Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 099
  • 66 849
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä olen oikeasti top tason kokki. Työkseni ainoastaan tiskaan. Minulla oli varma paikka yhdessä Suomen top ravintolassa. Valitsin tiskaamisen. Aiempi ammati on hoitaja, lähäri, siitä vaikeasta päästä. Mua halutaan molempien alani töihin aitiopaikoille. En vaan halua. Mm Malkkinen ja muut saa tästä kilarit. Siinäpä saada. Ei kosketa mua. PS. Huomioikaa Malkkinen ja sen jälkeen minun pelikielto.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minä olen oikeasti top tason kokki. Työkseni ainoastaan tiskaan. Minulla oli varma paikka yhdessä Suomen top ravintolassa. Valitsin tiskaamisen. Aiempi ammati on hoitaja, lähäri, siitä vaikeasta päästä. Mua halutaan molempien alani töihin aitiopaikoille. En vaan halua. Mm Malkkinen ja muut saa tästä kilarit. Siinäpä saada. Ei kosketa mua. PS. Huomioikaa Malkkinen ja sen jälkeen minun pelikielto.
Miksi saisin tästä kilarit? Enemmänkin arvostan valintaasi, että teet sitä mitä haluat etkä sitä mitä sinun oletetaan/odotetaan haluavan. Toivottavasti nyt et kuitenkaan pelikieltoa saa vaikka kommentoinkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään edessä kesäteatterireissu Hauholle eli Hämeenlinnan naapuripitäjään. Siellä esitetään Leevi and The Leavingsin musiikkituotantoon perustuva näytelmä Pohjoisen taivaan alla. Reissun eli kuljetukset ja liput tarjoaa Palvelualojen ammattiliitto jäsenilleen. Eli siinä mielessä ihan kiva juttu, pääsee ilmaiseksi teatteriin.

Sää vain nyt ainakin sellainen että ei ihan hirveästi houkuttelisi lähteä minnekään ulkoilmaan teatteria katselemaan. No, minkäs säälle voi. Ja siskoni ainakin kehunut näytelmää että kai tuosta reissusta vähitellen innostuukin. Vielä kun itse reissusta ei tarvitse maksaa itse mitään.

Täytyy laittaa hyvin vaatetta päälle teatterireissulle ettei palella tarvitse. Ja varmaan pakata reppuun varmuuden vuoksi paksumpi takkikin. Kuulemma reissuun mukaan kannattaa ottaa hyttyskarkoitettakin sillä hyttysiä voi teatteripaikalla olla paljon.

Kyllähän kesäteatterit Suomen kesään kuuluu. Ja ainakin yhden kerran täytyy kesäteatterissa päästä käymään kesän aikana. Varmaan menen kyllä tässä vielä katselemaan myös Hämeenlinnan uuden kesäteatterinkin näytelmän. Sekin itse asiassa pohjautuu Leevien musatuotantoon mutta on eri näytelmä kuin tämä Hauhon näytelmä.

Tänään olisi itse asiassa päässyt Klubitalonkin reissulla puoleen hintaan Hämeenlinnan kesäteatterinäytelmään. Harmi että reissut ovat päällekkäin.
 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kyllä tuo H Rovanperän poika osaa vääntää rattia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jahka olemme särpineet uudet perunat (nyt jo omasta maasta), paistetun lohen kermaviili-tillikastikkeella niin lähdetään mökille. Aurinkokin meinaa jotenkin paistella. Pistetään pökköä pesään ja kun alkaa olla lämmöt mallillaan niin veli tulee lapsineen saunaan. Saunan päälle horastaan sitten sumpit ja käristetään makkarat. Hyvä päivä voi olla tulossa, I assume...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Jahka olemme särpineet uudet perunat (nyt jo omasta maasta), paistetun lohen kermaviili-tillikastikkeella niin lähdetään mökille. Aurinkokin meinaa jotenkin paistella. Pistetään pökköä pesään ja kun alkaa olla lämmöt mallillaan niin veli tulee lapsineen saunaan. Saunan päälle horastaan sitten sumpit ja käristetään makkarat. Hyvä päivä voi olla tulossa, I assume...
Pari viikkoa sitten olin auttamassa kaveria muutossa. Syötiin sitten uusia pottuja ja silliä voikastikkeella ja kaverilla oli mielenkiintoinen tapa nauttia kyseinen ateria. Muusasi perunat ja sillit semmoiseksi mössöksi ja levitteli sitten päälle kunnon määrän sitä sipulista voikastiketta. Oli melkoisen näköistä liejua, enpä osannut ajatella että noinkin voi uusia pottuja syödä. Pitää joskus ottaa testiin jos vain uskaltaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään tapasin taas kotikuntoutuksen tukihenkilöni ja hän ei oikein tykännyt siitä ajatuksesta että lähtisin tänä kesänä reissuun. Vaikka sinne Porvooseen. Oli ennemminkin sitä mieltä että nyt kannattaa ottaa aika hissuksiin, kun ei ole pitkää aikaa kuitenkaan siitä kun kotiuduin osastolta ja lepo on myös siksi tärkeää.

Suositteli myös sitä että mielummin säästän pahan päivän varalle ja hyödynnän näitä edullisimpia aktiviteetteja ja reissumahdollisuuksia. Kuten torstaina teemme klubitalolaisten kanssa reissun Teiskoon, Vähäsillan leirikeskukseen.

Mielellänihän minä matkustelisin tänäkin kesänä ja en ole yllättynyt siksi siitä että taas herkästi innostuin ajatuksesta lähteä tänäkin kesänä reissuun. Mutta parempi se on kai sitten kotiin jäädä. Tukihenkilö muistutti myös sitä että olen kuitenkin nyt kuntoutuja ja pitää ottaa kevyemmin. Kyllä minä nuo tukihenkilön ajatukset ja näkemykset ymmärrän ja sitten jätänkin nyt tänä kesänä reissut väliin. Ehkä ensi vuoden kesällä sitten taas?

Tämän vuoden kesä oli tällainen festarikesä. Osallistun kahteen musiikkifestaritapahtumaan täällä Hämeenlinnassa. Sekin on jo aika paljon. Ja sitten olen käynyt vähän vähemmän maksavissa tapahtumissa ja aion vielä käydä.

Kyllähän se vähän kirpaisee kun tänä kesänä en reissuun lähde. Tykkään kuitenkin matkustelusta. Mutta kyllä se on varmaan nyt viisaampaa skipata matkat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tuo erilaisten aktiviteettien ja menojen suunnittelu jo itsessään ihan mukavaa puuhaa on ja se ideointi. Vaikka jäisi vain puoleen tai alle sen määrä mikä niistä lopulta toteutuu. Suunnittelu on jo osa reissaamista ja tekemistä. Siitä saa päivään kuitenkin myös sisältöä, lisäksi kun tykkään ideoimisesta.

Täytyy sen suhteen vain olla tarkkana kuinka paljon sitä rahaa kuluttaa. Rahaa on nyt minulla säästössä ihan hyvin mutta ei se silti tarkoita sitä että kannattaa tuhlata ylenpalttisesti ja kovin impulsiivisesti. Pitäisi pystyä pitämään myös järki suunnittelussa mukana.

Tämän heinäkuun aikana olen paljon osallistunut erilaisiin ilmaistapahtumiin mutta olen niissä silti saanut rahaa kulumaan melko paljon. Kun vaikka en alkoholia juo niin kyllä silti kahvi- ja ruokapalveluihin saa upotettua rahaa. Kyllä tästä kuusta selviän mutta jatkossa saan olla tarkempi. Toivottavasti opin nyt järkevämmäksi rahan kuluttajaksi.

Mukavaa on mennä ja reissata, kokea asioita. Mutta täytyy muistaa myös levätä. Minun varsinkin kun olen vielä kuntoutuja. Kesällä varmaan kuitenkin saa kulumaan rahaa enemmän, luulen niin. Ja kesää on jäljellä vielä noin puolitoista kuukautta. Rahan käyttöä pitäisi osata suunnitella paremmin. Siten se varmaan riittäisikin paremmin.

Olen melko kova ideoimaan ja kyllä tässä vielä varmaan jotain saan niistä ideoista toteutumaankin. Esimerkiksi Porvoon muutaman yön matkan sijaan voisi parempi reissukohde ollakin monen vuoden tauon jälkeen Helsingin Korkeasaari. Yöpymisiä ei tarvita niin reissu tulee edullisemmaksi paljonkin. Eikä tuollainen lyhyempi ja kiva päiväreissu Korkeasaareen paljoa rasittaisikaan.

Mutta tämä kuukausi on osoittanut kyllä sen että rahaa saa kulumaan jos niin haluaa. Tapahtumat tässä kuussa ovat itsessään olleet paljon ilmaisia tai muiden tahojen tarjoamia mutta niissä tapahtumissa kun on kahvila ja muita palveluita niin pitkässä juoksussa rahaa kuluu.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kyllä huomaa tuon itärajan aukeamisen täällä Lappeessa. Kaupoilla käydessä tuon erityisesti huomaa. Hieman eri tavalla itäveljet/siskot käyttäytyvät kotosuomalaisiin verrattuna.

Toisessa ketjussa joku kysyi, että millä lailla täällä reagoidaan venäläisiin. Oma mielipide on hyvinkin neutraali. En heitä vihaa, enkä erityisesti tykkääkään. Aika röyhkeitä ovat liikenteessä ja kaupoilla, mutta ei miulla hermot heidän kanssaan mene. Hieman ehkä Ukrainan tilanne kääntänyt viisaria negatiiviseen suuntaan, vaikka noilla shoppailijoilla tuskin on mitään sanomista tilanteen suhteen.

Aiemmin olin ravintoloissa töissä, joissa kävi paljon venäläis asiakkaita. Osittain maksoivat palkkani täten. Myös täällä itärajalla on huomioitava se, kuinka paljon rahaa jättävät seudulle, tukien täten seudun elinvoimaisuutta. Firmoja kaatui sulkujen kautta, ja täten palvelut heikentyvät myös meiltä suomalaisilta.

Miulla on pari kaveria, jotka kävivät tankilla ja tupakka ostoksilla Venäjällä ennen sulkua. Kovin ovat Venäjä myönteisiä olleet puheissaan ja tietyllä tavalla miuta ärsyttää kovin heidän suhtautuminen itänaapuriin. Pakko myöntää, että kanssakäyminen on heidän kanssaan vähentynyt, mutta väleissä ollaan silti, ei kaveruus tuohon kuitenkaan kaadu. Sitä en ole kysynyt, että joko on viisumit hankittu. Pitäneekin pirautella.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
My God @Krepo - venäläisbensalla ei sitten Kesämiittiin tulla. Take my word!
Kertaakaan en ole rajaa ylittänyt, vaikka tässä lähellä asunkin, joten huoli pois! Periaate on se, etten tuota ylitäkään, ainakaan ilman rynkkyä! Take my word!!!

Kerran vuosituhannen alussa olen yhden kannullisen ostanut venäjän bensiiniä. Siinäpä itäostokset osaltani.

Vr kyyditsee miittiin. Nykyisillä hinnoilla ei mitään järkeä lähteä autoilemaan, ja onhan tuossa muitakin hyviä puolia, kun ei tarvitse ratin takana olla. Jätän arvailujen varaan nuo.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ota @vilperi vaan ihan rauhassa. Aina ei tarvitse mennä ja suorittaa vain menemisen ja suorittamisen takia. Välillä voi vaan istua mättäälle syömään mustikoita. Isot tsempit sinulle.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä huomaa tuon itärajan aukeamisen täällä Lappeessa. Kaupoilla käydessä tuon erityisesti huomaa. Hieman eri tavalla itäveljet/siskot käyttäytyvät kotosuomalaisiin verrattuna.

Toisessa ketjussa joku kysyi, että millä lailla täällä reagoidaan venäläisiin. Oma mielipide on hyvinkin neutraali. En heitä vihaa, enkä erityisesti tykkääkään. Aika röyhkeitä ovat liikenteessä ja kaupoilla, mutta ei miulla hermot heidän kanssaan mene. Hieman ehkä Ukrainan tilanne kääntänyt viisaria negatiiviseen suuntaan, vaikka noilla shoppailijoilla tuskin on mitään sanomista tilanteen suhteen.

Aiemmin olin ravintoloissa töissä, joissa kävi paljon venäläis asiakkaita. Osittain maksoivat palkkani täten. Myös täällä itärajalla on huomioitava se, kuinka paljon rahaa jättävät seudulle, tukien täten seudun elinvoimaisuutta. Firmoja kaatui sulkujen kautta, ja täten palvelut heikentyvät myös meiltä suomalaisilta.

Miulla on pari kaveria, jotka kävivät tankilla ja tupakka ostoksilla Venäjällä ennen sulkua. Kovin ovat Venäjä myönteisiä olleet puheissaan ja tietyllä tavalla miuta ärsyttää kovin heidän suhtautuminen itänaapuriin. Pakko myöntää, että kanssakäyminen on heidän kanssaan vähentynyt, mutta väleissä ollaan silti, ei kaveruus tuohon kuitenkaan kaadu. Sitä en ole kysynyt, että joko on viisumit hankittu. Pitäneekin pirautella.
En ymmärrä yhtään tota iivanan kanssa kaupankäyntiä enkä muutakaan tekemistä. Jos on ollut niin saatanan tyhmä, että on laskenut toimeentulonsa paskakansan varaan, niin saa syyttää vaan ja ainoastaan itseään. Sattuneesta syystä ikävästä itänaapurista on tullut töissä yms. keskusteltua ja lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä, että aivan järjetöntä touhua ollu lähteä niiden kanssa mihinkään kaupankäyntiin tai tekemisiin ylipäätään. Nyt sitten maksetaan kovaa hintaa mm. saksalaisten ja kotimaisten lipposten ja ahojen rupla-ahneudesta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
En ymmärrä yhtään tota iivanan kanssa kaupankäyntiä enkä muutakaan tekemistä. Jos on ollut niin saatanan tyhmä, että on laskenut toimeentulonsa paskakansan varaan, niin saa syyttää vaan ja ainoastaan itseään. Sattuneesta syystä ikävästä itänaapurista on tullut töissä yms. keskusteltua ja lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä, että aivan järjetöntä touhua ollu lähteä niiden kanssa mihinkään kaupankäyntiin tai tekemisiin ylipäätään. Nyt sitten maksetaan kovaa hintaa mm. saksalaisten ja kotimaisten lipposten ja ahojen rupla-ahneudesta.
Mikäli henkilökohtaisella tasolla hyökkäät miuta ja toimeentuloani kohtaan, niin kokiksi opiskeltuani 90 luvulla, ei venäjä ollut kuvailevasi valtio, enkä koskaan ajatellut ammattiin valmistuessani palvelevani venäläisiä. Tilanne täällä itärajalla on sellainen, että itänaapurit enevissä määrin ostivat näitä palveluja jo paljon ennen sotiakin. Toki kokoajan enenivissä määrin ennen sulkua ja sotaa. Siltikin ihmeellistä, että tälläisellä aggressiivisuudella vastaat vilpittömään viestiini koskien ei niinkään positiivista viestiäni venäläisiä kohtaan.

Muualta maasta niin helppo huudella, kun ei koske itseään!
 

Glove

Jäsen
Hain postin laatikosta ja siinä sisälle kävellessäni katsoin, että kirjekuoressa lukee kuntaperintä. Mietin, että ei pitäisi olla mitään rästissä ja sen lääkärilaskunkin jo maksoin. Sisälle tultuani tutkin kirjettä tarkemmin ja sehän olikin naapurille. Jaettu vaan väärään laatikkoon.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Haminan mursu: " VITTU ETTÄ VITUTTAA NÄÄ HAMPAAT. ÄÄÖÄÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄ SAATANA! PLEASE PLEASE KILL ME PLEASE!!!
 

Glove

Jäsen
Kuulostaa siltä, että vettä sataa aika reilusti. Pitänee nousta täältä sängystä, avata verhot ja tehdä visuaalinen arvio tilanteesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös