Olen päättänyt alkaa kasvattamaan itselleni partaa heti toukokuun alusta alkaen. Miksi? Koska haluan kerrankin kokeilla, miltä se tuntuu ja varsinkin näyttää omassa naamassani. Tähän mennessä pisin aika, jonka olen käyttänyt kasvattaakseni sänkeä, on ollut lähes kolme viikkoa, kunnes ajoin sen pois. Minulla ei ole koskaan ollut partaa tai viiksiä ainakaan kovin näkyvästi ja pitkään, sillä olen joutunut pitämään pärstäni siistinä, mutta nyt ajattelin repäistä ja katsoa mitä siitä tulee, koska minulla on edessäni yksi elämäni suurimmista muutoksista, jonka vuoksi tuollaisen asian toteuttaminen alkoi tuntua mahdolliselta.
Toinen asia, jonka olen päättänyt aloittaa, on täydellinen kuntokuuri. Nykykuntoni on sanalla sanoen karmea, mutta onneksi tässä asuntoni vieressä on sekä pari pururataa, että myöskin kohtalaisen edullinen kuntosali. Yksi ensimmäisistä tavoitteistani on kyetä juoksemaan vaikka 400 metriä niin, etten koe kuolevani sen aikana tai varsinkaan sen jälkeen.
Matka tulee hiljalleen pitenemään ja alustavissa suunnitelmissani olen heittänyt sellaisen epämääräisen välietapin ilmaan, että syntymäpäivänäni pystyn juoksemaan Cooperin testin sekä rikkomaan aiemman ennätykseni, jonka tein joskus yläasteella. En muista ihan tarkkaa lukua, mutta epäilen sen olleen jotain 2300 metriä eli ei mitenkään erikoisen hyvin.
Jossain vaiheessa pitää hankkia sekä vaaka että jonkinlainen mittanauha, jotta pystyn seuraamaan kehitystäni, mutta ainakin aluksi tulen tyytymään kameraani.