tavallaan ole muuta kuin ajatuksia, jotka sitten muokkautuvat suusanallisesti kerrottaviksi jutuiksi. Eli suomeksi, jos koomikko X kertoo stand up klubilla käytännössä saman jutun minkä koomikko Y on kehittänyt aiemmin, niin koomikko X ei kuitenkaan syyllisty tekijänoikeusrikokseen. Joten koska juridista selkänojaa alalla ei ole, niin siksi moraalinen tuomio ja ristiinnaulitseminen on alalla niin julmaa ja tapahtuu todella matalalla kynnyksellä.. tästä on kyse

Tähän samaan linkittyy sitten se veteen piirretty viiva, että kuka sitten saa alalla kutsua itseään koomikoksi. Koska koomikko ei ole mikään "oikea" ammattinimike, mistään oppilaitoksesta ei voi valmistua koomikoksi. Eli alalla ihminen itse määrittää, miksi nyt sitten haluaa itseään kutsua. Se nyt toki on selviö, että olet ammattikoomikko siinä vaiheessa, jos et tee työksesi muuta kuin komiikkaa tai jotain siihen linkittyvää asiaa, kuten monet tekevät vaikka käsikirjoitushommia. Itse pidin siis itseäni puhtaasti amatöörikoomikkona, vaikka esimerkiksi tein vähän myös palkallisia keikkoja. Hirvein mahdollinen termi on tietenkin puoliammattilainen, joka on sitten niin yksilöllinen tulkinta kuin olla voi. Jotkut katsoivat olevansa yhdenkin rahakeikan jälkeen puoliammattilaisia, minä taas en kuten todettua olisi parhaalla tahdollakaan uskaltanut kutsua itseäni sellaiseksi missään kohtaa..

Harmi homma tietysti, että ainoa pikkiriikkinen kosketuksesi lavakomiikkaan oli tuollainen. Zaania en koskaan oppinut itse tuntemaan millään tavalla, mutta tiedän että häntä on pidetty alalla aika vaikeana persoonana..
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
@Palstalegenda ehkä uskallan paljastaa.. minä olen elämäni aikana tehnyt stand up komiikkaa amatööritasolla. Kymmenkunta vuotta sitten aktiivivaiheessa olin "paljonkin" erilaisilla open mic- ja treeniklubeilla ympäri maata (en tosin koskaan Oulussa, jota tuo sinun tilanteesi Remakan suhteen koski) sekä myös muuallakin. Nykyään olen lopettanut jo pitkälti yli viisi vuotta sitten, ei ole aikaa ja kuten tuossa vähän viittasitkin, niin stand up on sellainen taiteenlaji mihin pitää panostaa, jos sitä aikoo vähänkään vakavammin tehdä. Tein ihan tietoisen päätöksen, että ei vain ole aikaa eikä tarpeeksi motivaatiota..

Mutta tuon komiikkaskenen maailman ja sen kirjoittamattomat säännöt tunnen hyvin. Tosiaan vaikka ihan aikuisten oikeasti täysin tietämättä ja vilpittömästi kehittäisit vaikka juuri jonkin oman elämänkokemuksesi pohjalta samanlaisen jutun kuin joku on joskus kehittänyt (etenkin joku edes vähänkään nimekkäämpi koomikko), niin saat koko skenen vihat niskaasi ja sen jälkeen olet hylkiö. Ja mikään selittely ei auta. Kysehän on siitä, että stand up koomikot ovat esiintyvien taiteilijoiden joukossa niitä lainsuojattomia, siis juuri tällaisten tekijänoikeus asioiden suhteen. Taiteilijallahan on aina tekijänoikeus tuotokseensa, MUTTA: ongelma on se, että juridisesti tekijänoikeus suojaa teoksen "ilmiasua", kuten kirjaa tai äänitettä. Mutta kun tekijänoikeus ei suojaa ajatuksia. Ja koomikoilla ei tavallaan ole muuta kuin ajatuksia, jotka sitten muokkautuvat suusanallisesti kerrottaviksi jutuiksi. Eli suomeksi, jos koomikko X kertoo stand up klubilla käytännössä saman jutun minkä koomikko Y on kehittänyt aiemmin, niin koomikko X ei kuitenkaan syyllisty tekijänoikeusrikokseen. Joten koska juridista selkänojaa alalla ei ole, niin siksi moraalinen tuomio ja ristiinnaulitseminen on alalla niin julmaa ja tapahtuu todella matalalla kynnyksellä.. tästä on kyse

Tähän samaan linkittyy sitten se veteen piirretty viiva, että kuka sitten saa alalla kutsua itseään koomikoksi. Koska koomikko ei ole mikään "oikea" ammattinimike, mistään oppilaitoksesta ei voi valmistua koomikoksi. Eli alalla ihminen itse määrittää, miksi nyt sitten haluaa itseään kutsua. Se nyt toki on selviö, että olet ammattikoomikko siinä vaiheessa, jos et tee työksesi muuta kuin komiikkaa tai jotain siihen linkittyvää asiaa, kuten monet tekevät vaikka käsikirjoitushommia. Itse pidin siis itseäni puhtaasti amatöörikoomikkona, vaikka esimerkiksi tein vähän myös palkallisia keikkoja. Hirvein mahdollinen termi on tietenkin puoliammattilainen, joka on sitten niin yksilöllinen tulkinta kuin olla voi. Jotkut katsoivat olevansa yhdenkin rahakeikan jälkeen puoliammattilaisia, minä taas en kuten todettua olisi parhaalla tahdollakaan uskaltanut kutsua itseäni sellaiseksi missään kohtaa..

Harmi homma tietysti, että ainoa pikkiriikkinen kosketuksesi lavakomiikkaan oli tuollainen. Zaania en koskaan oppinut itse tuntemaan millään tavalla, mutta tiedän että häntä on pidetty alalla aika vaikeana persoonana..
Vaikea kuvitella, että itse jollekin, jota ei voi edes amatööriksi laskea, millään alalla sillä tavalla aukoisin sellaiselle päätäni. Joten kyllä se oli vaan junttia moukkamaisuutta häneltä. Mietin aluksi, että kerron asian hänen osuuden anonyymisti, mutta kun hänellä tuota erittäin huonon käytöksen taustaa on lehtijuttujenkin perusteella, niin menkööt näin. Tästä tapahtumasta on siis melkein 10 vuotta aikaa.

Kerronpa kuitenkin tämähän on äkkiä sanottu. Sen juttuni punchline oli se, että menin ostamaan R-kioskilta kondomeja. Hirveä tilanne, mutta oli ns. tilanne päällä. Vanhempi myyjärouva kysyi sitten, että iso vai pieni. Vastasin, että eikö tuo ole aika henkilökohtainen kysymys... "Niin siis isossa on 10 ja pienessä on 5".

Varmasti tämänlainen tapahtuma on tapahtunut monelle muullekin. Paitsi jatkoaikalaisille, koska masturboidessa ei kondomeja tarvita.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuntoni on alkanut hiljalleen kohentua, sillä äsken käppäilin ihan reippaaseen tahtiin Tammistosta Viertolaan enkä joutunut missään vaiheessa vetämään henkeä. Asiaa tietenkin auttoi viileähkö sää, joka on juuri passeli tuollaisille lenkeille. Tammistosta kävin ostamassa itselleni uuden Rukan tuulitakin (sinisen), sillä edellinen Haltin tuulitakki (punainen) oli tullut tiensä päähän viiden vuoden intensiivisen käytön jälkeen. Seuraavaksi pitäisi vielä hankkia uudet farkut sekä lenkkarit ja siinäpä sitten onkin kaikki tärkeimmät vaateostokset tältä vuodelta tehtynä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitäköhän tekemistä sitä keksisi lauantaina kun olisi kiva nähdä ihmisiä, mutta se menee kuitenkin ryyppäämiseksi ja lääkärin kanssa sovittiin että ei ryypätä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Palstalegenda @PataJaska
Minä olen suuri standup-komiikan ystävä ja arvostan teitä, jotka uskaltautuvat lavalle amatööreinä tai ammattilaisina. Toisaalta...

(Saattanut kertoa muussa yhteydessä)
Kävin ennen koronaa useita vuosia paikallisessa kuppilassa, missä järjestettiin näitä open mic -tapahtumia. Lisäksi siellä kävi myös nimekkäitäkin koomikoita testaamassa uutta aineistoa.

Eräs nimeltä mainitsematon, TVstäkin tuttu Jukka L. (nimi mahdollisesti muutettu) tuli esittelemään uusinta uutta ja eihän se oikein lähtenyt. Jäätyminen, totaalinen jäätyminen - eikä siinä mitään, täysin ymmärrettävää, että näin voi tapahtua. Hänen ratkaisunsa hetken mietinnän jälkeen oli lausua täysin ilman mitään yhteyttä mihinkään PERSUT
Tässä piti olla spoiler, mutta ei toimi jostain syystä

Nyt kysynkin, oliko tämä jonkun muun jo keksimää vai aivan ainutkertaista huumoria? Vaihtoehtona voi toki olla, että jotain muutakin.

Ei ehkä pitäisi, mutta tämän jälkeen olen nauranut hänelle, en hänen jutuilleen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No, mun vaimoni ei pysty edes katsomaan tv:stä sellaista ohjelmaa, jossa nopeasti, lähes sekunnin välein, vaihtuvat kuvakulmat ja -kohteet, kuten esim. Maailman herkullisimmat ruuat - ja sama pätee noihin välkkymisiin. Hänellä ei vain prosessori pysy matkassa tuollaisessa, vaikka onkin ihan älykäs, nokkela ja kirjanoppinutkin...
Minä katselen ja kuuntelen mielelläni lempibändieni livekeikkoja. Mieluiten 70- ja nippa nappa vielä 80-luvulla editoituja, koska silloin kamera malttoi pysyä samassa soittajassa jopa useampia sekunteja kerrallaan. Uudemmissa keikkavideoissa vituttaa suunnattomasti se tykitys ja jatkuva kuvakulman vaihto, puolen sekunnin välein. Raivostuttavaa.
Kun Juice täytti 50 vuotta, soitti Mikko Alatalo tälle onnittelupuhelun ja kysyi, että miltä se Juice tuntuu olla aina oikeassa joka asiassa? En tiedä, kun en ole vielä koskaan ollut väärässä, Juice vastasi.
Juice oli täten aivan kuin pitkäaikainen vittuilunsa kohde, Paavo Väyrynen. Väykkähän totesi, että luuli kerran olleensa väärässä mutta huomasi erehtyneensä.
Juice oli kyllä oikeassa, Liitto on todella hieno teos. Kolmekymppisenä Kyrö kirjoitti mielestäni tähän mennessä ylivoimaisesti parhaan romaaninsa. Mielensäpahoittajilla hän on varmasti tehnyt hyvät rahat, mutta todella toivon, että Kyrö vielä joku päivä palaisi Liiton aikaiselle tasolle. Ihan kuten toivon Jari Tervon vielä joskus palaavan Troikan aikaiselle tasolle.
Minä toivon Tervon palaavan Pohjan hovin tasolle.
Varmasti tämänlainen tapahtuma on tapahtunut monelle muullekin. Paitsi jatkoaikalaisille, koska masturboidessa ei kondomeja tarvita.
Minä käytän aina kondomia. Paitsi nussiessa ja kustessa, jolloin se on tiellä. Isävainaa neuvoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös