Melko perinteinen vappusää tämänkin vuoden vappuaattona. Vaihteleva, kylmä ja sateinen. Nyt ei sada sentään räntää tai lunta. Pitkään tuossa olikin aurinkoisia päiviä mutta nyt tietenkin vappua kohti kylmeni. Ja nyt on varsin koleaa ja pilvistä, ei sentään sada just tällä hetkellä. Mutta on satanut tänään ja saattaa sataa vielä uudelleenkin.
Miten se vappu onkin usein aina kylmä ja sateinen. Tilastoja ei ole nyt katsoa väitteen tueksi mutta ulkomuistista näin heittäisin. Vaput on muistaakseni ollut usein koleita.
Vappu on myös kevään juhla vaikka just nyt ei siltä tuntuisikaan. Toukokuu alkaa huomenna ja melko usein viime vuosina, niin on kesä alkanut jo toukokuun puolella. On tosi mukavaa kun vähitellen tulevat kesäkelit. On niitä kaivannut pitkän ja kylmän talven aikana.
Minulla ei ole oikein mitään erikoista ohjelmaa näin vappuna. Munkkeja ostin Lidlistä tänään ja niillä olen sentään herkutellut. Kohta saatan käydä tuolta Keskiaikaisyhdistyksen munkkikahvilasta ostamassa vähän lisääkin munkkeja. Tämä on vähän poikkeuksellinen vappu minulle kun en ole mitenkään huomioinut vappua. Usein ainakin ruokapuoleen olen vappuna panostanut.
Simaa olisin varmasti itse tehnyt jos siihen ei tulisi alkoholia. Ja ilman hiivaa se ei kuitenkaan maistuisi niin paljon simalta. Huomenna sentään käydään vapputorilla klubitalolaisten kanssa.
Ja nyt kun olen tämän tekstin saanut kirjoitetuksi niin alkaa aurinkokin tulemaan esiin. Hauskaa vappua vaan kaikille.