Olin eilen täällä Hämeenlinnassa Suistolla Uniklubin keikalla. Suistoa voi luonnehtia tällaiseksi klubiksi, ravintolaksi jossa on alkanut nyt taas olemaan aika usein jonkinlaista elävää musiikkia. Paljon on esiintyjiä jotka eivät nyt ole niin järin tunnettuja mutta on siellä välillä ihan nimekkäitäkin esiintyjiä.
Eilen siellä esiintyi sitten Uniklubi. Uniklubi on jossain määrin jo pitkään kuulunut omiin suosikkeihini. Ei nyt mikään iso suosikki mutta olen pitänyt yhtyeen musiikista. Jo silloin Uniklubi löi isosti läpi Rakkautta ja piikkilankaa kappaleellaan kun olin armeijassa vuonna 2004. Armeija-aikana tuota kappaletta kuunneltiin paljon.
Onhan se hienoa päästä näkemään ensimmäistä kertaa livenä näitä suosikkibändejä. Eilen näin ensimmäistä kertaa livenä Uniklubin ja viime kesänä tämän Viikatteen. Uniklubi soitti niin uudempaa tuotantoaan kuin vanhempia hittejäänkin. Tykkäsin kyllä tästä uudemmasta tuotannostakin mutta kyllähän erityisesti säväytti kuulla livenä näitä hittibiisejä, joista on jo melko pitkään kuitenkin tykännyt melko paljon. Ja kyllähän muukin yleisö syttyi fiiliksiin varsinkin silloin kun yhtye esitti näitä vanhempia hittejään, kuten Huomenna, Näiden tähtien alla, Minulla on kylmä ja Rakkautta ja piikkilankaa.
Kiva ilta oli eilen. Uniklubia ennen lämppärinä toimi noin tunnin keikan vetäen uudempi bändi eli Lulua. Enpä ollut ennen kuullut moisesta bändistä mutta hyvin sekin veti. Josko nyt sitten taas alkaisi aktiivisemmin käymään näillä keikoilla ja muissa vapaa-ajan tapahtumissa. Melko pitkä aika tuossa oli kun en käynyt oikein kuin urheilumatseissa mutta nyt kun taas tarjontaakin alkaa olemaan runsaammin niin voisihan sitä itsekin aktivoitua.