Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 605 173
  • 68 366

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Töissä ajattelin vielä, että vaihtaisin kesärenkaat ja pesisin auton. Jääkööt huomiselle, kunhan kalasta kotiudun.
Vaihdoinpahan renkaat ja pesin auton nyt kuitenkin jo tänään. Mukava sitten huomenna ajella huomenna Imatralle kalaan, kun nämä kunnossa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Varmoja keväänmerkkejä ilmasta. Spurgut alkavat viihtyä enemmän ulkona ja keskustellaan paljon sekä öristään sekavia.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vaihdoinpahan renkaat ja pesin auton nyt kuitenkin jo tänään. Mukava sitten huomenna ajella huomenna Imatralle kalaan, kun nämä kunnossa.
Täytyisi varmaan nuo renkaat huomenna vaihdattaa, olisi sitten perjantaina mukavampi ajella Tampereelle poikaa ja pojanpoikaa moikkaamaan viikonlopuksi.

On siellä pojan oikeat vanhemmatkin paikalla. Niille ei taida mitään nato/käly/tms sanaa löytyä?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmoja keväänmerkkejä ilmasta. Spurgut alkavat viihtyä enemmän ulkona ja keskustellaan paljon sekä öristään sekavia.

Mahtaako se hiljentää osaltaan esimerkiksi tätä ketjua? Vai onko kaikilla jo älypuhelimet, millä voi osallistua Jatkoajan keskusteluun myös puistonpenkiltä käsin.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mahtaako se hiljentää osaltaan esimerkiksi tätä ketjua? Vai onko kaikilla jo älypuhelimet, millä voi osallistua Jatkoajan keskusteluun myös puistonpenkiltä käsin.
Kännykkä aikaan olen siirtynyt jo aikoja sitten. Kiva on ulkona aikaa viettää näillä säillä. Viestejäkin putkahtelee palstalle kiihtyvää tahtia, osa tosiaan melko sekavia. Puistonpenkki ei niinkään kiinnostelee. Pihallani oleva aurinkotuoli sitäkin enemmän.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen päättänyt alkaa kasvattamaan itselleni partaa heti toukokuun alusta alkaen. Miksi? Koska haluan kerrankin kokeilla, miltä se tuntuu ja varsinkin näyttää omassa naamassani. Tähän mennessä pisin aika, jonka olen käyttänyt kasvattaakseni sänkeä, on ollut lähes kolme viikkoa, kunnes ajoin sen pois. Minulla ei ole koskaan ollut partaa tai viiksiä ainakaan kovin näkyvästi ja pitkään, sillä olen joutunut pitämään pärstäni siistinä, mutta nyt ajattelin repäistä ja katsoa mitä siitä tulee, koska minulla on edessäni yksi elämäni suurimmista muutoksista, jonka vuoksi tuollaisen asian toteuttaminen alkoi tuntua mahdolliselta.

Toinen asia, jonka olen päättänyt aloittaa, on täydellinen kuntokuuri. Nykykuntoni on sanalla sanoen karmea, mutta onneksi tässä asuntoni vieressä on sekä pari pururataa, että myöskin kohtalaisen edullinen kuntosali. Yksi ensimmäisistä tavoitteistani on kyetä juoksemaan vaikka 400 metriä niin, etten koe kuolevani sen aikana tai varsinkaan sen jälkeen.

Matka tulee hiljalleen pitenemään ja alustavissa suunnitelmissani olen heittänyt sellaisen epämääräisen välietapin ilmaan, että syntymäpäivänäni pystyn juoksemaan Cooperin testin sekä rikkomaan aiemman ennätykseni, jonka tein joskus yläasteella. En muista ihan tarkkaa lukua, mutta epäilen sen olleen jotain 2300 metriä eli ei mitenkään erikoisen hyvin.

Jossain vaiheessa pitää hankkia sekä vaaka että jonkinlainen mittanauha, jotta pystyn seuraamaan kehitystäni, mutta ainakin aluksi tulen tyytymään kameraani.

Glove

Jäsen
Viimeiset löylyt otettu nykyisen asunnon saunassa. Seuraavassa onkin sitten heti valmis kiuas niin voi käydä saunassa vaikka heti aamulla. Yksi lonkero vielä jäljellä ja sitten toivottavasti kauniita unia. Vielä olisi 42 tuntia töitä nykyisessä paikassa. Muutoksia siis tulossa ihan tarpeeksi.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen päättänyt alkaa kasvattamaan itselleni partaa heti toukokuun alusta alkaen. Miksi? Koska haluan kerrankin kokeilla, miltä se tuntuu ja varsinkin näyttää omassa naamassani. Tähän mennessä pisin aika, jonka olen käyttänyt kasvattaakseni sänkeä, on ollut lähes kolme viikkoa, kunnes ajoin sen pois. Minulla ei ole koskaan ollut partaa tai viiksiä ainakaan kovin näkyvästi ja pitkään, sillä olen joutunut pitämään pärstäni siistinä, mutta nyt ajattelin repäistä ja katsoa mitä siitä tulee, koska minulla on edessäni yksi elämäni suurimmista muutoksista, jonka vuoksi tuollaisen asian toteuttaminen alkoi tuntua mahdolliselta.
Kasvatin aikoinaan parran kun huomasin myöhemmällä iällä, että se ylipäätään kasvaa eli se on mahdollista jopa minullekin: lähes kaikki on lopulta mahdollista. Ei se kaunis ole, mutta nykyään suuri osa identiteettiäni: jotkut ottaa leiman nahkaan, jotkut kasvattaa parran (ei tosin kovin moni nainen). Mikään ei voita mietiskelyhetkeä omaa partaa sivellessä.

Miksi olet joutunut pitämään naaman siistinä?

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kasvatin aikoinaan parran kun huomasin myöhemmällä iällä, että se ylipäätään kasvaa eli se on mahdollista jopa minullekin: lähes kaikki on lopulta mahdollista. Ei se kaunis ole, mutta nykyään suuri osa identiteettiäni: jotkut ottaa leiman nahkaan, jotkut kasvattaa parran (ei tosin kovin moni nainen). Mikään ei voita mietiskelyhetkeä omaa partaa sivellessä.

Kuulemma asiakaspalvelussa pitää olla siistin näköinen. Nyt, kun edessä näyttää olevan pitkä kesäloma eikä ole mitään erikoisia suunnitelmia sen varalle, ajattelin kokeilla, kuinka se luonnistuu. Parta kyllä kasvaa, sen olen huomannut, mutta millaiseksi? Sitä en osaa sanoa. Tavoittelen kuitenkin ducktail-parran tyyppistä tyyliä ja kun tulen vielä saamaan uudet silmälasitkin tulevan kuun aikana, niin muodonmuutokseni tullee olemaan merkittävä.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valkoposkihanhipariskunta vietti lepo- ja ruokailutaukoa koko pääsiäspyhät edustalla olevalla pellolla. Maanantaina sitten päättivät jatkaa matkaa.

Joutsenpariskunta laskeutui läheiselle lammikolle. Hetkeä myähemmin toinen joutsenpariskunta yritti laskeutua samalle lammikolle - "alkuperäiset" eivät hyväksyneet, joten matkaa piti jatkaa.

Tänään telkkäpariskunta pelehti edustalla olevalla joella. Kevättä rinnassa - juu nou.

Kunpa olisi vielä enemmän aikaa seurata luontoa.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

Jotenkin olen aina mielessäni kuvitellut sinut parrattomana, syystä tai toisesta. Tämä oli yllätys. Onko pitkäkin parta, tai siis kuinka tuuhea?

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Onnea...

...sillä minulla ei kasva parta kunnolla näin 40+ iässäkään. Eiköhän peli ole jo menetetty. Harvat viikset ja samanmoinen leukaparta - siinä se osaltani olisi. En sentään viitsi kiusata vaimoani moisella ilmestyksellä.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulemma asiakaspalvelussa pitää olla siistin näköinen.
Ei kai parta sinänsä tee kenestäkään epäsiistiä. Tosin minun partani ei ole kovin siisti tai edusta mtään muotia, lähinnä kutsun sitä risuparraksi - se on kuitenkin minun partani ja mitä se muille kuuluu.
ducktail-parran tyyppistä tyyliä
Nyt piti kuuklata kun en tyylittömänä tyylejä tiedä. Jos tuollaisen kasvatat ja pidät siitä huolta, niin tuskin kukaan valittaa "siisteydestä". Varoituksen sana, vaatii yllättävän paljon vaivannäköä, mutta kannattaa kokeilla - siitä pääsee helposti eroon jos ei tunnu omalta.

Jotenkin olen aina mielessäni kuvitellut sinut parrattomana, syystä tai toisesta. Tämä oli yllätys. Onko pitkäkin parta, tai siis kuinka tuuhea?
Ei pidä luoda mielikuvia vaan pitäytyä faktassa.

Aluksi se oli sellainen vaatimaton pukinparta, mutta kun se vain jatkoi kasvuaan niin päädyin nykyiseen risupartamalliin eli posket suht lyhyet, leuka n. 20cm. Tuuheus - no eihän se niin tuuhea ole kuin haluaisin, mutta aina ei saa sitä mitä haluaa, vaikka paljon saakin.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kauko ja karvattomat Kummelia mukaellen. Heh.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
...sillä minulla ei kasva parta kunnolla näin 40+ iässäkään.
Paljastettakoon, että parrankasvu minulla paljastui 45-vuoden iässä... eli mikään ei ole mahdotonta.
Minäkään en väitä, että rouva olisi erityisen ilahtunut ollut moisesta "villityksestä", mutta jokin lisä se minulle oli pitkällä matkalla itsensä löytämiseen.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
...sillä minulla ei kasva parta kunnolla näin 40+ iässäkään. Eiköhän peli ole jo menetetty. Harvat viikset ja samanmoinen leukaparta - siinä se osaltani olisi. En sentään viitsi kiusata vaimoani moisella ilmestyksellä.
Minulla taas kasvaisi parta ainakin kohtuullisesti, mutta näytän omasta mielestäni paremmalta sekä siistimmältä ilman ja näin ollen pyrinkin pitämään leuan sileänä pääsääntöisesti. Viiksiä pidän yleensä pidempään kuin parransänkeä, mutta kyllä viiksetkin tasaisin väliajoin lähtevät. Kasvatin koronakeväänä pienimuotoisen karanteeniparran (en siis ajanut kahteen kuukauteen) ja kyllähän se aika järkyn näköinen oli näin jälkikäteen katsottuna.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paljastettakoon, että parrankasvu minulla paljastui 45-vuoden iässä... eli mikään ei ole mahdotonta.
Minäkään en väitä, että rouva olisi erityisen ilahtunut ollut moisesta "villityksestä", mutta jokin lisä se minulle oli pitkällä matkalla itsensä löytämiseen.
Usko, toivo ja... Kauko, suurin niistä on Kauko.

Onhan tässä sitten jokunen vuosi sitten aikaa odotella. Kaveripiirissä eräällä kasvoi aikoinaan tuuhea parta jo yläasteiässä. Ihmeellistä on elämä (ja geenit).

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaveripiirissä eräällä kasvoi aikoinaan tuuhea parta jo yläasteiässä.
Sisareni poikakaverilla ja myöhemmin miehellään oli tuhti parta ensitapaamisellani hänen ollessaan 17-vuotias. Kertoi joutuvansa ajamaan parran kaksi kertaa päivässä ollakseen "siisti" - luopui ja antoi parran kasvaa, joskin piti siitä hyvää huolta.

Parta ei ole tasa-arvoinen.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kertoi joutuvansa ajamaan parran kaksi kertaa päivässä ollakseen "siisti" - luopui ja antoi parran kasvaa, joskin piti siitä hyvää huolta.
Parta on sillä tavalla kanssa jännä juttu - tuntuu että mitä useammin sitä ajaa, sitä tiheämmin ja nopeammin se kasvaa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itselläni parrankasvu alkoi kiihtyä siinä 25 ikävuoden jälkeen ja nykyään sen tahti on sellainen, että joudun ajamaan sen parin päivän välein, jos haluan pitää naamani sileänä. Voimakkainta kasvu tuntuu olevan suupielissä, poskissa sekä kaulan seudulla, joten siksi tuo ducktail-tyyli vaikutti sellaiselta, jota voisin kokeilla.

ace

Jäsen
En tiedä mikä on ducktail parta, mutta omani on kasvanut jo parikymmentä vuotta. Tai siis olisi kasvanut, jos vaan kasvaisi pidemmäksi, mutta harmaantunut se on tehokkaasti.

Poskilla minulla ei kasva kuin muutamia hassuja yksittäisiä karvoja, niin paljon kuin haluaisinkin sellaisen muodissa olevan tuuhean kokoparran. Pulisongeista voin vain haaveilla.

Guitar Herossa aikoinaan sai hahmolle valita Goatee parran, kaippa se tätä omaa reuhkaa kuvaa parhaiten.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiedä mikä on ducktail parta, mutta omani on kasvanut jo parikymmentä vuotta. Tai siis olisi kasvanut, jos vaan kasvaisi pidemmäksi, mutta harmaantunut se on tehokkaasti.

Poskilla minulla ei kasva kuin muutamia hassuja yksittäisiä karvoja, niin paljon kuin haluaisinkin sellaisen muodissa olevan tuuhean kokoparran. Pulisongeista voin vain haaveilla.

Guitar Herossa aikoinaan sai hahmolle valita Goatee parran, kaippa se tätä omaa reuhkaa kuvaa parhaiten.
Ducktail-parta muistuttaa jonkin verran sitä partaa, joka Gerard Butlerilla oli elokuvassa 300. Ei mikään brentburnsmainen, vaan varsin siisti paketti. Tosin sen trimmaaminen ja siistiminen saattaa olla aika työlästä.

ace

Jäsen
Ducktail-parta muistuttaa jonkin verran sitä partaa, joka Gerard Butlerilla oli elokuvassa 300. Ei mikään brentburnsmainen, vaan varsin siisti paketti. Tosin sen trimmaaminen ja siistiminen saattaa olla aika työlästä.
No joo, piti googlata. Hassua että spartalaisilla oli rajauskoneet jo tuolloin, millähän ne ladattiin? Komea parta kieltämättä kuitenkin.

Olispa brentburnsit, mut ei vaan kasva.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy