Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 414 094
  • 67 134

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kohta lähdössä katsomaan Lala Salamaa Villiin Wäinöön. Olisin voinut mennä tänään katsomaan myös Placeboa, mutta kun sen minä olen monta kertaa nähnyt. Lala Salaman näen nyt ekaa kertaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Metsässä tykkään kävellä, joten puolen vuoden lokakuu mahdollistaisi sen ympäri vuoden.
En tunnustaudu lumimäen mieheksi, mutta kyllähän metsässä voi kävellä, ja jopa juosta, vaikka siellä olisi lunta.

Koronakeväänä 2020 aloin harrastaa enemmälti sellaista, että juoksin metsäpoluilla ja moottorikelkan jälkien päällä. Sellainen 6 km lenkki oli aika vakio. Joskus lumimyräköiden jälkeen aamupäivällä saattoi olla hieman raskasta juosta, mutta muuten ei pahemmin. Mukava sissimeinki la-aamupäivällä lumikinoksessa piristää mieltä, suosittelen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Auton lasit olivat jäässä ensimmäistä kertaa tänä syksynä. Ei nyt mitään talvea tänne, kiitos. Toiveissa olisi 2019-20 kaltainen talvi, jolloin Helsingissä ei ollut lunta oikeastaan lainkaan.

Taitaa aika merkittävä määrä suomalaisista toivoa poikkeuksellisesti samaa, kun sähkösopimukset ovat hieman muuttuneet..
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nyt on lapsetkin virallisesti Saimaan (no Stadin mutta kun se ei ole virallisesti erillinen yhdistys) Keltamustia (SaiPan posiketjussa tuosta tarkemmin).

Joskus yrittänyt tuonne kiekkopuolellekin kirjoittaa, että ei niitä uusia satunnaisia faneja vaan yhtäkkiä ilmesty jostain katsomoon. Pitää kasvattaa ja sitouttaa lapsesta asti. Ja nimenomaan fanitoimintaan. Omat lapseni (kuten itsekin joskus ikuisuus sitten) ihastuivat hallissa vallitsevaan tunnelmaan varsinkin kun aina oltu (jostain syystä SaiPan) faniryhmän lähellä. Sieltä se lähtee ja nyt omat muksut on aika lailla ns. hanskassa. Seuraava projekti sitten siskon poika, joka toki vasta vähän yli vuoden ikäinen, mutta hänestä tulee kyllä kovin Stadin Keltamusta ikinä (eno lupaa).
 

Glove

Jäsen
Piti sitten käydä kaupassa asti toteamassa, ettei mulla ole korttia eikä rahaa mukana. No takaisin kotiin siis. Jos tämä toisella yrityksellä onnistuisi paremmin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pieniä, kauniita asioita -ketjua ei vissiin ole, joten tänne.

Mieleen vain jäi, kun veli @Krepo sanoi juopotellessamme, että se siun maa, lempimaa. Puhuttiin Italiasta. Ehkä se oli vain heitto, mutta kyllä se kuulosti kauniilta. Ei Suomen lisäksi ole toista maata jota rakastaisin niin paljon. Saksa ja Ruotsi pääsevät lähelle, mutta vain rakkaus Italiaan pärjää rakkauteen Suomelle.

Ei sitä voi järjellä selittää. Italia on maailman kaunein ja kiehtovin maa. Siinä maassa on taikaa, sen tuntee heti kun sen maaperälle astuu. Ja harva maa on niin jakautunut. Viileä ja rikas pohjoinen bisnes-Italia, ja kuuma ja köyhä etelä. Ja Rooma siinä välissä, kulttuuria ohjaamassa. Rooma ehkä juuri siinä mielenkiintoisimpana, harvassa maassa pääkaupungin asema on niin kiehtova. Miten mielenkiintoinen maa Italia onkaan.

Maailmassa on kolme-neljä maata, joista mietin joka päivä, miten siellä menee. Suomi on ihan itsestään selvä. Nuo kolme muuta silti vaihtelevat. Saksa ja Ruotsi ovat tietenkin vahvoilla, mutta oikeasti huomaan miettiväni paljon Italiaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään en aio kuntoilla, askeleet tulevat jäämään alle se 10K, kun töihinkin aion ehkä mennä bussilla, pois tuun kävellen, kun vuorot ei osu. Puntteja en nostele (no, ehkä housun puntteja). Huominen saa myös olla välipäivä. No, töissä tulee tietysti väkisinkin askelia, mutta ei ihan mahdottomasti.
Viime yönä nukuin pitkästä aikaan noin yhdeksän tuntia. Mukava työpari tänään töissä. Pitäisi tulla ihan hyvä päivä.
Pitää vielä tarkistaa Eurojackpot, jonka Prismassta ostin. Sen tiedän, että yhtään pääosumaa ei tullut, mutta jos vaikka jotain.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pieniä, kauniita asioita -ketjua ei vissiin ole, joten tänne.
...
Joo, mullakin yksi pieni "asia", ei kaunis, mutta kuulemma funktionaalinen, kun sille päälle sattuu...

Minulle ei ole syntynyt mitään tuollaista sidettä muihin maihin kuin Suomeen. Espanja on siinä ja siinä kuten Saksakin, mutta kun ei ole tullut käytyä kuin jokunen kerta molemmissa, lienee ymmärrettävää. Ruotsissa on tullut käytyä kyllä, mutta ei ole herättänyt sen kummempia sympatioita tai antipatioita maana, rakkaita kilpakumppaneita kuitenkin urheilun saralla...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Jännä tämä suomalainen systeemi. Lasten äiti muuttaa tänään Espooseen ja syysloman jälkeen lapset muuttavat koulujensa takia käytännössä tänne. Mutta vaikka minä voisin säästää hieman (naurettavan vähän) elatusmaksuissa jos lapset kirjattaisiin minun luokse niin exäni menettäisi niin paljon tukia ettei voisi asua tuolla uudessa asunnossaan.
 

Glove

Jäsen
Kävi tuossa joku parivaljakko soittelemassa ovikelloa. Olisivat halunneet puhua onnellisuudesta. Pyysin menemään naapuriin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole ikinä astunut noin isoon koiranpaskaan kuin mitä tossa puolisen tuntia sitten. Onneks käppäillessä löytyi vesilätäköitä, missä touhuta näin vajaa 40 vuoden tauon jälkeen. Äiti tuu ikkunaan, täällä huutaa Petri.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Syksyn sävel 2022. Mistä ihmeestä tämä esiintyvä sakki tuonne hinataan. Älkää vaan sanoko, että kansan äänillä...kamalaa kuunneltavaa. Juontajana vielä tekotissit ja kumihuulet, huhhuh.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Whitesnake soi Lassilan paikallisessa. Se on oikein se! Valkokäärme, tuo ylväs hard rock -bändi laulajanaan aina tyylikäs David Coverdale. Niitä harvoja hard rock -laulajia, joita voi oikeasti kuvailla tyylikkääksi. Arvostan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo, mullakin yksi pieni "asia", ei kaunis, mutta kuulemma funktionaalinen, kun sille päälle sattuu...

Minulle ei ole syntynyt mitään tuollaista sidettä muihin maihin kuin Suomeen. Espanja on siinä ja siinä kuten Saksakin, mutta kun ei ole tullut käytyä kuin jokunen kerta molemmissa, lienee ymmärrettävää. Ruotsissa on tullut käytyä kyllä, mutta ei ole herättänyt sen kummempia sympatioita tai antipatioita maana, rakkaita kilpakumppaneita kuitenkin urheilun saralla...
Ehkä et ole käynyt Italiassa. Isänmaa eli Suomi on toki minullekin tärkein aina, mutta silti voi syntyä ihan järjettömän kiihkeä rakkaus johonkin toiseen maahan. Minulla esimerkiksi Saksa ja Ruotsi ovat sellaisia järkirakkauksia, ne ovat aika samanlaisia maita kuin Suomi, ja siksi tykkään niistä. Kun niissä käy, tuntee olevansa vähän kuin kotona. Arvostan niitä siitä. Rakkaita maita minulle aina.

Mutta sitten kun Italiaan menee, niin järki katoaa. Kyllä, Italia on paikoitellen vähän hankala maa ainakin pohjoismaiseen kulttuuriin tottuneelle, mutta siinä on niin paljon niitä hienoja puolia, joita ihailen. Sen maan kulttuurin kauneus vetää polvilleen. Jos haluat kokea ulkomailla maagisia hetkiä, niin mene Italiaan. Itsekin mietin vaikka niitä hetkiä, kun Venetsiassa aallot pyyhkivät varpaita ihan keskustassa. Uskallan sanoa, että Italiassa koet paljon sellaista mitä et koskaan missään kokisi. Menkää ihmiset Italiaan, ette kadu.
 

Glove

Jäsen
Eipä olekkaan pitkään aikaan tarjottu ostettavaksi varastettua tavaraa. Vai käykö savukalakauppiaat nykyään kiertämässä ovelta ovelle?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä olekkaan pitkään aikaan tarjottu ostettavaksi varastettua tavaraa. Vai käykö savukalakauppiaat nykyään kiertämässä ovelta ovelle?
Joo syksy tulee, tai on tullut jo. Kesällä nyt tietty joka päivä. Ja muutenkin mä oon nykyään vaan joku 3-4 tuntia mestoilla. Illalla sitten 7-8 tuntia bostailen keskustassa anona.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Joo syksy tulee, tai on tullut jo. Kesällä nyt tietty joka päivä. Ja muutenkin mä oon nykyään vaan joku 3-4 tuntia mestoilla. Illalla sitten 7-8 tuntia bostailen keskustassa anona.

Halloweenin asu valmiina? Turtiaiseksi pukeudut.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin aiemmin illalla Sörnäisissä Yangon taksin ajavan punaisia päin poliisiauton silmien edessä. Lähtivät heti vilkut päällä perään. Aiheutti suurta mielihyvää.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikko Kuustoner olisi muuten hyvä nimi jollekin sludge/stoner/pörinä-bändille.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Useful Idiot

Puolustusvoimain ylipäällikkö on palkinnut tällä päivämäärällä sabotaasintorjuntayksikön taistelijan, Lapin sodan veteraanin ja partisaanien kauhun, Vilho Heikkisen, ensimmäisen luokan kilpiliimaristillä tammenlehvillä nollapelin arvoisesta suorituksesta taistelussa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Pistänyt silmään (varsinkin tänä vuonna), että pelikieltoja saavat useimmiten tuoreet kirjoittajat. Onko aina ollut näin? Ovat toki erikoistarkkailussa, mutta silti tuntuu tuo 2021-2022 saapumiserän kirjoittajien määrä aika yliedustetulta.

Muutenkin tuntuu siltä, että varsinkin tuolla kiekkopuolella keskustelun taso on heikentynyt. Kummallista kyllä, mutta vapaalla puolella keskustelun taso on parantunut mielestäni. En tiedä johtuuko siitä kun viime vuosina on ollut aika isoja aiheita ja niiden aiheuttamia ilmiöitä pinnalla.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Useful Idiot

Puolustusvoimain ylipäällikkö on palkinnut tällä päivämäärällä sabotaasintorjuntayksikön taistelijan, Lapin sodan veteraanin ja partisaanien kauhun, Vilho Heikkisen, ensimmäisen luokan kilpiliimaristillä tammenlehvillä nollapelin arvoisesta suorituksesta taistelussa.
Onnittelut Vilholle urheasta työstä! Pitää muistaa, että Kannaksen joukkojen komentajan esikuntaan kuuluvan Paavo Kohosen läsnäolo on saattanut myöskin palkitsemiseen vaikuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös