Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 379 502
  • 66 968

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mää oon muuten koittanu zuumailla noita Dolfin maalauksia ja ettiä niistä jotain piiloviästejä. Mulle on taidehipit kertoneet että yleensä suuret taiteilijat piilottavat maalauksiinsa jos jonninmoisia kryptisiä viästejä ja merkityksiä sun muuta mitä vain valaistuneet ymmärtää. Emmää oo löytäny mitään. Pelkkää maisema schuduluuta. Adi pettää aina. Ei ihme että Wien hylkäs moukan.
Mitä mä oon nähnyt, niin rakennuksiahan se tykkäsi piirustella. On siellä joku maalaismaisemakuvakin, mutta enimmäkseen jotain kaupungintaloja ja kivilinnoja. Ihmisiä on yleensä kuvissa vain vähän jos ollenkaan. Kaduille laittoi yleensä jotkut hevosten vetämät kuomukärryt, ja joku vanha mies keppinsä kanssa siellä köpöttelee. Ei ole rakkaudella kuvattu lapsia leikkimässä, työläisiä arkisten askareiden parissa saati monikulttuurisia ihmisryhmiä.

Arkkitehdiksi olisi voinut olla hyvä, ei taidemaalariksi saati poliitikoksi, valtionpäämieheksi tai sotapäälliköksi. Se on traagista kun mies ei löydä oikeaa kutsumustaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ai ettien että. Kyllähän tuo HCH:n soljuvaa natsiromantiikkaa huokuva avausviesti Let's go time - Gong freedom ketjussa täytyy käydä ainakin kerran viikossa lukemassa ettei totuus unohdu. Kaunista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas suksilla. Ei niitä tehtyjä latusia tarvitse kun hanki kantaa...
 

Liitteet

  • IMG_20230102_134601_HDR.jpg
    IMG_20230102_134601_HDR.jpg
    549,3 KB · kertaa luettu: 85
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täälä kun on näitä Hinttimäisintä, idioottimaisinta, junttimaisinta jne. ketjuja missä listataan erinäisiä asioita negatiivisessa miälessä, niin siitä huamaa aina että nyt osu kalikka jotakuta nilkkaan kun ilmestyy eka "Tämä ketju" -viästi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Useful Idiot

Mää oon siis niin tyytyväinen että veteraanimme ottaa osaa myös hurjempiin lajeihin! Panssarijääkäriveljeni, sissi ja taistelija Vilho Palosaari hyppää mäestä kuin kunnon laskuvarjopartisaani!
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ja taas on käynyt niin, että kirjastosta on 9 kirjaa varauksessa... Vaikka tykkään lukea paljon, niin onneksi nämä ei ole tulossa yhtäaikaa lainattavaksi... Välillä vaan lipsahtaa kun innostuu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ja taas on käynyt niin, että kirjastosta on 9 kirjaa varauksessa... Vaikka tykkään lukea paljon, niin onneksi nämä ei ole tulossa yhtäaikaa lainattavaksi... Välillä vaan lipsahtaa kun innostuu.
Mulla ei ole nyt kun yksi varauksessa. Se onkin ollut jo elokuusta alkaen, päässyt jo sijalle 82. Muutaman kuukauden vielä kun jaksaa venailla. Onneksi on nyt luettavaa, kun vaan ehtisi keskittyä siihenkin.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Mulla ei ole nyt kun yksi varauksessa. Se onkin ollut jo elokuusta alkaen, päässyt jo sijalle 82. Muutaman kuukauden vielä kun jaksaa venailla. Onneksi on nyt luettavaa, kun vaan ehtisi keskittyä siihenkin.
Jep, itelläki on tällä hetkellä eräs kirja sijalla 100. Muuten sijoilla 5 -30. Julkasuajat suurimmalle osalle näyttää olevan keväällä niin ehtii lukea noita vanhempia varauksia pois alta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ja taas on käynyt niin, että kirjastosta on 9 kirjaa varauksessa... Vaikka tykkään lukea paljon, niin onneksi nämä ei ole tulossa yhtäaikaa lainattavaksi... Välillä vaan lipsahtaa kun innostuu.
Ennätykseni neljä kappaletta varauksessa, 2-12 on vuorot. Niinkin on käynyt, että kun on numero ollut tarpeeksi iso, ei ole hermo kestänyt odotusta ja olen käynyt ostamassa omaan hyllyyn. Se kirja on muuten vieläkin lukuvuoroaan odottamassa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ennätykseni neljä kappaletta varauksessa, 2-12 on vuorot. Niinkin on käynyt, että kun on numero ollut tarpeeksi iso, ei ole hermo kestänyt odotusta ja olen käynyt ostamassa omaan hyllyyn. Se kirja on muuten vieläkin lukuvuoroaan odottamassa.
Muutenhan ostaisin nuo kirjat, mutta loppuu perkele säilytystila kesken täältä kämpästä ja noita on vielä laatikollinen viety varastoon. Myydä toki toki vois mutta ajattelee ettei noita kukaan osta edes eurolla kun ei ole päätaloja tai linnoja tai muita klassikoita.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Muutenhan ostaisin nuo kirjat, mutta loppuu perkele säilytystila kesken täältä kämpästä ja noita on vielä laatikollinen viety varastoon. Myydä toki toki vois mutta ajattelee ettei noita kukaan osta edes eurolla kun ei ole päätaloja tai linnoja tai muita klassikoita.
Päätaloja ja Linnoja nyt ainakaan kukaan osta kun niitä on kaikkien kodit täynnä ja aina mummon tai papan kuollessa pamahtaa taas Päätalon kootut perinnöllisille.

Mutta joo pitäisi muuttaa isompaan kämppään, niin olisi enemmän tilaa levyille ja kirjoille.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Muutenhan ostaisin nuo kirjat, mutta loppuu perkele säilytystila kesken täältä kämpästä ja noita on vielä laatikollinen viety varastoon. Myydä toki toki vois mutta ajattelee ettei noita kukaan osta edes eurolla kun ei ole päätaloja tai linnoja tai muita klassikoita.
Lähikirjastossa on kierrätyskärry, sinne olen välillä kuskaillut ja ottanutkin muutamia, sitä "putsataan" mukavan tiuhaan ja roskat lähtee pois. Yksi on jäänyt kaduttamaan kun en ottanut, Uuno Kailaan runoja oli kirjan verran, seuraavana päivänä se olikin jo lähtenyt jonkun toisen matkaan.

Tilaongelma on kirjahyllyssä, kyllä sinne väkisin tunkee ja eturivin takana on vielä vähän tilaa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Päätaloja ja Linnoja nyt ainakaan kukaan osta kun niitä on kaikkien kodit täynnä ja aina mummon tai papan kuollessa pamahtaa taas Päätalon kootut perinnöllisille.

Mutta joo pitäisi muuttaa isompaan kämppään, niin olisi enemmän tilaa levyille ja kirjoille.
Jep, katomma tätä isompaa kämppää kun lotossa voitan isosti.

Eli tuskin koskaan. Ja kirjat kierrätykseen, mikä ei sekään nyt pahin ratkasu olis.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mulla ei ole nyt kun yksi varauksessa. Se onkin ollut jo elokuusta alkaen, päässyt jo sijalle 82. Muutaman kuukauden vielä kun jaksaa venailla. Onneksi on nyt luettavaa, kun vaan ehtisi keskittyä siihenkin.
En ole katsonut tilannetta, mutta joskus samoihin aikoihin laitoin kirjan varaukseen. Kertoo Irlannista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ensimmäinen edelleen suht relevantti väestönlaskenta suoritettiin Kiinassa vuonna 2. Tokihan väestöä oli laskettu jo erilaisilla menetelmillä tuhansia vuosia ennen tuotakin, mutta tuo vuonna 2 tapahtunut väestönlaskenta on käsittääkseni se vanhin mikä on säilynyt luotettavana tähän päivään saakka. Kiinassa oli tuolloin 57,76 miljoonaa ihmistä. Väkirikasta kansaa ovat kyllä aina olleet.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Päätaloja ja Linnoja nyt ainakaan kukaan osta kun niitä on kaikkien kodit täynnä ja aina mummon tai papan kuollessa pamahtaa taas Päätalon kootut perinnöllisille.

Mutta joo pitäisi muuttaa isompaan kämppään, niin olisi enemmän tilaa levyille ja kirjoille.
Tämä on totta, mutta ärsyttävästi tuo ylitarjonta Päätaloissa näkyy kirjastoissa siten ettei kirjoja ole monia ja jonot pitkiä. Tämä ärsyttää kun tähän pöljyyteen (Iijoki-sarjan lukeminen) lähdin ja edellisten sukupolvien kirjat on lähimmillään 250 kilsan päässä.
 

Glove

Jäsen
Nimesin juuri maaliskuun uudelleen sähköpostia kirjoittaessani. Vaikka kaupunkilaisia kuinka ärsyttäisi niin se on jatkossa maalaiskuu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iltanuotio... Kohta voi varmaan makkaraa paistaa.
 

Liitteet

  • IMG_20230104_170116_HDR.jpg
    IMG_20230104_170116_HDR.jpg
    345,2 KB · kertaa luettu: 70

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Alakerrassa taidetaan naida, kun kuuluu kovaa huohotusta ja puhinaa. Pitänee hankkia pari mattoa, koska äänet kuuluvat aika selvästi tänne.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vitutti pari hipsteriä, oltiin taas niin hyviä ja tuomittiin muut, joten oli pakko panna levylautaselle Los Angelesista ponnistaneen rockyhtye Guns N' Rosesin kappale One in a Million albumilta Lies (1988). Jos tietäisivät niin tuomitsisivat! Hahaa paskiaiset! Tämä biisi saattaa soida aamuyöstä radioasemilta. Silloin hipsteri nukkuu huumepäissään. Silloin on rauha maassa. Cancel culture make no sense to me...

Edit. Nyt soi You're Crazy, sopii tunnelmaan, kuten myös Used To Love Her. Patience? Oh my...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vitutti pari hipsteriä, oltiin taas niin hyviä ja tuomittiin muut, joten oli pakko panna levylautaselle Los Angelesista ponnistaneen rockyhtye Guns N' Rosesin kappale One in a Million albumilta Lies (1988). Jos tietäisivät niin tuomitsisivat! Hahaa paskiaiset! Tämä biisi saattaa soida aamuyöstä radioasemilta. Silloin hipsteri nukkuu huumepäissään. Silloin on rauha maassa. Cancel culture make no sense to me...

Edit. Nyt soi You're Crazy, sopii tunnelmaan, kuten myös Used To Love Her. Patience? Oh my...
Eikös joku Skrewdriver sopisi vielä paremmin pahennuksen aiheuttamiseen? Siis jos ainoa tarve on pahennuksen aiheuttaminen niin natsipunkkia löytyy paljon ja varmaan muutakin mautonta.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Eikös joku Skrewdriver sopisi vielä paremmin pahennuksen aiheuttamiseen? Siis jos ainoa tarve on pahennuksen aiheuttaminen niin natsipunkkia löytyy paljon ja varmaan muutakin mautonta.
Tai jos haluaa suomeksi aiheuttaa pahennusta hipstereissä ja mädättäjissä, niin ei muuta kuin Mistreatit soimaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eikös joku Skrewdriver sopisi vielä paremmin pahennuksen aiheuttamiseen? Siis jos ainoa tarve on pahennuksen aiheuttaminen niin natsipunkkia löytyy paljon ja varmaan muutakin mautonta.

En mä tunne tommosia. Oon kasari. Natsipunk kuulostaa todella tyhmältä. Varmaan jotain peräkammarin poikien juttuja. Axl Rose saa piirakkaa viikonlopussa enemmän kuin muut koko elämän aikana. <- Olkaa hyvä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuo Hesari kysyy että missä olit kun Diana kuoli. No, HS, olin håmålassa, aka Lönkan Lihassa. Toki vasta aamulla herätessä ylen teksti-tv kertoi tapahtuneen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös