Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 380 842
  • 66 968

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aivan kohta orapihlaja aidan leikkuuseen. Onneksi tarvitsee tehdä vain kerran vuoteen tämä urakka. Koko päivän kyrsinyt, kun tietää mitä joutuu tekemään töistä päästyään. On mielestäni kaikista vittumoisin kotityö ja selvällä erolla.

Tukkeutuneiden viemärien rassaaminen auki sanoo moi!

Mutta olen minäkin täällä kommentoinut jo tänäkin kesänä orapihjala-aita-asiaa, muistaakseni asiaankuuluvasti vitutusketjussa. Itse leikkaaminen ei ole siinä läheskään se vittumaisin homma, vaan se kaikki muu. Varsinkin kun meillä on koiria, niin ne piikit pitäisi saada nurmelta pois melkoisen tarkasti. Tähän on kyllä meillä kehitelty pressusysteemi, minkä ansiosta ei tartte enää juurikaan haravoida. Mutta on siinä silti roudaamista, säätämistä ja lopulta tyhjentämistä jäteasemalla ihan tarpeeksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuulkaas ystävät, maailma on pieni paikka. Tähän kerrostaloon missä minäkin asun ja nimenomaan tuohon ykkoskerrokseen muutti tänään vanha tuttuni vuosien takaa. Ollaan aikoinaan oltu samassa työpaikassa ja siellä kaverustuttu. Sitten vuodet ja elämät vei niin erilleen tuossa muutamaksi vuodeksi että ei edes nähty, kunnes nyt sitten näemmä muutti samaan kerrostaloon asumaan.

Tämä tuttuni toki ollut kaverilistallani kaikki nämä vuodet somessa ja siellä ollaan välillä vaihdettu kuulumisia. Mutta tämä tuli täytenä yllätyksenä että hän tänne muutti. Ihan kiva yllätys toki.

Katselin jo aamupäivällä että tuohon yhteen asuntoon on muuttamassa uusi asukas. Mutta en häntä jostain syystä silloin vielä tunnistanut, vaikka hän vastaankin käveli. Äsken vasta sytytti minullakin kun hän tunsi minut moikatessaan. Katsoin tarkemmin ja älysin että nyt on tänne muuttanut vanha tuttuni. Aina välillä voi mukavasti yllättyä.

Ja ei sitä oikein tiedä milloin näitä tuttuja vastaan tulee. Tuossa yksikin aamu aukasin kerrostalon varasto-oven huoltomiehille. Ja hiffasin että se kenelle avasin oven on myös näitä mielenterveyskuntoutuskavereitani. En tiennyt että hän on jo työelämään taas palannut mutta hienoa että on ja on saanut töitä myös.

Jostain syystä minulla on vaikeuksia tunnistaa tuttujani kun niitä tulee vastaan. Heh.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä Hämeenlinnan maauimalassa oli tänään muuten mukavan rauhallista uida kun viileä keli oli varmaan vaikuttanut siihen että porukkaa oli uimassa vähän. Ei ollut kovinkaan paljon mekastavia lapsia, hyppytornista ei hypännyt nyt kukaan ja muutenkin uimareita oli vähän. En nyt niinkään ihmispaljouttakaan pelkää mutta onhan tuokin välillä mukavaa kun on rauhallinen tunnelma.

Ja kyllä altaalla silti tänäänkin mukavaa oli uida. Vaikka keli oli viileä niin onhan vesi tuollaisessa altaassa silti lämmintä. Sitä kai oikein lämmitetään. Klubitalon kautta pääsemme tuonne torstaisin vain kahdella eurolla, mutta tänään meidänkään ryhmästä ei ollut kuin minun lisäkseni kaksi muuta uimaria. Ohjaajakin kävi vain maksamassa meidät sisälle kun erityishintaa varten täytyy olla ohjaaja maksamassa. Sitten hänkin lähti jatkamaan hommia talolle, ei viileän kelin takia rohjennut tulla edes altaan viereen istuskelemaan.

Mutta mukavaa oli taas kyllä tuolla maauimalassa. Vaikka minäkin olin siellä vähemmän aikaa kuin aiemmin, vain noin puoli tuntia. Nuha voi iskeä tuon seurauksena kuitenkin vielä myöhemminkin salakavalasti. Mutta ei noita maauimalakertoja ole kyllä enää jäljellä kuin yksi tuon Klubitalon kautta. Uimala menee kiinni 9.elokuuta.

Nyt olen kyllä aikeissa aloittaa uintiharrastuksen syksyllä uimahallilla. Nyt kun olen opetellut liikkumaan paremmin paikallisbussillakin niin on syksyllä ja varsinkin talvella helpompi liikkuakin myös uimahallille. Uimahallille on kuitenkin matkaa asunnoltani jonkin verran, ei ole välttämättä mukava kävellä kumpaankin suuntaan matkaa varsinkaan talvella kun siihen päälle laskee vielä uinnit.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tukkeutuneiden viemärien rassaaminen auki sanoo moi!

Mutta olen minäkin täällä kommentoinut jo tänäkin kesänä orapihjala-aita-asiaa, muistaakseni asiaankuuluvasti vitutusketjussa. Itse leikkaaminen ei ole siinä läheskään se vittumaisin homma, vaan se kaikki muu. Varsinkin kun meillä on koiria, niin ne piikit pitäisi saada nurmelta pois melkoisen tarkasti. Tähän on kyllä meillä kehitelty pressusysteemi, minkä ansiosta ei tartte enää juurikaan haravoida. Mutta on siinä silti roudaamista, säätämistä ja lopulta tyhjentämistä jäteasemalla ihan tarpeeksi.
Tuosta tukkeutuneiden viemärien rassaamisesta en tiedä. Kaustisella soodalla ollaan tähän asti ainakin saatu viemärit vetämään. Mikäli olisi mökki, jossa ulkohuussi, niin voisin ajatella tuon tyhjennyksen olla vielä viheliäisempi homma, kuin tämä orapihlaja-aidan leikkuu prosessi. Nyt sekin on onneksi tehty. Nurmikon leikkasin tuon jälkeen ja sillä toivottavasti oksien keruun jälkeen huomaattatta jääneet piikit sitten silpuksi.

Esikois poika muutti kotoa noin kuukausi sitten. Kotoa asuessaan häntä ei millään olisi saanut osallistumaan tähän oksien siivous projektiin. Nyt tuli mielellään ruoka, sauna ja lonkero palkalla. Niin se vaan miestä muuttaa tuo omilleen muutto. Muutenkin meillä "kotona" käydessään muuttunut todella paljon sosiaalisemmaksi. Simply great!!!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mikä helvetti siinä on, että jälleen kerran minulla on edessäni sukkien ostoreissu? Jollain ihmeen tavalla sukkien lukumäärä pienenee koko ajan, vaikka en ole juuri niitä heittänyt roskiin eikä pesukonekaan tunnu niitä imevän sisuksiinsa. Tämän puolen vuoden aikana olen hävittänyt tai hukannut ainakin seitsemän paria sukkia. En epäile naapurieni liittyvän asiaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä helvetti siinä on, että jälleen kerran minulla on edessäni sukkien ostoreissu? Jollain ihmeen tavalla sukkien lukumäärä pienenee koko ajan, vaikka en ole juuri niitä heittänyt roskiin eikä pesukonekaan tunnu niitä imevän sisuksiinsa. Tämän puolen vuoden aikana olen hävittänyt tai hukannut ainakin seitsemän paria sukkia. En epäile naapurieni liittyvän asiaan.
Epäilen, että sinulla on mustia sukkia. Niiden kanssa on aina ongelmia. Osta värikkäitä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mikä helvetti siinä on, että jälleen kerran minulla on edessäni sukkien ostoreissu? Jollain ihmeen tavalla sukkien lukumäärä pienenee koko ajan, vaikka en ole juuri niitä heittänyt roskiin eikä pesukonekaan tunnu niitä imevän sisuksiinsa. Tämän puolen vuoden aikana olen hävittänyt tai hukannut ainakin seitsemän paria sukkia. En epäile naapurieni liittyvän asiaan.
Et ole ainoa. Tuntuu joka sukassa olevan kantapää rikki ja pirun vaikea löytää edes lähes ehjä pari.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Et ole ainoa. Tuntuu joka sukassa olevan kantapää rikki ja pirun vaikea löytää edes lähes ehjä pari.
Yleensä siitä selviää sillä, että ostaa uusia. Sori näsäviisaus.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tää on just tätä nykyajan kerskakulutusta, että ostetaan uusia sukkia jos vanhoissa on reikiä.
Ja sukat tehdään jossain bulabulamaassa ja maksavat pari euroa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Itellä kesät talvet äidin tekemät villasukat jalassa. Kerskasäästöä sanon minä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja sukat tehdään jossain bulabulamaassa ja maksavat pari euroa.
Niin 5 paria lähtee jollain 4 eurolla. Ei voi laatua vaatia, mutta jos on tarpeeksi sukkia niin eivät kulu niin nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Aina kun ostaa samanlaisia sukkia niin niitä riittää vaikka joku menisi rikki/hukkaan/roskiin.
Haittaa, koska ovat eri kulumatilanteessa. Se vituttaa, kun toinen sukka on silkin ohut ja toinen paksu kuin karvalankamatto (jonka päällä tuli viime yö levättyä).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös