Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 435 543
  • 67 213

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kevään ensimmäinen sinivuokko bongattu. Ja ikuistettu...
 

Liitteet

  • IMG_20220422_151621_HDR.jpg
    IMG_20220422_151621_HDR.jpg
    843,4 KB · kertaa luettu: 32

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eilen tuli töissä mieleen et voisi tarkastaa milloin auto pitää katsastaa ja tarkastin asian traficomin sivuilta. No eipä olisi tarvinnut. Enpä muistanut 10v autottomuuden jälkeen että kyllä autoliikkeet muistuttavat auton haltijaa. Eilen odotti jo yksi tarjous kotona ja tänään toi posti kaksi lisää. Pitää ensi kerralla muistaa, että kun alkaa mainoksia postissa tulemaan niin katsastus on noin kuukauden päässä.

Yksi tarjouksista (vuosihuolto+katsastus) on muuten jopa sen verran hyvä että taidan tarttua tuohon. Samasta liikkeestä kun saa järkevään hintaan uudet kesärenkaat (kun sellaiset tarvitsen).
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eilen tuli töissä mieleen et voisi tarkastaa milloin auto pitää katsastaa ja tarkastin asian traficomin sivuilta. No eipä olisi tarvinnut. Enpä muistanut 10v autottomuuden jälkeen että kyllä autoliikkeet muistuttavat auton haltijaa. Eilen odotti jo yksi tarjous kotona ja tänään toi posti kaksi lisää.
Ei muistuta mua ainakaan enää. Ennen tuli luukusta, pariin vuoteen ei ole näkynyt. Muistin vielä tänä vuonna. Ens vuonna voi olla sen verran dementiaa, että olisi ehkä parempi vaihtaa kosla sellaiseen, jota ei tarvitse ihan heti katsastaa. Mites ne vapaavuodet nykyään menikään?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei muistuta mua ainakaan enää. Ennen tuli luukusta, pariin vuoteen ei ole näkynyt. Muistin vielä tänä vuonna. Ens vuonna voi olla sen verran dementiaa, että olisi ehkä parempi vaihtaa kosla sellaiseen, jota ei tarvitse ihan heti katsastaa. Mites ne vapaavuodet nykyään menikään?
Katsastusvuodet alusta alkaen on 3,5,7,9 ja kun 9v auton ostin niin 10 sitten seuraava ja tästä edespäin vuosittain.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hetken hävetti kävellä tuolla ulkona ihmisten ilmoilla kun ainoat ehjät kävelykengät olivat nastakengät. Ja niistä kun varsinkin jossain ostoskeskuksessa tulee sellaista ääntäkin kävellessä että ihmiset tietävät arvata että tyyppi kävelee vieläkin nastakengillä.

No, tänään vihdoin sain korjattua tuon kenkäongelman. Ostin uudet lenkkitossut. Kuoman kotimaiset kengät ja hintaakaan ei ollut kuin 49 euroa. Nämä lenkkarit ovat nyt myös niillä leveillä lestillä kun ne jalkaterapeutit sellaisia kenkiä minulle silloin syksyllä suositteli jalkakipujen vuoksi.

Ostin kenkäni täällä Hämeenlinnassa sellaisesta kaupasta kuin Kenkä Oscar ja kyllä oli muuten mahdottoman hyvä palvelu. Ei tarvinnut kuin sisään liikkeeseen mennä ja kertoa haluavansa ostaa leveälestiset kengät. Myyjä tiesi sanomattakin minkä kokoiset ja sain jäädä tuolille odottamaan kun myyjä haki minulle itse parit kengät kokeiltavaksi. Ne oli heti hyvät ja sopivat ja otin näistä ne jalkaan kevyemmän tuntuiset. Niin helppoa ja mukavaa oli kyllä asiointi tuolla liikkeessä. Kaikki tehtiin puolestani, maksaa sentään joutui itse.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla on ainoastaan Merrellin talvikengät, koska kaikki muut kenkäni ovat kuluneet niin nopeasti, että olen joutunut heittämään niitä roskiin. Toukokuun alussa pääsen vihdoin ostamaan itselleni lenkkarit ja luultavasti kesäkuussa vielä jonkinlaiset (halvat) kävelykengät, joita voi käyttää arkikenkinä.

Yleisesti ottaen tämä on ihan normaalia minulle eli omaan todella vähän kenkiä ja vielä vähemmän merkkivaatteita, koska niihin ei vaan riitä rahaa. Koska elelen säästöliekillä (toimeentulotuen minimimäärä), kulutan hyvin vähän rahaa mihinkään turhaan ja yleensä minulla on tilillä vielä runsas satanen, kun kuu vaihtuu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla ei oikeastaan ole talvikenkiä ollenkaan. Yhdet nilkkurit on, joita käytän äärimmäisessä hädässä. Nekään eivät varsinaisesti ole talvikengät. Kesäkenkiä on kyllä vaikka kuinka. Ei siis kenkien puutteesta ole kyse.

Kyse on asenteesta. Minä en tunnusta talvea. Kävelen tennareissa ja lenkkareissa läpi talven. Talvi voi painua vittuun.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Aika tarkalleen vuodenpäivät tuli kytisteltyä pienempää ja siten myös halvempaa kämppää tästä samasta talosta, ja viimein eilen tuli tehtyä vuokrasopimus. Kolme viikkoo aikaa rauhassa tehdä muuttoa pikkuhiljaa kerrosta alemmas eli ei paha muutto tulossa. Lisäksi eilen sovittiin uudessa työpaikassa jonne menin tuuraamaan, että alkuviikosta kirjoitetaan työsoppari. Eli kaikkiaan kelpo päivä.
Ens kuun lopulle vielä kolmee hommaa pukkaa, mutta sitten saa kaksi riittää, vaikkakin tykkään kyllä kun ei oo ollu hetkeen tekemisen puutetta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Haalariväki oli liikkeellä Meilahdessa. Soittivat Mattia ja Teppoa. Hyvä meininki!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulla ei oikeastaan ole talvikenkiä ollenkaan. Yhdet nilkkurit on, joita käytän äärimmäisessä hädässä. Nekään eivät varsinaisesti ole talvikengät. Kesäkenkiä on kyllä vaikka kuinka. Ei siis kenkien puutteesta ole kyse.

Kyse on asenteesta. Minä en tunnusta talvea. Kävelen tennareissa ja lenkkareissa läpi talven. Talvi voi painua vittuun.
Minullakaan ei ole varsinaisia talvikenkiä ollut yli pariin kymmeneen vuoteen.
Kauppareissut teen lenkkareilla ja jos tyylikkäämmin pitää olla, nahkaiset kävelykengät jalkaan. Koirien aamulenkit pääsääntöisesti talvella nastapohjakengillä, jotka ovat ainoat vain talvikäyttöön tarkoitetut jalkineeni. Piha-/lumitöissä joko nastapohjakengät tai kumisaappaat villasukkien kanssa, joskus harvoin kovilla pakkasilla vaelluskengät, joissa eivät varpaat palele juuri koskaan.

Minä pidän talvesta, varsinkin kevättalvesta, kun valoisuus alkaa lisääntyä ja ulkona on mukava olla ja liikkua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään käytiin vähän metsäretkellä. Ei täällä nyt ihan niin lämmin ollut kuin viikolla mutta aurinko kuitenkin paistoi ja lämmitti tumman takin selkää... varsinkin kun kiivettiin yhtä rinnettä ylös. Rinteestä löytyi jo avoimia valkovuokkoja. Niin se kevät vaan etenee.
 

Liitteet

  • IMG_20220423_142454_HDR.jpg
    IMG_20220423_142454_HDR.jpg
    816,1 KB · kertaa luettu: 35

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaveri osti eilen uudet vapaa-ajan housut Tokmannilta.

Tänään kaverin piti mennä toiseen liikkeeseen ja ennen lähtöä pohti, että leikkaisiko sen hälytinlapun pois, mutta housujen riisuminen ja lapun leikkaaminen - ääähhh, turhaa, ehtiihän sen. Eikä ollut muutoinkaan menossa Tokmannille.

Meni sitten siihen toiseen kauppaan.

A) arvaatteko mitä tapahtui?
B) arvaatteko kuka tuo kaveri on?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Haalariväki oli liikkeellä Meilahdessa. Soittivat Mattia ja Teppoa. Hyvä meininki!
Joo haalariväkeä liikkeellä. Itse siirryin kotiin kun alkaa vanhalla väsy iskeä.
 

Glove

Jäsen
Saakelin yksinäistä elämä aina näin eroamisen jälkeen.
En toki ole eronnut kuin kerran, mutta oma kokemukseni täysin päinvastainen. Näki (ja näkee yhä 7v jälkeenkin) kavereita paljon useammin kuin avioliiton aikana.
Minä taas nautin eron jälkeen siitä, että sain tehdä asiat omaan tahtiini ja silloin kun huvittaa. Kukaan ei ole sanomassa, että:"pitää tänään tehdä sitä ja tätä ja huomenna tuota." Yksin on hyvä olla enkä minä tähän toista pyörää kaipaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Taisit tuntea, kuinka vauhti kiihtyy.
Kyllä, kun katsoin nuoria hyväperseisiä opiskelijatyttöjä, niin tunsin todellakin vauhdin kiihtyvän. Mietin toki sitäkin, että tuossa minä olin 20 vuotta sitten ja nyt minä olen tässä. Pitäisiköhän tässä 40+ ikäisenä lähteä vielä haalareissa vetämään. Haalarit on toki tallella.

Mutta mikään ei ole niin kiinnostava kuin nuoren naisen hyvä perse.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mutta mikään ei ole niin kiinnostava kuin nuoren naisen hyvä perse.
Tuo on yksi kauneimmista lauseista, mitä olen koskaan lukenut tällä palstalla ja olen siitä täysin samaa mieltä. 16 vuotta piti odottaa tuota viestiä ja nyt kun sen näin, niin heti tuli mieli paremmaksi. Onneksi elämme juuri sitä vuodenaikaa, jolloin noita pääsee näkemään koko ajan enemmän ja enemmän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä, kun katsoin nuoria hyväperseisiä opiskelijatyttöjä, niin tunsin todellakin vauhdin kiihtyvän. Mietin toki sitäkin, että tuossa minä olin 20 vuotta sitten ja nyt minä olen tässä. Pitäisiköhän tässä 40+ ikäisenä lähteä vielä haalareissa vetämään. Haalarit on toki tallella.

Mutta mikään ei ole niin kiinnostava kuin nuoren naisen hyvä perse.
Ei niistä haalareista oikein näe läpi millainen perse on. Toki riippuu käyttäjästä. Joillakin opiskelijoilla on hyvin tiukat haalarit ja niistä voi tehdä johtopäätöksiä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo on yksi kauneimmista lauseista, mitä olen koskaan lukenut tällä palstalla ja olen siitä täysin samaa mieltä. 16 vuotta piti odottaa tuota viestiä ja nyt kun sen näin, niin heti tuli mieli paremmaksi. Onneksi elämme juuri sitä vuodenaikaa, jolloin noita pääsee näkemään koko ajan enemmän ja enemmän.
Me olemme veljeksiä! Rakastan sinua ikuisesti! Vaikka toki enemmän rakastan niitä nuorten tyttöjen hyviä perseitä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei niistä haalareista oikein näe läpi millainen perse on. Toki riippuu käyttäjästä. Joillakin opiskelijoilla on hyvin tiukat haalarit ja niistä voi tehdä johtopäätöksiä.
Hyvän perseen näkee aina, mistä vain. Toki sen näkee esimerkiksi trikoista paremmin.

Mikään ei ole niin kiinnostavaa kuin hyvä naisen perse. Se on lopulta asia, jonka ympärillä tämä maailma pyörii. Se jalkoväli toki toinen.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En toki ole eronnut kuin kerran, mutta oma kokemukseni täysin päinvastainen. Näki (ja näkee yhä 7v jälkeenkin) kavereita paljon useammin kuin avioliiton aikana.
Minä taas nautin eron jälkeen siitä, että sain tehdä asiat omaan tahtiini ja silloin kun huvittaa. Kukaan ei ole sanomassa, että:"pitää tänään tehdä sitä ja tätä ja huomenna tuota." Yksin on hyvä olla enkä minä tähän toista pyörää kaipaa.
Kyllä pojat, kyllä. Tottakai nämä olivat ne teidän ensimmäiset fiilikset eron jälkeen. Ei jumalauta nyt taas...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös