Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 086
  • 68 366

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tukkeutuneiden viemärien rassaaminen auki sanoo moi!

Mutta olen minäkin täällä kommentoinut jo tänäkin kesänä orapihjala-aita-asiaa, muistaakseni asiaankuuluvasti vitutusketjussa. Itse leikkaaminen ei ole siinä läheskään se vittumaisin homma, vaan se kaikki muu. Varsinkin kun meillä on koiria, niin ne piikit pitäisi saada nurmelta pois melkoisen tarkasti. Tähän on kyllä meillä kehitelty pressusysteemi, minkä ansiosta ei tartte enää juurikaan haravoida. Mutta on siinä silti roudaamista, säätämistä ja lopulta tyhjentämistä jäteasemalla ihan tarpeeksi.
Tuosta tukkeutuneiden viemärien rassaamisesta en tiedä. Kaustisella soodalla ollaan tähän asti ainakin saatu viemärit vetämään. Mikäli olisi mökki, jossa ulkohuussi, niin voisin ajatella tuon tyhjennyksen olla vielä viheliäisempi homma, kuin tämä orapihlaja-aidan leikkuu prosessi. Nyt sekin on onneksi tehty. Nurmikon leikkasin tuon jälkeen ja sillä toivottavasti oksien keruun jälkeen huomaattatta jääneet piikit sitten silpuksi.

Esikois poika muutti kotoa noin kuukausi sitten. Kotoa asuessaan häntä ei millään olisi saanut osallistumaan tähän oksien siivous projektiin. Nyt tuli mielellään ruoka, sauna ja lonkero palkalla. Niin se vaan miestä muuttaa tuo omilleen muutto. Muutenkin meillä "kotona" käydessään muuttunut todella paljon sosiaalisemmaksi. Simply great!!!

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mikä helvetti siinä on, että jälleen kerran minulla on edessäni sukkien ostoreissu? Jollain ihmeen tavalla sukkien lukumäärä pienenee koko ajan, vaikka en ole juuri niitä heittänyt roskiin eikä pesukonekaan tunnu niitä imevän sisuksiinsa. Tämän puolen vuoden aikana olen hävittänyt tai hukannut ainakin seitsemän paria sukkia. En epäile naapurieni liittyvän asiaan.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä helvetti siinä on, että jälleen kerran minulla on edessäni sukkien ostoreissu? Jollain ihmeen tavalla sukkien lukumäärä pienenee koko ajan, vaikka en ole juuri niitä heittänyt roskiin eikä pesukonekaan tunnu niitä imevän sisuksiinsa. Tämän puolen vuoden aikana olen hävittänyt tai hukannut ainakin seitsemän paria sukkia. En epäile naapurieni liittyvän asiaan.
Epäilen, että sinulla on mustia sukkia. Niiden kanssa on aina ongelmia. Osta värikkäitä.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Et ole ainoa. Tuntuu joka sukassa olevan kantapää rikki ja pirun vaikea löytää edes lähes ehjä pari.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Et ole ainoa. Tuntuu joka sukassa olevan kantapää rikki ja pirun vaikea löytää edes lähes ehjä pari.
Yleensä siitä selviää sillä, että ostaa uusia. Sori näsäviisaus.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tää on just tätä nykyajan kerskakulutusta, että ostetaan uusia sukkia jos vanhoissa on reikiä.
Ja sukat tehdään jossain bulabulamaassa ja maksavat pari euroa.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Itellä kesät talvet äidin tekemät villasukat jalassa. Kerskasäästöä sanon minä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja sukat tehdään jossain bulabulamaassa ja maksavat pari euroa.
Niin 5 paria lähtee jollain 4 eurolla. Ei voi laatua vaatia, mutta jos on tarpeeksi sukkia niin eivät kulu niin nopeasti.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Aina kun ostaa samanlaisia sukkia niin niitä riittää vaikka joku menisi rikki/hukkaan/roskiin.
Haittaa, koska ovat eri kulumatilanteessa. Se vituttaa, kun toinen sukka on silkin ohut ja toinen paksu kuin karvalankamatto (jonka päällä tuli viime yö levättyä).

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Justiin lähdin Hämeenlinnan kirkosta Linnajazzien avauskonsertista. Menin sinne hieman varautuneesti, valmiina lähtemään kirkosta pois jopa ennen aikojaan ja mietin onkohan tämä ja jazzmusiikki nyt kuitenkaan minun juttuni. Mutta konsertin jälkeen olen jopa vaikuttunut, oli todella kaunis konsertti upeassa kirkkomiljöössä.

Harvemmin tulee kuunneltua jazzmusiikkia ja jotain kappaleita YouTubesta olen koittanut tällä viikolla kuunnella etukäteen pohtiessani uppoaako kyseinen musiikki minuun. Netistä kuuntelemani musiikki ei välttämättä olekaan iskenyt mutta livenä ja varsinkin tuollaisessa kirkkomiljöössä tuo jazz upposi minuun hienosti. Tykkäsin kokemastani, kaunista musiikkia.

Huomenna on kai aika monenkin tunnin verran näitä konsertteja Hämeenlinnan torilla ja sunnuntaina siellä samassa puistossa missä oli Wanaja festaritkin. Aion ainakin noissa käydä myös musiikkia kuuntelemassa, kun konsertit on vielä ilmaisiakin. On täällä tänä viikonloppuna myös monessa ravintolassa konsertteja, mutta saa nähdä kuinka sitä vielä innostuu.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jossain vaiheessa olen ajatellut hankkia asuntooni ainakin yhden nojatuolin, sillä tällä hetkellä minulla on vain kolme keittiötuolia sekä jakkara. Mitään kolmen istuttavaa sohvaa tänne ei yksinkertaisesti mahdu, tai edes kahden istuttavaa. Myös jonkinlaisia ruukkukasveja olen miettinyt tänne hankkivani, koska ne tekevät kodista kodin. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jossain vaiheessa olen ajatellut hankkia asuntooni ainakin yhden nojatuolin, sillä tällä hetkellä minulla on vain kolme keittiötuolia sekä jakkara. Mitään kolmen istuttavaa sohvaa tänne ei yksinkertaisesti mahdu, tai edes kahden istuttavaa. Myös jonkinlaisia ruukkukasveja olen miettinyt tänne hankkivani, koska ne tekevät kodista kodin. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.

Tekstistäsi saa siis tehtyä päätelmän että asunnossasi ei ole tällä hetkellä yhtään tällaista pehmeämpää istuinta. Mutta kyllähän se tosiaan mukavampaa olisi jos asunnosta löytyisi edes se yksi-kaksi nojatuolia. Onhan nojatuolissa kuitenkin mukavampaa istua, kun taas tuollaisessa keittiöjakkarassa on etenkin pidemmässä juoksussa vähän kurjempi istua. Ainakin minä näen näin asian. Että kyllä suosittelen nojatuolin hankkimista.

Ei minullakaan ole kuin kaksi vanhaa, käytettyä nojatuolia jotka isä on minulle antanut tänne. Nämä nojatuolit ovat olleet käytössä lapsuuden kodissani jo joskus 1990-luvun alusta lähtien. Ovat vähän kuluneet tietenkin mutta hyvin ne tehtävänsä ajaa kun pitää niiden päällä tällaisia vilttejä, torkkupeittoja.

Ehkä jostain Facebookin roskalavaryhmästä saisi nojatuoleja käytettynä ja ilmaiseksi? Ainakin just näitä sohvia siellä on tasaisin väliajoin tarjolla täällä Hämeenlinnan seudulla. Niihin kanssa tarvittaessa torkkupeitot päälle peittämään kulumat ja iänkin tuomat liat niin hyvin hoitaa asiansa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy